Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Volgens mij zit er inderdaad paardenvlees in Salami.
(Wijst naar de berichten op VN)
crossmonster schreef:Maar hieruit kan ik niet weten of der paardenvlees inzitsalami en andere sterk gekruide vleessoorten , zijn zo sterk gekruid omdat het vlees vaak van veel verschillende dieren is.
zo gaat er ook veel zeugenvlees in de salami,omdat zeugenvlees erg taai is en weinig smaak aan zit.
biggenvlees is trouwens ook weinig smaakvol, en gaat ook in zulke worsten etc.
niet dat ze minder lekker erdoor zijn, maar in gehakt, en worsten gaat veelal toch restjes en afvalvlees.
rollade schijnt ook slecht vlees te zijn, maar die vind ik ook helemaal niet lekker.
salami daarentegen wel
Rozanne schreef:Ik luste toch al geen salami.. Maar dat er paardenvlees in zat... Goh nooit geweten,..
Redrumfox schreef:Maakt toch niet zoveel uit of er paardenvlees in zit, het gaat toch om de voedingswaarde en de smaak? Of ben ik nou zo simpel.
Redrumfox schreef:Maakt toch niet zoveel uit of er paardenvlees in zit, het gaat toch om de voedingswaarde en de smaak? Of ben ik nou zo simpel.
crossmonster schreef:mensen worden hier niet beoordeeld,
maar laat het een feit zijn dat de paarden van het vlees in je salami het stukken beter hebben gehad dan de varkens koeien en kippen erin...
sunrice schreef:Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, misschien kan je het ergens vinden m.b.v. google ofzo.
Het zou me iig niet verbazen als het wel zo is.
Maar mag ik vragen waarom je geen paardenvlees eet?
Het gaat idd om de smaak en de voedingswaarde, niet om wat het ooit geweest is toch?
edit: Heb even gegoogled, in sommige soorten salami (zoals Pepersosies) zit idd paardenvlees. Niet in allemaal.