Duizeligheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scotty__

Duizeligheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 23:18

Ik ben echt al heel lang, al zo'n jaar enorm duizelig op sommige momenten.

het kan zijn als ik in de supermarkt loop.
Of als ik achter mijn computer zit.

Gewoon echt het gevoel alsof alles om me heen draait.
Ook heb ik last van migraine.

Ik ben zo'n jaar geleden enorm ziek geworden.
Toen ben ik zo'n 2 weken thuis gebleven omdat ik echt flauwviel gewoon.
Toen moest ik ineens met spoed naar de dokter.
Moest ik 6 verschillende pillen op 1 dag nemen, en eigenlijk weet ik nooit wat ik toen had.
Ja, een soort virus dat ik kon vergelijken met pfeiffer, maar dan in een minder erg stadium.
wat met medicijnen verholpen kon worden.

Een half jaar later ben ik toen naar de dokter gegaan omdat ik nog steeds lichte verschijnselen had.

- Vaak duizelig.
- Vaak migraine.
- vaak enorm moe.
- Steken bij borst / hart.

Toen ik langsging vertelde ik het. en werd ik gecontroleerd op pfeiffer, En nee ik had geen pfeiffer.
Toen zij vroeg ik later, heb ik dan misschien geen bloedarmoede, en daar wou hij me niet op testen omdat ik maar vroeger naar bed moest gaan, en meer fruit moest eten.

Ik heb nu nog steeds last van deze dingen, maar wel minder erg en niet allemaal tegelijk.

Heeft iemand misschien een idee?

blauw00gje

Re: Duizeligheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:20

Ik weet het niet, maar misschien een keer naar een andere dokter gaan?
Misschien weet die het wel Lachen
Succes ermee! Lachen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:21

Ik dacht gelijk aan bloedarmoede toen ik je verhaal las. Waarom wou hij je niet testen daarop? Vind ik aardig stom.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 23:24

Omdat ik daarvoor ookal bloed geprikt had, en ze er anders wel achter waren gekomen ofzo, en bloedarmoede is te verhelpen met meer ijzer binnen krijgen, dus daar moest ik maar mee beginnen.

Maar aangezien ik het niet zo op mijn huisarts heb wil ik daar ook niet meer geen

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:27

misschien een whiplash?? dan ben je ook duizelig en hoofdpijn

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:28

Ik heb dit ook ....
Alleen ik heb er ook nog bij als ik even zit of gezeten heb en ik sta op , dat ik alleen maar sterretjes ziet en dit wel 10 tot 20 sec lang , dat ik dreig te vallen!

Vanavond had ik het ook maar dan veeel langer en erger, dat me vriend me zelfs moest vasthouden en op een stoel zetten omdat ik anders viel Scheve mond

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 23:30

corinatoet schreef:
misschien een whiplash?? dan ben je ook duizelig en hoofdpijn

Nee een wiplash kan niet.

Mijn zus, moeder, opa & andere famillie leden hebben ook erg veel van hoofdpijn, onze famillie is er gewoon erg gevoelig voor.
Maar op zulk soort moment is het ook erger.

En ik zou ook niet zo snel moeten weten wanneer ik die heb moeten oplopen, eigenlijk kan ik dan maar 1 ding bedenken.
Maar ik denk het niet

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 23:31

Kimmie_girl schreef:
Ik heb dit ook ....
Alleen ik heb er ook nog bij als ik even zit of gezeten heb en ik sta op , dat ik alleen maar sterretjes ziet en dit wel 10 tot 20 sec lang , dat ik dreig te vallen!

Vanavond had ik het ook maar dan veeel langer en erger, dat me vriend me zelfs moest vasthouden en op een stoel zetten omdat ik anders viel Scheve mond

naja ik zie geen sterretjes, maar het is wel vaak wat langer.
Toen ik zo ziek was was het zo erg dat ik gewoon in de supermarkt niks meer zag en echt door mijn benen heenzakte en me vast moest grijpen.

gellukig is het nu niet meer zo erg.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:32

ik heb soms ook nog wel ineens last van duizeligheid en beetje hoofdpijn, maar dat is niet echt ernstig..
Ik weet niet wat het is, maar sterkte dr mee

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:33

Scotty__ schreef:
Kimmie_girl schreef:
Ik heb dit ook ....

naja ik zie geen sterretjes, maar het is wel vaak wat langer.
Toen ik zo ziek was was het zo erg dat ik gewoon in de supermarkt niks meer zag en echt door mijn benen heenzakte en me vast moest grijpen.

gellukig is het nu niet meer zo erg.

Scheve mond dat heb ik dus , ik moet me ook echt vast grijpen maar ook uit schrik hou ik me hand bij me ogen en knijp ik me ogen dicht , ik raak dan wel snel in panniek Scheve mond

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:07

lastig hoor , de symptonen komen overheen met een whiplash , maar ik hoorde dat de ziekte van miniëre ook deze klachten geeft, dat heeft te maken met je evenwichtsorgaan, ze wijten het duizelig zijn ook wel aan je oren, dat klinkt gek maar als je last van je oren heb zou ik die eens na laten kijken,

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:10

Evenwichtsprobleem heb ik al een paar jaar , kan niet eens normaal op 1 been blijven staan.. Soms als ik stil sta heb ik wel eens de neiging om acher over te klappen!! Scheve mond

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 11:02

Oke, dit klinkt mij ook wel bekend in de oren.
Ik heb ook namelijk wel eens steken in mijn oren, of dat ze enorm pijn doen.

