Reiki

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 23:24

Hey!

Even zoekfunctie gebruikt, zag geen topic, of een ouder topic al..

Mijn moeder doet reiki (ze heeft cursus 1 & 2 gedaan) en stuurt dit ook dagelijks naar ons (= m'n zus, broers en mij) Ook naar dieren doet ze 't weleens Lachen

Voor degenen die 't niet kennen: reiki is een positieve energie vanuit je lichaam die je over kunt brengen op anderen (of dieren, of mensen), op de persoon/dier zelf (leer je bij cursus 1) en op afstand (cursus 2). Deze energie neemt (deels) pijn weg en ontspant.

Zodra ik kan en mag (weet niet precies hoe oud je moet zijn) ga ik ook zeker de cursussen doen..

Kennen jullie dit? Wat zijn jullie ervaringen? Cursus gedaan of willen doen?

Schimmelig

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:25

Mijn vriend heeft graad 1 (geloof dat het zo heet) Clown
Hij doet er niet zoveel mee. Ja handje 'opleggen' als ik hoofdpijn heb Nagelbijten / Gniffelen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:26

Ik heb er wel een topic over gestart tijd terug, staan ook wat linkjes in, en wat users die je evt wel wat kan vragen.
Weet zo gauw mijn eigen topic niet, maar als je op mijn naam zoekt moet het wel te vinden zijn. Knipoog

Edit: kennis geeft ook cursussen die bv speciaal voor kinderen zijn, dus moet zeker lukken toch. Lachen

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:58

Mijn mams doet dit ook. Ik dacht eerst ook echt dat 't onzin was ofzo, maar pas had ik super oorpijn en toen ging ze reiki doen en dat scheelde een hoop met de pijn! Jammer genoeg kwam t later wel terug maar het was dan ook een oorontsteking Clown.
Ik vind het echt zoo raar. Dan vraag ik ook aan me moeder hoe dat dan allemaal kan en het enige wat ze zegt 'jaaa met energie enzo en ik heb symbolen daarvoor'. Ja lekker duidelijk Knipoog.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 00:22

Ik heb zelf graad 1 en 2 Ja, als jullie dingen willen weten hierover mag je mij gerust een pm sturen....

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:47

Ik heb zelf 1e graad Reiki, bij ons in het gezin hebben we dat toen allemaal gedaan (mijn moeder heeft zelf ook 2e graads Reiki)

Ik wil uiteindelijk ook nog voor 2e graads gaan maar daar moet ik toch eerst even wat beter in mijn vel voor zitten vind ik.

Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb want het heeft mij ontzettend veel geholpen, en eigenlijk nu nog steeds. Ook mijn man en katten vinden het erg lekker als ik ze Reiki geef.

Hier overigens dat oude topic:
viewtopic.php?f=2&t=653156&hilit=

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:51

Ik heb ook 1 & 2, en hoop eind dit jaar mijn Master te mogen gaan halen. Ik behandel ook mensen en dieren alleen op afspraak.

Zelf omschrijf ik Reiki energie altijd als Levensenergie, dan is het makkelijker te behappen voor de meesten Knipoog En het is vooral iets dat als je het eenmaal hebt ervaren, geweldig is! (de peesblessure van mijn paard is een stuk sneller aan het genezen nu met regelmatig Reiki)

Esther v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:44

Ik ken iemand die Reiki kan op afstand.
Ik soms erg veel last van mijn nek, en als zij dan Reiki doet gaat het vaak helemaal weg.
Ook voel ik wanneer ze dan bezig is. Word dan helemaal warm.
Ik ben er erg mee geholpen, en erg dankbaar dat zij dat voor me wil doen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:45

Ikzelf heb de eerste en de tweede graad vanuit de Tera Mai-stroming mogen ontvangen. Daarnaast heb ik ook Seichem 1 gedaan. Ik heb er ook wat info over in mijn profiel staan. Ik behandel vrij veel mensen op afstand en zo nu en dan behandel ik weleens een dier.

Overigens voor de TS; Reiki komt niet vanuit je eigen lichaam. Als Reiki-behandeleraar fungeer je als kanaal. Zodra je er je eigen energie in stopt, is het gelijk geen Reiki meer. Knipoog

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:47

Mijn moeder doet ook reiki, ze heeft graad 1 en 2. Ze doet ook regelmatig reiki op afstand.
Mijn broertje (13) heeft sinds 2 maanden graad 1.
Ik ken overigens een heleboel mensen die reiki doen.

Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:12

Het lijkt me heel intressant. Heb me erzelf nooit mee bezig gehouden maar zou er best wel eens meer over willen weten.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:16

Mijn moeder heeft ook een cursus gedaan.
Toen ik heel veel last had van migraine heeft het heel erg geholpen!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:28

Het lijkt me zo mooi om te leren.
Ik heb me er een tijd geleden heel veel over ingelezen en ik denk dat ik heel snel een cursus wil doen Lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:34

Ik doe zelf aan shambala en heb de 1 en 2 graad.

even een omschijving :
Shambhala is dezelfde energie als reiki, maar dan vele malen sterker.
Je kunt Reiki vergelijken met een 50 Watt lamp en Shambhala met 500 Watt.
Een behandeling met shambhala duurt dan ook korter (5-15 minuten).

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:46

Waarom is Shamballa dan sterker? Op wat is dat gebaseerd? (dit vraag ik niet omdat ik het niet geloof hoor, maar bijna iedere healingtechniek zegt weer beter te zijn dan de ander. Ik heb wel al twee Shamballa-afstandsbehandelingen mogen ontvangen en het voelt erg fijn aan!)

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:48

mijn vader, moeder en mijn zus zijn alle 3 reiki master Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:54

Ik wil ooit nog weleens een cursus gaan doen, lijkt me erg mooi om te kunnen doen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:54

Wat houdt seichem in?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:03

Effe voor je gekopierd uit mijn profiel (teksten zijn zelfgeschreven, het Reiki-stukje is eigelijk veel langer)

Tera Mai

De Tera Mai-stroming is ontstaan via Takata en Iris Ishikuro, die Reiki weer doorgegeven hebben aan Kathleen Milner. Zij heeft zich gericht op alle healingsenergieën om deze kennis samen te brengen. Hierbij heeft zij een aantal Reiki-symbolen en elementen terug gevonden. Van deze healingenergieën heeft Milner een apart systeem gemaakt, waarvan Reiki onderdeel is; namelijk de Tera Mai-stroming. Hierbij bestaat energie uit vier elementen: Aarde (Reiki), Lucht (Angeliclight), Vuur (Sakara) en Water (Sopi-El). Reiki is hierbij de basis.

Reiki

Reiki betekend letterlijk universele levenenergie; rei = universeel/onuitputtelijk en ki = levensenergie. Reiki is een vorm van energiehealing waarbij universele levensenergie via een kanaal bij de ontvanger komt. Het kanaal is hierbij iemand die een inwijding in Reiki heeft ontvangen. Deze beoefenaar maakt gebruik van de onuitputtelijke bron van universele levensenergie en dus nooit van zijn of haar eigen energie. Beoefenaars krijgen wel wat Reiki mee als ze een behandeling geven omdat ze als kanaal fungeren.
Reiki is dezelfde energie die in India Prana wordt genoemd, bij de Chinezen Chi en in het Christendom de Heilige Geest of Licht, het heeft vele namen. Het bevindt zich overal om ons heen en heeft een voedend effect op lichaam en geest. Iedereen is in staat om deze energie na zijn of haar geboorte op te nemen, alleen door het verdringen van heftige emoties in de eerste levensjaren wordt dit bij zowat iedereen geblokkeerd en kan de energie niet meer goed stromen. Dit veroorzaakt een tekort aan Reiki, gevoeligheid voor ziekten en een vertraging van herstel. Reiki brengt dit zelfgenezend vermogen weer op gang.
Je kunt Reiki gebruiken voor jezelf, anderen, dieren en planten, maar ook voor dingen die al gebeurd zijn of nog moeten gebeuren. Reiki brengt het leven in ons en dringt door zowat alle materialen en werkt onafhankelijk van tijd of ruimte en stroomt altijd daarheen waar het nodig is.

Seichem

Seichem omvat de energieën Angeliclight (lucht), Sakara (vuur) en Sopi-El (water). Om gebruik te maken van deze energieën is Reiki (aarde) nodig.

Sophie-El is vrouwelijke energie. Het maakt energie op het emotionele en mentale vlak los.

Sakara is mannelijke energie. Het verandert het negatieve in positief en zorgt zo voor herstelde energiekanalen.

Angeliclight is mannelijke energie. Het brengt heling op spiritueel niveau.

Ook Seichem bestaat net als Reiki uit 3 graden. Om een Seicheminwijding te ontvangen dient men eerst de Tera Mai-Reiki 1 inwijding te ontvangen.

Kort samengevat is het vanuit de stroming Tera Mai dus zo dat Reiki onder 'Aarde' valt en Seichem bevat de energieën die onder Vuur, Water en Lucht vallen. Sinds ik Seichem 1 heb mogen ontvangen zijn mijn Reiki-behandelingen ook veel krachtiger geworden. De andere energieën stromen namelijk vaak, afhankelijk van de behoefte van de ontvanger, ook mee. Ook is het mooi om te voelen hoe de energieën aanvoelen. Water is namelijk wat kouder en voelt golvend in je handen aan, terwijl Sakara (vuur) weer mega heet is.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:15

Klinkt interessant, misschien wat voor mij later:-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:19

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:26

Waarom was de cursus geen leuke ervaring?

