Zelfvertrouwen.. Hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Zelfvertrouwen.. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 22:08

Tja.. Hoe moet ik beginnen.. Heel me leven word ik zo ongeveer al gepest. Dikkerd, lelijkerd.. Me zelfvertrouwen is ook zo gedaald.. Dat het me ook niet meer kon schelen.. Hun vinden mij dik.. Ik eet me wel dik.. Als mensen dan naar me kijken gaat er alleen door me hoofd door.. Zouden ze me ook zo lelijk & de rest vinden.. Ik vind het moeilijk ook om dit te plaatsen omdat ik weet dat mensen die ik ken me berichten na lezen.. Maar ik moet het gewoon even van me afgooien. Ik weet niet meer watk er mee aan moet.. Heb ook een tijdje bij jeugdzorg gelopen voor nog een aantal dingen die liepen.. Maar daardoor werd het alleen maar erger.. Ik klapte dicht en er kwam niks meer uit bij me.. De laatste tijd dacht ik dat het wel beter ging.. Maar nu ik weer die introductie dag had vandaag.. Gingen er zoveel gedachtes door me heen als er iemand naar me keek.. En dan lig ik savonds weer met knallende koppijn en tranen in me ogen op bed..
Ik weet niet meer wat ik moet doen..
Moest het even kwijt!

Berdien

Re: Zelfvertrouwen.. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:13

He meis.. wat naar joh. Vind het altijd moeilijk iets gericht te zeggen. Weet alleen wel dat er niemand zo negatief over jou denkt als dat jij zelf doet Lachen Ik kan hier in Ierland niet veel voor je doen, maar mijn PMinbox staat altijd voor je open, voor wat dan ook Lachen

Ach gut

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:21

He Joyce.. Wat is dat nou zo ineens.. Dat zo'n spontaan iemand als jij met zo'n probleem rondloopt! Ach gut

Het is wat als Berdien zegt.. Niemand denkt zo negatief over je als jijzelf doet. Lachen

Sterkte meid! En denk maar zo, nieuwe school, nieuw begin, nieuwe kansen en nieuwe mensen. Die jou zien als Joyce en niet als een of ander lelijk mormel. Want dat ben je niet..

Ach gut

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 22:23

Het is eigenlijk dat ik er al gewoon lang meeloop.. Maar het gewoon nog niet ben kwijtgeraakt onderweg. Ik realiseer het me allemaal pas sinds de 1e.. En zit nu weer in de 1e.. Ik weet gewoon niet wat het is..
Bedankt iig Ach gut

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:26

Pff vervelend zeg, inderdaad nieuwe school, niemand kent je en niemand heeft een indruk van je.
Dan ben je maar een beetje dik, ik ben heel mager (van mezelf) en ben hier absoluut niet blij mee, ik vind het juist mooi als een vrouw wat meer vet heeft, om het maar even zo te noemen, Tong uitsteken

die mensen denken ook heus niet meteen nare dingen over je, heb je al met iemand gepraat?
probeer morgen gewon met veel mensen te praten en dan kom je er gauw achter wie er aardig zijn en wie niet,
Ach gut sterkte ermee

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:28

wat intresseert jou het wat iemand anders van je denkt?
als je zelf maar gelukkig ben..( dat word altijd tegen mij gezegt) en dat is nou denk even het probleem.. ik weet hoe je je voelt..
ik ben ook ( sinds een ernstig ongeluk van me pa ) heel erg onzeker van mezelf.. school stelt nou verplicht dat ik naar een psygoloog ( sorry , hoe schrijf je dat?) ga.
maar wat sita & Berdien al zeggen.. jij denkt zelf altijd het negatiefst over jezelf..
ik weet niet hoe je ben , maar misschien ben je wel heel erg spontaan en vrolijk , daar zullen mensen van je school echt wel achter komen !! en er zijn altijd mensen die je wel leuk , lief , aardig , en weet ik veel wat vinden..
en inderdaad , nieuwe school, n ieuwe kansen..
sterkte Haha!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:34

Ik heb hetzelfde probleem als jou gehad alleen was ik echt DIK! Jij ziet er uit als een normaal gezonde hollandse meid en hoeft je nergens voor te schamen.
Probeer zelf positief en zelfverzekerd over te komen (ook weer niet hoogmoedig) en dan komt het echt wel goed.

