Ben jij wel eens slachtoffer geweest bij verkeersongeval?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Ben jij wel eens slachtoffer geweest bij verkeersongeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:39

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar bokkers die wel eens slachtoffer zijn geweest bij een verkeersongeval?
Of dat je er bij betrokken was?

Hoe is het gebeurd?
Slachtoffers?
Schade?
Was jij schuldig of de mede verkeersdeelnemer?

Anoniem

Re: Ben jij wel eens slachtoffer geweest bij verkeersongeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:54

Ik heb 2 keer een zien gebeuren.

1ste keer was ik op weg naar de manege samen met m'n moeder. Wij fietsten op het fietspad en ineens horen we een auto op de weg ernaast langs de stoeprand schuren. Dus wij keken achterom. Auto rijd weer de weg op, komt weer terug richting fietspad en knalt keihard tegen een lantaarnpaal. Voorkant van de auto was half doormidden. M'n moeder en ik zijn snel door gefietst omdat de auto rare geluiden begon te maken en we bang waren dat 'ie ging ontploffen. Op veilige afstand hebben we meteen de politie gebeld. Verder nooit meer wat van gehoord..

2e keer was toen ik met m'n moeder en opa samen van de manege afkwam. We stonden bij de bushalte omdat m'n opa met de bus terug zou gaan. De bus van m'n opa was net weggereden en m'n moeder en ik willen op de fiets stappen als dr opeens 2 jongens op brommertjes keihard de brug afkomen, van de andere kant komt een auto en rijd 1 van de jongens aan. Die vliegt een stuk verder weg samen met z'n brommer. Dr kwamen toen al snel mensen aan van verschillende kanten en m'n moeder en ik waren nog even gebleven om te bekomen van de schrik en zijn toen weggegaan..

Verder heb ik nog 2 keer op hetzelfde kruispunt (ook richting manege) een ongeluk gezien dat net gebeurd was. Een keer een auto totallos op het spoor. Bleek later dat die op het kruispunt tegen een andere auto was opgeknalt en het spoor opgevlogen was. De bestuurder was uitgestapt maar vergat in alle paniek zijn kind die op de achterbank zat. Toen een omstander de trein aan zag komen en het kind nog in de auto zag zitten heeft 'ie die er gelukkig net op tijd nog uitgehaald.. Daarna werd de auto aangereden.
De andere keer waren er 2 auto's gebotst op het kruispunt, en die lagen dus ook totallos toen wij daar langsreden.
Dat is gewoon een gevaarlijk kruispunt want er staat ook al jaren een herdenkingsplek van een ongeluk wat nog eerder is gebeurd..
Ook heb ik trouwens nog een keer naast een brandende vrachtwagen in de file gestaan, ook erg prettig.. Nagelbijten / Gniffelen

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:58

Nouja, het was niet echt een vet ongeluk ofzo, maar ik heb een keer gehad dat ik fietste over een soort van fietspad naast de weg, maar daar rijden en staan ook auto's, omdat daar huizen staan. Staat daar een auto geparkeerd, dus ik fiets er netjes langsheen, zwaait ineens het portier open.. Boem, ik er tegenaan. Op zich niet ernstig, ik had alleen een paar blauwe plekken en schaafwonden en m'n fiets was nogal krom Tong uitsteken . De schade hebben we overigens netjes teruggekregen van de verzekering. De vrouw die het portier opengooide had verder niks, haar autodeur kon alleen wel heel ver open Tong uitsteken . Ze heeft nog wel 2 of 3 keer gebeld hoe het ging. Ze was zelf ook wel helemaal overstuur, maar wel netjes dus.

Verder wel eens een botsing gehad tussen 2 fietsen enzo, maar echt een verkeersongeval, nee..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:00

Gelukkig niet zelf, heb wel een klein ongeluk zien gebeuren recht voor mn neus (reed er achter met de auto) en dat vond ik al eng genoeg Nagelbijten / Gniffelen

Een duitse auto probeerde te draaien op een 80 kilometerweg, precies waar de in- en uitritten waren Verward
Het was rustig toen ie het probeerde maar precies toen hij draaide en met zn neus op de andere weghelft kwam reed er een andere auto tegenaan.
Beetje spinnen en doen en de hele duitse wagen was naar de knoei, de bumper en de koplampen lagen 100 meter verderop n de berm Nagelbijten / Gniffelen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:01

