Ziekte van Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Ziekte van Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 21:14

Ik werd 7 augustus heel erg ziek. Het begon met hoofdpijn, echt niet normaal meer, ik heb toen met wat aspirines toch gewoon gewerkt, maar de dag daarna kreeg ik koude rillingen, 40 graden koorts en ik kon niks eten. Ik, koppig en eigenwijs als ik ben, toch gaan werken (in een skihal!!!) maar uiteindelijk toch opgegeven, het ging niet.

Ik bleef hoge koorts houden (40 graden) en ontzettende hoofdpijn. Toen ik maandag nog steeds zulke hoge koorts had, ben ik naar de dokter gegaan. Die heeft me helemaal onderzocht en ik moest longfoto's laten maken en bloed prikken.

Dinsdag belden ze voor de uitslag, maar ze wisten nog niks, alleen dat ik geen longontsteking had. Toen moest ik woensdag weeer bloed laten prikken en nog een keer voor onderzoek. Weer niks uitgekomen.

Vrijdag moest ik urine inleveren en weer bloed laten prikken, maar er kwam steeds niks uit. Toch ging het langzaamaan beter met me. Totdat ik maandag een terugval kreeg, ik moest toen naar het ziekenhuis, omdat ik al zolang die hoge koorts had. Ze hebben daar weer bloed afgenomen en uitgebreid onderzoek gedaan. Ze wilden me opnemen, maar het hoefde 'nog' niet als ik dat niet wilde.

Dus ik ben toen naar huis gegaan en gewacht op de uitslag. De dokter was echt een beetje bang, omdat ik die hoge koorts bleef houden en ze konden niet vinden wat ik had, ze zagen in mijn bloed dat er iets niet klopte, maar ze wisten niet wat. Woensdag beldde het ziekenhuis dat ik toch opgenomen moest worden, omdat ze het erg wantrouwde dat ik nog steeds zo ziek was. Ik zou maandag pas gaan, maar gelukkig werd ik vrijdag door de dokter gebeld dat het niet hoefde, en dat ze eindelijk uitslag had... Ziekte van pfeiffer...

Ik had het dus in een extreme variant en moet flink rusten. Ik baal er wel van, want ik ben net een nieuwe studie gestart. Nu ben ik niet zo ziek meer gelukkig, de koorts is weg en ook de hoofdpijn heb ik niet meer. En mijn keelpijn en opgezette lymfeklieren zijn weg. Ik heb alleen nog last van mijn lever en de moeheid uiteraard.

Ik ben maandag hele dag naar school geweest en dinsdag weer ziek geworden en koorts, was dus toch te lang. Ik baal er zo van, vandaag heb ik ook weer hele dag met koorts op bed gelegen, omdat ik gisteren ook naar school ben geweest.

Zijn er mensen die ook deze ziekte gehad hebben en hoelang heeft het bij jullie geduurt? Hoe deden jullie dat met school en zijn er tips om te zorgen dat het zo snel mogelijk over gaat?

Bedankt alvast, want ik baal zo enorm, ik wilde er vol tegenaan gaan met mijn nieuwe studie, maar op deze manier gaat dat dus echt niet.

Toad

Re: Ziekte van Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:17

wat vervelend dat je de extreme vorm hebt.
ik heb pfeiffer gehad, maar niet extreem.
Ik was super moe en had giga keelpijn, zo'n keelpijn heb ik nooit gehad. Ik ging naar school maar kwam na 2 minuten weer terug. Ging liggen op de bank en viel in slaap.

Zelfs als ik gewoon op een stoel zat viel ik wel eens in slaap. Maar omdat je nergens kunt steunen wordt je dus wakker terwijl je in slaapt 'valt'.

ik hoefde nog 'maar' 4 uur per dag naar school, en als ik dan thuis kwam ging ik slapen, 3 uur ofzo.

je kunt er niet veel tegendoen, behalve veel paracetamol slikken tegen de pijn.

Mijn school leed er wel onder, ik had echt geen zin in huiswerk en deed dus ook niks. Als ik wakker werd smiddags was ik zo duf dat ik tv ging kijken. dan heb je echt geen puf voor huiswerk.,

Juist door te gaan sporten voelde ik me wat beter door de afleiding.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 21:22

Okee, tegen mij heeft de dokter gezegd dat ik absoluut niet mag sporten. Dat is niet alleen vervelend omdat ik best sportief ben, maar ik werk als skileraar, dus dat is veel te intensief.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:30

nouja, je moet niet super veel gaan sporten. Maar een rondje rustig paardrijden kon best(in mijn geval dan he).

