Mensen aanzetten tot anorexia?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:54

Naar aanleiding van een andere topic hier op bokt, ging ik wat opzoeken over anorexia.
Nu kwam ik op deze site.
Ik sloeg stijl achterover, hoe haal je het in je botte kop om mensen te laten denken dat ze dik zijn en dat anorexia je juist helpt! Frusty
Ik heb zelf mijn onzekere periode wel achter de rug maar dit is net wat een andere onzekere tiener nodig heeft om zichzelf de dood in te jagen Hamer
Wat mij betreft mogen dit soort sites wel van internet gegooid worden Lips are sealed

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:55

Ik hoorde laatst ook zoiets op TV, echt belachelijk!

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:58

Ik had het laatst zelf nog meegemaakt.

Boegt iemand me toe, van hps (hetpaardenspel Knipoog ) en vroeg zo naar mn lengte en gewicht. Dus ik dat zo zeggen ik zocht er niks achter ofzo. Zegt ze dat ik véél te zwaar ben en gigantisch moet afvallen blablabla. En toen stond er iets van pro-ana in dr msn naam, dus toen snapte ik pas waar het om ging eigenlijk. Nagelbijten / Gniffelen

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:59

Ik denk niet dat dit mensen 'aanzet tot anorexia', want anorexia is een ziekte. Ik denk niet dat je ziek kunt wordne van een internetsite. Al is dit idd wel een onzin, en dat op een website dat 'kindertent' heet. Kun je het niet ergens melden?

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:02

Pro ana is idd een algemeen probleem. (Begonnen in china of jappan dacht ik). Daar is het heel lang in de doofpot gedrukt want het zou niet 'ernstig' zijn. Kinderen zouden wel zo slim zijn om het niet te gelofen. Er kwamen alleen steeds meer van dat soort sites en uiteindelijk begon de chinese regering een beetje toe te geven dat het toch wel een probleem was. En inmiddels is het uit de hand gelopen. Echt vreselijk Scheve mond.

Mijn vriendin die werd hier heel erg door aangesproken, en is toen zo van zich zelf geschrokken dat ze de site weg heeft geklikt en ik mocht absoluut niet kijken. Ze was op die site terecht gekomen doordat ik een nummer had gestuurd van een japanse zangeres. Haar muziek hadden ze gebruikt in een filmpje van PRO ANA. Ze was echt helemaal overstuur. (Heeft thuis heel veel problemen ivm haar gewicht, terwijl ze niet eens zo heel dik is, gewoon stefig. Maar haar moeder blijft maar roepen dat ze veelste dik is en moet af vallen. Al zolang ik haar ken is ze aan het dieeten onder commando van haar moeder Scheve mond)

Ik vind het echt ronduit idioot. Je hebt overigens ook een andere internet rage, elkaar aanzetten tot zelfmoort.
Ziek toch? Scheve mond

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:03

Anorexia is inderdaad een ziekte, maar het ontstaat door een slecht zelfbeeld; iemand die niet zo sterk in z'n schoenen staat kan dus makkelijk gepakt worden door deze mooie praatjes. Als dit soort sites werkelijk onzin zouden zijn, dan zou er niet zoveel actie tegen gevoerd worden. Knipoog

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:04

Echt idioot Lips are sealed Maar op die site vinden ze het ook letterlijk nog MOOI ook als je hangend vel aan je lichaam hebt omdat je niks hebt om het op te vullen Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Ik denk niet dat dit mensen 'aanzet tot anorexia', want anorexia is een ziekte. Ik denk niet dat je ziek kunt wordne van een internetsite. Al is dit idd wel een onzin, en dat op een website dat 'kindertent' heet. Kun je het niet ergens melden?


Nou als je die berichtjes daar onder lees lijkt het er op alsof er al een paar naar dat achterlijke mens geluisterd hebben
onder andere deze Nagelbijten / Gniffelen
Citaat:
Goede reden. Ik ben zelf ook aan het stoppen met eten.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:04

Dniesjj117 schreef:
Ik denk niet dat dit mensen 'aanzet tot anorexia', want anorexia is een ziekte. Ik denk niet dat je ziek kunt wordne van een internetsite. Al is dit idd wel een onzin, en dat op een website dat 'kindertent' heet. Kun je het niet ergens melden?

Je kunt niet ziek worden van een internetsite maar wel van een slank model?
Dit is niet voor niets in de doofpot gedrukt toen der tijd, heel veel meisjes begonnen zich zelf uit te hongeren door dit soort sites en filmpjes.

_Caitje__
Berichten: 1869
Geregistreerd: 06-10-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:07

Als mijn zusje dat te lezen krijgt hebben we toch een heel groot probleem, dat is ook zo'n anorexia type.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:10

Ik heb de site al aangemeld bij het 'kindertent beheer' ik vind dat ze dit echt moeten verwijderen.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:10

Jeetje, is niet normaal meer..
En dat bij kindertent, vind het echt niet kunnen.

_Laura
Berichten: 4368
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:12

Ik vind zo'n site hetzelfde als een site die mensen aanzetten tot zelfmoord, aangezien anorexia/boulimia op lange termijn ook zelfmoord is.

