En dan ga je even naar de dokter!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

En dan ga je even naar de dokter!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 10:29

Hay allemaal,

Ik heb al een slordige anderhalve week pijn in mijn grote teen aan mijn linker voet, ik heb mijn teennagel verkeerd afgeknipt, dit is in gaan groeien en gaan ontsteken, na anderhalve week te hebben geknoeid met soda, ging alles zeer doen van het vele zout in mijn huid. Hier ben ik dus mee gestopt en vanochtend maar even naar het inloopuur bij de dokter geweest.

Hij kijkt en zegt, "ja kom vanmiddag maar even terug, dan verdoof ik je teen en dan ga ik een stuk nagel eruit knippen..." Whahaha dacht ik, mijn ouders zijn op vakantie, en ik heb geen flauw idee of dat zeer gaat doen..

Gelukkig kan ik dan straks wel mijn nieuwe jophurs aan als ik dit achter de rug heb...

Sorry voor het domme verhaal, maar ik weet echt niet wat ik moet verwachten en kan er ook niet met mijn ouders over praten.

Groetjes

Lynn_Nikita

Re: En dan ga je even naar de dokter!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:31

ik weet niet wat je kan verwachten maar als hij zegt verdoven zal je van behandleing zelf niet veel merken denk ik
kan je anders geen vriendin meenemen, als je eng vind om alleen te gaan?

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:32

Heel veel sterkte!

Ik zou ook niet helemaal alleen gaan..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 10:33

Vind het opzich niet zo eng, alleen het idee dat hij in me teen zit te wroeten zeg maar... Gelukkig ben ik niet bang voor prikjes..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:36

Niet om je bang te maken echt niet, maar ik zou zeker iemand meenemen, het liefst iemand met een auto of die jou achterop de fiets/scooter mee kan nemen. Ik ben voor dezelfde ingreep naar het ziekenhuis geweest en mocht vervolgens 3 dagen niet lopen (dat werd dus krukken... blerg). Ik weet niet hoe ernstig het bij jou is en misschien valt het allemaal wel mee, maar het is zo vervelend als je terug moet hinkelen naar huis Knipoog Als ze goed verdoven heb voel je er verder niets van.

Succes en sterkte!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:37

mijn broetje heeft het ook gehad,zat goede ontsteking onder.
halve nagel eraf en een week in het verband en niet lopen.
hoop dat het bij jou minder zal zijn maar ik denk niet dat je meteen je schoen weer aan kan hoor.
en hij moest ook elke dag langs de dokter om het te laten verschonen.
en een kuur kreeg hij er ook bij

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:39

Blegh! Heb ik ook gehad, ik moest alleen naar het ziekenhuis om ze *aan beide kanten* eruit te laten snijden.
Echt VRESELIJK!
Dagen niet kunnen lopen van de pijn.
En nog het ergste was, ik dacht allemaal dat ze minstens AL m'n tenen bewerkt hadden, want echt ALLEMAAL leken ze zeer te doen!

Maar omdat je gewoon bij de huisarts moet zijn zal het denk ik nog wel meevallen.
Toch zou ik iddd iemand meenemen die je kan rijden terug naar huis, want over het algemeen zijn dit niet zulke lekkere ingrepen.

Succes vanmiddag en laat ons weten hoe het gegaan is!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:40

gaapje schreef:
mijn broetje heeft het ook gehad,zat goede ontsteking onder.
halve nagel eraf en een week in het verband en niet lopen.
hoop dat het bij jou minder zal zijn maar ik denk niet dat je meteen je schoen weer aan kan hoor.
en hij moest ook elke dag langs de dokter om het te laten verschonen.
en een kuur kreeg hij er ook bij

Het verband bleef er bij mij 3 dagen opzitten en daarna elke dag verschonen. Ik liep echt met een enorme teen doordat verband, het zag er neit uit Clown
Ik hoop voor je dat het meevalt!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:46

Tip: pijn door een ingegroeide teennagel kun je ook verhelpen door in het middel van de nagel een V eruit te knippen, de nagel wil dan nl. de V opvullen en groeit naar elkaar toe en dus weer uit je vel.
Werkt bij mij altijd perfect.
Het is natuurlijk niet zo dat de pijn ineens weg is, maar het wordt met een paar dagen al snel een stuk minder.

