Bult in nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Bult in nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 19:25

Hallo Allemaal
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen
Sinds 3 weken heb ik last van een bultje onderin me hals (kwam ik achter toen ik uit eten was)
Maandag ben ik meteen naar de huisarts gegaan, en die zei dat het een opgezette klier was dat kan te maken heb dat als je verkouden bent of dat je dat gaat worden als het over 2 weken nog niet weg is moest ik terugkomen nu voelde ik vanavond weer even maar hij zit er nog steeds!
Ik weet niet of het kan komen door vermoeidheid? Ik ga best laat slapen en volgende morgen vroeg wakker
Ook heb ik een beetje last van mijn nek

Groetjes, Melissa

BlacKjee

Re: Bult in nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:25

Niemand die iets weet?

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:27

Ik heb ook een bultje in mijn nek, volgens mij dokter is het een lympeklier die wat groter is omdat ik best vaak gebeten en gekrabt ben enzo door mijn dieren.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:36

Ik weet niet hoe het kan ik ben in ieder geval niet door mijn dieren gebeten en gekrabt, kan het ook te maken hebben dat ik gewoon veel te laat ben gaan slapen en laaste 4 a5 maanden heel erg druk heb gehad met stage en school en werk enzo?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:38

Ik ben een bultenmens en heb ze ook in mijn nek al jaren en heb daar geen last van.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:39

Volgens mij kan het idd ook door vermoeidheid komen, maar dat weet ik niet zeker.
Heb je er verder ook last van?

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:43

Ik had ook een bult in me nek van zo'n 2,5 cm groot, deze kon je redelijk alle kanten op bewegen. Hier ben ik ook mee naar de huisarts gegaan en ik had toen de ziekte van Pfeiffer. Deze bult was een opgezette klier, wat groter wordt door verkoudheid of vermoeidheid. De mijne is kleiner geworden, hij is nu ong. 1,5 cm, maar hij zit er nog altijd. Dit kan echter geen kwaad, dus maak je niet te druk Lachen

Ik had de ziekte van pfeiffer trouwens 1,5 jaar terug, zolang zit mijn bult er dus al..

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:45

ik heb ook van die bulten ook door pfeiffer,
maar das al van een half jaar terug,
en als ik slecht geslapen heb of moe ben, zijn ze groter bij mij.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:46

nee ik kan hem gewoon bewegen zeg maar ik kan er gewoon aanzitten doet geen pijn wel last van me nek

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:47

Ik ben de laatste tijd wel onwijs moe, ik ga denk toch even langs de ha.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:48

Een opgezette klier kan voor een stijve nek zorgen, dit gaat vanzelf over Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:51

Idd, ik heb op dit moment twee opgezette klieren (echt bulten van toch wel 3 cm denk ik..) en onwijs last van de spieren in mijn nek en rug. Maar is denk ik gewoon een verkoudheidje.
Maar als het lang aanhoudt, dan zou ik toch even terug gaan naar de huisarts.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:57

Oke, gelukkig misschien wisseling van het weer ofzo, Mijn moeder is vorige week heel erg verkouden geweest mn zusje ook kan het zijn dat ik het dan ook krijg door middel van stijve nek al een week last van en dat bultje dan? Het bultje kan ik wel gewoon bewegen en doet geen pijn..

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:28

Het bultje is helemaal niks ernstigs, daar hoef je je niet druk om te maken. Het kan best zijn dat hij blijft zitten, net zoals bij mij. Je zal er na een poosje geen last meer van hebben en die stijve nek zal ook verdwijnen. Het komt hoogstwaarschijnlijk gewoon omdat je verkouden bent geworden (of het nou door je moeder of je zus is maakt niet uit Knipoog ). Ga eens een keer lekker vroeg je bed in en rust lekker uit. Zo zal je je het snelst weer beter voelen, als je bultje dan nog steeds net zo groot is zou je weer eens een bezoekje aan je huisarts kunnen brengen. Ziek eerst maar eens goed uit Knipoog

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 10:00

LovesMaarte schreef:
Het bultje is helemaal niks ernstigs, daar hoef je je niet druk om te maken. Het kan best zijn dat hij blijft zitten, net zoals bij mij. Je zal er na een poosje geen last meer van hebben en die stijve nek zal ook verdwijnen. Het komt hoogstwaarschijnlijk gewoon omdat je verkouden bent geworden (of het nou door je moeder of je zus is maakt niet uit Knipoog ). Ga eens een keer lekker vroeg je bed in en rust lekker uit. Zo zal je je het snelst weer beter voelen, als je bultje dan nog steeds net zo groot is zou je weer eens een bezoekje aan je huisarts kunnen brengen. Ziek eerst maar eens goed uit Knipoog

