ervaringen over psychologen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

ervaringen over psychologen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 22:43

wie heeft er ooit bij een psycholoog gelopen?

en heeft het geholpen?
vanwege problemen thuis zit ik er overna te denken.

_Deco_

Re: ervaringen over psychologen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:50

Ik heb er gelopen maar het heeft me niet geholpen. Daar kan ik heel kort over zijn. Toch hoor je ook veel positieve verhalen, dus je kan het proberen. Baadt het niet, schaadt het ook niet.

Ligt denk ik heel erg aan het probleem wat je hebt of het helpt of niet. Zoek je een uitlaatklep en/of iemand om mee te praten en alles op een rijtje te zetten, ben je bij een psycholoog aan het goede adres..

Sterkte!!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:51

je kan het ook eerst bij een een vertrouwenspersoon op school kijken, misschien kan je dan doorverwezen worden. Verder heb ik er geen ervaringen mee, het kwam gewoon in me op. Sterkte..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:52

ik heb er bijna 2 jaar gelopen...
en ja.. heb ik er wat aan gehad?
als ik al het geld wat ik eraan uit gegeven heb contant op eind zou hebben gekregen wat ik denk ik gelukkiger geweest... haha
maar dat is mijn ervaring.. in mijn omgeving zijn er ook zeker mensen die er baat bij hebben gehad!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:01

Mijn ervaring ermee was ook slecht, sorry. Bagger zelfs. Ik had duidelijk door dat ze allerlei ''trucjes'' deed om mijn innerlijke persoon te gaan begrijpen en mij vooruit te helpen. Ik doorzag alles, en daardoor hielp het dus ook voor geen fluit.
Ik was blij toen ik er weg kon.

Hopelijk melden zich ook nog positieve ervaringen...

Ik heb zelf meer aan een vriend of familielid die goed luisterd en steun geeft.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:18

hangt eigenlijk heel erg van af hoe je er tegenover staat Knipoog
Ik ben nu ruim 1 jaar onder behandeling en na elke gesprek voel ik me enorm opgelucht. Maar ik krijg toch een andere psycholoog omdat het nu even niet echt lukt. Maar ik heb echt veel aan haar gehad want ik kon door haar alles duidelijk bekijken zeg maar. Ze legde allemaal dingen uit, liet me gewoon praten als ik wou praten. Als ik niet wou praten ging ze ook niet pushen maar gewoon praten over van alles.

Het hangt ook van af hoe je bent, ik ben niet echt een persoon die over problemen praat maar ik ben altijd opgelucht als ik er over heb gepraat. Sommige mensen doen liever iets anders bijv sporten, creatief zijn, dat kan bij die mensen zelfs beter werken dan een psycholoog Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:18

Het heeft bij mij niets geholpen. Misschien ook omdat ik gewoon niets met die vrouw had, en me dus ook niet echt openstelde.

Als je besluit te gaan, zoek iemand waar je echt iets aan wil/kan vertellen. Zal je een hoop geld schelen. Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:21

Tellie schreef:
Het heeft bij mij niets geholpen. Misschien ook omdat ik gewoon niets met die vrouw had, en me dus ook niet echt openstelde.

Als je besluit te gaan, zoek iemand waar je echt iets aan wil/kan vertellen. Zal je een hoop geld schelen. Knipoog

Inderdaad, zorg voor een psycholoog die je kan vertrouwen! Het maakt hun niks uit als je verandert van de psycholoog, ze hebben immers het beste met je voor Knipoog

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 23:23

ik ben normaal helemaal geen prater, maar krop alles op.
vooral als ik boos ben, komt er ineens een uitspatting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:27

Ik heb in de 2e klas en in de 4e klas bij de schoolpsycholoog gelopen.
Het heeft me zeker geholpen, kon daar alles kwijt en op een rijtje zetten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:29

ik heb er goede ervaring mee!
ze zien gewoon dingen die ik niet weet, zie het een beetje als een dokter voor je gevoelens/emoties/menszijn.
eerst zat ik bij een reguliere psych, ggz, en daar kon ik echt niks me, omdat ik geloof (christen) en dan is het lastig als je dat niet mee kan nemen in de gesprekken.
nu heb ik een psycholoog bij een christelijke instantie, en dat is echt heel fijn, en ik leer er echt heel veel van Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:05

