Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LDRD schreef:Wie heeft er ervaring binnen de familie met beginnende dementie? Hoe kwam dit tot uiting, wanneer begon het écht op te vallen zodat iedereen overtuigd was? Wat hebben jullie vervolgens gedaan?
Ik vraag dit uiteraard omdat wij hiermee stoeien. Een familielid verdenk ik er ernstig van, sterker, ik twijfel niet eens meer (in een grijs verleden in een verpleeghuis gewerkt, dus ben er wel wat mee bekend). Het lukt mij maar moeizaam om zijn kinderen zover te krijgen dat ze het ook inzien en dat ze de nodige actie ondernemen. De kinderen zitten duidelijk nog in de ontkenningsfase (besef begint misschien wel langzaam door te dringen) en de ouder lijdt daar eigenlijk onder.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
LDRD schreef:Wie heeft er ervaring binnen de familie met beginnende dementie? Hoe kwam dit tot uiting, wanneer begon het écht op te vallen zodat iedereen overtuigd was?
LDRD schreef:Wie heeft er ervaring binnen de familie met beginnende dementie? Hoe kwam dit tot uiting, wanneer begon het écht op te vallen zodat iedereen overtuigd was? Wat hebben jullie vervolgens gedaan?
swoeky schreef:heb het meegemaakt met m'n opa, jaren geleden. het ergste van alles was: dat hij het in het begin zelf ook merkte dat ie dingen vergat, en zo dus kwaad werd op zichzelf.
LDRD schreef:dan ga ik kijken of we van de volgende gelegenheid gebruik kunnen maken van Nanda's smoesje.
LDRD schreef:Vreselijk als mensen zo oud moeten worden.
En Dendro, 58 is natuurlijk echt veel te jong voor dit soort problemen. Sterkte ermee!
Kitty84 schreef:Je moet alleen bij dit soort zaken rekening houden dat iemand niet 'gek' is. Als iemand er achter komt dat het dus een 'leugen om bestwil' is...dan heb je de poppen aan het dansen. Werkelijke feiten onthouden mensen moeilijk, maar ik heb de ervaring dat sterke emoties aan mensen gekoppeld kunnen worden.
Daarbij...het is en blijft een mens ... en er komen natuurlijk ook ethische kanten bij kijken.
Ik begrijp het wel wat er is gedaan m.b.v. die uroloog, als je machteloos bent moet je wat, maar ik zou er ontzettend voorzichtig mee zijn.