Alweer zo moe...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alweer zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:07

Hee,
Een tijdje terug had ik een topic geopend omdat ik steeds zo moe was, slap en draaierig en zelfs flauwviel ervan. Ik was toen naar de dokter geweest, heb bloed laten prikken en daar kwam niks uit. De dokter kwam toen niet verder dan: ''het zit in je hoofd''. Dat heeft hij niet letterlijk zo gezegt maar het komt er wel op neer. Ik heb nogal een geschiedenis met depressief zijn etc. maar dat is nu 2 jaar geleden en ik heb daar geen last meer van in de zin van dat ik er moe van zou kunnen zijn. Het is toen een tijdje beter gegaan maar nu is het dus weer terug. In die tussentijd is er niks veranderd qua eten, slaap oid. Ook niet meer stress want ik heb nu alweer een aantal weken zomervakantie en ben geslaagd voor m'n VMBO diploma. Maar ik ben dus weer vreselijk moe. De hele dag moeie ogen, snel buiten adem, hoofdpijn, draaierig, moeie spieren, doodmoe wakker worden 's ochtends en moeilijk uit bed komen enz enz. Een keertje laat naar bed zit er niet in want daar moet ik dagen van bijkomen..
Ik wil dus niet weer naar de dokter omdat die me toch alleen maar afscheept met ''het zit in je hoofd'' maar ik vraag me af of er hier mensen zijn die dezelfde klachten hebben en/ of weten wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen.

Alvast bedankt Lachen

_Juultje_

Re: Alweer zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:25

Klinkt voor mij wel herkenbaar dit. Sinds een jaar heb ik ook periodes dat ik heel moe ben en vaak last van hoofdpijn, draaierig en gevoel van bijna flauwvallen. Sowieso is het al een hele tijd geleden dat ik een keer uitgeslapen wakker werd, kom iedere dag met moeite me bed uit. Ik heb al meerdere keren bloed geprikt en er komt niks uit, erg frustrerend! De dokter gaf me de laatste keer een maand, als het daarin niet verbeterde dan zou hij me doorsturen naar het ziekenhuis voor uitgebreider onderzoek. Dit is niet gebeurd omdat het in die maand wel weer beter ging. Maar als ik jou was zou ik naar de dokter gaan en zeggen dat je nader onderzoek wilt. Je kan maar beter alles uitsluiten toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:32

Kun je dat gewoon zeggen dan, dat je nader onderzoek wilt ?

bientoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:33

Ja voor mij ook heel herkenbaar. Ik kreeg precies hetzelfde als jou te horen. Ik had ook bloed laten prikken en daar kwam enkel uit dat ik vitamine b12 tekort heb. Maar goed ik ging daar dus pillen voor slikken maar na een paar maanden voelde ik nog steeds geen verschil. Dus ik was weer terug gegaan naar de dokter en toen zei hij ook tegen mij dat ik met iets in me hoofd zou kunnen zitten waardoor ik me zo voelde. Maar ik had daar naar mijn idee geen last van.

Het gaat nu wel ietsjes beter maar ik moet binnenkort weer bloed laten prikken.

Als ik jou was zou ik ook gewoon weer naar de dokter gaan. En misschien dat er deze keer wel wat uit de testen komen.

bientoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:33

Anoniem schreef:
Kun je dat gewoon zeggen dan, dat je nader onderzoek wilt ?

Volgens mij wel hoor. Als jij je er nog steeds niet goed bij voelt zou ik denken van wel.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:37

Ik heb het ook een tijdje gehad, toen was het gewoon oververmoeid zijn. Onbewust weliswaar, maar ik geef mezelf geen rust.
Bij mij is het 'opgelost' wanneer ik gewoon een paar dagen strikte rust hou, oftewel veel slapen tot we weer opgeladen zijn. Ja ik heb dit wel meerdere keer per jaar, maar meestal is het opgelost met slapen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:40

Ik word van slapen alleen maar moeier, dus dat is helaas de oplossing niet. Waar m'n moeder aan dacht is dat ik ondervoed kan zijn.. ik eet namelijk niet vreselijk veel. De dokter zei weer dat het dat niet kon zijn. Ik ben een tijd geleden ook al eens bij een diëtiste geweest omdat ik ondergewicht had maar dat heeft ook niks geholpen..
Ik ga denk ik maar eens naar de dokter ermee en vragen voor nader onderzoek idd Lachen

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:17

misschien heb je de ziekte van pfeiffer (weet niet hoe je het schrijft)
ik heb dat vroeger ook gehad en het duurde heel lang voor ze er achter waren
daar ben je heel moe van.
zou je daar op laten testen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:18

Jamaar ik heb dus bloed laten prikken en daar kwam het niet uit..

