Liever een uur te vroeg komen dan een minuut te laat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Liever een uur te vroeg komen dan een minuut te laat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 22:00

Hoi,

Ik was benieuwd of meer mensen hier last van hebben...

Soms zit ik al paar dagen van te voren me te bedenken hoelaat ik weg zou gaan voor die ene afspraak bijv. ( dokter, tandarts noem maar op)
Ook zit ik ergens liever een uur te wachten dan dat ik 1 minuut te laat kom.
Als ik een nieuwe wijk heb bij mijn krantenwijk dan ga ik ong een week van te voren kijken waar als die straten liggen op de plattegrond en het liefste wil ik t nog in het echt zien ook.
Ik bezorg de ochtendkrant dus heb 6 verschillende kranten. Krijg altijd een lijstje mee met straten en welke huis welke krant heeft. Meestal na een paar dagen weet ik de meeste huizen wel uit mijn hoofd, maar ik blijf op dat blaadje kijken nog wel 5 keer van te voren om dat ik gewoon bang ben om fouten te maken.

Al moet ik zeggen dat ik wel van mezelf weet dat ik een Perfectionist ben.
Haal ik ergens een 10 bij (school) dan wil ik nog beter.

Ik wordt gek van mezelf soms....!

Marloes_R

Re: Liever een uur te vroeg komen dan een minuut te laat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:14

Dingen een paar keer checken doe ik ook vaak. Dan kijk ik smorgens voordat ik ga werken of ik de tv in de slaapkamer wel echt uit heb gezet. En als ik dat niet bewust doe, moet ik het nog eens checken. ook de tv beneden, de pc, het poortje naar mijn paard, dat soort dingen. Heel irritant eigenlijk.
Routes vraag ik altijd aan mijn man, ik vind het dan wel fijn om ongeveer te weten wat bepaalde herkenningspunten zijn.
Ik heb geloof ik graag zekerheid over dingen, ik denk dat ik daarom altijd precies wil weten of alles in orde is. Maar lastig is het soms wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:16

Ik was vroeger ook wel een beetje zo. Tegenwoordig doe ik alles rustig aan. En ja, dan kom je wel eens te laat.. ach gebeurd iedereen wel eens Knipoog

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:16

Owh ik ben echt precies het tegenovergestelde... Hmm.. Boos! Is wel een kritiekpuntje van mezelf hoor Bloos

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:17

ik herken mijzelf hier ook wel een beetje haha
zeggen ze mij ook dat ik perfectionist ben ik denk dat dat wel positief is haha!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:17

Pfff ik kom altijd te laat Clown Ik schat de tijd veel te slecht in en alles op het laatste Clown en dat wordt het altijd sjezen tegen de klok..............en ja ik weet dat het irritant is maja zo zit ik in elkaar Pling

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:23

ik ben ook het tegen overgestelde hihi maar moet zeggen dat het nu steeds minder aan het worden is

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:34

_Cynthia_ schreef:
Al moet ik zeggen dat ik wel van mezelf weet dat ik een Perfectionist ben.
Haal ik ergens een 10 bij (school) dan wil ik nog beter.

Ik wordt gek van mezelf soms....!

En dan schrijf je ik wordt met dt... Clown
Is het niet een deel onzekerheid in plaats van perfectionisme?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:46

Citaat:
Ik bezorg de ochtendkrant dus heb 6 verschillende kranten. Krijg altijd een lijstje mee met straten en welke huis welke krant heeft. Meestal na een paar dagen weet ik de meeste huizen wel uit mijn hoofd, maar ik blijf op dat blaadje kijken nog wel 5 keer van te voren om dat ik gewoon bang ben om fouten te maken.

Dit klinkt alsof je niet zeker bent van jezelf!
Maar het zit gewoon in je geheugen geprint hoor, dus ik zou dat blaadje gewoon thuis laten liggen!(als je het echt niet vertrouwt in je broekzak doen, en als je het écht niet weet even spieken)

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:53

Ik kom altijd te laat. Ik probeer altijd wel op tijd te zijn, maar 9 van de 10 keer lukt het me gewoon niet. Iets te laat ergens zijn vind ik ook eigenlijk niet zo erg, een marge van 10 minuten vind ik vrij normaal Haha! .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:53

Liever te vroeg dan te laat ken ik wel een beetje en 10 is niet goed genoeg ken ik ook. Maar ik ben er helaas aan onderdoor gegaan, 8 was niet hoog genoeg maar haalde geen 10 dus ik gaf op dus alleen maar 4jes. En op tijd komen lukte ook niet meer dus kwam helemaal niet, zei afspraken af, of kwam halve dag te laat (o.a op school)

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:55

Ja hoor, ik ben ook overal te vroeg... Soms is het gewoon te genant om al naar binnen te gaan en dan wacht ik maar om de hoek in mijn auto met een boekje Knipoog
Het is wel minder geworden hoor, moet voor mijn werk veel reizen en ik ga vanuit het zuiden toch echt niet in Friesland de avond van te voren checken waar ik precies moet zijn.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:58