Als er iets is m'n PB staat open.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:36

hee meid!
ik heb je verhaal gelezen, en even in je profiel gekeken.
er is niemand die het recht heeft, en uberhaubt een reden heeft om jou lelijk dik etc te noemen.
je moet juist niet negatief tegenover jezelf staan.
daarbij zullen er altijd mensen blijven die je het leven zuur willen maken, maar er zijn génoeg mensen die jou wel zullen zien, zoals je gezien moet worden, ik weet zeker dat je een hele lieve en spontane meid bent!
ik weet niet of je wat hebt aan mijn verhaal, maar ik wens je heel veel succes!
denk iniedergeval positief over jezelf, laat dat zien, straal dat uit!

ohja, & mijn inbox staat altijd voor je open!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 22:37

Ik weet gewoon niet hoe ik er vanaf moet komen..
Ik zal iig woensdag opener overkomen. Was vandaag ook 'vrij' verlegen..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:38

Je moet maar zo denken, mensen die jou dik etc noemen zijn zelf het onzekerst en schuilen zo achter dingen die jou onzeker maken. Ik heb net even in je profiel gekeken en je ziet erg net als boertjes al zei niet dik uit, gewoon normaal! Het is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan maar probeer dat in je achterhoofd te houden!! Sterkte meis

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:40

Als ik jou bezig zie met je bonte spikkel paard zie ik een leuk mooi vrolijk meisje dat absoluut niet dik is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:41

lees eens het boek 'brave meisjes komen in de hemel, brutale overal' van U. Erhart (of zoiets) en het werkboek is zelfs beter: 'elke dag een beetje brutaler'

ongetwijfeld te koop bij bol

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 22:41

Haha daar moest ik wel even om lachen Nagelbijten / Gniffelen Bonte spikkel paard

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 22:41

Even kijken dan.. Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:42

Pradaatje schreef:
Ik weet gewoon niet hoe ik er vanaf moet komen..
Ik zal iig woensdag opener overkomen. Was vandaag ook 'vrij' verlegen..

Andere mensen niet jouw zelfbeeld laten bepalen is een begin. Ik begrijp dat dit moeilijk is, maar grotendeels zit dit probleem tussen je eigen oren. Hoe je hier vanaf komt? Waar voel jij je goed bij? Is er iets dat je aan jezelf wil veranderen waardoor jij je lekkerder in je vel voelt, ga gerust je gang. Verandering kan namelijk heel fijn zijn en oude patronen helpen doen doorbreken.
Een beetje zelfspot helpt ook wel eens heb ikzelf ondervonden Tong uitsteken Vooral niet alles 'te' serieus nemen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:51

Arabesk schreef:
lees eens het boek 'brave meisjes komen in de hemel, brutale overal' van U. Erhart (of zoiets) en het werkboek is zelfs beter: 'elke dag een beetje brutaler'

ongetwijfeld te koop bij bol

Ik heb het boek ook besteld. Lijkt me een heel erg goed boek

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:53

laartjuh schreef:
Als ik jou bezig zie met je bonte spikkel paard zie ik een leuk mooi vrolijk meisje dat absoluut niet dik is.

helemaal mee eens! ik vind je een harstikke leuke meid Lachen

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:11

joyceje..

ik weet dat je het hier heel moeilijk mee hebt, en dat het al een tijdje speelt.
en ik ken je nu ook al een tijd, voor mijn gevoel best goed, maar dat je hier nog steeds zo'n last van had wist ik echt niet..
ik weet ook dat je het lastig vind om mensen te vertrouwen, mede hierdoor.. maar dat moet je toch echt gaan proberen, want anders kan je jezelf nooit openstellen voor andere mensen, en nieuwe invloeden zoals op je nieuwe opleiding..

probeer er veel over te praten.. maakt niet uit met wie je dat doet, maar vraag mensen je te helpen, want dat doe je ook niet gauw.. in heel je leven kan je niet zonder hulp van andere mensen, vrienden, familie.. en dit onderwerp is daar ook zeker belangrijk in..

je gaat je waarschijnlijk alleen maar rotter voelen.. steeds weer die gedachtes, en ik weet precies hoe het voelt.. heb het zelf ook.. ookal denk je nu misschien helemaal van niet..
probeer zoveel mogelijk die contacten met andere mensen te maken, nieuwe school, nieuwe klas, nieuwe mogelijkheden gaan er voor je open.. maak daar gebruik van om je beter te gaan voelen, hoe lastig het ook is!

wat je ook denkt over jezelf, vaak is dat 100xz o erg als wat de mensen om je heen denken..houd dat in je hoofd, en probeer zo een beetje uit dit dalletje te glippen.. laat mensen toe in je leven en je zal jezelf ook beter gaan voelen..

je bent idd netals wat de rest zegt een harstikke leuke meid, en dat vind iedereen die jou kent.. iedereen is positief over je, dus het word eens tijd dat je zelf ook maar eens positief naar je gaat kijken Lachen dat kan makkelijk, want er is echt niks mis met jou persoonlijkheid, zolang je de mensen maar toelaat.
soms sluit je je ineens zo af.. en dat is zo'n zonde!

sterkte er mee, veel succes om jezelf te ontdekken.. dat moet je toch vooral zelf doen.. we kunnen je helaas niet overal bij helpen..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:36

Ik kijk in je profiel en zie een hartstikke, mooie meid..

Je verhaal is echt heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde. Voor jou nu een nieuw jaar, nieuwe mensen, iets wat je onzeker maakt. Maar vergeet niet dat het voor al je medestudenten en nieuw jaar is en ze allemaal hierover wel een tikkeltje onzeker zijn.

