Altijd buikpijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 15:03

De titel zegt het al ik heb gewoon altijd buikpijn[ nou oke altijd is overdreven] Maar toch wel elke dag, ik vraag me af of ik het een keer een dagje niet heb.
Soms duurt het maar even en soms heb ik ook gewoon 1.5 uur zo'n buikpijn dat ik helemaal niets kan doen.
Het zit bij mij in de familie dat is ondertussen wel duidelijk aangezien mijn vader en oom er ook heel veel last van hebben, ik weet niet even erg als mij of meer want we zeggen het niet altijd als we er last van hebben.
Ik heb al van alles geprobeert een tijd geen friet eten[i.v.m dat het zo vet is] maar dat hielp niet veel. Ik heb het ook meestal na het avond eten het gevolg dat ik dus héél weinig eet savonds en ik nog minder eet als ik niet thuis eet, en in een restaurant is het al helemaal een ramp.

Het wordt ook zo erg dat ik voort zit met leuke dingen die ik ga doen[ op vakantie, dagje weg ect.] dat ik er al geen zin meer in heb omdat ik tóch buikpijn krijg of dat ik zit te denken wat nou als ik buikpijn krijg, Omdat ik dan gewoon niks meer kan doen.
We gaan als het goed is donderdag naar de dokter om het toch maar eens te laten onderzoeken want het gaat echt niet lekker.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil misschien mensen die er ook last van hebben of iemand die een wondermiddel heeft Haha!

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:32

denk dat je een spastische (dikke) darm hebt. via google kun je hier best veel over vinden, hier op bokt trouwens ook. Heb het zelf ook en het is best erg irritant.
de ene persoon krijgt het van (te) gekruid eten, de ander van teveel vet enz. Eet je in elk geval voldoende vezels?

hier is al 1 topic: viewtopic.php?f=136&t=790169

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 15:54

Dankje ik zal eens gaan rond lezen Lachen

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:29

En drink je wel genoeg water iedere dag?
Al je zoveel last hebt en ook iedere dag lijkt dat me echt heel vervelend en zou ik zeker even langs de huisarts gaan!

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:32

hmm,ik zou iig langs de dokter gaan Ja .
Wat voor buikpijn heb je ? .
ik bedoel niet omdat je moet poepen,mischien
activia proberen.
maar ik denk aan je verhaal te horen dat het wat anders is.

Ranovich

Berichten: 312
Geregistreerd: 09-04-07

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:54

Ik zou gewoon even langs de dokter gaan die kan waarschijnlijk je precies vertellen waar je last van hebt, en je dan iets geven dat het minder wordt

marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:56

Klinkt als een overgevoeligheid voor een bepaald voedingsmiddel,mijn dochter had jaren buikpijn en die bleek een koemelk eiwit allergie te hebben.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 17:39

Ik had gister even met mijn moeder een lijstje gemaakt met dingen die ik had gegeten toen ik buikpijn kreeg:
Chips
Mayonaise
Friet[alleen savonds Verward ]
Chocola
Die dingen ga ik dus niet meer eten en dan kijken of het minder word en anders toch maar naar de dokter.

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:02

zijn toch allemaal best vette dingen. hoe bakt je moeder het vlees? probeer deze bijv in olijfolie (eenbeetje, voor een tefal pan heb je sowiezo niet zoveel nodig) dat is ook minder vet.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:21

Misschien veel water drinken?

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:58

Jep ik ga vanaf nu ook een stuk meer drinken. Alleen ik baal want het ging heel goed vandaag maar toen heb ik iets gegeten en toen kreeg ik buikpijn maar ik weet niet van wat, of van een ijsje of van een koekje of een cakeje Nagelbijten / Gniffelen

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:02

Dan zou het best eens kunnen liggen aan de vette dingen inderdaad. Probeer idd maar eens een tijdje gezond te eten.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 19:05

Jep, maar we eten al gezond dit is gewoon extreem geen dingen meer eten waar meer vet in zit dan normaal.

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:21

ik zou echt eens naar de huisarts gaan, die kan ook constateren of het echt een spastische darm is of wat anders..

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:24

Ja doen we ook echt laatst hadden we een kaartje bij de dokter gehaald maar toen hadden we dus dat lijstje gemaakt. Maar straks was het weer raak wouden we een kaartje halen bij de dokter zijn alle kaartjes al op [ hij moet nu 2 praktijken doen] Scheve mond

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:34

Ik heb t ook, maarree.. ik drink wel heel veel en fruit enzo, ook activia! Ik ga binnenkort na de dokter..

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 00:50

een vriendin van mij heeft ook vaak buikpijn,en dat kwam dus waarschijnlijk door nierstenen ofso .

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:34

een kiwi s ochtens op je nuchtere maag, schijnt ook heel goed te zijn.

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:41

Ik denk dat je met een infectie zit eigenlijk. Mijn zus heeft dat ook en die heeft nu een dieet.. Daarin mag ze geen suiker en gist eten. Zij had ook altijd buikpijn en is daarvoor naar de dokter geweest. Succes!

MyrtheJ

Berichten: 3973
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:45

Idd, probeer eens een tijd suiker- vet- en melkvrij te eten... Wel veel water drinken. Dat scheelt vast al een hoop.....

Ik heb een melkallergie, maar bij teveel vet eten of teveel suiker krijg ik ook allemaal rare klachten, zoals last van mijn buik.

Probeer ook om je niet op de buikpijn te focussen, als je vantevoren al gaat bedenken dat je buikpijn krijgt, krijg je het zeker.... Probeer je dus eens te focussen op dat je geen buikpijn krijgt.

marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:49

Ik gebruik aloe vera sap, het is wel duur maar het werkt erg goed.Je moet het wel langere tijd gebruiken.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:50

Ja ik weet het, maar dat is de laatste tijd nogal moeilijk. Maar het klopt wel,
En als jullie geen suiker eten bedoelen jullie dan niks met suiker? dat valt toch niet te doen?

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:09

_Micha_ schreef:
Ja ik weet het, maar dat is de laatste tijd nogal moeilijk. Maar het klopt wel,
En als jullie geen suiker eten bedoelen jullie dan niks met suiker? dat valt toch niet te doen?


Echt geen suiker Mijn zus mag echt geen suiker gedurende dat dieet. Het is moeilijk maarhet kan echt wel Ja

MyrtheJ

Berichten: 3973
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:29

Dat is te doen hoor... het zijn de eerste dagen die moeilijk zijn... krijg je wel een beetje afkickverschijnselen. Ja Daarna gaat het als vanzelf! Ik kreeg 10x meer energie voor dingen!

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 19:09

Maar toch echt bijna óveral zit suiker in ?
En hoe doe je dat nu dan eet je nu wel weer suiker.