Ja, 1 jaar geleden ben ik door een vrachtwagen van de weg gereden op de snelweg, hij heeft me linksachter geraakt en dan heb je geen schijn van kans, dat ging met 80 km per uur, ik ben nog 2 rijbanen over getolt waarbij ik niemand heb geraakt op de maandagochtend! en daar keihard met de achterkant tegen de vangrail aangekomen. Niemand incl. politie begreep dat ik daar zo stond, ik had alleen hoofdpijn en pijn in mijn nek, maar voor de rest is alles heel erg meegevallen. De vrachtwagenchauffeur was de schuldige waardoor ik dagwaarde van mijn auto kreeg (die was totall los) maar iets vergelijkbaars koop je daar niet voor, dus dat is wel balen, dan moet er toch geld bij terwijl je er zelf helemaal niks aan kan doen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:05

Ik heb zelf een ongeluk gehad. Auto achter zag niet dat er geremd werd en klapte dus op mijn auto.
Auto was totalloss. Zelf ben ik er gelukkig wat beter af gekomen. Heb lichte wiphlashklachten, maar daar valt goed mee te leven. Mijn schade (materieel en immaterieel) was ook binnen een jaar geregeld.

Verder werk ik als secretaresse op de letselschade afdeling. Ik heb dus dagelijks te maken met mensschades door auto-ongelukken.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:07

Ja ben een keer van mijn fiets gereden Clown
Ik stak mijn hand uit, stak over, bestelbusje haalde in en knalde op mijn fiets.
Fiets kon niet meer fietsen, na een hop gedoe vergoed gekregen van TNT (waar bestelbusje van was). Zere elleboog en zere rug, nooit naar dokter gegaan en heb nu nog wel eens pijn aan mn elleboog Clown

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:11

ik ging naar school, en 2 jongens van m'n school kwamen langsgescheurd (uiteraard zonder helm)
ik ging nog ff wachten op vriendin... maar ging nadat jongens langsscheuren ook maar weg...

kwam ik bij het kruispunt.. had m'n vriendin me net ingehaald.. zien we 2 jongens op de weg liggen, en scooter brokstukken enz.

wij ff bleven kijken... ik ging ff goed kijken.. bleken het jongens te zijn dus van m'n school dus snel schoolgebeld enzo Hyper! maarre was wel heel erg eng

die dag ook wel in shock geweest.

(die ene jongens heeft gebroken ribben en hersenschudding, de ander moest met trauma helikopter naar amsterdam)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:42

mirre schreef:
Ja, 1 jaar geleden ben ik door een vrachtwagen van de weg gereden op de snelweg, hij heeft me linksachter geraakt en dan heb je geen schijn van kans, dat ging met 80 km per uur, ik ben nog 2 rijbanen over getolt waarbij ik niemand heb geraakt op de maandagochtend! en daar keihard met de achterkant tegen de vangrail aangekomen. Niemand incl. politie begreep dat ik daar zo stond, ik had alleen hoofdpijn en pijn in mijn nek, maar voor de rest is alles heel erg meegevallen. De vrachtwagenchauffeur was de schuldige waardoor ik dagwaarde van mijn auto kreeg (die was totall los) maar iets vergelijkbaars koop je daar niet voor, dus dat is wel balen, dan moet er toch geld bij terwijl je er zelf helemaal niks aan kan doen.

Ja zonde he! Dat je daar niet volledig fatsoenlijk geld voor krijgt!
Geen aanhoudende nekklachten gehad? Lachen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:46

Nee, gelukkig is dat na een tijdje vanzelf weer over gegaan, ik heb wel flinke schouderklachten, het is alleen nog niet duidelijk of dat met het ongeluk te maken heeft, dat zijn we nog steeds aan het uitzoeken.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:50

ach, zo vaak.
van mijn fiets gereden, gesandwiched toen ik in de taxi zat, in een slip geraakt toen ik met een vriend in de auto zat.

ergens mag iemand mij niet denk ik..

edit: ben 2 keer van mijn fiets gereden..

