Aankomen , maar hoe ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renz

Aankomen , maar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 01:15

Hee !

Ik ben een meisje van 17 jaar , weeg ongeveer 45 kilo en ben ongeveer 1.69 !

Nu weet ik dat ik voor een gezond gewicht nog zo'n 10 kilo moet aankomen!

Nou is mijn vraag of iemand tips heeft hoe dat gezond kan !

* Meer eten heeft geen zin
* Geen pilletjes en zalfjes enzo
* Liefst zonder dietiste
* Aan de pil is geen optie

Waarom ik het hier vraag ?

* Mijn ouders werken niet mee en zeggen dat ik mezelf moet nemen zoals ik ben !

Dat hier melden heeft ook weinig zin want ik wil gewoon een gezond gewicht en ik weet dat ik dat nu niet heb !

* Misschien dat er nog iemand is die er last van heeft en dus mij tips kan geven

KusJ !

Nathalie

Re: Aankomen , maar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 01:19

Ik ben tot mijn 18e, met 1.69 altijd op 44-45 kilo geweest.
Heb me er overigens nooit druk om gemaakt.
Toen ik op mijn 18e verhuisde naar het buitenland en gelijk stopte met paardrijden, is het hard gegaan.
Ben nu 20 en 1.71 en weeg nu 55 kg. Volgens sommige nog steeds te licht maar dat is zeker niet te zien.
Bij mij ging het echt ontzettend hard toen ik stopte met rijden...
Maar reed dan ook wel dagelijks, en heb periodes gehad dat ik meerdere paarden per dag reed.
Weetniet of jij veel paardrijd, dus weetniet of dit misschien een optie voor je is...
Bij mij hielp totaal niets, ik at veel, pil hielp niets, speciale dieten hielpen niets...... En toen stopte ik met rijden. Nagelbijten / Gniffelen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:33

--> MW

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:35

Wat ik gehoord is dat meisjes met anorexia die heel snel aan moeten komen ontbijt-koek moeten eten..

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:42

Mag ik vragen wat je nu gemiddeld per dag eet?
En wat je erbij sport? Als we dat niet weten kunnen we je ook niet zeggen wat je kunt doen Lachen

Renz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 12:03

Ik heb geen anorexia hoor !
Laatst bijgewerkt door Renz op 31-08-07 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:03

Meid dat had ik op jouw leeftijd ook hoor,toen ik later aan de pil ging en mijn volwassen rondingen kwamen...ha toen miste ik mijn oude figuurtje.Nu eet je gewoon wat je echt lekker vindt,en zeker drie keer per dag hoor!!!Als je jezelf lichamelijk goed voelt dan gewoon nog geduld,en mooi slank??Ik teken er voor hoor.Heel veel sterkte.... Ach gut Pling .

Renz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 12:05

Ik sport op dit moment niet zo veel ,, rijd af en toe paard maar ook niet veel ik eet zo'n beetje de hele dag door van alles en nog wat ! eet bij mn lunch niet zo heel veel omdat het er gewoon niet in gaat, bij mn ontbijt is het meestal 2 beschuitjes en bij avondeten gewoon een goed bord vol !
Verder eet ik tussendoor best wel ongezond, dat ga ik sowieso veranderen !!

kusJ

Bedankt voor alle reacties Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:07

Nassie schreef:
Wat ik gehoord is dat meisjes met anorexia die heel snel aan moeten komen ontbijt-koek moeten eten..

In ontbijtkoek zit helemaal niet zo veel hoor, lijkt me sterk.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:26

ineke_ schreef:
Nassie schreef:

Ik had een jaartje geleden ook dat ik binnen 3dagen meer dan 7kilo kwijt was geraakt.. Toen heb ik dagen alleen maar ontbijt-koek gegeten en het was er zo weer aan Ja

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:52

Ik dnek dat mensen een stuk zinniger advies kunnen geven als ze weten wat je allemaal eet en drinkt.
Lijkt me dus handig om dat eerst eens op te schrijven Lachen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:00

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:02

Renz schreef:
Verder eet ik tussendoor best wel ongezond, dat ga ik sowieso veranderen !!

kusJ

Bedankt voor alle reacties Lachen

Alsjeblieft verander dat niet naar ongezond eten.
Je bent er niet blij mee dat je dun bent maar zolang je gezond eet ben je gezond!!!! Ga niet aan de vette troep, soms mag het best wel, maar verander je gezonde eten niet naar vette troep...