Ik zou zeggen: ga eerst eens naar je huisarts en leg het voor Lachen Want die moet je doorverwijzen.
Het moet wel klikken tussen jou en de psy, anders wordt het niets. Ik heb zelf maar 3 sessies gehad met een psy (voor mijn vriend dan) maar ik vond het echt een hele eye opener!
Tuurlijk doorzie ik alle 'trucjes' want ik leer ze zelf, maar het advies dat ze je geven is goed, en het helpt je verder.
Een goede psy geeft je handvaten waarmee je veel kunt en die je altijd wel kunt toepassen. Psy geeft je inzicht in jezelf en hoe je met bepaalde situaties om kunt gaan. Maar het meest belangrijke: het is een uitlaatklep voor al je emoties en ellende die je nergens anders kwijt durft.

Het heeft mijn vriend enorm geholpen Lachen

Tevens zijn zowel mijn tante als 2 vriendinnen van mij erg positief over hun psycholoog. Het gaat met hun alledrie goed. De depressies zijn overwonnen Lachen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-06-07 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:07

Ik zit nu al 8 jaar in het hulpverlenerscircuit,psychologen en psychiaters noem het maar op.
Ik kots erop..Sorry hoor Lachen Kan het alleen zo omschrijven.
Maargoed andere mensen hebben er wel weer goede ervaringen mee.Proberen kan nooit kwaad!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:01

In de allereerste plaats moet je écht openstaan voor een psycholoog, anders heeft het geen zin, en het moet klikken. Als puber ben ik bij een psych geweest met wie ik meteen vreselijk mot had, omdat hij té veel zat te pushen en er al van uit leek te gaan dat ik tóch niet mee wilde werken als dwarse tiener. Ik heb echter ook gesprekken gehad met iemand met een psychologische achtergrond waar ik heel veel aan heb gehad, al was het maar vanwege het feit dat zij echt luisterde en me liet zien dat mijn reacties op wat er toen gebeurde heel normaal waren.

Iemand uit mijn heel nabije omgeving heeft nu hulp gezocht bij een psych die een heel eind van haar vandaan zit, maar met wie het heel goed klikt en die haar heel goed aan lijkt te voelen. Die man staat schijnbaar ook als heel goed bekend. Ik merk dat zij er echt baat bij heeft, dat het haar eindelijk heel langzaam lukt dingen een plaatsje te geven, te verwerken.

Dus, heeft het zin? Dat is voor ons niet te zeggen zo op een afstandje, dat is een kwestie van proberen en je openstellen Lachen .

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:08

Hallo,

Ik heb er een gehad omdat ik ook met thuis in mijn maag zat. Mijn ouders hebben al vanaf dat ik jong was enorme ruzie, vader was depressief en altijd enorm kwaad..en mijn moeder was vreemdgegaan en was bij haar nieuwe vriend in Tilburg gaan wonen (en ik woon in rdam). Ik zag haar nooit meer en deed ook mijn best niet meer op school. Ik heb slechte ervaringen hiermee, deze vrouw vroeg dingen aan me, die ze niet opschreef en dus elk gesprek opnieuw vroeg (dus je vader was altijd boos? Dus je moeder woont nu in Tilburg?) Ik wilde vooruitgang, maar kon niet praten over de dingen die mij op dat moment dwars zaten. Mijn moeder had het een tijdje over een blijf van mijn lijf tehuis, is daar niet heen gegaan maar ik vertelde dat. En dat mens zei vervolgens heel het gesprek lijf van mijn blijf tehuis. Hallo, ik wil wél een gesprek op niveau..anders kom ik wel niet. Ze begreep me niet, en deed maar een beetje ja en nee knikken. Overigens heb ik ook een ander gehad, die mij volledig begreep en daar kon ik heel fijn mee praten. Als je iemand wilt benaderen, wees er dan zeker van dat deze persoon je ligt, zo niet is het niet erg om iemand anders te vragen. Het gaat dan echt even alleen om jou en niet de persoon die zijn geld wilt verdienen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:18

ik loop ook bij een psygoloog. een erg goeie. het is wel enorm zwaar. mijn hele leven is de revue gepasseerd. maar het werkt wel. al kan ik hem soms wel achter het behang plakken, hij is er voor me als het nodig is en weet precies wat ik nodig heb. ik kan je dus aanraden om een goede psygoloog te zoeken.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:19

Ik ga mee met Gwen, je moet HELEMAAL open staan voor een psycholoog!!
Ik stond er niet voor open, en liet dus ook niets toe..
Het heeft bij mij dus ook niet geholpen...