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:00

Ja,

Ik reed met m'n fietsje op een fietspad en had zwaar voorrang. De man draaide van de weg en hij reed vrij langzaam. Dus ik denk, die remt gewoon laat. Maar nee, hij remde niet Clown Dus ik lag op de straat...
Had een lichte hersenschudding en iets gekneusd... Schade, nou wel €15 aan m'n fiets Huilen van het lachen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:08

Hoe is het gebeurd?
Ik reed met mijn brommer op het fietspad en zag mevrouw een uitrit uitrijden en zag dat ze de parkeerplaats bij Coppelmans in wilde rijden. Maar, die inrit kruist het brom-/fietspad en dus had ik recht op voorrang. Echter dacht mevrouw daar anders over en reed gewoon door. Ik kon niet meer op tijd remmen en ben over de motorkap gevlogen.
Slachtoffers?
Alleen ikzelf; flinke klap gehad op rug en bekken
Schade?
Brommer totalloss, bumper van mevrouw kapot, ikzelf kapotte rug (en dit speelt nog steeds, volgende week komt er weer een man van de tegenpartij (na 1 jaar...) om te kijken wat we nu verder gaan doen met mijn rug/werksituatie etc)
Verkeersdeelnemer.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:40

oh leuk nu kan ik ook m'n verhaal hier vertellen Tong uitsteken

Hoe is het gebeurd?
Ik was na de les op school naar m'n verzorgpaarden gegaan en moest om 3 uur weer terug op school zijn om de oefenen voor de presentatie van profielwerkstuk. Ik reed dus op de scooter terug richting school en wilde oversteken bij de afrit van de snelweg met 2 rijstroken. de ene strook stond stil en kon ik dus makkelijk tussendoor, en de andere was leeg.. dacht ik. toen kwam er dus een auto van achter/tussen die rij vandaan en die had ik niet gezien en hij mij ook niet.

Slachtoffers?
Ik vloeg van de scooter af, weet daar weinig van. Sprong toen gelijk weer op, want m'n scooter... had m'n rugtas op en heb die toen (automatisch) afgegooid. Toen kwam er iemand naar me toegerent 'gaat het? gaat het?'. toen iemand een ambulance gebeld. Er waren al mensen van de waterschap van de gemeente die hadde het gezien. Iemand heeft me toen in die auto getild en daar moest ik blijve zitte tot de ambulance kwam. die man heeft toen ook m'n ouders gebeld enzo. Owjah hij vroeg het nummer en dat wist ik niet uit m'n hoofd, dus ik probeerde me telefoon uit m'n zak te pakken, maar dat lukte niet. Toen kwam de politie er al bij en daarna de ambulance. Die ambulanceman kwam kijken en vroeg wat er pijn deed, toen besefde ik pas dat m'n sleutelbenen best zeer deden. Hoewel ik het niet voelde, maar wel wist. Dus mee met de ambulance naar het ziekenhuis. Daar op de eerste hulp gebracht, lang gewacht, fotos gemaakt, ja idd 2 sleutelbenen gebroken. toen moeste ze nog met de chirurg overleggen, want misschien kon het niet uitzichzelf samen groeien. Maar gelukkig toch niet nodig geweest.
Wel een paar grappige dingen.. De dokter/chirurg wilde me een hand geven.. terwijl ik dus beide sleutelbenen gebroke had. slim! En me moeder had drinke (in zo'n 0,5liter flesje+rietje) gehaald want ik had dorst (en honger). En ik moest en zou zelf het flesje vast houden, ookal deed ut zeer. Het moet er echt heel lachwekkend uit gezien hebben.
Overigens had ik ook nog 2 blauwe benen, van boven m'n knie t/m m'n enkels waren helemaal bont en blauw.
De mensen die me hadden gezien dachten echt dat ik dood was/ging, want ik scheen echt 4meter de lucht in gegaan te zijn.

Schade?
M'n scooter was total loss. Hij was helemaal door midden, de hele voorvork en voorwiel enzo lagen eraf. Ik dacht dat het mee viel met m'n scooter, aangezien ik alleen de achterkant zag voor in naar t ziekenhuis ging. Maar het viel dus een beetje tegen. Ik was blijkbaar (aan m'n benen en scooterkappen te zien) met m'n knieen dwars door m'n dashboardkastje en alle andere kappen gegaan, want dat was niet meer aanwezig.
De auto was net 3 dagen oud en had 3000 euro schade, maar goed dat was een verzekeringszaak. De bestuurder van de auto had alleen maar schrik, verder niks.

