Wonderprik tegen baarmoederhals kanker ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Wonderprik tegen baarmoederhals kanker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 14:29

Ik moet vanmiddag de prik al gaan halen..
Ben wel een beetje bang !

Zijn er mensen die deze prik ook al gehad hebben ?
Hoe was jullie ervaring ? doet het pijn ? zijn er bijwerkingen ? waar spuiten ze het ?

Ik ben benieuwt !

Zappa

Re: Wonderprik tegen baarmoederhals kanker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:31

ik heb er nog nooit van gehoord
wat houd die prik in ?

ik word elk halfjaar gecheckt door de dokter op baarmoederhals kanker omdat mijn moeder en oma het alletwee hebben gehad op redelijk jonge leeftijd

maar van die prik heb ik nog niet gehoord

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:32

Ik ben ook wel benieuwd.
Mijn moeder had er ook al over en ik ga dus denk ook binnenkort die prik krijgen. Wel heel goed dat er iets voor is gevonden.
Veel succes vanmiddag!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:32

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Wel apart dat er tegen baarmoederhals kanker wel een medicijn zou zijn en tegen de andere soorten kanker niet.

Vanaf welke leeftijd wordt je eigenlijk opgeroepen voor zo'n onderzoek?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:39

Nog nooit van gehoord., ik kan toch niet tegen spuitjes dan val ik dus echt om....

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:48

ik heb er zo in de wandel gangen wel over gehoord
Maar ben ook wel heel benieuwd naar wat het precie sin houdt en vanaf welke leeftijd enzo

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:51

Is dat niet die ene prik wat een tijdje terug zo in het nieuws is geweest die alleen werking heeft als het tussen een bepaalde leeftijd gegeven wordt? (ik dacht iets van tussen de 11 en nog iets)

Edit: Ik lees dat je 17 bent, het kan dus niet die prik zijn...
Laatst bijgewerkt door Emytje op 19-07-07 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:51

Ik heb erover gelezen, het schijnt dus alleen te werken bij vrouwen die nog geen seks gehad, omdat het ontstaat door een stofje verspreid door seksueel contact. Van 9 jaar tot 26 jaar kan men de vaccinatie krijgen: http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenscha ... index.html

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:52

Owh, dus toch wel die. Knipoog Ik dacht dat de leeftijd veel minder breed lag, maar dat is dus niet het geval

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:53

Hmm dat is dus in allen opzichten niets meer voor mij

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:59

ik heb hier inderdaad over gelezen, goede zaak, iedereen die ze tegen deze rotziekte kunnen beschermen is meegenomen! Veel sterkte!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:37

Ik ga denk ik ook zo'n prik halen Ja
Succes en laat je nog even weten hoe en wat?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:39

hihi.. ik heb de afspraak verzet naar morgen Nagelbijten / Gniffelen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:14

Omdat je het niet durfde? Haha!

Nuja, succes iig morgen dan!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:15

viefdepief schreef:
Ik ga denk ik ook zo'n prik halen Ja
Succes en laat je nog even weten hoe en wat?

Ik ook. Ja

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:16

hihi, ik weet niet Tong uitsteken
Ik had gewoon niet zo'n zin Clown

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:47

orri schreef:
Ik heb erover gelezen, het schijnt dus alleen te werken bij vrouwen die nog geen seks gehad, omdat het ontstaat door een stofje verspreid door seksueel contact. Van 9 jaar tot 26 jaar kan men de vaccinatie krijgen: http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenscha ... index.html

Dat is niet waar, soor sexueel contact kunnen virusjes overgebracht worden. Als je als vrouw een of meerdere van die virusjes hebt opgelopen heeft de vaccinatie geen zin meer. Maar het kan dus zo zijn dat je al seks gehad hebt zonder dat je die virusjes opgelopen hebt, dan kan je de prik nog wel krijgen.