Succes en sterkte bij de dokter.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 10:48

Dank jullie, gelukkig woont mijn vriend echt 3 huizen verderop, dus als t niet wil, kan ik daar altijd nog heen gaan, weet nu wel dat ik straks mooi ff naar mijn paardje toe ga, dan heb ik dat in ieder geval gedaan..

Zou ik zaterdag gewoon kunnen lopen denken jullie??

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:49

Oeh gatsie!
Sterkte vanmiddag!

En idd wat hier al werd gezegt: neem iemand mee Ja

(dit hoort trouwens op MW Knipoog )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 10:57

Owh, noujah, ik wist het niet zeker... Sorry

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:57

Had ik laatst ook. Teen deed al een paar dagen zeer, ik er aan te knoeien, kwam de pus er uit zetten. Dat was niet goed Tong uitsteken.
Ik heb een week met pleisters met betadine om m'n teen gelopen en toen was het gelukkig weg en m'n nagel ook weer netjes gegroeit. Daar is gelukkig geen dokter aan te pas gekomen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 11:02

Met pleisters enzow, dat heb ik nu al anderhalve week gedaan, dat leek me ook niet goed!!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:18

heeft hij je niet eerst aan een AB gezet?
Dat heeft mijn dokter gedaan en toen ben ik gewoon bij de pedicure geweest! Minder pijnlijk Lachen
En geloof me, bij mij zat er echt een hele dikke ontsteking onder, de hele dag liep het pus en troep eruit, en ik moest elke 2 uur de pleister verwisselen!

In iedergeval succes ermee Knipoog

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:20

Ulfeino schreef:
Tip: pijn door een ingegroeide teennagel kun je ook verhelpen door in het middel van de nagel een V eruit te knippen, de nagel wil dan nl. de V opvullen en groeit naar elkaar toe en dus weer uit je vel.
Werkt bij mij altijd perfect.
Het is natuurlijk niet zo dat de pijn ineens weg is, maar het wordt met een paar dagen al snel een stuk minder.

Succes en sterkte bij de dokter.

klinkt ook pijnlijk.. hoe ver knip je dat dan? ik neem aan dat alleen het witte niet werkt.. Scheve mond

Ik probeer het gewoon elke week bij t houden, een keer verkeerd knippen en je blijft er aan vast zitten Boos!

suc6 in ieder geval..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:23

Gohh..voor mij zeer herkenbaar verhaal, heb precies hetzelfde gehad als jou TS?

Ik had ook tijdje terug mijn nagel van mijn grote teen die links zit, en heb ik te lang gewacht met naar de dokter te gaan, en is precies me nagel onder mijn huid gaan groeien en hoe langer ik ook wachtte me nagel drukte maar door (dit voelde ik ook daadwerkelijk en deed mega pijn).
Naja ik dus toch maar afspraak gemaakt met de HA, had week ervoor ook afspraak met HA voor me teen toen zei me HA eerst zo van probeer je voet in een bak lauw water te doen laten weken zodat je huid wat losserder komt en dan met tape over je nagelriem afplakken en goed strak zodat je je huid wat van de nagel af ken trekken (nou dit was me never niet gelukt ivm ik het puntje van me nagel al helemaal nie meer zag).
Dus toen maar naar de HA gegaan die heeft eerst 2 prikken gegeven op de bovenkant van me grote teen, ff enkele minuten gewacht tot de verdoving ingewerkt was, en toen ging ie dat stuk van me nagel weg knippen helemaal tot aan uiterst toe waar je nagel begint met groeien zodat ie niet nog is eronder kan groeien.

Ik zelf ben echt als de dood voor prikkies en of naalden, ik zat ook voordat ie me die prikkies ging geven helemaal te shaken. Maar achteraf HA was klaar ik zeg zo heb helemaal niks gevoeld ervan.
Naja hij verband om me hele teen gewikkeld (me teen was echt zo erg dik ingepakt dat me schoen niet aan kon), de HA zei dmv de verdoving is nie zo handig om alleen naar huis te gaan, maar goed ik had echt helemaal niemand in me buurt (vriend was werken) en we wonen op loopafstand hoekie om en ik ben thuis, toen moest ik zo'n a 5 uur lang met me been omhoog liggen ivm het bloed e.d.
Ik moest het 3 dagen omhouden na 3 dagen mocht ik het er zelf afhalen (alvast zeg ik je als je dat doet schrik dan niet want je teen ziet dan best eng eruit en vies.)
Eenmaal verband eraf moest ik elke dag in bak met lauwwater om het schoon te laten weken.