Mijn schuld helaas

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:46

Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad, helaas tot op de dag van vandaag heb ik er nog steeds last van.

Hoe is het gebeurd?
Ik reed op een voorrangsweg en een bestuurder van rechts zag me niet en reed zo de weg op.
Op dat moment kwam ik net aanrijden en we raakte in botsing. Een frontale aanrijding was het gevolg.
Flinke schade aan mijn auto en hij had alleen en kapotte koplamp.

Slachtoffers?
Alleen ikzelf, hij had niets.

Schade?
Mijn auto had flinke schade (meer dan 5000 euro schade). Gelukkig niet total loss.
Buiten mijn auto heb ik schade aan mijn lichaam (whiplash) en kan niet mijn uren werken en mijn paard zelf rijden. Ben nu op weg naar herstellen maar het gaat heel erg langzaam.

Was jij de schuldig of de mede verkeersdeelnemer?
Ik was niet de schuldige. Ik begaf me op een voorrangsweg en hij zag me niet toen hij van rechts kwam.
Gevolg een frontale aanrijding.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:57

Ik ben vroeger een keer aangereden toen ik achterop bij een vriendin op de brommer zat met in mijn ene hand een zadel en in mijn andere hand een zware tas. Een auto stond dubbel geparkeerd aan de rechterkant van de weg, aan de linkerkant wilde iemand invoegen, zag ons over het hoofd en reed ons aan. Ik vloog tegen de dubbel geparkeerde auto aan met mijn hoofd (mijn helm was al voor mij uitgevlogen). Gevolg: een deuk in die auto en ik een hersenschudding. Die vriendin had niks, zij had alleen de schrik goed te pakken en verder viel het gelukkig wel mee.

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:19

ik heb op 11 januari 2007 een auto ongeluk gehad.
de brug was net open geweest en het was super druk op de weg.
we reden op een rotonde af, en ineens zag ik dat de auto voor mij wel heel dichtbij kwam, we reden ongeveer 70.
ik heb nooit geen remlichten gezien en knalde er met een gang van ongeveer 50 bovenop...
ik knalde tegen het dash bord aan met mn knie, en kreeg toen nog met een fikse klap de airbag in mn snufferd.
ik was totaal versuft, toen ik eidenlijk kon uitstappen, lag mn hele auto in de kreukels en de mensen van de auro voor me lieen naar me toe. de vrouw vertelde me direct dat zij ook voor haar voorganger niet meer kon remmen en dat zij ook niet op de rem heeft getrapt maar de handrem gebruikt heeft, vandaar dat ik dus ook geen remlichten heb gezien.
politie kwam erbij en er wrd voor mij een ambulance gebeld omdat ik niet meer op mn been kon staan ivm mn knie.
de ambulances hadden het te druk met 2 hartstilstanden dus die konden niet komen, dus ik ben met een speciale politie auto naar het ziekenhuis gebracht. daar hebben ze fotos van mijn knie gemaakt. gelukkig had ik niets gebroken, maar wel enorm veel vocht in mn knie en hij was zwaar gekneusd, ook had ik mn neus zwaar gekneusd. ondertussen werd mn auto weggesleept.
de volgende dag had ik enorm veel last van mijn nek en de weken en weken die daaro volgden veel pijnstillers en spierverslappers..
mijn auto had voor 3500 schade en toen ze er uiteindelijk mee bezig gingen kwamen ze erchter dat hij eigenlijk total loss verklaard had moeten worden, maar omdat hun het schade rapport verkeerd hadden opgenomen heb ik alles vergoed gekregen. uiteindelijk ben ik bij een shiatsu therapeut terecht gekomen, en ben ik nog steeds niet weer helemaal in orde. ik moet over 2 week naar een vrouw die me gaat behandelen, zij denkt dat ik een scheve rug of nek wervel heb of dat mijn heupen niet recht staan.
het heeft in totaal 2 maand geduurd dat ik eindelijk mijn auto weer had, en tot op de dag van vandaag heb ik nog af en toe vooral nekklachten.
en dan niet te spreken over de psychische klachten, het heeft lang geduurt voor ik me weer een beetje veilig voel in de auto. 3 week geleden stond ik op een kruispunt te wachten en naast mij was een mega ongeluk gebeurd met 2 auto's een motor, en een vrachtwagen oplegger, ik zag werkelijk te trillen als een rietje in mn auto, t zweet brak me aan alle kanten uit.
ik merk ook aan mijzelf dat ik het niet meer prettig vind als er iets voor mij rijd, en houd echt belachelijk veel afstand.
uiteindelijk stijd dat wel. maar prettig is het niet.
gelukkig had ik mijn auto all risk verzekerd, en ben ik er lichamelijk nog goed vanaf gekomen, maar mensen trek nooit aan je handrem aub... das niet fijn voor degene die achter je rijd.

