ik heb me tanden gebleekt en raad het iedereen af!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

ik heb me tanden gebleekt en raad het iedereen af!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:13

hey

Ik heb Sondag eindelijk mijn tanden laten bleken, wat ik al heel lang wilde!
Bij perfect smile.
Ik heb er helaas spijt van en raad het ook niemand aan!
De behandeling duurd erg lang, is pijnlijk je voelt de hele tijd (net als je gevoelige tanden hebt en een zuurtje eet) van die tintelingen en dit is echt niet prettig! je moet ruim anderhalf uur met een ding in je mond zitten, wat heeeeeel onprettig is en je moet nog oppassen dat het speeksel niet uit je mond glijd :( bah!
Het resultaat is zeker niet zoals verwacht, het is misschien 2 tinter lichter en dat is het :(
Het kost een hoop 249 is echt veel te veel voor wat je er voor krijgt! en na de behandeling...
ik heb echt zitten janken van de pijn!!! en ik heb heel veel pijnstillers genomen, maar dat helpt niks. (zunuw pijn, je tanden zijn over over gevoelig!)
Ik heb er nu nog steeds last van, wel iets minder. Maar ik voel het nog steeds de hele tijd.
Dus voor de gene die er over denken om het te doen, zou er niet aan beginnen.

groetjes Joslyn

CM_

Re: ik heb me tanden gebleekt en raad het iedereen af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:15

op zondag ? waar heb je het laten doen dan?
ik heb tot nu toe vooral negatieve reacties gehoord en gelezen, dus sja je was gewaarschuwt voor de evt bijwerkingen / pijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:17

crossmonster schreef:
op zondag ? waar heb je het laten doen dan?
ik heb tot nu toe vooral negatieve reacties gehoord en gelezen, dus sja je was gewaarschuwt voor de evt bijwerkingen / pijn.

Ik ook, mijn tandarts is tandarts en odontoloog en professor, en die raad het ook af, voor mij dus een reden om het nooit te doen Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:20

ik wist niet dat er zoveel slechte ervaringen mee waren
sterkte en beterschapje Ach gut

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:20

het kan op sondag ja, bij perfect smile.

ik heb niemand gehoord over dat het zo weinig resultaat geeft??
De pijn duurt erg lang na de behandeling! het is zeker niet zoals op tv, dat je van die spierwitten tanden krijgt. Ik vind het ook niet echt een goeie zaak daar. Paar jonge mensen en ze praten ook nog is heel onbeschoft. Totaal niet proffessioneel zoals ze beschrijven op de site.
Je komt binnen en ze beginnen gewoon meteen, dacht dat je eerst een gesprek zou krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:22

sondag? Je bedoelde vast Zondag.

Het geeft wel degelijk erg slecht resultaat en het is enorm ongezond voor je tanden. Er stond pas nog een heel artikel over op Nu.nl.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:23

sja en in de yes,viva etc is het ook al aan bod geweest, dus neem aan dat veel mensne het toch wel weten.

en perfect smile klinkt al als een ahum najah goedkoop zaakje,
bleken doe je , als je het dan toch doet, toch bij je eigen vertrouwde tandarts???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:24

Misschien had je al zulke lichte tanden dat het niet witter kan?
Of ze hebben het niet vaak genoeg gedaan, bij ons in de praktijk is het 2x,
dan kijken hoe de patiënt het vind en soms gebeurd het dan nog 1 of 2x.

Maar de 'vloeibare cofferdam' kan bij sommige mensen inderdaad erg gevoelig zijn op het tandvlees. Nagelbijten / Gniffelen
Jammer dat het resultaat niet naar gewenst is, ik zou voor dit geld toch echt de desbetreffende
praktijk op bellen en dit melden, ze zouden er misschien nog wat aan kunnen doen...

[edit] Je hebt geen gesprek gehad? Bloos!
Dat is wel raar, bij ons hebben ze de eerste afspraak eerst een 20 min gesprekje,
waar we in uitleggen hoe de behandeling in zijn werk kan gaan en wat de patiënt verwacht.
De duur van de behandeling, en wat ze zoals niet mogen eten de eerst volgende 72 uur.

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:31

hey

Ik bedoel Zondag :+
Maar ik wist niet dat er ook wat over in de yes enzo stond.
Misschien gaat het in een andere kliniek wel anders, maar ik zou iedereen die bij perfect smile wil gaan bleken het zeker afraden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:32

Ik heb altijd redelijk witte tanden gehad, maar nu ik eind 30 ben merk ik dat mijn hoektanden wat gaan verkleuren. Ik heb mijn tandarts dus laatst ook gevraagd naar de mogelijkheden om die tanden te bleken. Hij raadde het me sterk af. En ik vertrouw op zijn advies. Ik kan er als alternatief wel kronen op laten zetten, maar dan gaat hij gezonde tanden kapot maken en dat wil ik ook niet voor een paar wittere tanden. De meeste Amerikaanse sterren schijnen dat te doen, brrrrrrr.... Dat gaat mij veel te ver.
Dan maar wat verkleuring, het zij zo. Ik kan er wel mee leven, hoor. Dan maar een iets minder perfecte smile. Haha!