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:17

Toen ik jong was ( zat in groep 4 ) Heb ik volgens mij een lichte variant gehad. Ik heb ook bloed laten prikken maar ze wisten ook niet wat ik precies had.

Ik was erg moe. Koorts volgens mij ook, keelpijn. Heb ruim 2 weken op de bank gelegen volgens mij...

Maar ik weet niet zeker of het een variant van pfeiffer was.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:05

Ik heb afgelopen jaar in mijn examenjaar Pfeiffer gehad. Ik had het ook flink te pakken en ben ong een maand niet naar school geweest en daarna nog een paar maand halve dagen/paar uurtjes.
Ik kón nieteens meer sporten, traplopen was al een reden om te gaan slapen. Ook kon ik óveral en áltijd slapen (terwijl ik dat voorheen niet kon). Nu bijna een jaar verder heb ik er nog steeds wel een beetje last van.
Je kan weer met hetzelfde moeheidsgevoel wakker worden.. En ik heb heel snel weer een keelontsteking..

Je moet echt uitkijken met sporten, want anders "vererger" je het ook nog eens.
En als je moe bent ook echt gaan slapen! Dan knap je het beste en snelste op.

Welterusten Knipoog En vooral beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:09

Ik heb het ook gehad
Werkte net bij een nieuwe baas, dus ben gewoon door gegaan
Flink wat pijnstillers op voor ook de koorts en de hoofdpijn.
En door rammen maar.

Doe dit aub niet! *kijkt streng en smeekt tegelijkertijd*

Ik ben nooit meer van de vermoeidheid afgekomen en heb nu ME.
Kan met moeite halve dagen werken, veel sociale dingen heb ik moeten laten vallen. Ook lekker veel paarden rijden kan ik niet meer.
Alleen maar omdat ik toen niet naar mijn lichaam heb geluisterd.
Sindsdien waarschuw ik iedereen daarvoor, luister naar je lichaam, hoe vervelend soms ook.
Beter een jaar weinig kunnen, dan je hele leven...

Beterschap!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:12

Ik heb het gehad. Maar ben gewoon doorgegaan. Later kwamen er dus ook pas achter. Ik ben een half jaar ervoor thuis geweest, waarvan ik de eerste weken 20 uur per dag sliep. Nu bijna 2 jaar later heb ik er nog last van. Een gewoon dagelijks ritme kost me enorm veel moeite, ik ben altijd moe. De kans dat dit ooit overgaat is erg klein. Helaas wordt het ook nog niet overal serieus genomen.

Doe niks wat je teveel is. Het beste lijkt me nog contact met de IB groep opnemen en je studie volgend jaar oppakken. En dus alle tijd nemen en een beetje extra Knipoog om weer volledig te herstellen.

sterkte

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:44

Ik heb ook pfeiffer gehad.
Ik had het eingelijk helemaal niet zo erg, ik was alleen erg moe en had nergens zin in.
En het hield een dik half jaar aan...

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:49

Heb het gehad toen ik 16 was en heb ca. 3 weken thuis gezeten en heb echt liggen ijlen van de koorts. Onwijze dikke klieren en goed beroerd. Daarna ben ik met de bus naar school gegaan (was 45 min. fietsen) en heb alleen gym laten vallen omdat dat de laatste 2 uur was van het rooster. Paardrijden ben ik blijven doen (ook wedstrijden) en na een maand of 2 a 3 ben ik ook weer op dansles gegaan en stappen met m'n vriendinnen. Achteraf bekeken ben ik er goed vanaf gekomen, ben nog wel regelmatig moe en heb ijzertekort, maar loop op m'n karakter eigenlijk altijd wel door en doe alles nog. Ik gebruikte wel van die vitamine bruistabletten in zo'n kokertje, maar weet de naam niet meer. Waren van die smerige gele dingen. Sterkte en neem gewoon de rust die je nodig hebt!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 23:29

Ja dankjewel. Wat jij zegt, dat ijlen, dat heb ik inderdaad ook gehad, super eng was dat.

Ik ben dit weekend ook weer goed ziek geweest. Echt vervelend. Ik moet morgen weer bloed laten prikken en dan krijg ik waarschijnlijk weer meer te horen van de dokter.

