Ongezond melk versus limonade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:48

Na aanleiding van het topic dikke kinderen, was het eigelijk off topic om over dit onderwerp verder te gaan.

Dat limonade ongezond is weet iedereen, is al lang bewezen en daar valt ook niemand over.
Maar dat melk ongezond is, is al heel lang bewezen, word angstvallend stilgehouden, en veel mensen geloven het ook nog niet.
De melk is goed voor elk, reclames die gesubsideerd worden door de rijke handelaars helpt hier mischien wel aan mee. Maar toch?

Waarom is dit eerste makkelijker te geloven, en dit laatste niet? Ook al is het ergens normaal, welk dier drinkt nog melk na de lactatieperiode?

Ylana

Re: Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:49

Waarom is melk dan slecht?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:49

Ik ken de theorie dat het ongezond is, melk dus. Besteed er niet veel aandacht aan want ik vind vooral heel erg niet lekker. En drink het dus nooit. Maar het is bijzonder vreemd dat wij als enig diersoort ons hele leven babyvoeding blijven gebruiken...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:50

Te veel melk is slecht, Te veel limonade is ook slecht maar met mate kan het geen kwaad.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:51

Melk slecht? Daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd! Waarom is het dan slecht? Dat zou ik wel willen weten, ik drink het namelijk graag Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:52

idd waarom zou ik stoppen met melk drinken als ik niet weet waarom? Clown

melk is trouwens wel goed voor je botten... er zit eel calcium in:)
en ik drink ook limonade, dus waarom wel stoppen met melk Rolleyes

grootste onzin ooit Knipoog
als je wilt dat iedereen veganistisch word, zeg gewoon Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:52

ninja2 schreef:
Te veel melk is slecht, Te veel limonade is ook slecht maar met mate kan het geen kwaad.

Maar de met mate drinken, doet de slechte eigenschap niet weg gaan he, obesitas is ongezond, maar de effecten van melk is even ongezond Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:52

Welke effecten dan?!?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:53

Ir111 schreef:
Ik ken de theorie dat het ongezond is, melk dus. Besteed er niet veel aandacht aan want ik vind vooral heel erg niet lekker. En drink het dus nooit. Maar het is bijzonder vreemd dat wij als enig diersoort ons hele leven babyvoeding blijven gebruiken...

we drinken toch geen melk uit borsten Vork ?
dan is het geen babyvoeding voor ons maar voor koeis Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:53

Melk is babyvoeding. Het is slecht voor je tanden en er zitten stoffen in, die in te grote mate schadelijk zijn. En dat zijn stoffen die dus in je lichaam blijven zitten (lever) en daar zich opstapelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:54

Moirsa schreef:
Ir111 schreef:

Gras is ook voeding voor koeien, dat eet je toch ook niet... Melk is babyvoeding, en echt slecht voor je...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:54

Vjestagirl schreef:
Melk is babyvoeding. Het is slecht voor je tanden en er zitten stoffen in, die in te grote mate schadelijk zijn. En dat zijn stoffen die dus in je lichaam blijven zitten (lever) en daar zich opstapelen.

oo, Nagelbijten / Gniffelen
dan ben jij of de tandarts fout bezig, ik moest juist meer melk drinken , omdat me tanden te zwak zijn Clown

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:55

Dat limonade ongezond was wist ik, maar melk?
Scheelt dat ik het absoluut niet graag drink evenals limonade. Neemt mijn nieuwsgierigheid overigens niet weg, dus ben wel benieuwd wat er ongezond is aan melk. Lachen

ponymeid1

Ooit op school wel gehoord, maar weinig aandacht aan besteed. Ik drink eigenlijk alleen een beetje melk door m'n thee.

Het is ook wel raar, wij blijven babyvoeding drinken. En dan is het nog niet eens van ons eigen soort Clown

Moirsa

Vjestagirl schreef:
Moirsa schreef:

Gras is ook voeding voor koeien, dat eet je toch ook niet... Melk is babyvoeding, en echt slecht voor je...

gras komt ook niet uit een koe Clown dus dat is geen vergelijking..
koeienmelk=babyvoeding voor en kalfje
niet voor ons Knipoog

en waarom is het dan slecht?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:56

Moirsa schreef:
idd waarom zou ik stoppen met melk drinken als ik niet weet waarom? Clown

melk is trouwens wel goed voor je botten... er zit eel calcium in:)
en ik drink ook limonade, dus waarom wel stoppen met melk Rolleyes

grootste onzin ooit Knipoog
als je wilt dat iedereen veganistisch word, zeg gewoon Nagelbijten / Gniffelen

Wat een rare reactie. Je schrijft dat je niet weet waarom iemand vindt dat je moet stoppen met melk drinken. En schrijft vervolgens dat het onzin is. Hoe kan je nou beoordelen of het onzin is als je de motivatie niet kent? En wie heeft het over veganisme hier?