Sterkte ermee!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:32

Ik heb het ook gevraagd aan mijn tandarts, die raadde mij het ook af omdat er te weinig onderzoek is verricht hoe je tanden door tandenbleken er op later stadium er uit komt te zien. Velen mensen die bleken krijgen daarna lelijke stukken op hun tanden. Jammer meis dat je het van te voren niet wist, zou in ieder geval even een afspraak maken met je tandarts, zodat hij je kan adviseren hoe je je tanden weer een beetje sterker krijgt, had je al gevoelige tanden? Of heb je dit alleen sinds de behandeling?

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:33

hey

ja bedankt :)
Nou ik doe het nu ook nooit meer!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:26

Is het niet zo dat het reultaat pas echt enkele dagen later zichtbaar wordt?

Verder is het (geloof ik) met laser gedaan en dat staat er bekend om dat het de bovenste glazuurlaag inderdaad aantast. Het klinkt allemaal veelbelovend, maar ondertussen Knipoog Sterkte!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:28

Ik heb het gewoon via mijn eigen tandarts gedaan. Een bit laten maken en een aantal spuiten mee naar huis genomen zodat ik zelf op mijn eigen tempo kon doen. Ik ben zeer tevreden en ik kan nu indien de kleur terug loopt zelf weer bij kleuren. En ja je tanden worden wel wat gevoelig, maar daar kreeg ik dan weer een ander goedje voor mee. het kostte bij mijn tandarts 350 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:49

Bienotje schreef:
Is het niet zo dat het reultaat pas echt enkele dagen later zichtbaar wordt?

Ja want dan is het nog weer een stukje donkerder. Nagelbijten / Gniffelen
(door aanslag ed.)

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:20

Ik heb mijn tanden verleden jaar laten bleken en ja de behandeling was niet echt prettig en ja ik heb 2 dagen pijn in me tanden gehad. Maar ik vond het het wel waard Lachen me tanden waren niet heel donker o.i.d. maar ze zijn nu gewoon wit (op de witte vlekjes na die niet meebleken helaas).

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 13:41

nou ik hoop dat morgen over is, want ik voel nog steeds de hele tijd me tanden word er gek van. :(

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:44

Heb je misschien een foto van ervoor en erna? Ben toch wel benieuwd naar het resultaat.
Heb er zelf ook wellis aan gedacht, maar mn tanden zijn nu al gevoelig dus dat leek me sowieso al geen goed idee.
Wel jammer dat je er zo achter moet komen , wel goed dat je er een topic over begint Knipoog

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:55

Jemig, wat een toestand Scheve mond
Mijn broer en ik hebben voor aanstaande Donderdag een afspraak bij Perfect Smile, maar als ik dit zo lees gaat het geen pretje worden.

Zijn er in dit topic toevallig mensen die meelezen en ervaring hebben met het bedrijf "Wit" in Amsterdam (waar ze ook tanden bleken)?
Ik twijfel nu toch wel of ik er goed aan heb gedaan om voor Perfect Smile te kiezen... opbeurende positieve verhalen zijn welkom Knipoog

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:13

hey meis

zou zeker na de wit gaan! die is duurder, maar daar gaan al die sterren heen en bovendien staat die heel goed bekend. Ik doe het in iedergeval nooit weer. Ik heb maar iets wittere tanden, niemand ziet het verschil volgens mij. (hoor er ook niks over) en het heeft me veel pijn gekost en geld.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:55

Ik heb nu de afspraak al staan, dus ik ga wel.
Als het resultaat niet geweldig is dan weten we dat meteen en kan ik de volgende keer altijd nog naar Wit gaan.
Ik lees ook goede reacties over Perfect Smile, het zal mischien per persoon verschillen.
Ik zie nu wel op tegen de pijn, omdat mijn gebit van nature al heel gevoelig is voor warm en koud.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:33

Je hebt zelfs kans dat dat je die gevoeligheid nooit meer kwijt raakt....
Of je nu naar Perfect Smile of Wit of wie dan ook gaat: die snelle manier is en blijft gewoon echt slecht voor je tanden met het risico op blijvende gevoeligheid.

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 10:58

nou niet echt verstandig, maar je moet het zelf weten. Het klopt volgens mij wel hor dat je tanden gevoelig blijven. Als ik nu een stukje chocolade eet, dan is het veel gevoeliger dan voor het bleken.
Geen pretje. De zenuwpijn is gelukkig nu wel over.
Ik zou er helemaal niet aan beginnen, je kan de afspraak 24 uur van te voren nog afzeggen.
Ik hoorde tijdens mijn behandeling dat er de laatste tijd heel veel afzeggingen zijn, dus je bent echt niet de eerste! ;)

anders alvast sterkte! en neem anders van te voren heel veel pijnstillers in. (de behandeling is nog wel te doen, tot het laatste half uurtje) maar na de behandeling is wel erg pijnlijk.
Je moet wel een dagje vrij hebben. Als je moet werken is het echt niet grappig.
Ik had dat dus ook gevoelige tanden voor koud en warm :( |( het is er wel erger door geworden.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:06

Ik heb ook veel reacties op internet gelezen van mensen die de behandeling helemaal niet als onprettig hebben ervaren, dus ik ga er morgen met goede moed naartoe Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:27

En? Hoe was het?? Ben erg benieuwd! Hoop dat het voor Anita wel meeviel en een gewenst resultaat gaf...

even een vraagje: waarom laten jullie dit niet doen bij jullie eigen vertrouwde tandarts? Of biedt hij het niet aan?