Is dit blaasontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Is dit blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:10

Sinds afgelopen maandag/dinsdag moet ik erg vaak naar het toilet! Met het gevoel alsof ik héél nodig moet, moet ik dan ook, maar dan komen er maar 2 druppels bv. 's Nachts slaap ik slechter, word vaker wakker omdat ik naar het toilet moet, en als ik plas (in het begin brande het enorm, nu niet meer) dan krijg ik een hele harde druk op mijn blaas, wat ontzettend pijn doet! Ook vind ik uiteindelijk op het toilet papier heel licht bloed, en het lijkt ook of er dan stukjes bloed ofzo in het toilet liggen, na het plassen. Mijn ouders zijn momenteel op vakantie, en komen morgen thuis. Mijn moeder is al een beetje op de hoogte, alleen nog niet van het bloed. Ik ga sowieso naar de dokter,... Maar hebben jullie tips om de pijn minder te maken? Of te zorgen dat je minder vaak naar het toilet moet? Ik ga morgen namelijk naar Walibi, en dan is het wel erg vervelend.

MyWishMax

Re: Is dit blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:11

Héél veel drinken en vitamine C tabletten nemen (van die zure weet je wel? Knipoog)

Het gaat er niet van over, maar wordt er iets minder van..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:13

Oke bedankt! Lachen Veel drinken, kan alleen water drinken, maar dat zal wel niet heel erg zijn, neem ik aan. (ouders op vakantie, geld is op, niets in huis:+)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:13

Nee water is juist goed Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:15

Ik heb ook regelmatig blaasontsteking. Omdat ik niet telkens aan een antibioticakuur wil, heb ik iets gevonden wat geweldig werkt: cranberry (bes). Ik slik speciale pillen met een hoog concentraat een cranberry erin. De pillen kun je gewoon bij de etos halen: Rood potje, van Lucovitaal, "Cranberry + X-tra Forte" heet het.
Als ik de pijn voel opkomen, slik ik er gewoon twee en dan is het binnen een uur weer over. En ik slik er voor de zekerheid elke dag 1. Het zijn wel redelijk dure pillen, maar als je maar 1 keer last hebt, kun je het best proberen. T is voor mij echt een opluchting dat die dingen bestaan,

Beterschap

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:16

Dat zou voor mij dus ook wat zijn, ik heb het ook heel regelmatig. Lachen Bedankt voor de tip Knipoog

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:17

dit klinkt als blaasontsteking inderdaad (maar ik ben geen dokter hoor) ik heb zelf ook chronisch blaasontsteking, al gaat het de laatste tijd heel erg goed. Heel veel water drinken, en CranCombi, dat zijn cranberry tabletten werken ook heel goed. Ik gebruik dit echter preventief. Als je al blaasontsteking hebt, kan je het beste even langs de dokter. Dan krijg je een antibiotica kuurtje en ben je er zo vanaf. Niet mee blijven lopen hoor, dan kan je nierbekkenontsteking krijgen en ben je verder van huis. In de tussentijd kan veel drinken en cranberry tabletten geen kwaad.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:17

Bedankt rindin, voor de tip. Ik zal gelijk vandaag even naar de winkel dan Lachen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:17

ja, die Cranberry pillen zijn voor mij ook een uitvinding, vroeger had ik het echt elke maand, nu heb ik het al een jaar of langer niet meer gehad Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:19

Sence schreef:
Bedankt rindin, voor de tip. Ik zal gelijk vandaag even naar de winkel dan Lachen

Ga je dan ook meteen even naar de dokter?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:20

Diablo schreef:
Sence schreef:

Ik ga vanmiddag de dokter bellen voor een afspraak, hopelijk wil mams mee en kan het snel. Ga niet graag alleen, krijg de kriebels van dokters.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:21

barbara28 schreef:
ja, die Cranberry pillen zijn voor mij ook een uitvinding, vroeger had ik het echt elke maand, nu heb ik het al een jaar of langer niet meer gehad Lachen

Ja, dat had ik dus ook. Zooo vervelend, ik kan niet eens zwemmen, een uur daarna is het al raak! Maar sinds ik die pillen heb, is het over. Af en toe als t wat erger is dan normaal, neem ik een overdosis (max. drie pillen) en dan is het zo weer over. Voor mensen met chronische blaasontsteking is het een must!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:22

vaak kan je gewoon je urine afgeven bij de assistent. Ik zal me niet te veel zorgen maken, gewoon even bellen, dan ben je er zo weer vanaf!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:22

Sence, je kunt ook even bellen. Je zult waarschijnlijk alleen even urine in moeten leveren (je zult de dokter zelf waarschijnlijk niet eens zien) en dan zullen ze zien of het blaasonsteking is. Zoja, dan kun je medicijnen ophalen waardoor het bijna meteen minder wordt en dan kun je morgen zonder al te veel last naar Walibi.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:23

