Jalenka_Kiya schreef:Dat komt waarschijnlijk omdat de pil dan vergoed wordt door jouw zorgverzekeraar. Wat je nu hebt gekregen heeft dezelfde werking maar is 'merkloos' en daarom goedkoper. De zorgverzekeraar heeft dus liever dat jij deze krijgt want dat kost dan minder.
Gebeurd ook bij andere medicijnen weet ik van mijn moeder (apothekersassistent) Naar gevolg is dat 'merkloze' medicijnen soms meer of andere bijwerkingen hebben. Maar dat zal voor de pil niet gelden en de werking zal gewoon goed zijn, anders had het niet op de markt mogen komen.
Inderdaad. Dit geintje is een jaar geleden trouwens ter opspraak geweest, toen gaven veel apotheken ineens rigevidon mee inplaats van microgynon met als reden: jaa microgynon kan niet meer geleverd worden of microgynon heeft een andere naam gekregen. De werkzame stoffen in deze pillen zijn hetzelfde, maar de hulpstoffen dus niet ( en dat kan voor sommige mensen betekenen dat ze last krijgen van bijwerkingen)
Ik heb dat toen dus ook gekregen en had zoiets van: zal wel goed zijn. Na een paar weken kreeg ik meer last van hoofdpijn, stemmingswisselingen, enzovoorts. Dus ben op internet gaan zoeken en zag dus dat microgynon er gewoon nog was.. terug gegaan naar de apotheek en weer mn vertrouwde doosje terug gevraagd, moeten ze nu wel iedere keer bestellen maar daar houd ik gewoon rekening mee. Heb in ieder geval geen hoofdpijn e.d. meer.
Als de variant die je nu hebt meegekregen gewoon goed werkt voor je prima, maar heb je liever de microgynon(of nog een andere) gewoon even terug naar de apotheek en er om vragen.