(Oeps, leesfout, er staat dus dat je ongezond eet en dat wil veranderen, sorry! Bloos )

Wat trouwens het beste helpt is goed en gezond eten! Zoals ik dit zie heb je niet echt een vast eetpatroon en dat is niet goed voor je.
Ontbijt goed 's ochtends en probeer dat altijd rond dezelfde tijd te doen.
Als je nog naar school gaat, eet dan in je eerste pauze (die zijn toch altijd rond 10uur?) een tussendoortje, maar dan wel iets gezonds!! Een appel, ontbijtkoek, weet ik veel wat. Zolang het maar gezond is!
Eet ook voor je lunch goed, een paar boterhammen o.i.d. en soms is het echt niet erg om eens wat vets te eten, maar doe dat niet elke dag!
Eet rond een uur of 3-4 weer een (gezond) tussendoortje. Ga niet zomaar zakken chips open trekken en leeg eten.
Savonds ook vooral goed eten!!
Eet altijd tot je echt vol zit, maar eet ook niet té veel. Blijf iig zeker niet met honger rondlopen.

Gezond dikker worden doe je door gezond te leven en vooral góed te eten!

Trouwens reacties over de pil enzo....
Ik werd er vroeger gek van! Van mijn 12e zeiden mensen altijd 'wacht maar tot je 14 bent, wacht maar tot je 16 bent etc..' en ook reacties als 'wanneer je aan de pil gaat dan vliegt het eraan'
Niets van deze dingen is uitgekomen en ik vond het altijd ontzettend vervelend.
Te dun zijn is heel vervelend, het is niet altijd het te dik zijn wat vervelend is voor de mens, te dun zijn is net zo...
Erg frustrerend als mensen dan tegen je gaan zeggen dat als je wat ouder wordt of aan de pil gaat, je zou willen dat je weer dun was.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:04

Meid, maak je niet druk...
Is heel normaal dat pubers te licht zijn.
Geniet er nu maar van, dat je kan eten wat je wilt.. er komt een tijd dat je op moet gaan letten omdat de kilo's eraan komen!!

Stomme vraag hoor, maar rook je??
Overigens moet je niet teveel aan trekken van de BMI en gezond gewicht..
Als ik hier naar moet gaan luisteren moet ik nog 5 kilo aan komen, en dan zou ik maat 42 hebben.. Niet echt gezond voor iemand van slechts 1.65 hoog...!!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:08

Vaker eten op een dag. Een vriend van mij wil ook aankomen en eet nu geloof ik vijf maaltijden op een dag. Het gaat niet zo snel, maar het lukt wel. Dus niet alleen eten wanneer je trek krijgt.
Succes!

Renz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 17:18

femmefatale1 schreef:
Meid, maak je niet druk...
Is heel normaal dat pubers te licht zijn.
Geniet er nu maar van, dat je kan eten wat je wilt.. er komt een tijd dat je op moet gaan letten omdat de kilo's eraan komen!!

Stomme vraag hoor, maar rook je??
Overigens moet je niet teveel aan trekken van de BMI en gezond gewicht..
Als ik hier naar moet gaan luisteren moet ik nog 5 kilo aan komen, en dan zou ik maat 42 hebben.. Niet echt gezond voor iemand van slechts 1.65 hoog...!!

nee ik rook niet Knipoog

Renz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 17:22

Ik heb even snel een poging gedaan om een eetschema in elkaar te zetten op de dagen dat ik naar school ga !

ontbijt: 2 beschuitjes , een met zoet en en met hartig en een glas sinaasappelsap
tussendoor (zeg 10 uur ) appeltje met water
lunch (zeg half 1 )3 boterhammen , zoet en hartig afgewisseld met water
na schooltijd ( zeg 3 uur) 2 crackers met kaas en een kop thee
tussendoor ( zeg 5 uur ) iets lekkers met een glas frisdrank
Avondeten ( zeg half 7) goed bord vol met een glas water
tussendoor ( zeg 9 uur ) iets lekkers met een glas frisdrank

Heeft iemand nog wat toe te voegen of tips ?

kusJ

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:08

Je kunt eventueel ook even langs de huisarts. Wanneer hij het met je eens is dat je een ongezond ondergewicht hebt, kan je via hem pakjes drinkvoeding krijgen bij de apotheek. Lachen
Deze drinkvoeding kan je ook gewoon kopen bij de apotheek, maar als je ze via de huisarts vergoed kan krijgen van de verzekering, waarom niet? Knipoog

Drinkvoeding wordt door mensen gebruikt die door ziekte niet genoeg caloriën binnen (kunnen) krijgen door middel van hun gewone voeding.
In zo'n pakje van (meestal) 200 ml zitten rond de 300 kcal. In Scandishake (voor mensen met CF) zitten er zelfs nog meer.
Zo'n pakje kun je naast (dus niet in plaats van Knipoog ) je gewone voeding gebruiken om extra caloriën binnen te krijgen.