Bedankt iedereen voor de reacties Haha!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:18

Ik herken het helemaal, zelf was ik ook erg ziek, heel hoge koorts, ook 40 graden. Ze kwamen er bij mij ook pas acher na 3 keer bloed prikken, toen lag ik inmiddels in het ziekenhuis. Ik heb daar 10 dagen gelegen. Ik heb te lang doorgewerkt, maar ja, er was niks in mijn bloed te vinden, dus ik dacht het zal wel tussen mijn oren zitten.
Ik zat ook tegen een leverontsteking aan.
Inmiddels is het 2 jaar later en helaas heb ik er nog steeds last van, ik werk op het moment 12 uur, doe er inmiddels wel een studie bij (thuisstudie) en dat is het dan, daarnaast kan ik weinig, paardrijden doe ik amper.
Ik zou dus aanraden niet teveel te doen, eerst maar eens bijkomen van je ziekte en dan langzaamaan dingen opbouwen, maar echt niet teveel tegelijk!

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:23

runningkawa schreef:
Ik heb het ook gehad
Werkte net bij een nieuwe baas, dus ben gewoon door gegaan
Flink wat pijnstillers op voor ook de koorts en de hoofdpijn.
En door rammen maar.

Doe dit aub niet! *kijkt streng en smeekt tegelijkertijd*

Ik ben nooit meer van de vermoeidheid afgekomen en heb nu ME.
Kan met moeite halve dagen werken, veel sociale dingen heb ik moeten laten vallen. Ook lekker veel paarden rijden kan ik niet meer.
Alleen maar omdat ik toen niet naar mijn lichaam heb geluisterd.
Sindsdien waarschuw ik iedereen daarvoor, luister naar je lichaam, hoe vervelend soms ook.
Beter een jaar weinig kunnen, dan je hele leven...

Beterschap!

Helemaal mee eens !!

ik heb het ook gehad, 2 jaar geleden ondertussen.
Ik ramde ook gewoon door en ging hele dagen naar school met alle gevolgen van dien. Ik heb er echt 1.5 jaar mee gezeten. Nu gaat het beter met me maar ik moet nog altijd zien dat ik niet te laat ga slapen door de week enz enz.

1 tip:
LUISTER NU NAAR JE LICHAAM !!! Dan ben je er het snelst vanaf!
Had ik dat toen geweten was ik ook gewoon een maand van school thuisgebleven, dat liever dan er 1.5 jaar mee zitten.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:29

ik heb het ook gehad.
al heel wat jaren gelden hoor,ik was zo ziek heb 3 maanden in het ziekenhuis gelegen ervoor.
heb dik 2 jaar nodig gehad om er echt bovenop te komen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:33

CharlotteP schreef:
Okee, tegen mij heeft de dokter gezegd dat ik absoluut niet mag sporten. Dat is niet alleen vervelend omdat ik best sportief ben, maar ik werk als skileraar, dus dat is veel te intensief.

Dat vind ik wel raar. Volgens mij is het allang achterhaald dat je bedrust moet nemen als je Pfeiffer hebt. Gewoon doen wat je wil en kan doen zou ik zeggen... Ik heb in 2001 Pfeiffer gehad en ben helaas nooit meer helemaal de oude geworden, maar ja, daar zal ik mee moeten leven...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:38

Ik heb het in december gekregen, werd ook flink ziek met hele erge keelonsteking.
Heb daarna nog geprobeerd om naar school(1e jaars MBO) te gaan maar lukte niet en heb toen een half jaar op de bank gelegen.
In de zomer ben ik begonnen met 5 uur per dag werken op een kantoor en dat ging best goed.
Nu ben ik weer opnieuw begonnen met school, en het gaat nu weer flink achteruit...
Ben steeds onwijs moe en moet veel lopen en lijk wel weer bijna terug bij af Scheve mond
Baal er erg van, wil niet weer m'n jaar verklóten..

Trouwens, ik was wel zo moe dat ik wou slapen, maar ik kon gewoon niet slapen. En dat was ook erg vervelend.
Ik bleef gewoon nachten wakker, omdat ik overdag al zo had zitten niksen, dat ik niet kon slapen.
Heb toen van de dokter slaappillen gekregen, en dat scheelde een hoop!
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 11-09-07 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:39

Het is niet achterhaald om rustig aan te doen
Voor de een zal dat bedrust zijn, voor de ander rustig bezig zijn.
Dat is gewoon in de mate dat je het hebt.
Maar fanatiek sporten is echt niet goed Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:17

idd. Gewoon echt goed naar je lichaam luisteren. Ik kreeg het echt neit voor elkaar om flink te sporten. Een wandeling was al veel. Standaard regeltjes voor wat kan en niet kan zijn er niet.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:53

Hier nog zo eentje die heel ziek is geweest van pfeiffer!

