bindingsangst, hoe overkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

bindingsangst, hoe overkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:21

ik ben dus een nationale ramp in relaties.
vroeger veel gepest geweest, nooit echte vrienden gehad.
de laatste paar jaar ben ik er op dat vlak wat aan het doorkomen, maar het wil nog altijd niet 100 % lukken.
Mensen weten niet veel over me,toch niet persoonlijk, enkel men beste vriendin, maar de laatste tijd vraag ik me af of ze wel nog zo geinteresseerd is ...

kwa relaties ben ik nog erger, ben 18, heb 1 relatie achter de rug van wel 2 weken.
ik druf ze niet dichterbij laten komen, oppervlakkig, tegen elkaar aanlullen, geen probleem.
Totdat ik merk dat ze eventueel wel interesse zouden hebben in mij, gewoon het gedacht al om een relatie te hebben met die persoon (ook al zijn het verschillende personen) schrikt me zo af.
ik ben als het ware direct afgeknapt.
als ze dan nog meer toenadering zoeken (niet bepaald lichamelijk hoor) raak ik in paniek, en wordt ik bot.

een iemand waar ik wel op in wilde gaan en waarvan ik het gevoel niet echt had is zelf afgeknapt, na een paar berichtjes hoorde ik nix meer van hem, geen antwoord meer als ik iets stuurde.
vandaag zag ik hem in de winkel (ik werk in een winkel, hij is daar klant) samen met een meisje, wss dus zijn vriendin.
had ze nochtans al eerder gezien, maar ze is eens gekomen met zijn broer, en dan eens met hun 2 samen, niet zo ver gedacht uiteraard.

Op sociaal vlak ben ik ook een ramp, verder dan "hoe gaat het?" raak ik niet, ik heb gewoon niks interessants te vertellen!
achter de kassa lukt het allemaal wel, kan daar mijn maskertje opzetten en dan lukt het wel, maar in het echt

Pfff, op deze manier raak ik er nooit uit.
ik wil wel, maar ik kan het gewoon niet ...

xDramaQueen

Re: bindingsangst, hoe overkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:19

Je bent niet de enige, ik zelf heb t ook mn relatie's duren als ik geluk heb 2 maanden, maar vaak ben ik t al na 5 dagen zat, dit komt door wat ik heb meegemaakt met mn ex, sindsdien heb ik t, ik wil t ook heel graag een vaste relatie maar t wil idd ook gewoon niet lukken, ik volg dit dus even.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:36

Maar je kunt tenminste al een relatie aangaan, zelfs dit lukt me nog niet.
zodra iemand me bv aanraakt (ik zeg maar, als gewone vrienden van me eens op mijn kont slaan kan ik er wel mee lachen, ken ze al genoeg, als er iemand dat doet waarvan ik weet dat die wel geinteresseerd is in mij verstijf ik al volledig.)

ik knap gewoon af zodra ik merk dat er iemand geinteresseerd is. Gewoon zelfs al een korte relatie durven aangaan zou ik al erg leuk vinden, is weer een stapje dichterbij ...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 20:39

blijkbaar zijn we toch de enige ...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:49

of de enige die ervoor uit durven te komen..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:52

Ik ook hoor, vond een jongen leuk hij vroeg of ik iemand zag zitten en ik zei met m'n domme kop niet echt omdat ik er niet voor uit durfde te komen. Frusty
Soms kan ik mezelf wel schieten... hij zegt nu niks meer. Auw.

edit; gewoon te bang om weer iets te beginnen... ik wil wel maar brr... iets houd me tegen Nagelbijten / Gniffelen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:57

Ik heb niet last van bindingsangst, maar ken wel een hoop mensen met bindingsangst. Ben benieuwd hoe jullie zouden willen dat wij (niet-bindingsangst mensen) er mee om moeten gaan, indien je echt 'aanstalten' maakt tot een relatie. Waar zou jij je het beste mee/onder voelen? Hoe moet iemand dat bij jou aanpakken?

Edit; Typo.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:07

op gewoon sociaal gebied heb ik er geen enkel last van, ik ga goed gesprekken aan met mensen, maar in een relatie wil t niet lukken, ik ben bang voor de pijn die ik al eens heb gehad, en heb grote angst dat ie weer gaat komen, volgens mn moeder heb ik een stenen muurtje om mn hartje gebouwd en daardoor kom ik ook soms gemeen uit de hoek ookal bedoel ik t niet zo, dit heeft hier allemaal mee te maken, ik heb echt geen idee hoe iemand t bij mij moet aanpakken, maar als t mij te klef word stap ik weg. dan wil ik eruit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:14

Hoe herkenbaar!.
Ik vind alles leuk en aardig zolang we het gezellig hebben, maar als er gepraat moet worden over gevoelens en serieuze dingen (dan komt iemand gewoon te dicht bij) dan word ik vreselijk nerveus, dat kan ik gewoon niet Vork.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:19

misschien moet je iemand tegenkomen waarbij het heel natuurlijk verloopt, niet ineens perse over gevoelens praten, maar gewoon samen leuke dingen doen en elkaar dan ongemerkt steeds beter leren kennen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:10

Heel herkenbaar dit! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee zit Lachen
In eerste instantie is alles leuk en wel, gezellig wat aanzooien ( Schijnheilig ), totdat ik merk dat iemand écht geïnteresseerd is. Dan knap ik meteen op hem af, word ik vreselijk bot en gemeen en vooralsnog kan ik daar weinig tegen doen...