Evenwichts problemen heb ik ( volgens mij ) niet.

Ik zal even de ziekte van miniëre op google'n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:05

Bij een té lage bloeddruk heb je ook enkele klachten als deze.Is je bloeddruk ook opgemeten?

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 11:07

Niet dat ik weet? Miniëre of iets?
Komt wel erg overheen.

De laatste tijd ga ik ook steeds slechter horen.
en ik drink ook wel vaak Caffeine..

Nou ik ga het even in de gaten houden.

Dit is de site:
http://www.kno.nl/voorlichting/meniere.php

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:10

Ik heb er soms ook last van. 1 keer in galop een black out gehad, hing in 1 keer aan de nek. Later bleek dat ik een erg laag suikergehalte had. Mijn liggaam heeft af en toe wat extra suiker nodig.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 11:24

dat kan bij mij geen probleem zijn, ik eet namelijk echt genoeg! Haha

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:29

gohya schreef:
Bij een té lage bloeddruk heb je ook enkele klachten als deze.Is je bloeddruk ook opgemeten?

laatste keer dat ik bij de dokter was , was me bloeddruk veel te laag ,moest veel zoute dingen eten maar het hielp niks.
Hij wou bij mij ook geen bloed afnemen omdat ze tijd terug me op verschillende ziektes getest hebben zoals pfyfer bloedarmoede enz. en dit had ik niet.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:32

Mijn moeder had het ook, en ik werd altijd misselijk in de auto enzo. Had mijn moeder daar zo`n seaband voor gehaald: dat is zo`n bandje om je pols met een bepaald drukpunt. Dan wordt je niet misselijk. Maar dat heeft dus te maken met evenwichtsstoornissen ofzo, dus mijn moeder dacht dat het ook wel zou helpen tegen duizeligheid en zij vind dat het goed helpt. Dus misschien een tip!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:26

Meer zout eten bij een te lage bloeddruk helpt bij mij ook niet hoor.Het schijnt dat je wel erg gezond bent als je een lage bloeddruk hebt.Alleen dat lastige duizelig zijn en andere klachten zijn vervelend.Maar het kan ook zijn dat je last hebt van een Hypo,een te laag suiker gehalte in het bloed [zoals hierboven ook word gezegd].Als je zo'n aanval krijgt,neem dan eens een suikerklontje,en kijk hoe het resultaat is?Ook moet je op je hurken gaan zitten en je hoofd naar beneden houden.Dan gaat zo'n aanval snel over.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:29

ja maarja het is gewoon heel vervelend om elke dag wel een paar keer zo`n " aanval " te krijgen.. Scheve mond
Ik heb toen een groot onderzoek gehad in het ziekenhuis en dokter . Maar er is toen niks uitgekomen! ( waar dit vandaan kwam , ik had dus geen bloedarmoede, geen pfyfher en nog wat dingen)
De moeheid , duizeligheid , hoofdpijn, sterretjes zien en misselijkheid kunnen ze niet verklaren! Alleen dat ik een te lage bloedruk heb en snel vatbaar ben voor keelontsteking. Scheve mond maar nog niet nodig om me amandelen te verwijderen.
Ik wil het nog even aankijken en zal idd is proberen als ik het weer krijg om het met een suikerklontje op te lossen maarja het is gewoon zwaar vervelend, zeker als je niet weet wat er aan de hand is.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 19:54

bij mij kan het geen te laag suiker gehalte zijn, geloof me:Y

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:16

[Scotty] Waarom kan het bij jou geen te laag suiker gehalte zijn dan? Omdat je genoeg suiker eet?dat wil nix zeggen hoor,kan je het nog krijgen.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:20

Ben wel vaak moe en ook duizeligheidsaanvallen.

Poosje geleden te bloedprikken geweest en had last van een langzaamwerkende schildklier.
Het is nu wel wat beter, maar nog steeds wel last van.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:27

Ik heb zelf een keer een aanval van evenwichtsstoornis gehad en toen draaide de hele wereld ook om mij heen. Ik ben toen vanaf mijn werk naar huis gebracht en ben toen weken thuis geweest met medicijnen en zo. Daarna ging het wel goed met me, maar ik was zelf dus heel bang om weer zo'n aanval te krijgen en van die angst kreeg ik dus weer verschijnselen zoals duizeligheid en hoofdpijn.
Het is ook zo dat mijn oren begonnen te tuuten zeg maar en het gevoel dat ik flauw zou vallen. Je evenwichtsorgaan zit ook achter je oren dus dat is een verklaring voor de last van je oren.
Nu (ruim 10 jaar later) gaat het op zich wel goed, heb ik geen angst meer, maar als ik weinig geslapen heb of gespannen ben, krijg ik dus toch weer die duizeligheid en dat soort dingen. Huisarts weet ook niet precies wat het is. Ik heb zelf ook wel eens gezocht op ziekte van meniere en die symptomen lijken best op wat ik heb, maar de huisarts zegt dat ik dit niet heb Verward Verder heb ik diverse onderzoeken afgedwongen in het ziekenhuis omdat ik gewoon heel bang was dat ik "iets" in mijn hoofd zou hebben. Tja het is een langer verhaal geworden dan ik wilde typen, maar misschien heb je er iets aan. In ieder geval heel veel succes en als je ergens aan twijfelt gewoon je huisarts dwingen om je naar het ziekenhuis door te verwijzen voor onderzoeken, als is het maar voor je eigen gevoel dat je bepaalde dingen kunt uitsluiten.