Altijd moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

My_Lady

Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 14:15

Hallo allemaal,

Ik ben dus al jaren altijd moe.
De arts denkt dat ik depressief ben en heb antidepressivia voorgeschreven gekregen.
Nu gaat het al en tijd weer goed maar de vermoeidheid blijft.

Als ik een keer vrij laat naar bed ga ben ik de volgende dag doodmoe en moet ik de dag erna vroeg naar bed. Maar nog wordt ik moe wakker.

Nu was ik vanochtend op m'n werk en het ging echt niet. Ik was zo moe dat ik ziek naar huis ben gegaan. Ik heb heel de ochtend geslapen en ben net naar de dokter geweest(was niet m'n eigen arts)
Die zit er aan te denk om de antidepressivia de verhogen Verdrietig .
En ik moest een time out nemen "zucht"
Nu moet ik een dongerdag nog een keer naar de dokter maar dan m'n eigen arts.
Ben benieuwd wat die te zeggen heeft.

Het is zo vervelend om altijd maar moe te zijn.
Zijn er meer mensen met dit soort klachten en wat heeft de arts bij jullie gedaan?

Sorry maar ik moest het even kwijt.

Groetjes Nathalie

Urielle

Re: Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:19

Heb je geen CVS?

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:35

Ik ben ook altijd moe, vroeg naar bed gaan helpt niet.. Ik word dat redelijk fit wakker maar even later zak ik weer helemaal in.

Ik heb ooit pfeiffer gehad maar omdat ik dat op dat moment niet wist heb ik het niet goed uitgeziekt, denk dus dat het een chronische vermoeidheid is..
Misschien is dit bij jou ook wel het geval?

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:39

Hier iemand met exact hetzelfde probleem. Ook zodra ik even een beetje kou vat, ben ik direct flink verkouden en nog veel moeier.
Afgelopen vrijdag heb ik bloed laten prikken, hoop dat daar iets uitkomt.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 16:33

Als ik oven Cvs begin. Doen ze een beetje vaag.
Volgen mij vinden ze het niet echt een ziekte.

@ maud_82 hopen dat er bij jou wel wat uit komt

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:34

Is dit geen Chronische vermoeidheid.. dat is het eerste waar ik aan denk.. Knipoog Sterkte ermee!!

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:36

zijn je schildklierwaardes al gecontroleerd, ik heb dit namelijk ook gehad, en bij mij werkte de schildklier niet goed.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:38

Ik heb dit ook, maar heb dit pas sinds een maand of 2/3. Me moeder zegt dat ik me aanstel, dus weet het niet. Ga binnenkort ook naar de HA

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:40

@ t3mptati0n... ik was ook een maand of 2 erg moe en nergens zin in.. blijk dus ook dat ik pfeiffer heb.. in zware vorm.. dus laat maar bloedprikken

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 16:45

Pfeifer heb ik al gehad maar daarna ben ik altijd moe geweest

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:59

Dat ken ik, bij heel veel mensen blijven de effecten van Pfeiffer hun leven lang hangen. Maar als je slechte conditie hebt gehad door Pfeiffer en Lyme etc. heeft dat ook een opening geboden voor aan elkaar verwante aandoeningen als CVS en fibromyalgie etc.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:05

Heb hier ook last van, vroeg naar bed gaan helpt voor geen meter, dan ben ik nog erger moe. Heb vaker de energie gewoon niet om 2 paarden achter elkaar te rijden, dan ben ik veels te moe en zit ik maar uitgeput op een krukje, ik kan dan gewoon niet meer.
Ik heb ook vaak hoofdpijn. Vanwege de hoofdpijn ben ik eens naar de HA geweest, volgens die nam ik 'te veel hooi op m'n vork'. Het enige wat ik doe is paardrijden en school, en thuis nog wat dingen, maar vermoeiend zou dat niet moeten zijn.

Nog nooit laten testen/bloed laten prikken op Pfeiffer, alleen op bloedarmoede ofzo.

Vraag me toch wel langzamerhand af wat het is.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:12

Urielle schreef:
Dat ken ik, bij heel veel mensen blijven de effecten van Pfeiffer hun leven lang hangen. Maar als je slechte conditie hebt gehad door Pfeiffer en Lyme etc. heeft dat ook een opening geboden voor aan elkaar verwante aandoeningen als CVS en fibromyalgie etc.

Hoe weet je dat allemaal zo goed heb je zelf CVS of gehad?

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:17

ik heb het ook mijn hele leven al vaak geprikt op pfeifer bloedarmoede ijzer te kort maar dat was het allemaal niet. het is tijdje goed gegaan maar ben de laatste tijd tog weer heel erg moe.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:19

Ik ben ook half jaar geleden met vermoeidheid en hoofdpijn naar de dokter gegaan, toen bloed laten prikken en bleek alles oke te zijn.
Toen heb ik de hoop bij de dokter al op gegeven. Ben toen voor m'n hoofdpijn naar de osteopaat gegaan en dat hielp erg goed en ik heb zelfs het idee dat m'n vermoeidheid met (kleine) periodes wat minder word.