Nutridrink (van Nutricia) vind ik persoonlijk een erg chemische nasmaak hebben en gebruikte zelf het liefste Clinutren (van Nestlé) en Scandishake aardbei (poeder waarmee je een zeer calorierijke milkshake maakt).
Geen chemische nasmaak en redelijk goed weg te krijgen. Ja

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:12

mijn zus heeft dit probleem ook, en die is nu ook inmiddels boven de 30.
Ze heeft van de dieetiste het advies gekregen om meerdere keren per dag te eten, en daarbij tussenoor ook soja producten te gebruiken. En veel vezels eten helpt ook.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:13

Vriendin van me is ook veel te licht (en valt ook steeds af). Die heeft van een of andere webshop een grote pot poeder gekocht, waar ze met melk of water een shake van moet maken en dat 3x per dag moet opdrinken. Hier is ze al echt super veel van aangekomen.

Die webshop waar het te koop is verkoopt onder andere dingen om meer spieren te krijgen enzo..

Dus google daar eens naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:26

Misschien heb je gewoon een snelwerkende stofwisseling, is je schildklierfunctie goed??

Hier precies hetzelfde hoor, ik ben nu gelukkig wat zwaarder na mijn zwangerschap, 54 kg bij 1.70m (maar het is al weer dalende Huilen . Maar mijn gewone gewicht voorheen was 46 kilo. En ik kon eten als een slootgraver, maar er kwam geen kilo bij aan. Als ik ergens over in zit, vliegen de kilo's er af. Op mijn werk at ik o.a. 12 boterhammen. Geen kilo er op.
Bij mij zit het in de familie, mijn zus is 1.72 en 44 kg. Eet ook als een slootgraver en mijn andere zus weegt wel 56 kilo!! Mijn zus van 44 kilo heeft ook nog eens bronchitis, en als ze daar erg last van heeft, verbruikt ze haar energie uit haar spieren en valt nog erger af en het spierweefsel wordt hard minder. Ze moet dan soms aan de astronautenvoeding. Dit is echter erg duur en wordt niet zo maar voorgeschreven.
Ik zou het toch even door de huisarts laten checken, anders kun je eten tot je er bij neervalt en komt er niets bij.

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:38

Ik heb hetzelfde. Ik ben 16, tussen de 1.70 en 1.75 en weeg 46. Vele mensen zeggen dan dat het normaal is voor pubers en blabla, maar ik voel ook gewoon aan mezelf dat ik te licht ben omdat ik me sneller duizelig en zwak voel dan andere mensen (als minder eet dan normaal). De laatste tijd gaat het gelukkig beter en ik weeg inmiddels 47 á 48 en voel me niet vaak meer slapjes.

Ik eet echt ontzéttend veel. Ook veel tussendoor maar ik heb vaak de tijd niet om zoveel te eten tot ik me echt vol voel. Als ik dat wel doe kan ik in een maaltijd goed 6 boterhammen op. Ik probeer de laatste tijd vooral afwisselend te eten, en dat helpt wel iets. Ik ben zelf wel een erg actief mens. Je zult mij niet snel een hele dag voor de tv zien zitten, ik ben altijd wel bezig en aan het bewegen. Ik rijdt ook de hele week door paard en fiets 2 uur per dag, 5 dagen in de week. Voor mij is het daarom extra moeilijk om op gewicht te blijven. Dus ja als iemand nog tips heeft??

*Trouwens die Bammetjes en Dubbellop van Bolletje werken ook goed als tussendoortje!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:46

Ik ben 33, mijn ene zus 40 en de andere 43, dus is niet alleen bij pubers.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:56

ik at altijd heel ongezond,
en pas toen ik op school koken kreeg,
wist ik wat ik wel en niet kon doen.

Ik ben 1.76 (al 2 jaar)
Ik woog in het begin 47 kilo.
Nu weeg ik dus een volle 63 kilo.
Ik ben er erg blij mee en hoor steeds minder mensen met vragen,
zoals 'heb je anorexia' of zo.

Ook eet ik ontbijt koek,
Waar ik dus wel van aan kom Clown

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:30

ineke_ schreef:
Nassie schreef:

Eerst wat ik ook meteen dacht...