het was uiteindelijk een kleine kettingbotsing van 4 auto's in totaal, waarvan ik de laatse was, en helaas ben je als laatste voor de wet schuldig. zij zeggen dat je dan maar meer afstand moet houden, maar ik vind dat ik niet schuldig ben, aangezien mijn voorganger aan de handrem trok, dan kan ik niet zien dat er geremd word...maar gelukkig is dat allemaal via de verzekering geregeld.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:42

al meerdere keren helaas Verdrietig

maar de ergste in mijn geval:

ik reed met de bedrijfsauto rond en bracht pakketjes weg (tnt) ik kwam op een kruising waar ik voorrang moest verlenen,ik moest de kruising rechtdoor oversteken..
ik keek rechts...daar kwam niks aan...ik keek links en daar kwam een vrachtwagen aan maar die had zijn knipperlicht aan voor rechts af te slaan,achter de vrachtwagen zat niks..
afijn dus kon ik in mijn beleving over gaan...ik gaf gas en op het moment dat ik de kruising overstak kwam de vrachtwagen die dus eigenlijk rechtsaf zou slaan met volle vaart op mij af! Bloos!
Hij boorde hem vol in de voorzijkant (motorkap en deur)! ik vloog met de auto de hele weg over en kwam paar meter verder tot stilstand..geschokt en trillerig stapte ik uit de auto de deur ging gelukkig nog open..
Ik was verontwaardigd toen de bestuurder van de vrachtwagen uitstapte en vroeg of ik een vuiltje in mijn ogen had Sigaar
daarop heb ik alleen geantwoord dat ik niet fout zat en heb de politie en mijn baas gebeld.

Na dit is een grootscheepsonderzoek geweest en daaruit is gebleken dat hij en te hard reed (65 waar je maar 50 mag) en zijn knipperlicht dus wel degelijk aan had..
Alles is gelukkig vergoed geworden inclusief de fysio die ik nodig had voor mijn nek en schouders..

Een jaar later reed ik met mijn post op de fiets om naar de wijk te gaan,Ik reed op een voorrangsweg..
van rechts kwam ineens een auto de kruising over steken en schepte mij vol! Vloog met post en fiets de halve kruising over en kwam onder mijn fiets terecht..
De bestuurster was geschokt en trok mij onder de fiets vandaan en bracht mij naar de kant..
Ze had mij niet gezien Koe
Gelukkig was ze een zuster uit een ziekenhuis en werd ik ter plekke behandeld.
Haar man is gekomen om mijn fiets op te halen weg te brengen naar de shop om m te laten repareren
Collega's hebben mijn wijk weggebracht..
Gelukkig kon ik de volgende dag al weer aan het werk,ik had alleen een beurse knie.Welk engeltje ik op dat moment op mijn schouder had weet ik niet maar ik had echt mazzel..

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 01:07

gelukkig nog geen ongelukken gehad. Wel begin februari dit jaar een heftige voor mn neus zien gebeuren toen ik uit school kwam.

