Bewust in slaap vallen??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 20:37

Ik heb toch wel regelmatig dat ik bijna in slaap val maar dan een gigantisch geruis en gezuis om mij heen hoor.
Als of ik in een koker op gesloten zit en dat geluid om mij heen raast.
Het klinkt echt heel hard en heel dichtbij.
Ik kan er met veel moeite wel uitkomen omdat ik er gewoon niet dieper in durf te zakken.
Het klinkt ontzettend raar maar ik wil graag weten waar het vandaan komt en of meerdere mensen dit hebben??

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 02:07

Ik heb het heel af en toe.. Dan zie ik allemaal lichtvlekken en dan slaap ik.

Mijn vriendin heeft het best regelmatig; ze ziet lichten voorbij flitsen *net alsof je op weg bent met beide kanten lantaarnpalen en je rijdt heel hard zeg maar*.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 02:14

Ik heb vorig jaar wel gehad dat ik een gevoel had dat ik in de diepte viel, toen viel ik dus ook in slaap, raar gevoel.
Wat ik zag weet ik niet meer, volgens mij was ik al aan het dromen, maar ik schrok direct weer wakker omdat ik schrok omdat ik in slaap viel Nagelbijten / Gniffelen

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 02:24

ik heb het ook Ja
en dan wordt je daarna wakker met het gevoel dat je gewoon niet hebt geslapen Nagelbijten / Gniffelen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:13

Ik ken dat ja. Meestal wanneer ik heel moe ben en ik kijk tv dan word alles ineens heel raar. Dan ineens komt er een hard geluid uit de tv en dan ben ik weer klaarwakker (en misselijk).

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:14

Dat heb ik eigenlijk altijd, weet niet beter dan dat ik op die manier in slaap val. Heel vaak schrik ik dan ook nog weer wakker omdat ik er van schrok dat ik in slaap viel ofzo Vork

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:50

of dat je zo ineens in slaap valt en wakker wordt van je been dat ineen beweegt of je arm dat de lucht ingaat Clown
erg lastig als je in de klas slaapt

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:53

Ik ken dit ook wel. Maar niet zo erg. Ik heb wel soms als ik heel moe ben en ik denk nu val ik in slaap, krijg ik last van mijn ogen als ze dicht zitten, en dan zie ik allemaal vlekken, het geluid vervormt, en dan slaap ik. En als ik wakker wordt, weet ik idd niet dat ik heb geslapen. maar ik heb dit maar heel zelden..

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:55

x_Marr schreef:
Ik heb vorig jaar wel gehad dat ik een gevoel had dat ik in de diepte viel, toen viel ik dus ook in slaap, raar gevoel.
Wat ik zag weet ik niet meer, volgens mij was ik al aan het dromen, maar ik schrok direct weer wakker omdat ik schrok omdat ik in slaap viel Nagelbijten / Gniffelen


Dat heb ik ook een paar keer gehad, heel eng gevoel! Ik was ook meteen wakker daarna.

Roxy13
Berichten: 317
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:26

Ja dat heb ik ook soms. Dat is heel eng alleen ik heb het meestal als ik wakker lig en bijna slaap. Doe dan altijd snel mijn ogen open Vork wat een held haha Cool

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:39

Ja ik ken het ook Ja Dan ben je bijna weg en schrik je je een ongeluk en duurt het weer een hele tijd voordat mn hart weer beetje bijgekomen is

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 17:01

Nou gelukkig is het niet iets vreemds ...(joehoe!! ik ben normaal, ik ben normaal)
Geen ontvoeringen van iets wat niet van aarde komt dus Knipoog

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:07

Nee hoor, je bent niet gek...

Mijn vriend vond het altijd wel komisch als ik begon te stuiptrekken en daarvan wakkerschrok. Totdat ik hem een keer een bloedneus sloeg Clown

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:44

Ja dat gevoel ken ik
Heb het de laatste tijd vrij vaak.
Ik zie er dan gewoon voor mijn omgeving wakker uit, maar in feite slaap ik op een haar na.
Ik zit dan ergens naar te staren, geluiden om me heen vallen weg/klinken heel ver weg.
Maar dit gebeurd gewoon omdat ik heel weinig slaap, en verder overdag veel te druk ben, van 7 tot 4 werken, paardje, etc, etc.
Als ik een week goed slaap dan is het over Ja

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:48

Heb ik heel regelmatig.