Overigens zegt niemand hier dat jij moet stoppen met melk en limonda drinken...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:56

Citaat:
Vanaf onze kindertijd worden we geleerd dat melk gezond is en dat we zuivel nodig hebben voor onze calciuminname. Maar vandaag zeggen zelfs dokters dat koemelk dan leiden tot bloedarmoede door ijzertekort, allergieën diarree, koliek, krampen, maagdarmbloedingen, sinusitis, huidaandoeningen, acne, verhoogde frequentie van verkoudheden en griep, artritis, diabetes, oorinfecties, osteoporose, astma en auto-immune ziekten.

Dit zijn enkele bevindingen van studies :
Melk is ook een oorzaak van malabsorptie stoornissen (2) kan een oorzaak zijn van juveniele diabetes (3) en kan prostaat en testiculaire kanker bevorderen.(4)
Voorlopige studies tonen aan dat insulineafhankelijke diabetes mellitus bij kinderen wordt geassocieerd met de inname van koemelk voor het spenen. Een auto-immuun mechanisme is gebruikt om uit te leggen hoe koemelk het lichaam antistoffen laat aanmaken. Deze antistoffen vallen de pancreascellen aan die insuline moeten maken. Verder onderzoek wordt gedaan om te verklaren wat de relaties zijn en welke de rol van de genen zijn om deze auto-immune reactie uit te lokken. (5).
Melk en melkprodukten geven het hoogste correlatie coëfficiënt i.v.m. hartaandoeningen. Terwijl suiker, dierlijke proteïnen en dierlijke vetten respectievelijk op de tweede, derde en vierde plaats komen.(6).
Melk en vele bestanddelen uit melk (botervet, melkproteïne, calcium van melk en riboflavine) stonden positief in relatie met coronaire hartziekten en mortaliteit voor alle 40 bestudeerde landen. (7).

Bron: http://www.soya.be/nl/waarom-melk.php

En dit is dan nog maar een klein deel van de te vinden aandoeningen.
Zoek maar eens op google op het woord melk.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:57

Wat is nu niet schadelijk. Zodra ik buiten de deur stap komen er van allerlij schadelijke invloeden op me af. Ik vind dat we in nederland niet zo moeten overdrijven. Jarenlang vertellen ze dat melk gezond is en nu ineens niet meer.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:57

Ir111 schreef:
Wat een rare reactie. Je schrijft dat je niet weet waarom iemand vindt dat je moet stoppen met melk drinken. En schrijft vervolgens dat het onzin is. Hoe kan je nou beoordelen of het onzin is als je de motivatie niet kent? En wie heeft het over veganisme hier?

Overigens zegt niemand hier dat jij moet stoppen met melk en limonda drinken...

ja, k vind het onzin Rolleyes
dan moeten ze de motivatie plaatsen tot die tijd blijf ik er bij dat melk niet ongezond is Knipoog
Laatst bijgewerkt door Moirsa op 28-08-07 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:58

Angstvallig stilgehouden? ik weet er ook van hoor... Komt volgens mij regelmatig ergens bovendrijven. En als je googled ook genoeg resultaten.

Ik denk dat zuivelproducten voor ons niet beter of schadelijker zijn dan de gemiddelde andere voedingsmiddelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:58

Moirsa schreef:
Vjestagirl schreef:

gras komt ook niet uit een koe Clown dus dat is geen vergelijking..
koeienmelk=babyvoeding voor en kalfje
niet voor ons Knipoog

en waarom is het dan slecht?

Like I said, er zitten stoffen in die schadelijk zijn voor je lichaam (en met name de lever), en die zich op blijven stapelen en niet uitgescheiden worden...