Ik zat in de bushalte op de bus te wachten, vlak voorbij ene kruispunt. Van de ene weg komt een personenauto aangereden en stopt om te kijken of er ander verkeer aan komt. Van d eandere weg (voorrangsweg) komt een vrachtwagen aan gereden. Personenauto gaat rijden, bestuurder had vrachtwagen neit gezien, vrachtwagen knalt er vol bovenop. Bestuurder van vrachtwagen had niks, hooguit behoorlijk geschrokken. Bestuurder van personenauto was de auto al uit, er uit geklommen via het zijraam. Hij was op de stoep gana zitten, klaagde over hoofdpijn. Passagier klaagde over nekpijn, hoofdpijn en benauwdheid. Ze wilde de auto uit, gordel los doen, ik ben bij haar gebleven gekalmeerd gezegd dat ze rustig moest blijven zitten en hoofd vastgehouden waardooor ze die niet kon bewegen. Niemand die dan ook maar helpt of zo, iedereen kijken en niks doen. Maar goed, ik naar politie gebeld, daar hebben ze ambulance gewaarschuwd. Ik weet uit ervaring dat t op die manier sneller gaat (vader werkt bij politie dus heb rechtstreeks nummer naar meldkamer van politiebureau hier). Binnen 10 minuten waren ambulande en politie ter plaatse. Brandweer was er na 20 minuten. zij werd uit de auto geknipt en naar ziekenhuis vervoerd. Ik moest nog getuigenverklaring afleggen. Volgende dag vertelde mijn vader dat ze nog een poos in het ziekenhuis moest blijven. Ik had goed gehandeld dooor haar te laten zittten en gordel vast te laten en zo. Ze zou nu tijdelijk verlamd zijn. als ik daar niet was geweest op dat moment, of neit geweten had hoe te handelen, had zij voor de rest van haar leven verlamd geweest. Ondertussen revalideert zij nog steeds, heeft alleen nog problemen met lopen, een van haar benen wil nog niet echt. Al met al gaat haar revalidatie dus heel snel en is ze er heel goed vanaf gekomen.
Lang leve de EHBO cursus(ookal was dit maar een jeugdcursus die ik gevolgd heb)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 06:38

Met 6 maanden zwanger en een Suzuki Alto van een jaar oud,reed ik achter op een auto.Daar reed nog een auto voor en het licht was groen,dus ik dacht ze gaan door rijden.Maar oppeens stopt die voorste auto,en ik rem.Maar meteen rijd die voorste auto weer weg,dus laat ik mijn rem los.Een alto remt heel slecht en de weg was nat,stopt die voorste auto oppeens weer.Dus ik vol in de remmen,maar ik was te laat en reed tegen mijn voor ganger aan.Op dat moment scheurde de eerste auto door rood weg, was waarschijnlijk dronken.Omdat ik zwanger was kwam een een ambulance met sirene aangescheurd.Ik had een hersen schudding en moest een nachtje blijven vanwege mijn kind.De tweede auto was groter,en daar reed iemand zo vol in de zijkant.Ook die auto was totallos, kids zaten erin en waren compleet de weg kwijt.We hadden verder niks.Auto 3 daar reed iemand achter op, en daar hadden we schade van maar dat viel mee.Auto 4 een Nissan Sunny daar reed ik in en toen werd ik verblind door de zon,op de weg stonden beton blokken aan de zij kant.Dat wist ik en ik probeerde ook al zag ik niks er langs te gaan.Dat mocht niet baten,en die auto was ook totallos.De 5e auto dat viel mee, ik reed op een rotonde en een oude vrouw die geen voorang had, reed zo de rotonde op. En raakte mij in de achterdeur, een flinke deuk en verder niks.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 06:52

Een paar jaar geleden in december stond ik voor het stoplicht te wachten. Het was ochtend en de zon stond laag en was fel. En ineens hoorde ik een kei harde klap. Bleek er een oude vent van 70 met 50 km/u achterop te zijn gereden. Hij had door de laag staande zon het stoplicht en mij niet gezien Ziek
Gelukkig heb ik hier niets aan overgehouden.

En ik ben een keer aangereden toen ik samen met mijn vriend in de auto zat. Hij reed en in een bocht reed een tegemoetkomende bestelbus rechtdoor.
Ik ging tegen de voorruit en terwijl ik nog versuft in de auto zat, hoorde ik piepende banden. De zielige laffe klootzak ging er vandoor Misselijk
Hij is achteraf wel gepakt gelukkig. Hij had iedere keer een ander verhaal dus hij zal wel dronken zijn geweest.
Gevolgen: vriend had alleen wat blauwe plekken en spierpijn. Ik ben nog met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, had glas splinters in mijn voorhoofd en wat kleine verwondingen. En de auto was total-loss. Die zat van voor echt helemaal in elkaar.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:03