Volgens mij is het als je half in slaap bent, zeg maar. Bv. als je op het punt staat om in slaap te vallen.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:52

Frouk schreef:
Dat heb ik eigenlijk altijd, weet niet beter dan dat ik op die manier in slaap val. Heel vaak schrik ik dan ook nog weer wakker omdat ik er van schrok dat ik in slaap viel ofzo Vork


Dat komt omdat je als je inslaap valt net voelt of je valt(niet iedereen voelt dit altijd maar het gebeurd wel), beetje het gevoel van een tree op de trap overslaan of naast de stoep stappen. Daarvan schrik je vaak weer wakker. Heb ik zelf ook vaak, erg irritand!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:53

ijssnuiver schreef:
Frouk schreef:
Dat heb ik eigenlijk altijd, weet niet beter dan dat ik op die manier in slaap val. Heel vaak schrik ik dan ook nog weer wakker omdat ik er van schrok dat ik in slaap viel ofzo Vork


Dat komt omdat je als je inslaap valt net voelt of je valt(niet iedereen voelt dit altijd maar het gebeurd wel), beetje het gevoel van een tree op de trap overslaan of naast de stoep stappen. Daarvan schrik je vaak weer wakker. Heb ik zelf ook vaak, erg irritand!

Ja idd, dat je het idee hebt dat je valt, wordt dan met in bijna elke spier van mijn lichaam met kramp schrik ik wakker Huilen van het lachen
schijn dan zo'n stuiptrekking ofzo te maken Huilen van het lachen
Ik haat dat gevoel Nagelbijten / Gniffelen

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:54

ijssnuiver schreef:
Dat komt omdat je als je inslaap valt net voelt of je valt(niet iedereen voelt dit altijd maar het gebeurd wel), beetje het gevoel van een tree op de trap overslaan of naast de stoep stappen. Daarvan schrik je vaak weer wakker. Heb ik zelf ook vaak, erg irritand!


Ik wordt er altijd midden in de nacht van wakker, terwijl ik dan bv om 11 uur ben gaan slapen.

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:55

tessyke schreef:
of dat je zo ineens in slaap valt en wakker wordt van je been dat ineen beweegt of je arm dat de lucht ingaat Clown


Dat heb ik ook vaak!
Heel vreemd idd!
Dan denk ik echt: Wat deed mijn been nou voor raars? Clown

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:58

Dat is echt zoon k*t gevoel. En vervolgens duurt het eeuwen voor je slaapt...

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:00

Dat heb ik vaak 's ochtends. Dan wordt ik waker, blijf liggen en dan val ik toch weer in 'slaap'. Terwijl ik me toch nog bewust ben van alles. Clown

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:04

Ymke schreef:
Dat heb ik vaak 's ochtends. Dan wordt ik waker, blijf liggen en dan val ik toch weer in 'slaap'. Terwijl ik me toch nog bewust ben van alles. Clown


Dat heb ik ook wel is. Is best vreemd. Want eigelijk slaap je ook niet(lijkt mij dan).

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:04

Ik heb wel dat mijn bed af en toe omvalt

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:14

Dat gevoel heb ik ook wel is, of dat me bed helemaal raar doet(net als zoon schommelschip, waar ik nooit in ga) echt vaag is dat.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:29

iedereen heeft deze dingen, en dat gebeurt allemaal in de zogenaamde REM slaap het gedeelte van je slaapcyclus waarin je droomt.

per nacht maak je een aantal slaapcylussen door met verschillende fases. Als je midden in de nacht wakker wordt zit je dus tussen twee fases in.

het geluid dat je hoort vlak voor dat je in slaap valt is een auditive hallucinatie dat komt meer voor. Ik heb het soms dat ik mijn naam hoor roepen of de deurbel hoor ofzo. En dat is dan niet zo maar ik sta wel beneden Clown

Je kunt er betrekkelijk weinig tegen doen behalve zorgen dat het niet te warm is in je slaapkamer, genoeg fisse lucht en niet teveel eten voor je gaat slapen.