Microgynon 30 eruit?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Microgynon 30 eruit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 18:54

Ik kreeg altijd Microgynon 30 dus, en toen ging ik vandaag nieuwe pil halen en zonet kwam ik tot de ontdekking dat ik Ethinylestradiol/levonorgestrel 0.03/0.15 A heb meegekregen. Weet iemand of ik me nu zorgen moet maken, en of dit de vervanging van Microgynon is oid? Heeft iemand hetzelfde gehad als ik? En kan dit kwaad?

Jolliegirl

Re: Microgynon 30 eruit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:55

Ik heb nogsteeds microgynon 30 ??? Verward
Ik denk dat je de verkeerde meegekregen hebt...

dion_sharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:56

ik heb die ook ineens gekregen echt vaag. ik zei huhhhh ik heb normaal die groene hoor zeide ze jaa die is eruit we zijn overgegaan op de merkloze versie maar t maakte geen verschil ofzo..
nouja we moeten het maar geloven Knipoog ik heb nog geen enge dingen gekregen en slik t nu een maand Tong uitsteken

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 18:57

Maarre, deze doosjes zijn ook groen hoor. Nagelbijten / Gniffelen

dion_sharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:57

haha jaaa maar zo een groene strip met gele pilletjes deze heeft witte pilletjes en zilver Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:58

Hmm wat raar ik kreeg gisteren nog gewoon M30 mee...

Weer groen met gele pilletjes, voor 3 maand...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:59

nee die is er niet uit en degene die jij hebt gekregen is precies hetzelfde,alleen iets goedkoper(werk zelf in de apotheek)

kan zeker geen kwaad omdat de werkzame stofjes hetzelfde zijn,geen zorgen dus hoor
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 12-09-07 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

dion_sharif

wajow ik ga terug Knipoog ik vond t ook maar vaag maar me zus kreeg ook die nieuwe dus het zal wel kloppen misschien hadden ze bij jou nog op voorraad ofzo dat je nog wel kreeg?
wel vaag iedergeval

Somebody_

Groene strip met gele pilletjes heb ik ook, dat is Stediril. Als de inhoud(dus de hoeveelheid hormonen) die erin zit, precies hetzelfde is, is er niets aan de hand en kun je gewoon overstappen(zonder extra/rare maatregelen).
Er is op het moment sowieso veel 'gedonder' met de pil, want ik ben ookal honderd keer overgestapt door dat gezeur.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 12-09-07 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BibicheB

Ik had ook eerst de Microgynon 30, maar deze is bij mij 1,5 jr geleden vervangen door de 'merkloze' Stediril. Deze twee merken hebben dezelfde samenstelling. Ja
Laatst bijgewerkt door BibicheB op 12-09-07 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:00

Idd, mischien was't op voorraad..
Nja k haal binnenkort nogwat op . heb ook te weinig meegekregen.

dion_sharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:01

ik heb die nieuwe voor een half jaar gekregen. ze zeide inderdaad dat het hetzelfde was alleen andere naam dus zal wel kloppen. heb niet gemerkt dat t anders is dus zit vast goed Lachen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:01

Dat komt waarschijnlijk omdat de pil dan vergoed wordt door jouw zorgverzekeraar. Wat je nu hebt gekregen heeft dezelfde werking maar is 'merkloos' en daarom goedkoper. De zorgverzekeraar heeft dus liever dat jij deze krijgt want dat kost dan minder.
Gebeurd ook bij andere medicijnen weet ik van mijn moeder (apothekersassistent) Naar gevolg is dat 'merkloze' medicijnen soms meer of andere bijwerkingen hebben. Maar dat zal voor de pil niet gelden en de werking zal gewoon goed zijn, anders had het niet op de markt mogen komen. Zou me er dus geen zorgen over maken maar als je liever een andere hebt kun je dat aangeven. Maar niet alle merkmedicijnen worden nog vergoed als er een goedkoper alternatief is.
Ik heb hetzelfde met mijn allergiepillen. Helaas worden degene die het beste werken en ik niet duf van wordt niet vergoed. Ik neem nu de minder goede van de verzekering en voor de ergere periodes van allergie koop ik die andere los.

Hoop dat je nu genoeg info hebt. Anders moet je even pben.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:02

Ik vind het iig niet leuk. Microgynon werkte goed, dus waarom zou ik nu opeens iets anders krijgen. Ook geen briefje erbij ofzo. Scheve mond

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:03

Ik krijg al 1,5 jaar geen microgynon meer!
Sindsdien de goedkopere versie Knipoog

Snoevie

microgynon bestaat nog wel maar de apotheek kan kiezen om een ander merk te bestellen omdat dat bv goedkoper is.
het gebeurd ook weleens dat er leveringsproblemen zijn

als het merkloos is heeft het absoluut niet perse meer bijwerkingen,dit is echt een broodje aap
het gaat om de werkzame stof en als die hetzelfde is merk je geen verschil.
de meesten die dit roepen willen alleen maar een duurder merk geneesmiddel omdat dit beter zou zijn,dit klopt echt niet.

ze hadden wel een infobriefje erbij moeten geven ja

Somebody_

Flew schreef:
Ik vind het iig niet leuk. Microgynon werkte goed, dus waarom zou ik nu opeens iets anders krijgen. Ook geen briefje erbij ofzo. Scheve mond

Het is precies hetzelfde, dus zo'n drama is het allemaal niet hoor!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:04

Uh hier is al heel lang een topic over! En het is de vervanger van de Microgynon, ik heb hem ook, beiden bijsluiters en inhoud vergeleken, en het is hetzelfde.