Ik heb in September 06 een auto ongeluk gehad.
Ik reed op een voorrangsweg, waar 80 km is toe gestaan, ik reed ook 80 en heel misschien 85 harder zal het niet geweest zijn.
Op het moment dat ik bijna een kruising van recht passer schiet er een man van ruim 80 de weg op...
Tja en ik kon niet meer remmen omdat hij echt net voordat ik er langs zou rijden, de weg op schoot.
Ik heb nog altijd last van mijn rug, heb de dagwaarde van de auto gekregen alleen koop je daar niet dezelfde auto voor als dat ik toen had..
Auto was totalloss, had 4 airbags in me neus, en nog durfde ik te kijken of ik er wel tegen aan zat Clown
Ik was totaal in shock, zat onder de brandplekken van de poeder die uit de airbags komt, en tja ik moest poeder van 4 airbags opvangen in me eentje.
Man heeft op het moment geen sorry gezegt, heb nooit een telefoontje o.i.d. gehad.
De oude man gaf ook toe dat hij niet in de auto had mogen stappen omdat hij er niet helemaal bij was met zijn hoofd... hij was vlakbij huis... dat heeft me wel mijn auto gekost..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:30

Ik heb trouwens nog een uur gejankt van de schrik toen Nagelbijten / Gniffelen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:49

Zo ver ik het me nu even herinner heb ik twee keer een verkeersongeval meegemaakt.

De eerste keer zat ik in groep één, en werd ik weggebracht naar school. Ik zat toen altijd in het midden tussen die twee stoelen in, en had nooit een gordel om. Nét voor het ongeluk dacht ik, laat ik mijn gordel omdoen, daardoor heb ik er niks aan overgehouden. Anders was ik door de auto tegen het voorraam aangeknald, en ik denk dat dat wat minder goed was afgelopen. De andere bestuurder van de auto waar wij tegenaan knalde had klas in haar gezicht, maar dat is allemaal goed afgelopen. De schade was groot, auto's konden naar de sloop.. De andere verkeersdeelnemer was schuldig, wij hadden voorrang en ze had te hard gereden.

Situatie 2 was toen ik met een ander meisje naar school fietste. Er kwam echt een auto loeihard aangescheurd en die knalde met z'n spiegel tegen dat meisje haar arm.. moet je nagaan: spiegel was afgebroken etc, hoe hard dat is gegaan. Bestuurder gaf ons de schuld (we zouden met z'n drieen naast elkaar hebben gefietst?) maar daar was niks van waar en we hebben er verder ook niet meer van gehoord..

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:12

ik ben zelf betrokken geweest bij 3 ongelukken.

alleen de 1ste was mijn schuld. ik was 6 en stak de weg over zonder goed te kijken. ik heb er een hersenstambeschadiging aan over gehouden. ik ben er inmiddels over heen gegroeit en heb er inmiddels weinig problemen mee. alleen is mijn evenwicht niet altijd even goed. verder niets aan overgehouden.

met de tweede ben ik door een motorrijder geschept en had een gat in mijn been van ongeveer 4 cm, ook was het botblies kapot. ze hebben 8 weken de wond moeten spoelen en doodvlees er uit moeten halen. dit is inmiddels ook genezen, alleen moet ik erg uitkijken zodat ik de wond niet los stoot en een open wond houd.

de derde is vrij recent. ik reed met m'n vader en noekiejj (hier van bokt) met de auto en trailer (+paard) op een voorrangsweg toen onverwachts een auto van links de weg op reed zonder te kijken. gevolg is dat ik een whiplash heb en de nekwervels zijn verschoven. die staan andersom zeg maar. als je nek normaal een soort van ( is, is die van mij een ) dus in spiegelbeeld.

schade van alle ongelukken:

1= eigenschade was verder weinig, maar auto van tegenpartij had een paar deuken.

2= fiets total los + veel kleding kapot. ook was de motor van de tegenpartij niet heel gebleven.

3= onze auto + trailer total los en de auto van de tegenpartij ook total los.

contact met de tegenpartij is er na een paar belletjes nooit meer wat van gehoord.

met de betrokkenen van het derde ongeluk is allen nog contact via de rechtsbijstand van ons.