Dat is nu al bijna 2 jaar geleden! Ik was moe, futloos, constant misselijk, hoofdpijn, geen honger (terwijl ik dat normaal bijna altijd heb Tong uitsteken ) en ziek zijn. Dus inderdaad ook bloedprikken: pfeiffer!

Ik zat op dat moment in 5 HAVO en school moest dus wel doorgaan. 'S morgens was ik er het beste aan, dus ik ging in die tijd 's morgens 2, 3 of 4 uurtjes naar school (lag aan hoe ik me voelde). Daarna ging ik naar huis, slapen.

Na een paar weken wilde ik toch persé weer paardrijden. Dus langzaamaan mee begonnen, maar ik viel halverwege het rijden gewoon bijna in slaap!

Uiteindelijk heb ik ook niet goed genoeg naar mijn lichaam geluisterd. Ik heb wel enigzins rustig aan gedaan, maar omdat ik én in 5 HAVO zat, en persé wilde slagen, én omdat ik zo graag wilde blijven rijden, werd het gewoon toch teveel! Ik heb ook tot op de dag van vandaag nog regelmatig last van mijn pfeiffer. Ik ben eerder moe, na een drukke week ben ik meestal een dag flink ziek, en ik heb heel vaak nog hoofdpijn. Langzaamaan word het allemaal wat minder (mede door acupunctuur, wat heel goed werkt voor mij).

Maar tips:
- Doe niet meteen te veel!
- Rust genoeg!
- Let op in het verkeer! (ik ben wel eens bijna met mijn scooter gevallen omdat ik op de scooter in dutte)
- Gezond eten, vitamientjes Ja

En beterschap! Ach gut

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:17

Sim0ne schreef:
CharlotteP schreef:

Dat vind ik wel raar. Volgens mij is het allang achterhaald dat je bedrust moet nemen als je Pfeiffer hebt. Gewoon doen wat je wil en kan doen zou ik zeggen... Ik heb in 2001 Pfeiffer gehad en ben helaas nooit meer helemaal de oude geworden, maar ja, daar zal ik mee moeten leven...

dat heb ik dus ook. Nadat ik pfeiffer heb gehad ben ik veel sneller moe, en heb veel meer slaap nodig dan voordat ik pfeiffer had Scheve mond

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:13

Hey

De laatste tijd heb ik zelf ook vaak last van vermoeidheid, nergens zin in, sagerijnig, en heel erg pijn in me hoofd zo erg dat als ik loop het gewoon voel door dreunen naar me hoofd dat het echt gewoon zeer doet.
Ik kan paracetamol slikken wat ik wil maar niks hielp.
Dit het ik nu zeg maar al ruim 3kwart jaar.
En heb heel vaak last van opgezette klieren in me keel en nek in die driekwart jaar heb ik het nu al zeker 4/5 keer gehad maar ben ik der altijd afgekomen met een antibiotica kuur.
En ook heb ik meerdere malen bloed laten prikken maar hier kwam dus niks uit.
Ik moet toe geven dat ik zelf de afgelopen tijd erg slecht heb gegeten at alleen wanneer het mij uit kwam of ik had gewoon geen zin om te eten.

Mijn vriend had 3 weken geleden last van keel ontsteking en ja eigenwijs toch zoenen en ja de dag erna was het raak...
En had ik het 3x zo erg ik moest werken en voelde me echt niet goed ik ben die dag eerder weg gegaan was moe en helemaal verot als of ik 3 nachten had doorgehaald.
Ik had mams gebeld en die de dokter en ben meteen door gefiets en heel me verhaal gedaan met wat ik voelde en gezegt dat ik vaker ontstoken klieren heb en de laatste tijd heel erg pijn in me hoofd heb.
En dat ik het nu eigelijk wel zat was want ik kom der met die antbiotica wel van af maar komt net zo hard weer terug.
Hij verwees me toch door naar het ziekehuis om bloed te laten prikken en der moest 14 dagen tussen zitten en dan moest ik weer bloed laten prikken.
En ik moest naar de oogarts die overigs niets kon vinden.
En ja vandaag kreeg ik de uitslag Pfeiffer