Gelukkig, Ik maakte me al helemaal zorgen het bultje lijkt wel kleiner geworden te zijn als 3 weken geleden (van mijn huisarts mocht ik er niet aankomen zo stimuleer ik het alleen maar.) Ik ben gisteren ook lekker vroeg me bed ingegaan en vanochtend om half 10 wakker en vanavond ga ik dat ook lekker doen, nadeel wel is dat ik morgen vroeg moet werken 7.15. Bedankt voor je lieve reactie Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:03

Ik heb het ook gehad, hard bolletje die je zo kon vastpakken en bewegen, maar deed geen pijn. Ging niet weg, zat er een keertje aan te frutsen en kneep erin, en toen knapte hij uiteen. Geen last meer van gehad verder Tong uitsteken Was volgens mij een opgezette klier idd.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:25

Ik heb ook al een paar maanden een bultje, en heb er nu nog 1 bij m'n nek>keel 'aansluiting'. Heb er geen last van. Haha!

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 14:59

Ik ben dus niet de enige haha die hier last van heeft..
Poe Gelukkig! Haha!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:02

Mensen dat zijn gewone Lymfeklieren, deze zitten ook in je oksels, liezen, knieholtes ed Knipoog . Deze kunnen opzetten bij een verkoudheid, virus of een bacteriele infectie. Sommigen zijn er gevoeliger voor dan een ander. Zelf ben ik er vrij gevoelig voor, ze worden bij de kleinste verkoudheid al groter.
Verder is er niks mis mee dat ze er zitten of wat dik zijn. Als het wel heel lang aanhoud, ze abnormaal dik worden of pijnlijk worden is een HA bezoek wel handig.

Ik weet dit zelf doordat ik een hele uitleg heb gehad van de HA. Mijn Lymfen waren helemaal dik, groot en pijnlijk. Ik had Pfeiffer (zware keelontstekingsvorm), ik leek net een hamster Nagelbijten / Gniffelen

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 23:21

Het bultje is niet pijnlijk ik heb wel last van mijn nek zoals ik al eerder zei ook dit gaat nu beter, maarja vroeg naar mijn bed gaan kan ik niet dat heb ik gisternacht ondervonden het lichtje ging uit en ik was klaarwakker vervolgens heb ik elk uur voorbij zien komen naar mijn gevoel ik heb zware hoosbuien meegemaaakt.. (was naar beneden gegaan voor een kopje warme melk en de dingen waaraan ik dacht opgeschreven dat helpt als je loopt te denken en niet in slaap kon komen) Maargoed ook dat hielp niet, en toen ging het wekkertje om 6.15!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:59

heb niet alle reacties gelezen, dus weet niet of dit al gezgd is. Maar een vriendin van mji had dit ook (Wel meerdere) die moest ook even afwachten. waren ook opgezette lympfeklieren, toen bleek dat ze pfeifer had! Heb je je hierop al laten testten?

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:12

Ik had ook zo'n bult in mijn nek en ben toen daarvoor naar de dokter gegaan, opgezette lymfenklier was het. Dus ik bloedprikken en ik had dus ook Pfeiffer. Ik had verder last van, Koortsstuippen, Moeheid en heel erg brak.
Ik zou de dokter er even naar laten kijken als ik jou was. Het kan nooit kwaad om even langs te gaan Lachen

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 16:47

sidneey schreef:
heb niet alle reacties gelezen, dus weet niet of dit al gezgd is. Maar een vriendin van mji had dit ook (Wel meerdere) die moest ook even afwachten. waren ook opgezette lympfeklieren, toen bleek dat ze pfeifer had! Heb je je hierop al laten testten?

Nee ik heb me hier niet op laten testen, Ik ga morgen dan even mijn HA bellen voor een afspraak ik voel me wel al een hele lange tijd moe.. verder heb ik niet echt de verschijnselen van pfeiffer

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 16:48

Janna_ schreef:
Ik had ook zo'n bult in mijn nek en ben toen daarvoor naar de dokter gegaan, opgezette lymfenklier was het. Dus ik bloedprikken en ik had dus ook Pfeiffer. Ik had verder last van, Koortsstuippen, Moeheid en heel erg brak.
Ik zou de dokter er even naar laten kijken als ik jou was. Het kan nooit kwaad om even langs te gaan Lachen

Dat ben ik absoluut met je eens! Ik heb zoals ik al zei geen last van het bultje zelf ik heb er wel meerdere in mn nek zitten..
Ik ga morgen even mn HA bellen voor eventueel bloed prikken moet dat in je arm of in je hals? Oe alleen al bij het idee dan..

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:10

In je arm. Je moet gewoon even de anderen kant op kijken en dan voel je er niets van Lachen