welkom in de wereld van de griep, heeft me een week plat gegooid, flinke keelonsteking d'r bij en hoppa droge krackers...rijstewafel, ontbijdkoek, boulion dat was zo een beetje het enige wat ik binnen kon houden
Zorg er trouwens ook voor dat je niet uitdroogt , probeer voldoende te drinken, desnoods met wat zout erbij...
Ooh dank je, goede tip. Was niet in me opgekomen. Heb de hele dag verder niks gedronken omdat alles zo zwaar valt op een lege maag. Zo maar even wat water pakken. Het pistoletje heeft geholpen. Heb er alleen nog niet veel van gegeten
Je kan ook een paracetamolletje oplossen in lauw water en ieder uur een klein beetje van drinken. Werkt pijnstillend, koortsverlagend en onstekingremmend en dan voel je je ook weer iets sneller wat beter. Sowieso geen koude of heel warme dranken drinken, probeer lichaamswarmte aan te houden. Verder is appelsap goed (niet uit de koelkast) en je kan een beetje kippesoep proberen.
Ja, iid, kippensoep, of alleen de bouillion. Dat hou ik meestal wel binnen, en idd veel water drinken, of een beetje ranja. Je kan ook droog brood proberen.
Wicky kun je beter niet drinken als je misselijk bent.
Ik ben een keer heel ziek geweest en niks hielp tegen de misselijkheid. M'n moeder is toen naar de apotheek gegaan en daar zeiden ze; cola drinken. M'n moeder geloofde het niet, maar toch proberen. Hielp heel goed. Cola drinken als je misselijk bent is niet fijn, maar als je het eenmaal binnenhebt werkt het wel.
Oh verschrikkelijk. Heb dit langer dan een week gehad door oververmoeidheid. En maar proberen te werken, maar na 3 dagen zonder voedsel heb je echt geen kracht meer. Was spierwit en altijd duizelig en kon amper op mn benen staan. Brr. Ik hield overigens zelfs water niet meer binnen dus ik ben naar het ziekenhuis gegaan. Toen het iets beter ging kon ik boullion ed wel binnen houden, dus als ik jou was zou ik daar eens mee beginnen! En dan wel niet te heet, een beetje op lichaamstemperatuur. Beterschap!!
Véél water blijven drinken, droge crackers, beschuit, wit boterhammetje, probeer toch zoveel mogelijk in je maag te hebben want 'droog' overgeven is een stuk minder fijn Ik kan persoonlijk dus echt níet tegen bouillon als ik ziek ben, dat komt er ook behoorlijk warm weer uit en dat is niet fijn, dus als je dat drinkt, probeer het dan een beetje lauwwarm te nemen.
1 slok water nemen, kwartier achtyen, ng niet over gegeven? dan halve glas water nemen, halfuur wachten, heel glas water, half uur wachten, hapje beschuit, kwartier wachten hlave beschuit half uur wachten, hele beschuit enz.
appelsap, dat is zacht voor je keel enzo en krijg je vitamine binnen als ik echt heel ziek ben is dat het enige wat ik kan drinken (is ook minder vies als het eruit komt )
Probeer maar eens cola. Dat helpt inderdaad heel erg goed! (Leer voor apothekersassistente en tijdens mijn stage is het een aantal keer voorbij gekomen).
Als ik ziek ben, dan kan ik ook dus echt helemaal niks eten. Niks helpt, water, beschuid, brood. Alles komt eruit. Zelfs als ik helemaal niks binnen heb hang ik boven de wc. En dan neem ik gewoon een glas lauwe cola en dan langzaam opbouwen. Cola is vroeger gemaakt als medicijn. Maar omdat mensen het zo lekker vonden hebben ze er een frisdrank van gemaakt. Maar het werkt nog altijd als medicijn
7up of cola idd.. klinkt niet erg logisch maar het werkt wel. Verder leef ik op die momenten vaak ook op water, beschuitjes, biscuitjes, een cracker zonder iets erop. Beterschap!
Als ik niets binnen kan houden probeer ik eerst altijd een droog beschuitje. En met name water drinken, evt. thee. Voor mij is dit altijd het beste, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Het idee van yoghurt eten lijkt me niets, dat valt me nu al eens zwaar op de maag en dan ben ik nog niet eens ziek.