Probeer positieve punten van jezelf op te schrijven, of gewoon voor jezelf te noemen. Niemand denkt zo negatief over jou, als jijzelf.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:47

Zo dan hey meis, jeetje zeg...ruilen van lichaam? Haha! Bloos
Jij bent helemaal niet dik en ook niet lelijk!!! Je hebt práchtige lange zwarte haren, zou menig vrouw jaloers op zijn.

Ik ben het eens, zoals hier al eerder gezegd, dat jij het jezelf aanpraat. Gerust zul je een keer gepest zijn door een vervelende etter die niets anders wist te verzinnen dan een bepaalde opmerking.

Maar je zult aan jezelf juist moeten gaan werken om te leren erboven te gaan staan. Het moet écht bij jezelf vandaan gaan komen. Dan straal je ook meer zelfverzekerdheid uit en zul je zien dat mensen je heus niet zo raar en vaag aan kijken of naar je staren zoals jij je indenkt. Ik denk namelijk dat je het jezelf meer aanpraat dan dat het écht zo is. Misschien kijken sommigen juist wel naar je omdat ze denken van 'jeetje, wat een mooie meid, had ik maar zulke mooie ..... (vul maar in)'...zo zou je het natuurlijk ook kunnen bekijken.

Je hele leven zul je nog te maken krijgen met kritiek. Kritiek op wat je doet, hoe je je kleedt, hoe je je gedraagt, hoe je eruit ziet maar de kunst is juist voor jezelf om hiermee om te kunnen gaan. Het naast je neerleggen en denken: zat in de stront en kijk eens in de spiegel!
Iedereen heeft wel iets dat minder mooi is, dat is gewoon een feit.

Zoek in jezelf juist die mooie punten op en zorg dat je daar echt trots op wordt, dat compenseert de wat mindere puntjes heus wel!

Kop op hoor wijffie, proberen wat meer sch*&t aan die dingen te krijgen!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:52

Ik zat in je profiel te kijken en jij bent echt NIET dik of lelijk.
Mensen zeggen dit alleen maar om zichzelf beter te voelen.
Hoe je zelfvertrouwen kunt krijgen weet ik echt niet, heb er zelf ook erg weinig van.
Het enige wat ik kan zeggen is luister er niet naar.

P.s.: Is je kat een Maine Coon??

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:59

ook ik heb even in je profiel gespiekt.
Ik vind je niet te dik, een hoop mensen mochten willen dat ze er zo uitzagen.
Ik herken je verhaal wel een beetje, maar met een ander probleem. Ik ben vorige week ook weer begonnen op een nieuwe school, nieuwe mensen. Het is me allemaal zeer meegevallen, ik maak ook wat moeilijk contact, maar na de eerste paar keer trek ik toch al met wat mensen op Lachen. Het zal jou ook lukken, het fijne van een opleiding na de middelbare school is dat iedereen in je groep 1 interesse zal delen, anders zat je niet op die opleiding. Dit schept toch al een zekere 'band' Ach gut

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:30

Ik ga helemaal met de anderen mee Lachen Je ziet er hartstikke goed en leuk uit man!!
Vroeger was ik ook erg verlegen en trok ik me vreselijk veel van anderen aan. Had ook totaal geen zelfvertrouwen. Tuurlijk heb ik nu nog wel mijn momenten en ik denk dat het ook nooit helemaal weg zal gaan, maar waar ik vooral wat aan had was dat je niks van anderen aan moest proberen te trekken, mensen die je niet kent enzo, maakt ook niet uit wat ze denken toch? laat ze lekker. makkelijker gezegd dan gedaan maar als je zo blijft denken merk je dat het steeds beter wordt. en ik keek ook naar mensen die ik lelijk vond Bloos dan ga je je ook al knapper voelen Bloos en zul je zien dat er veel meer mensen zijn die er gewoon uitzien dan mooi slank e.d. bovendien is er ook zo'n zinnetje dat lelijke meiden die flirten meer jongens krijgen dan knappe die niet flirten. Let er maar eens op, het klopt!! Uitstraling doet veel meer dan uiterlijk en mensen die wat zelfvertrouwen hebben en veel lachen zijn knapper door hun uitstraling! Heel veel succes en sterkte iig en ik hoop dat je dankzij dit topic genoeg tips krijgt om eruit te komen, want het heltp echt als je zo aan jezelf werkt.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:16

Hier nog een profiel-spieker...

Die lui die dat zeggen, moeten hun ogen opdoen. Je bent een prachtige meid. Je bent niet een topslank anorexia-type, maar ik vind je ook zeker niet te dik. Je ziet er gewoon goed uit! Lachen

Enne... weet je wat mijn vriend zei?

''Die heeft gewoon een lekkere kont''!!

Dat je het even weet!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:20

Ik heb ook even in je profiel gekeken ik vind het harstikke mee vallen man!
Probeer nieuwe vrienden te maken enzo volgens mij ben je een harstikke gezellige toffe meid!