Er is overigens nog niks bewezen, dus ik zou nog even wachten met veel geld te geven aan zo'n prik waar ze nog volop mee in onderzoek zijn. Het zit nu in een proefperiode.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:27

Het is geen wonderprik. Het is een vaccinatie die 75% dekkend is. En hij wordt in je spier gespoten.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:31

Ik zou me altijd preventief laten prikken. Niet geschoten is altijd mis zeg maar....En over deze prik is genoeg aandacht geweest in de media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:10

Het zit ook in de pen om de mannen te gaan injecteren, wel zo terecht...Zij dragen het namelijk over aan de vrouw.

Kirr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:24

Ik ben net terug van de dokter, ik ben al een tijdje aan het denken over dit vaccin. En ik heb nu definitief besloten dat ik de prik ga laten zetten. Over 2 weken krijg ik mijn eerste spuit. Deze komt gewoon in de arm & er zijn geen bijwerkingen, e en maand later de 2de spuit en de 3de en laatste spuit tussen de 6 maand & een jaar.
Ik ben nu bijna 16 & heb nog geen seksueel contact gehad dus ik kan het virus nog niet hebben.
Ze weten inderdaad nog niet hoelang het werkt en wat het geeft op lange termijn maar als ik deze prik niet laat zetten en dan later toch baarmoederhalskanker krijg dan ga ik spijt hebben dat ik dit niet heb laten doen. In België is er geen sprake van terug betaling de eerste 2 jaar & elke spuit kost hier 137 euro. Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf moet beslissen maar ik heb het er over grhad met verschillende dokters en ze waren allemaal voor.
Condoom beschermt dus niet tegen baarmoederhalskanker, als sommigen dit moesten denken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:09

Kirr_ schreef:
Condoom beschermt dus niet tegen baarmoederhalskanker, als sommigen dit moesten denken.

Maar als het door een virus komt, dan houdt een condoom dat toch tegen?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:14

Kirr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:48

sjaantje schreef:
Bij GOED gebruik van een condoom is overdracht van het virus onmogelijk.

"Amerikaanse onderzoekers hebben voor de eerste keer aangetoond dat een condoom een zeer goede bescherming biedt tegen HPV." --> http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=3680

Dat dacht ik dus ook altijd, maar gisteren heb ik het dus gevraagd aan mijn huisdokter en hij zei dat: een condoom ( hoe goed dan ook gebruikt ) niet werkt tegen overdracht van dit virus ...
Ik dacht dus ook dat het er tegen zou beschermen maar hij zei van niet ...

Van de 42 jonge vrouwen waarvan de partner altijd een condoom droeg tijdens seks, bleken er toch 12 te zijn die na 3 jaar geïnfecteerd raakten met HPV. Wellicht had dat te maken met verkeerd gebruik van de condoom of onbeschermde seks.

Ik wil hier geen discutie openen over het al dan niet beschermen van de condoom tegen baarmoederhalskanker, blijkbaar zijn ze daar nog niet helemaal uit en ga ik daar ook niet verder op ingaan Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:57

Kirr_ schreef:
Ik ben net terug van de dokter, ik ben al een tijdje aan het denken over dit vaccin. En ik heb nu definitief besloten dat ik de prik ga laten zetten. Over 2 weken krijg ik mijn eerste spuit. Deze komt gewoon in de arm & er zijn geen bijwerkingen, e en maand later de 2de spuit en de 3de en laatste spuit tussen de 6 maand & een jaar.
Ik ben nu bijna 16 & heb nog geen seksueel contact gehad dus ik kan het virus nog niet hebben.
Ze weten inderdaad nog niet hoelang het werkt en wat het geeft op lange termijn maar als ik deze prik niet laat zetten en dan later toch baarmoederhalskanker krijg dan ga ik spijt hebben dat ik dit niet heb laten doen. In België is er geen sprake van terug betaling de eerste 2 jaar & elke spuit kost hier 137 euro. Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf moet beslissen maar ik heb het er over grhad met verschillende dokters en ze waren allemaal voor.

Bijwerkingen om lange termijn zijn nog altijd niet geweten, vaccin is onvoldoende getest voor het op de markt kwam, daarom is het zo duur. Zijn ook veel dokters tegen hoor vergis je niet Lachen