Ik wens je iig veel succes, ik ben iig blij dat voor mij achter de rug is Haha!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:31

Omdat ik mijn teen gebroken had en daarna de nagel eraf kwam zetten (ook niet lollig), voelde iedereen zich de afgelopen weken geroepen de meest nare teen-verhalen aan mij te vertellen.

Niet om je bang te maken, maar één van deze teenverhalen ging ook over iemand die een ingegroeide teennagel had, waarbij ze toen de hele teen dwars over hebben doorgeknipt en de ene helft er gewoon af hebben gehaald. Diegene heeft toen dus een half jaar met een half onbedekt nagelbed rondgelopen. De ingroei-pijn was toen wel over....

Hoop dat t voor je meevalt, in ieder geval succes

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 11:38

Ik denk dat ik hetzelfde verhaal krijg als sympatico..

Zou het verstandig zijn om dan alvast mijn werk op te bellen dat ik zaterdag niet kom werken??

Ik ben nu heel trots, heb mijn nieuwe jophurs aan (aan mijn rechtervoet, met mijn petriechaps erboven, zal zo blij zijn als ik mijn linkerbeen net zo mooi in kan pakken!!!

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:41

ik al 2 keer mijn hele nagel van mijn grote teen af moeten laten halen, omdat deze telkens weer opniew gaat ontsteken... je voelt er helemaal niks van.. neem alleen op tijd pijnstillers in en niet pas als na een uur de verdoving begint uit te werken.. en heel goed hoog houden.. ik had alle beide keren geen last van mijn teen kon gewoon gelijk weer schoenen aan. (het duurt een half jaar voordat een nagel weer helemaal aangegroeit is)

in ieder geval succes.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:44

Ik heb het ook al twee keer gehad.
Tot twee keer toe ook losgesneden bij de ha.

Je krijgt eerst een verdoving en deze is echt pijnlijk, maar gewoon doorbijten, naderhand heb je geen pijn meer. Bloos

Bij mij hebben ze twee keer de helft v/d teennagel tot onder het vel weggeknipt.

Daarna een dik verband eroverheen en dat heeft wel 3 dagen gezeten.
Daarna heel voorzichtig weer schoenen aan met een dik watje over de "wond".

Denk niet dat je zaterdag al kunt werken.
Misschien op slippers?

Zou wel iemand meenemen naar de Ha en een paar krukken ophalen?
Kun je je voet even twee dagen ontlasten.

Heel veel succes vanmiddag.
Hopelijk gaat de pijn snel over. Bloos

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 11:45

Net even snel de dokter gebeld, voor de genezing is het veel beter om je been omhoog te houden inderdaad!!

Dus hij adviseerde niet om te gaan werken, aangezien ik postbode ben op zaterdag Haha!

Dus nu snel mijn werk opgebeld, heb afgesproken dat ik wel kan komen voorbereiden, dus post op volgorde zetten!! Het lopen doet iemand anders!!

Ben nu beetje aan t opruimen, zo nog ff naar mijn paardje, dan krijgt die ook nog haar welverdiende aandacht!!! Dan daarna naar de dokter!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:52

Oh my, dat lijkt me zó pijnlijk Nagelbijten / Gniffelen (sorry Haha! ).
Succes vanmiddag, hopelijk valt het allemaal mee en kun je snel je nieuwe chaps aan!

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:56

Ik heb 't ook een paar keer gehad, waarbij ze de hele nagel hebben verwijderd (grote teen) Knipoog
De prik zelf is echt pijnlijk, de behandeling zelf voel je alleen wat gewroet enzo.
En daarna heb je echt wel een paar dagen last van je voet ja!
Sterkte vanmiddag Ach gut

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 11:57

Die rechter zit al heerlijk, dus moet goed komen lijkt me!!