Ik herken wel heel veel dingen bij me zelf die jullie hier vertellen.
Ik werkte eerst 5 dagen in de week van 7 tot 12 daarna ben ik gesloopt!
En als ik thuis kom ga ik ook meteen naar bed en slaap ik 3 uur anders red ik het gewoon niet.
En ga na gtst naar bed half 9 en niet later want anders kom ik der echt niet uit s'ochtends.
Sinds eind augustus heb ik ook tegen me ouders gezegt dat ik het tijdelijk rustiger aan wou doen omdat ik geen vakantie neem dit slaat werkelijk nergens op maar ik hou het gewoon niet vol en nu blijkt waarom niet.
Tegen me baas had ik gezegt dat ik tot eind oktober een opleiding ging volgen de ma en vrij en heb dus vrij gekregen.
Ik werk dus nu nog maar 3 dagen van half 8 tot 12 dit gaat redelijk en hou ik makkelijk vol.
Maar als ik thuis ben duik ik het liefst me bed gewoon in.

Ook las ik net ergens op internet dat hooftpijn ook in het begin voor komt bij de ziekte van pfeiffer want ik heb er nu vrijwel geen last meer van.
Maar der is een tijd geweest dat ik gewoon me licht uit moest doen omdat ik niet eens normaal uit me ogen kon kijken.
Hoofdpijn zat zeg maar precies achter me ogen vandaar dat ik naar de oogarts ben geweest.

Ik weet het trouwens pas net hooguit 15 min

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:28

Ik weet dus pas sinds vrijdag dat ik ook pfeiffer heb.
Nu weet ik der niet zo heel veel van af.

Nu is mijn huidige verzorgpaard zo'n 6 maanden geleden verkocht ik heb haar 1 jaartje gereden daar voor was ik zeg maar 4 jaar paardloos.
Dus merkte toen ik Peru ging rijden dat me conditie echt nul was.
Ik wist toen overigs niet dat ik pfeiffer had maar toen was ik al vrij vaak moe.
Nu Peru sins die 6 maanden geleden verkocht is zat ik weer zonder paard nu sinds 2 weken rij ik een kwpn-er 4 dagen in de week omdat ik zelf ook me conditie op wou krikken.
Maar nu hoorde ik dus afgelopen vrijdag de uitslag van het ziekehuis.
Maar mijn vraag is kan ik hier nu mee door gaan of moet ik echt mindere?

En dan nog iets Nagelbijten / Gniffelen ik heb een hele lieve vriend dat we nu niet meer kunnen zoenen vind ik al erg genoeg Clown
Nu vraag ik me af of we wel gewoon sex kunnen hebben of kan dat ook niet Boos!

En vanacht werd ik in eens wakker helemaal bezweet dus ik dag ga ff naast me deken liggen zo kreeg ik het toch koud!
Terwijl ik het zelf heel heet had maar me lichaam mega koud heb me ma wakker gemaakt en ff benede gezeten en wat gedronken toen was het weg.
Hebben jullie dit ook mee gemaakt en is het normaal?

xx

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:46

Raar, ik hoop dat je er snel vanaf kom.

Maar met dingen doen moet je echt zelf aan voelen.
Ik kan sommige dingen niet die andere dan misschien wel kunnen. Is heel erg verschillend.
Je kan vaak beter kiezen voor je rust.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:38

Ja is ook wel zo is alleen zo moeilijk aan voelen nu.
Ik weet dat ik gewoon geen conditie heb dus weet nou niet of nou gewoon moe ben omdat ik intensief bezig ben of dat moe ben omdat ik pfeiffer heb Clown
Ga het maar wel even rustiger aan doen lijkt me wel zo slim voordat ik het daalijk zelf alleen maar erger maak Clown

Heeft misschien iemand anders antwoord op me andere vragen?
Gr Lis

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:01

Dat zoenen, dat mag je best wel doen, want je hebt daarvoor ook al met hem gezoend, dus als je het toen al had, heeft hij het nu toch al. (maar hij hoeft er niet persé ziek van te worden, kans is groot dat hij het al gehad heeft, ik hoorde in het ziekenhuis dat echt heel veel mensen op de kleuterschool al pfeiffer gehad hebt, maar dan merk je er niks van, omdat ze dan alleen maar wat hangeriger zijn)

Verder veel sterkte, je moet goed naar je lichaam luisteren. Ik heb vandaag ook voor het eerst weer gewerkt, en dat had ik niet moeten doen, ben weer helemaal kapot, hoofdpijn terug en echt heel moe, ik ga nu ook slapen.

Beterschap