Edit: overigens zijn als die gelinkte topics over Reiki oud en je mocht toch geen topics waar al twee weken niet meer op was gereageerd omhoog halen? (overigens heb ik ook vaak Reiki in de zoekfunctie opgezocht, maar niet echt iets gevonden wat ik zocht)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:39

Nee klopt, maar er staat wel veel info in, daarom heb ik ze geplaatst.
Waarom de cursus geen leuke ervaring was vind je ook in 1 van die topics. Is een lang verhaal en heb even geen zin dat op te zoeken of helemaal opnieuw te typen Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:46

Ik heb graad 1 en 2, met 2 doe ik weinig. Graad 1 gebruik ik voor mijn jongere merrie en mezelf. De oudste moet er niets van hebben.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:01

Emytje schreef:
Effe voor je gekopierd uit mijn profiel (teksten zijn zelfgeschreven, het Reiki-stukje is eigelijk veel langer)

Tera Mai

De Tera Mai-stroming is ontstaan via Takata en Iris Ishikuro, die Reiki weer doorgegeven hebben aan Kathleen Milner. Zij heeft zich gericht op alle healingsenergieën om deze kennis samen te brengen. Hierbij heeft zij een aantal Reiki-symbolen en elementen terug gevonden. Van deze healingenergieën heeft Milner een apart systeem gemaakt, waarvan Reiki onderdeel is; namelijk de Tera Mai-stroming. Hierbij bestaat energie uit vier elementen: Aarde (Reiki), Lucht (Angeliclight), Vuur (Sakara) en Water (Sopi-El). Reiki is hierbij de basis.

Reiki

Reiki betekend letterlijk universele levenenergie; rei = universeel/onuitputtelijk en ki = levensenergie. Reiki is een vorm van energiehealing waarbij universele levensenergie via een kanaal bij de ontvanger komt. Het kanaal is hierbij iemand die een inwijding in Reiki heeft ontvangen. Deze beoefenaar maakt gebruik van de onuitputtelijke bron van universele levensenergie en dus nooit van zijn of haar eigen energie. Beoefenaars krijgen wel wat Reiki mee als ze een behandeling geven omdat ze als kanaal fungeren.
Reiki is dezelfde energie die in India Prana wordt genoemd, bij de Chinezen Chi en in het Christendom de Heilige Geest of Licht, het heeft vele namen. Het bevindt zich overal om ons heen en heeft een voedend effect op lichaam en geest. Iedereen is in staat om deze energie na zijn of haar geboorte op te nemen, alleen door het verdringen van heftige emoties in de eerste levensjaren wordt dit bij zowat iedereen geblokkeerd en kan de energie niet meer goed stromen. Dit veroorzaakt een tekort aan Reiki, gevoeligheid voor ziekten en een vertraging van herstel. Reiki brengt dit zelfgenezend vermogen weer op gang.
Je kunt Reiki gebruiken voor jezelf, anderen, dieren en planten, maar ook voor dingen die al gebeurd zijn of nog moeten gebeuren. Reiki brengt het leven in ons en dringt door zowat alle materialen en werkt onafhankelijk van tijd of ruimte en stroomt altijd daarheen waar het nodig is.

Seichem

Seichem omvat de energieën Angeliclight (lucht), Sakara (vuur) en Sopi-El (water). Om gebruik te maken van deze energieën is Reiki (aarde) nodig.

Sophie-El is vrouwelijke energie. Het maakt energie op het emotionele en mentale vlak los.

Sakara is mannelijke energie. Het verandert het negatieve in positief en zorgt zo voor herstelde energiekanalen.

Angeliclight is mannelijke energie. Het brengt heling op spiritueel niveau.

Ook Seichem bestaat net als Reiki uit 3 graden. Om een Seicheminwijding te ontvangen dient men eerst de Tera Mai-Reiki 1 inwijding te ontvangen.

Kort samengevat is het vanuit de stroming Tera Mai dus zo dat Reiki onder 'Aarde' valt en Seichem bevat de energieën die onder Vuur, Water en Lucht vallen. Sinds ik Seichem 1 heb mogen ontvangen zijn mijn Reiki-behandelingen ook veel krachtiger geworden. De andere energieën stromen namelijk vaak, afhankelijk van de behoefte van de ontvanger, ook mee. Ook is het mooi om te voelen hoe de energieën aanvoelen. Water is namelijk wat kouder en voelt golvend in je handen aan, terwijl Sakara (vuur) weer mega heet is.

Klinkt heel interessant! Ik heb zelf de Ushui Shiki Ryoho inwijdingen mogen ontvangen, en als ik daarin de Master heb mogen halen zal ik me misschien hier ook eens in gaan verdiepen.