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:12

Bah ik vind dat degene die deze site heeft gemaakt eens flink met haar neus op de feiten gedrukt moet worden en wat ze allemaal aanricht Nors opkijken
Citaat:
Ik heb de site al aangemeld bij het 'kindertent beheer' ik vind dat ze dit echt moeten verwijderen.

Dan kan je wel blijven melden want er zijn nog veel meer van dit soort sites op kindertent Nagelbijten / Gniffelen

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:14

Citaat:
Hee meid..Lachen Ik heb een afvalwedstrijd georganiseerd op mn site als soort van stimulatie om elkaar te steunen enzo.. Misschien dat je mee wilt doen?? Lees maar verder op mijn site wat je daarvoor moet doen.. Be strong xxx Nicky (L)


Zijn hun niet goed bij hun hoofd?!?! Elkaar ''stimuleren'', yeah right. Dit is allemaal enkel om macht uit te oefenen op mensen die onzeker en kwetsbaar zijn. De rillingen lopen over m'n rug. gadverdamme.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:20

Miemserik schreef:
Bah ik vind dat degene die deze site heeft gemaakt eens flink met haar neus op de feiten gedrukt moet worden en wat ze allemaal aanricht Nors opkijken
Citaat:
Ik heb de site al aangemeld bij het 'kindertent beheer' ik vind dat ze dit echt moeten verwijderen.

Dan kan je wel blijven melden want er zijn nog veel meer van dit soort sites op kindertent Nagelbijten / Gniffelen

Nou als iedereen die sites massaal gaat aangeven, mischien dat ze dan actie ondernemen.

Mensen weten niet wat ze hier mee aanmoeten, tis net zoals bij die zelfmoordsites een groot probleem en dus wordt het in de doofpot gedrukt, zodat het zichzelf lekker kan uitbreiden als een of andere zeer besmettelijke ziekte.
Rond uit walgelijk. Scheve mond

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:20

Waarom doen mensen zoiets eigenlijk?

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:22

Dniesjj117 schreef:
Waarom doen mensen zoiets eigenlijk?

Omdat ze geestelijk ziek zijn Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:23

Als ik op Kindertent lees dat het bedoeld is voor 9-15-jarigen, ja, dan rapporteer ik deze site ook en dat heb ik dan ook gedaan.

Ik vind het ronduit erg, heel erg, dat mensen anderen willen meeslepen in hun ziekte. En het is een ziekte, besmettelijk nog wel. En die meisjes (en ook jongens) die eraan lijden, hebben serieuse hulp nodig, maar zolang ze niet inzien dat ze hulp nodig hebben en de ziekte levensbedreigend is, kan je er niet aan beginnen, tenzij onder dwang.

Ik snap niet hoe aanzetters ermee leven, eerlijk gezegd. Weten dat je iemands dood op je geweten kan hebben... Als iemand anorexia krijgt, mede door jouw toedoen en die persoon sterft erdoor, sorry, vind ik gelijk staan met medeplichtig aan moord.

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:23

Vreselijk is het. Inderdaad deze mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:24

Redrumfox schreef:
Citaat:
Hee meid..Lachen Ik heb een afvalwedstrijd georganiseerd op mn site als soort van stimulatie om elkaar te steunen enzo.. Misschien dat je mee wilt doen?? Lees maar verder op mijn site wat je daarvoor moet doen.. Be strong xxx Nicky (L)


Zijn hun niet goed bij hun hoofd?!?! Elkaar ''stimuleren'', yeah right. Dit is allemaal enkel om macht uit te oefenen op mensen die onzeker en kwetsbaar zijn. De rillingen lopen over m'n rug. gadverdamme.


http://www.kindertent.nl/modules/profil ... ID=1156924
Haar site is iig geblokkeerd, hoop dat het met die andere ook gebeurd..

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:26

Jonge meiden zouden eigenlijk op school en door hun ouders voorgelicht moeten worden over dit soort rommel... Die websites zijn er met bosjes

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:28

Ik heb ook een email gestuurd naar die kindertent, mooi dat dat kind van die achterlijke wedstrijd verwijderd is, al maken ze net zo snel weer een nieuwe site aan met nieuwe afval-wedstrijden..

LinnieJ_bokt

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:28

Ik vind dit ook echt ronduit belachelijk;
ik schrok ervan dat mensen zoiets ook serieus doen.
Als je zo'n site maakt ben je voor mij niet goed in je hoofd hoor!
De tekst is ook zo geschreven op die site dat meisjes met een slecht zelfbeeld hier zo intrappen en dit allemaal gaan geloven. Ik kan me hier echt boos om maken!

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:29

Hbe ook een e-mail gestuurd.

Ilsex

Berichten: 1096
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Hank

Re: Mensen aanzetten tot anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:29

Ik vind dit echt te vreselijk voor woorden. Als je doorklikt op haar site's zie je gewoon dat ze er meer als 3 heeft, en ze heeft 'volgelingen'. Dit is echt zo slecht voor iemand's zelf vertrouwen. ik vind het echt zo stom dat je zo'n site maakt, en dan die foto's ! Belachelijk !