Het lúkt me gewoon niet om groente te eten, ik eet al zo'n 8 jaar ongeveer geen groente meer, ik heb het in het begin gewoon gewijgerd, daarna geprobeerd maar kotste het elke keer uit. Niet dat ik me vinger in me keel stak, maar me buik (maag?) accepteerde het gewoon niet. Nu heb ik het al heel lang niet meer geprobeerd, omdat ik het niet durf. Maar omdat ik zo ongeveer het halve (school)jaar ziek thuis zit, en dan ook echt ziek, moet ik er toch ook een keer aan gaan geloven.
Ik heb zelf het gevoel dat ik mezelf overgeef als ik groente ga eten, aan mijn ouders, aan mijn vriend. Aan iedereen die het van mij verlangt. Dus ik wil het het liefst gaan proberen als ik in September 3 weken alleen thuis ben, zodat ik niet in eén keer in het diepe word gegooid.
Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik in vredesnaam weer groente gaan eten? Ik wil het rustig op gaan bouwen, ik ben sindskort begonnen met fruit eten, aardbeitjes met suiker, best lekker. Maar voor mij was het een grote stap.
Het klinkt allemaal heel aanstellerig, maar ik heb het geprobeerd, maar het wil niet lukken. Ik heb echt de wil om het te proberen, maar niet waar me ouders en vriend bij zijn

Als jullie lekkere makkelijke gerechtjes voor mij hebben, waar groente inzit maar niet de overhand neemt, is dat zeer zeker welkom!