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:23

Ik heb ook een poos bij een psycholoog gelopen. Mij heeft het enorm geholpen! Ze heeft mij dingen laten inzien waar ik zelf nooit op was gekomen, omdat ik in zo'n diep dal zat.
In het begin vond ik het wel erg moeilijk om over mijn problemen en gevoelens te praten met een vreemde, maar als je je psych vertrouwd, komt dat allemaal goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:26

En als het niet klikt tussen jou en de psy: gelijk een ander zoeken, want anders werkt het niet.

Voor de voor wie de psy niet heeft geholpen: als men zelf niet open staat voor hulp, dan zal er niets veranderen. Je moet zelf actief meehelpen en meedenken. Ze kunnen geen wonderen verrichten en als mensen niet willen veranderen en verwachten dat de psy alles doet sja dat is onmogelijk. En er is ook nog zoiets als het aard van het beestje, je kan niet alles veranderen aan iemand. Hoe graag je ook wilt, maar het kan niet.
(en je hebt altijd slechte psychogen ertussen, maar je kan altijd op zoek naar een andere: de een is de ander immers niet)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:29

Ik loop sinds oktober bij een psycholoog voor mijn opeens gekomen angststoornis. Ben gister nog geweest en bij mij helpt het redelijk goed.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:32

Welshcobfan schreef:
En als het niet klikt tussen jou en de psy: gelijk een ander zoeken, want anders werkt het niet.

Inderdaad, ik heb ook een tijdje bij een psycholoog gelopen. Het heeft bij mij niet heel veel geholpen, omdat ik gewoon niet zoveel aan haar kwijt durfde.
Ze was als een vreemde en die vertel je niet zo gemakkelijk persoonlijke kwesties.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:36

Mijn moeder heeft een tijdje bij een psycholoog gelopen, van die vrouw moesten de kinderen ook een aantal keren meekomen.
Nou dat mens legde de schuld van alles in mn moeder haar schoenen en naar mijn idee had mijn moeder er écht niks aan.. Scheve mond

Die vrouw was er ook nooit als mijn moeder haar nodig had enzo, dus echt slechte ervaring mee gehad.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:38

CharlotteP schreef:
Welshcobfan schreef:

Inderdaad, ik heb ook een tijdje bij een psycholoog gelopen. Het heeft bij mij niet heel veel geholpen, omdat ik gewoon niet zoveel aan haar kwijt durfde.
Ze was als een vreemde en die vertel je niet zo gemakkelijk persoonlijke kwesties.

Dat had ik ook... Het was niet vertrouwd, de eerste keer dat ik ging vond ik haar heel typisch...
Na een aantal keer veranderde dat wel, ze was hartstikke aardig, maar het voelde niet goed, en ik leerde meer van mezelf dan van haar... (Ik liep bij een psycholoog in de periode waarin in 3 weken tijd van niets alles veranderde bij mn opa -> 5 december sinterklaas gevierd, niets aan de hand, 10 december opgenomen, 12 december kwam hij thuis, en 19 december overleed hij, van vooral die laatste week leerde ik heel veel!)

Dus ik heb uiteindelijk gezegd dat ik niet wist of dit wel zin had, en dat ik erg eigenlijk mee wilde stoppen...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:25

Bij mij heeft het niks geholpen, het enige wat er gebeurde was dat ze met dezelfde oplossingen kwam als ikzelf. Dus ik had telkens zoiets, van jah, maar dat heb ik net zelf verteld toen je vroeg wat mij de beste oplossing leek. Ik heb er voor mijn doen redelijk voor open gestaan, maar had echt zoiets van wat heb ik hier te zoeken na 4x ofzo en toen ben ik ook niet meer terug gegaan. Mijn ma had het geld veel beter kunnen besteden denk ik, maarjah ze stond erop dat ik erna toeging, aangezien de ha alle problemen van mij op iets psychisch afschoof en me gelijk een verwijzing meegaf.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:26

Je kan het altijd proberen Lachen Lukt het met de ene pscyholoog niet, probeer dan een andere.