Ik heb hele stevig kuiten, heb speciaal laarzen opmaat moeten laten maken
Wilde laatst ook chaps kopen maar dat is ook super moeilijk...
Ik heb kuitmaat 47...
Nog meer bokkers met klapkuiten???
En met ideen voor goede chaps enzo...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echt een groot probleem als je rijlaarzen moest hebben, of gewone laarzen.
Succes!
Mijn laarzen zijn op maat gemaakt en ik heb suede chaps van Happy Valley maat xxl. Echt de enige die passen.
en ik dacht dat mijn omtrek 44 groot was
Maar ja, ik heb er dus ook last van. Had eerst een mooi paar laarzen bij de Cinderella gevonden, met XL schacht, speciaal nog spul ingespoten om het soepeler te maken (dat kon, want het was echt leer) en dan kwam ik er met moeite in. Had ze een paar maanden laten staan, leer was weer gekrompen, en ja hoor... te klein 

Ik heb toen laarzen van Ara gekocht, dit merk maakt laarzen t/m kuitmaat 45 als ik het goed heb... heb ze toen in rijswijk gekocht.
SONY schreef:Ik kijk in dat rijtje bij topics, en in plaats dat ik lees Grote kuitmaat, wie???
Lees ik: Grote k u t maat, wie???
![]()

PoEkIeLoVeR schreef:Ik zeg: M. Decima en Rectiligne. Heb chaps van beide merken en die verkopen ze in breedte en lengte maten. Voor gewone laarzen ga ik altijd naar een schoenenwinkel in H'sum. Kalfsleren laarzen kunnen ze prima oprekken.
). Ik had ooit kuitmaat 40 en nu 37,5. De reden: ik heb een zeer regelmatig en gezond eetpatroon waarin ik behoorlijk wat (ook ongezonde dingen tussendoor
) eet en daardoor is mijn metabolisme weer prima gaan werken. Al was ik nooit te zwaar ben ik nu een stuk slanker en dat is toch echt de beste tip tegen dikke kuiten, wat kilootjes eraf!