Doe ik ook, even afgeven (weet zelf al zeker dan dat ik het heb, heb het ook Heel vaak, durf niet chronisch te zeggen, maar bijna elke maand wel Knipoog) en 's middags bellen voor de uitslag, je hoeft de dokter dan niet te zien

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:23

Diablo schreef:
Sence schreef:

Ik ga vanmiddag de dokter bellen voor een afspraak, hopelijk wil mams mee en kan het snel. Ga niet graag alleen, krijg de kriebels van dokters.[/quote]

Neem dan direct een potje plas mee, dan is het zo klaar en kun je met je kuur beginnen Bloos Heb ook 's een dag langer moeten wachten, omdat ik een potje plas moest brengen, dat was een pijnlijke dag! haha

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:25

Heb je al (veel) geplast toevallig? Want ochtendurine werkt het beste voor het testje wat ze moeten doen! En anders even wat opsparen, je kan beter thuis lopen klungelen met het opvangen dan daar bij de dokter! Nagelbijten / Gniffelen Aangezien dat de standaardprocedure is bij het constateren van een blaasontsteking! (jaja, hier spreekt een ervaringsdeskundige Nerd )

maar als je er heel vaak last van hebt is het misschien wel een idee om je eens te laten onderzoeken door een uroloog..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:25

Oke bedankt voor de info Ja Als je eenmaal blaasontsteking hebt gehad, blijft het dan altijd terug komen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:26

Je bent er wel een stuk vatbaarder voor in ieder geval! Dus vaak plassen, veel drinken, en zowiezo elke dag iets van zuur sap drinken! (Of evt als het steeds vaker komt een cranberrytablet!)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:27

Ik heb precies hetzelfde gehad Lachen

Zo snel mogelijk! naar de huisarts met je urine. Die zetten ze dan, waarschijnlijk, op kweek en hoor je de volgende dag de uitslag en kan je diezelfde dag nog een antbiotica kuur halen. Daarmee ben je er heel snel vanaf.

(Helaas konden ze bij mij de eerste keer niet zien of ik een onsteking had, tweede bezoek ook niet en toen dachten ze dat ik een SOA kon hebben Nagelbijten / Gniffelen Oei. Maar het bleek toch een blaasonsteking te zijn na een derde bezoek en ik niet meer tegen de pijn kon Lachen )

Oja, inderdaad héél erg veel water drinken tot je niet meer op kan! Haha! En nooit je plas ophouden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:30

Die van mij hoeft het niet eens op kweek te zetten! Die heeft van die meetstaafjes, die stoptie in de urine en binnen 1 minuut heb ik een recept voor de apotheek Haha!

Water drinken is wel lastig hoor.. Ik vind het echt een ranzig gevoel als ik vol zit van drinken namelijk Clown En tsja, drink dan maar eens op doktersadvies minimaal 3 liter per dag! (Ik moet ook veel drinken omdat ik ong. 2x per jaar nierstenen heb..)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:32

Hmm ja, bij mij werkte die meetstaafjes dan niet goed want daar bleek niks uit op een blaasonsteking Clown Beetje jammer.

Ik ben ook een hele moeilijk water drinker maar ik wilde toch zo snel mogelijk van die pijn af. Dat motiveerde heel goed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:32

Ik drink ook nooit zoveel, dus zit mezelf altijd te dwingen.. Maar heb er echt een hele aan Knipoog Bij ons moet je het tussen 8 en 11 brengen en dan tussen 12 en 1 bellen voor de uitslag en dan ligt om 4 uur de antibiotica klaar bij de apotheek

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:38

je moet alleen wel even opletten dat je niet te veel water drinkt voor je urine opvangt in een potje, anders kunnen ze de bacterie niet meer traceren omdat het bijna water is wat je uit plast. Ik heb dat ook wel eens gehad, geen blaasontsteking hoor, zeiden ze dan, terwijl ik zeker wist dat ik dat wel had. Ik ging dan de volgende ochtend weer met ochtendurine en ja hoor..toch blaasontsteking..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:09

rindin schreef:
Ik heb ook regelmatig blaasontsteking. Omdat ik niet telkens aan een antibioticakuur wil, heb ik iets gevonden wat geweldig werkt: cranberry (bes). Ik slik speciale pillen met een hoog concentraat een cranberry erin. De pillen kun je gewoon bij de etos halen: Rood potje, van Lucovitaal, "Cranberry + X-tra Forte" heet het.
Als ik de pijn voel opkomen, slik ik er gewoon twee en dan is het binnen een uur weer over. En ik slik er voor de zekerheid elke dag 1. Het zijn wel redelijk dure pillen, maar als je maar 1 keer last hebt, kun je het best proberen. T is voor mij echt een opluchting dat die dingen bestaan,

Beterschap

Die slik ik idd ook.