En ik vertrouw mijn tandarts volledig, en die heeft me melk ten zeerste afgeraden, omdat t echt niet goed is voor je tanden, ze gaan er veel harder van slijten. Dus misschien is jou tandarts wel fout...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:58

Melk goed voor je botten is de grootste fabel ooit, in meeste groente zit genoeg voor je calciumbehoefte, sterker nog studies bewijzen dat het juist botten zwakker maakt. studies aan yale en veel andere landen bewijzen dit Lachen

Aanleiding gevend tot diabetis, kanker stimuleren (niet vergelijken met verwekkend alstu)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:59

Mistic schreef:
Citaat:
Vanaf onze kindertijd worden we geleerd dat melk gezond is en dat we zuivel nodig hebben voor onze calciuminname. Maar vandaag zeggen zelfs dokters dat koemelk dan leiden tot bloedarmoede door ijzertekort, allergieën diarree, koliek, krampen, maagdarmbloedingen, sinusitis, huidaandoeningen, acne, verhoogde frequentie van verkoudheden en griep, artritis, diabetes, oorinfecties, osteoporose, astma en auto-immune ziekten.

Dit zijn enkele bevindingen van studies :
Melk is ook een oorzaak van malabsorptie stoornissen (2) kan een oorzaak zijn van juveniele diabetes (3) en kan prostaat en testiculaire kanker bevorderen.(4)
Voorlopige studies tonen aan dat insulineafhankelijke diabetes mellitus bij kinderen wordt geassocieerd met de inname van koemelk voor het spenen. Een auto-immuun mechanisme is gebruikt om uit te leggen hoe koemelk het lichaam antistoffen laat aanmaken. Deze antistoffen vallen de pancreascellen aan die insuline moeten maken. Verder onderzoek wordt gedaan om te verklaren wat de relaties zijn en welke de rol van de genen zijn om deze auto-immune reactie uit te lokken. (5).
Melk en melkprodukten geven het hoogste correlatie coëfficiënt i.v.m. hartaandoeningen. Terwijl suiker, dierlijke proteïnen en dierlijke vetten respectievelijk op de tweede, derde en vierde plaats komen.(6).
Melk en vele bestanddelen uit melk (botervet, melkproteïne, calcium van melk en riboflavine) stonden positief in relatie met coronaire hartziekten en mortaliteit voor alle 40 bestudeerde landen. (7).

Bron: http://www.soya.be/nl/waarom-melk.php

En dit is dan nog maar een klein deel van de te vinden aandoeningen.
Zoek maar eens op google op het woord melk.

wow, dat ik dan nog niet dood ben ik drink elke dag wel een halve liter melk Clown ?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:59

op de site van het voedingscentrum vond ik dit:

Is melk wel gezond?
Regelmatig verschijnen in kranten, op TV en op internet berichten over melk. Er worden dan vraagtekens geplaatst bij het aloude advies ‘melk is goed voor elk’. In de negatieve berichtgeving wordt de indruk gewekt dat melk ongezond is en van nature alleen bedoeld voor baby’s. Gebruik van melk zou de kans op botontkalking (osteoporose) vergroten en zorgen voor een groter risico op chronische ziekten zoals kanker. Deze stellingen zijn gebaseerd op beperkt en deels gedateerd wetenschappelijk onderzoek. Ook worden ze niet ondersteund door onafhankelijke (inter)nationale voedingsinstanties.

Het Voedingscentrum is van mening dat zuivel een belangrijke bron is van eiwit, B-vitamines en mineralen zoals calcium. Daarbij geldt zeker niet: hoe meer hoe beter. De aanbevolen hoeveelheden zuivel zorgen voor een goede balans van voedingsstoffen en een optimaal effect op het lichaam. Om de hoeveelheid verzadigd vet te beperken, is het advies niet meer te gebruiken dan de aanbevolen hoeveelheden en te kiezen voor halfvolle of magere varianten.

Overigens gaat het niet alleen om melk, maar ook om producten zoals karnemelk, yoghurt, kwark en kaas. Mensen die ervoor kiezen geen melk of andere zuivelproducten te gebruiken, wordt aangeraden sojamelk met extra calcium of calciumtabletten te gebruiken

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:00

Overigens is melk niet goed voor kalk. Aangezien de verhouding calcium en magnesium totaal niet kloppen.
Mensen die veel melk drinken hebben zelfs meer kans op botbreuken dan mensen die geen of weinig melk drinken.

Ergens was er een super uitgebreid artikel op internet. Ik ga eens speuren of ik dat nog kan vinden.