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:04

pfeiffer komen ze niet altijd achter op het moment dat je het hebt. Ik heb dezelfde symptomen gehad als jij, bij mij konden ze ook niks vinden. Na een halfjaar had ik er nog last van, toen nog maar een keer bloedprikken (was toen gemiddeld elke maand bloedprikken). Pas na een halfjaar ontdekten ze antilichamen tegen pfeiffer in mn bloed. Dat gaf aan dat ik het op dat moment had of gehad had.

Waarnaar k t ook vind klinken bij jou is bloedarmoede. Hebben ze je daar ook op getest?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:34

Gewoon second opinion vragen. Het is tegenwoordig mode bij artsen om direct te schreeuwen dat alles psychisch is!

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:40

Ik ben al vanaf 2002 bezig.
In het begin ging ik bijna elke week bloedprikken maar er kwam nooit wat uit.
Ik ben soms zo moe dat ik een dag door kan slapen, en dan heb ik weer eens fijn ruzie met de baas ofzo Vork

Tjaa ik ga volgende week alweer terug, ben inmiddels wel aan galblaas geopereerd maar daar lag het niet aan.

In 2002 gad ik wel een postvirale vermoeidheid, waarschijnlijk een virusje gehad.
en daar vermoeidheid aan over gehouden en nu nog..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:40

Gewoon een beetje aandringen bij je huisarts en overdrijf desnoods maar een beetje.
Idd, wat Nakisha zegt, zoveel kwaaltjes worden afgewimpeld als aanstellerij of 'het zou wel tussen je oren zitten'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:23

KylaLover schreef:
pfeiffer komen ze niet altijd achter op het moment dat je het hebt. Ik heb dezelfde symptomen gehad als jij, bij mij konden ze ook niks vinden. Na een halfjaar had ik er nog last van, toen nog maar een keer bloedprikken (was toen gemiddeld elke maand bloedprikken). Pas na een halfjaar ontdekten ze antilichamen tegen pfeiffer in mn bloed. Dat gaf aan dat ik het op dat moment had of gehad had.

Waarnaar k t ook vind klinken bij jou is bloedarmoede. Hebben ze je daar ook op getest?

Bloedarmoede is ook op getest ja. Ik denk dat ik eerst nog een keer vraag voor een bloedonderzoek, en als daar niks uitkom verder onderzoek.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:25

ik heb precies hetzelfde, met een periode dat het soms even goed gaat maar daarna moet ik weer 4 dagen bijkomen omdat het eventjes later werd ook bloed geprikt niks uitgekomen... ik val alleen niet flauw maar verder heb ik ook alle symthonen.. :S ik hou dit topic in de gaten

bientoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:28

Mijn dokter vertelde trouwens ook nog dat het aan de leeftijd kon liggen. Dat het rond de pubertijd heel vaak voorkomt. Of het echt zo is ik weet het niet. kword een beetje gek van mijn dokter. Maar ik wacht nu tot hij op vakantie is zodat ik naar een andere kan.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:28

Waarom zou het niet gewoon oververmoeid kunnen zijn? Vork

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:31

Hee Juul, ik hoop dat ze er snel achter komen. Kan het niet zo zijn dat je het nu nog drukker hebt met paarden. Je hebt nu sinds iets van anderhalfa maand Jessie erbij, en die vraagt volgens mij enorm veel van je energie. Het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen, maar dit zou ook een van de redenen kunnen zijn, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:36

Nee, het was ook al voor dat ik JessEY deed..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:52

Dat kan wel zo zijn, maar JessEY zal het er niet echt beter op maken. Je zal er niet echt uitgerust van raken ofzo. Het is heel leuk allemaal, en ik zeg je ook niet dat je moet stoppen. Maar het ziet er een beetje vermoeiend voor je uit.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:02

Heel herkenbaar verhaal, ik heb nu niet zoveel tijd maar ik zal je vanavond even proberen te PBen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:26

K_im schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar JessEY zal het er niet echt beter op maken. Je zal er niet echt uitgerust van raken ofzo. Het is heel leuk allemaal, en ik zeg je ook niet dat je moet stoppen. Maar het ziet er een beetje vermoeiend voor je uit.

Jessey geeft me juist energie doordat ik buiten ben en beweeg. Van sporten krijg je energie, dat is nou eenmaal zo. Als ik de hele dag dingen doe die niet inspannend zijn word ik hoe langer hoe moeier.
Als ik bij Jessey ben geweest heb ik vaak daarna weer een paar uurtjes energie voor andere dingen waar ik de energie niet voor heb als ik de hele dag binnen dingen heb zitten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:26

ladymagic schreef:
Heel herkenbaar verhaal, ik heb nu niet zoveel tijd maar ik zal je vanavond even proberen te PBen!!!

Okee is prima Lachen!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:53

Kijk eens bij het topic 'Chronische hyperventilatie' hier op MW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:57

Dankje. Hyperventilatie hebben we het idd ook over gehad. Maar de dokter bleef maar doorhameren op dat het psychisch was dus daar is verder ook geen aandacht aan besteed. Ik ga eens kijken Lachen