Ik had dit eerst ook, ik was nooit te laat, stond altijd nog wel 10 minuten ergens op te wachten, sinds ik een vriend heb die altijd te laat is, ben ik het over gaan nemen, en ben in mijn proeftijd op me werk nu al 2 keer te laat gekomen Lips are sealed echt heel vervelend.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 01:02

Ik plan meestal zo dat ik ruim op tijd ben, terwijl ik in de praktijk regelmatig net te laat of net op tijd aan kom.. Bloos
Een paar jaar geleden was ik overal overigens wel ruim op tijd, veel te vroeg zeg maar.

Maar je loopt normaal gesproken toch 1 vaste krantenwijk, wisselen lijkt me niet echt gebruikelijk?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 03:25

Ik ben heel perfectionistisch, maar wel in die mate dat ik er vanuit ga dat anderen dat zien Clown

Ben een chronische 'te laat komer'.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:02

Ik hou er helemaal niet van als mensen telaat komen, gewoon té irritant..
Ben zelf ook altijd wel optijd, idd liever een uur te vroeg dan 1 minuut te laat! Tong uitsteken
Maar ben zeker niet iemand die dagen van te voren zit te stressen van hoelaat ik die dag weg moet etc! Vork

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:04

MiepprinZ schreef:
Owh ik ben echt precies het tegenovergestelde... Hmm.. Boos! Is wel een kritiekpuntje van mezelf hoor Bloos

Heel herkenbaar Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:08

Ik kom liever 1 minuut te laat dan een uur te vroeg hoor.
Een uur wachten vind ik zonde van mijn tijd Haha!.

En dat ene minuutje te laat maakt ook niet uit vind ik.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:41

Ik ben nogal chaotisch en ik kom meestal te laat. Dan als het tijd is om weg te gaan moet ik nog mijn tas pakken, jas aan schoenen aan... trein gemist Boos!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:46

Ik ben ook een perfectionist, maar kom eigelijk vrij vaak te laat... Nu ik er over na denk, eigelijk altijd. Belangrijke afspraken plan ik wel zo dat ik er op tijd ben, liefst ook te vroeg. Maar dingen als school, nee dan kom ik altijd te laat. Ik mis ook erg vaak de bus, en als ik weg moet moet ik ook altijd nog vanalles doen.

ik ben wel ook zo dat als ik ergens heen moet, en ik ben er niet bekend dat ik er het liefst een paar dagen van te voren al heen ga om te kijken waar het precies is, zodat ik op de dag zelf niet hoef te zoeken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:48

Meestal ben ik ook altijd een halfuur te vroeg ergens, waarom weet ik niet Clown

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:49

Dat met die tijden heb ik ook, als ik ergens heen moet kijk ik al dagen van te voren welke tijden, hoelaat ik erheen ga en blablabla zodat ik zeker weten op tijd kom enzo..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:01

Herkenbaar! Vooral vroeger deed ik dat. Net zoals elke avond bij het instellen van (jawel) vijf wekkers precies nagaan wat mijn planning die volgende dag zou gaan worden, met inderdaad alle bijbehorende tijdstippen.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:02

Ik ben niet perfectionistisch , maar ik plan wel in hoelaat ik weg moet om ergens op tijd te zijn. Dit doe ik soms een dag vantevoren soms langer, afhankelijk van waar het naartoe is. Heel belangrijke dingen wil ik altijd een kwartier vantevoren aanwezig zijn, mocht het uitlopen dan ben ik alsnog op tijd.

Vroeger kwam ik eigenlijk altijd te laat op school enzo, tegenwoordig ben ik liever te vroeg, vroeger kon het me ook niet veel schelen, nu toch meer als toen.

Wat betreft die kranten, die heb ik ook gedaan. Na een paar dagen wist ik het ook wel, toch dat briefje op zak houden voor de zekerheid mocht je het echt niet meer weten. Na twee volle weken kon ik het briefje wel weglaten. Dit bij iedere wijk, vervanging of niet.
Ik was ook bang het fout te doen in het begin, maar dat is meer onzekerheid en het gewoon goed willen doen dan perfectionistisch zijn, en al krijg je klachten, ze ontslaan je heus niet zomaar Knipoog

Er was bij ons iemand die altijd nog te laat bezorgde of een heleboel oversloeg, zelfs die bleef er lange tijd werken Knipoog Ik bedoel maar te zeggen dat die onzekerheid niet echt nodig is.
Succes!
Laatst bijgewerkt door RosaNur op 04-08-07 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:02

Ken t ook wel een beetje... Heb een hekel aan te laat zijn en wil overal wel grip ophouden. Moet wel zeggen nu ik iets ouder ben, ik wel wat makkelijker word.....