Ik werkte op een manege, gaf les en deed buiten ritten begeleiden. Al met al een hoop beweging dus. Soms 6/7 uur te paard op 1 dag. Heel de dag door de bak lopen (van 8 tot meestal 6)
Ik heb vorig jaar mijn paard verkocht omdat ik hier te weinig tijd voor zou krijgen. Toen heb ik nog een tijdje een handelspaardje gereden.
November vorig jaar ben ik geopereerd aan mijn ogen en mocht toen niet rijden of ik stof komen. sinds 1 januari heb ik een eigen zaak en ben dus in november gestopt met mijn werk op de manege en met paardrijden.
Ik miste toen ineens een hele hoop beweging en kwam weer aan.
Doordat ik de eerste 3 maanden gem 68 uur in de week gewerkt heb (zo lang is ons bedrijf geopent in de week) had ik geen puf meer om te sporten.
Ik beweeg hier wel maar voor mijn gevoel te weinig.
Hierna is het iets afgezakt naar gem 50 uur in de week werken en soms 60 uur in de week. Elke week is het minimaal 50 uur in elk geval.
Dit knaagt behoorlijk aan me. Ik ben overvemoeid en ook weer een stuk aangekomen.
Nu wil ik graag sporten in mijn vrije uren (werk 12 uur per dag dus word dan een keer of 3 in de week (zaterdag avond en zondag mee geteld)
maar voor mijn gevoel ben ik daar eigenlijk te moe voor. Als ik vrij ben doe ik zo min mogelijk om echt uit te rusten.
Nog een reden van mijn vermoeidheid zijn mijn hormonen. De reden hiervan ga ik niet te veel over uitweiden maar mijn hormonen waren behoorlijk van slag en nu nog steeds een beetje.
Aan de andere kant wil ik graag sporten omdat ik weer wil afvallen. En vraag me af of ik dan niet iets fitter word.
Hoe kom ik van mijn over vermoeid heid af? Uitrusten of sporten?
Vanaf 30 juli tot 15 sept heb ik vakantie rooster omdat mensen dan minder onder de zonnebank gaan en kan ik elke dag sporten omdat ik dan de helft minder uren maak per dag. daarna ga ik weer naar de 50 uur per week
Wie geeft mij de goede tips