Ik moet zeggen,normaal had ik de 1e dag giga last van hoofdpijn en best vaak pukkeltjes, en dat heb ik nu helemaal niet meer.......

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:05

Microgunon 30 is er al lang uit.
Maar ALS Je wilt kan je hem gewoon terug aanvragen, moet je gewoon zeggen dat je klachten krijgt Knipoog Dat konden wij ook.

Mijn vervanger voor de Microgynon 30 is Rigevidon, dit is eigenlijk bijna het zelfde als Microgynon 30 alleen is deze goedkoper Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:05

Je zou kunnen vragen of je gewoon microgynon kan krijgen. Als dat nog in het pakket zit is het geen probleem maar anders moet je of genoegen nemen met deze, of het zelf betalen. Dit valt trouwens best mee: ik dacht nog geen 90 euro per jaar voor microgynon.

Snoevie: voor de pil zal het inderaad niet uitmaken, maar voor medicijnen zoals voor de lever, hart etc wel. Mensne kunnen er echt beroerd van worden. Weet het uit de ervaring van mijn moeder en van mijn studie Biomedische wetenschappen (medicijnontwikkeling)

En ik krijg mijn microgynon nog gewoon en dit wordt ook vergoed. hangt van de verzekeraar af misschien.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:06

Ik heb deze nu ook gekregen.. fijne pil hoor ben er al kilo of 4 door aangekomen! Hou daar niet van he Tong uitsteken

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:07

Ik zit bij FBTO.. Weet niet wat hij wel/niet vergoed, waar kan ik dat zien? Ik wil graag Microgynon houden omdat ik er: niet van aankom/ geen moodswings krijg (bij de pil die ik ervoor kreeg had ik die wel)/ + hij gewoon goed bevalt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:08

microgynon is er niet uit Knipoog
de apotheek kiest er alleen voor een ander merk te bestellen,idd meestal vanwege de prijs.
maakt voor de apotheek verder niet uit,maar ze hoeven minder te declareren bij je verzekering en dat drukt oa ook de zorgkosten een beetje.
het is dus niet omdat de apotheek de klant niet belangrijk vind(krijg ik zo vaak naar mn hoofd geslingerd)

jalenka_kiya bepaald de prijs dan de kwaliteit van het middel?als je moeder er last van had zou het kunnen dat er een andere toevoeging bij was,want dat kan wel.
dat moet alleen natuurlijk in overleg met de klant en dat gebeurd niet altijd

edit: je mag natuurlijk altijd zelf weten welke pil je wilt,even aangeven bij je apotheek.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:19

Jalenka_Kiya schreef:
Dat komt waarschijnlijk omdat de pil dan vergoed wordt door jouw zorgverzekeraar. Wat je nu hebt gekregen heeft dezelfde werking maar is 'merkloos' en daarom goedkoper. De zorgverzekeraar heeft dus liever dat jij deze krijgt want dat kost dan minder.
Gebeurd ook bij andere medicijnen weet ik van mijn moeder (apothekersassistent) Naar gevolg is dat 'merkloze' medicijnen soms meer of andere bijwerkingen hebben. Maar dat zal voor de pil niet gelden en de werking zal gewoon goed zijn, anders had het niet op de markt mogen komen.

Inderdaad. Dit geintje is een jaar geleden trouwens ter opspraak geweest, toen gaven veel apotheken ineens rigevidon mee inplaats van microgynon met als reden: jaa microgynon kan niet meer geleverd worden of microgynon heeft een andere naam gekregen. De werkzame stoffen in deze pillen zijn hetzelfde, maar de hulpstoffen dus niet ( en dat kan voor sommige mensen betekenen dat ze last krijgen van bijwerkingen)

Ik heb dat toen dus ook gekregen en had zoiets van: zal wel goed zijn. Na een paar weken kreeg ik meer last van hoofdpijn, stemmingswisselingen, enzovoorts. Dus ben op internet gaan zoeken en zag dus dat microgynon er gewoon nog was.. terug gegaan naar de apotheek en weer mn vertrouwde doosje terug gevraagd, moeten ze nu wel iedere keer bestellen maar daar houd ik gewoon rekening mee. Heb in ieder geval geen hoofdpijn e.d. meer.

Als de variant die je nu hebt meegekregen gewoon goed werkt voor je prima, maar heb je liever de microgynon(of nog een andere) gewoon even terug naar de apotheek en er om vragen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:43

de hulpstoffen kúnnen bijwerkingen geven,als je bv gevoelig bent voor lactose,of een andere stof.
dit is in zeer weinig gevallen het geval(haha klinkt goed he deze zin)
maar mogelijk is het wel.
hier in de apotheek is het meestal gewoon tussen de oren.
ik zeg er wel altijd eerlijk bij dat het goedkopere middelen zijn,en dat de microgynon gewoon te bestellen is.

je moet het een beetje zo zien,de goedkopere middelen worden aangekocht om de declaraties naar de verzekeringen een beetje te drukken,omdat ze kosten van de gezondheidszorg de pan uit rijzen.(kijk maar naar de prijs van je polis)
elk beetje helpt,toch?
tuurlijk mag het niet ten koste van je gezondheid gaan,maar 19 van de 20 mensen kunnen gewoon over op het goedkopere merk.
ik vind dat de apotheek wel verplicht is je voor te lichten erover.