Ik had vorig jaar een topic gemaakt over mijn scoliose toen nog 35 grade.
Mijn scoliose is nu 36.5 graden gedraait (waarscheinlijk nog wel meer.)
ik kreeg begin de 1ste klas tehoren dat ik een brace (corset) aan moest , en ik die tot mijn 18 moest dragen. Ik ben nu 14 jaar, dus nog maar 4 jaar tegaan. Toen ik mijn corset net had, had ik het er soms best moeilijk mee. Nu na bijna 2 jaar. gaat het steets makkelijker.Aleen omdat mijn scoliose progresief (weet niet hoe je dat schrijft

In Feb. moet ik pas weer op de foto. De laatste tijd heb ik steets meer last van mijn rug. Als ik mijn corset 5 min uit heb. is me rug al moe en gaat zeer doen. Ik moet me corset minstens 23 uur perdag aan. het liefste draag ik hem 24 uur perdag. wegens de pijn in mijn rug. Ik werk zaterdag ochtent eerst 4 uur in een kas en dan ga ik door naar de boederij. De ezels en Zaza verzorgen. (zie profiel

als ik geopereert zou worden, zou ik 5 cm groter zijn en zou de seneuuw in me rug ook weinig meer doen. tenzij hij gewoon aan me werfel kolom vast blijft zitten.
Naja sorry maar na een tijdje moet ik gewoon even dit van me afschrijfen.
Zijn er meer mensen met een scoliose en een brace. maar die ook last hebben van deze klachten.
Als dit vekeert staat verplaats het maar. En sorry voor somige type fouten of als de zin verkeert is ingedeelt. maar ik heb ook nog last van Dyslexie.
Groetjes marleen.