Binnekort moet ik toch de pil maar eens laten controleren (daar schijn je ook moe en hoofdpijn van te kunnen krijgen) en werkt dat niet, dan ga ik naar een homeopaat.
(Deze heeft m'n broertje in het verleden ook goed geholpen, dus wie weet..)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:25

Ik ben vanaf de 3e klas bijna onafgebroken élke dag moe geweest. Hoe dit kwam? Geen idee. Ik heb een lange tijd erg slecht in mn vel gezeten. Maar of dat een oorzaak van de vermoeidheid was?
De vermoeidheid was bij mij soms zo erg dat ik gruwelijke pijn achter mn ogen kreeg. Extreem misselijk werd, moest braken ervan. Zo beroerd werd ik van de moeheid.
At altijd gezond. Heb tijden extra vitamines geslikt, ook bruistablet kuurtjes. Hielp allemaal geen steek. Bleef elke dag moe.
Heb sinds ik examen gedaan heb geen last meer gehad van extreme vermoeidheid *afkloppen*.
Ik heb ruim 4 jaar met extreme moeheid rond gelopen. De HA zei dat moeheid een veel voorkomde "vage"klacht is waar hij neits mee kon. Alleen een bloedtest, maar de kans dat daar iets uit zou komen was volgens hem klein. Dus die heb ik nooit gedaan ( ben er ontzettend bang voor).

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:12

Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak doodmoe. En dat is echt niet grappig.

Ik heb een tijdje gehad dat ik teveel suiker binnen kreeg, en daardoor was ik dus moe.
Nu let ik er dus op hoeveel suiker ik binnen krijg, en ik moet zeggen dat ik een stuk minder moe ben.

Misschien moet je eens op je suikers letten?... Sterkte! Ach gut

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:01

My_Lady schreef:
Urielle schreef:

Hoe weet je dat allemaal zo goed heb je zelf CVS of gehad?

Ik heb zelf fibro (en ook Pfeiffer gehad Knipoog ), mijn moeder heeft wel CVS.
Fibro en CVS zijn verwant denken ze, maar de ziektes profileren zich iets anders.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:57

Ik heb daar ook last van, ben echt heel erg moe, dat ik gewoon ooit geen puf meer heb om iets te doen, en dan ga ik ok tijd naar bed, en sochtends zie ik zo tegen de dag op geen zin, en moe, en dan kan ik alleen maar denken aan de avond dat ik weer kan gaan slapen, de dagen duren ooit zo lang voor mij, ik weet niet wat ik heb, maar voelt gewoon niet prettig en lijkt me niet gezond, maar My_Lady sterkte ermee!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:02

My_Lady schreef:

Als je dan mijn berichtje eens leest.. Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:14

Jotee schreef:
Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak doodmoe. En dat is echt niet grappig.

Ik heb een tijdje gehad dat ik teveel suiker binnen kreeg, en daardoor was ik dus moe.
Nu let ik er dus op hoeveel suiker ik binnen krijg, en ik moet zeggen dat ik een stuk minder moe ben.

Misschien moet je eens op je suikers letten?... Sterkte! Ach gut

Ik heb hetzelfde gehad. Was al maandenlang heel moe, bij inspanning snel duizelig, ik begon vreselijk te snoepen. Na het innemen van suiker voelde ik me dan weer beter, om daarna weer heel moe te worden. Op een gegeven moment kon ik echt niets meer. Ik ben nu nagenoeg suikervrij en heb weer bergen energie. Ik was op een gegeven moment echt suikerverslaafd en heb echt af moeten kicken.

Ben voordat bleek dat ik hypoglycemie heb de hele medische molen doorgeweest en ze hebben niets kunnen vinden. Achteraf blijkt dat mijn hypoglycemie te maken heeft met candida albicans. Alle andere verschijnselen die met candida samenhangen heb ik helaas ook.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:32

Ook is was heel erg moe.
Na een jaar zijn ze uiteindelijk erachter gekomen dat mijn schildklier aan het afsterven was.
Die werkt nu ondertussen helemaal niet meer, maar met medicatie prima af te stellen.
Succes.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:05

Je moet echt je bloed even laten controleren, misschien heb je wel ergens tekort aan? Ik vind het zelf heel raar dat je gelijk antidepressivia mee krijgt.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 09:20

Kiim schreef:
My_Lady schreef:

Als je dan mijn berichtje eens leest.. Knipoog

Sorry.

Volgens mij kwamen ze er bij mij ook vrij laat achter.
Ik heb toen 1,5 week plat gelegen en daarna ben ik weer dingen gaan doen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:04

Ik ben vorig jaar een periode ontzettend moe geweest, had ook vermoeide spieren en een duizelig gevoel.
Bij mij is m'n bloed vrij uitgebreid getest maar daar kwam niks uit. Uiteindelijk bleek ik door een verkeerde manier van ademhalen de hele dag te hyperventileren, daar kwamen dan ook al m'n klachten vandaan.