Maar bij mij gaat het wel steeds een klein beetje beter, dus er is nog hoop hoor! Gewoon volhouden, uiteindelijk komt het vast goed Lachen

@ Faelivrin: dat vind ik nou nog eens een goeie vraag! Voor mezelf ben ik er inmiddels wel uit: hij moet gewoon voorzichtig volhouden dat hij me toch wel leuk vindt, niet te vaak bellen/SMSen en vooral niet doen alsof ik de hele wereld voor hem ben (want dan ren ik heel hard weg Haha! ) en voor de rest alles gewoon van mij uit laten komen. Vergt wel een hoop geduld, maar dat moet hij er dan maar voor over hebben hoor. Nu nog een jongen vinden die dat snapt Sigaar Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:01

Dankjewel Vientje! Mooi antwoord. Jullie hebben niet meteen zoiets van 'ik wil nooit een relatie'? Wel echt de drang het te overwinnen dus? Lachen En als je het niet meer ziet zitten, verdwijn je dan in 1 klap helemaal, of doe je dat subtiel zodat de ander het niet merkt?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:24

ik heb t een paar keer subtiel geprobeerd, dit eindigde daarna gelijk in 1klap, ik ben nu wel verliefd en wat ik eigenlijk heel erg graag wil is dat ie idd niet tevaak smst en belt, mij met rust laat wanneer ik dat vraag : geen "ja maar waarom?" en ik hoef niet eerder dan 3 maanden "ik hou van jou" te horen, op een 1 of andere manier is het daarom goed gegaan met me andere ex, hij zei dat nooit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:00

Ik had ook enorme bindingsangst:
Leuke jongen, maar niet durven af te spreken of zelf niet eens durven terug te smsen.
Verder dan flirten durfde ik niet, dan sloeg de paniek toe Nagelbijten / Gniffelen zoenen? hell no, ik was weg Clown
1 vakantieliefde durfde ik wel te zoenen, maar die kwam ik toch niet meer tegen (het was een amerikaan).

Mijn keerpunt: zo vreselijk verliefd worden op mijn huidige vriend. Hoewel ik elke dag wel een sms wou sturen: het is uit! kon ik dat niet. 2 week lang ben ik enorm angstig geweest, maar hij bleef volhouden en hij bleef lief en geduldig. Toen ben ik gezwicht en heb mij echt kunnen overgeven aan de liefde Nagelbijten / Gniffelen

De aanhouder wint!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:53

Ik heb niet zoiets van "ik wil nooit een relatie", krijg het vooralsnog gewoon niet voor mekaar om er een te behouden Haha! Als ik iemand leuk vind probeer ik meestal gewoon voor hoe lang het goed gaat. Soms heb ik wel eens dat ik iemand wel interessant vind maar gewoon even geen zin heb in de stress die dat allemaal met zich meebrengt, dan houd ik dus wel de boot af. Maar inderdaad, blijf het gewoon proberen voor zolang mijn pet ernaar staat, we zien wel waar het schip strandt Vork

Ik probeer wel duidelijk te zijn in wat ik wel/niet wil (wanneer iemand erg opdringerig is krijgt hij letterlijk te horen dat ie niet mag bellen maar dat ik wel bel wanneer ik tijd heb Tong uitsteken ) en hoe hij zich aan zou kunnen/moeten passen (klinkt heel egoïstisch, maar het is dat of helemaal wieberen dus ik doe mijn best Bloos ). Daarin geef ik iemand zolang mogelijk de kans, hoe lang dat is ligt eraan hoe leuk hij is en hoeveel moeite ik er zelf dus voor wil doen Haha! . Totdat ik het opeens zat ben (emmer-druppel -> BOEM Clown ) en dan word ik dus wel idd van het ene op het andere moment gemeen. Maar dan moet hij toch wel al aan een hele hoop duidelijke tekenen voorbij zijn gegaan.

Hmmm, dit klinkt als een handleiding, best een idee Pling Haha!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:06

Zoenen, ewww... moet ik ook niet aan denken. Nagelbijten / Gniffelen Ik weet niet, maar zelfs bij jongens waar ik echt verliefd op was probeerde ik het zoenen te omzeilen. Bloos
Vind het gewoon niet prettig. Kusje prima, maar echt zoenen... brr.

Knuffelen kan ik nog bij inkomen, maar ik ben ook zo'n blijf van mijn lijf type. Niet handig als de meeste jongens knuffelbeesten zijn. Clown

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 09:33

Welshcobfan schreef:
Ik had ook enorme bindingsangst:
Leuke jongen, maar niet durven af te spreken of zelf niet eens durven terug te smsen.
Verder dan flirten durfde ik niet, dan sloeg de paniek toe Nagelbijten / Gniffelen zoenen? hell no, ik was weg Clown
1 vakantieliefde durfde ik wel te zoenen, maar die kwam ik toch niet meer tegen (het was een amerikaan).

Mijn keerpunt: zo vreselijk verliefd worden op mijn huidige vriend. Hoewel ik elke dag wel een sms wou sturen: het is uit! kon ik dat niet. 2 week lang ben ik enorm angstig geweest, maar hij bleef volhouden en hij bleef lief en geduldig. Toen ben ik gezwicht en heb mij echt kunnen overgeven aan de liefde Nagelbijten / Gniffelen

De aanhouder wint!

Dus er is nog hoop Haha!

ik ben ook niet zo dat ik nooit een relatie wil, belange niet zelfs.
ik ben jaloers op de mensen die wél een relatie hebben, die samen dingen kunnen doen, die gewoon samen op de bank naar tv kunnen zien.

Maar ook als ze geinteresseerd blijken niet durven afspreken. Zoenen heb ik dus met die ene jongen gedaan, en dat was zon typje dat ook was van, hoe meer hoe beter. geen seconde van me af kon blijven, constant wilde zoenen.
en in combinatie met mij zorgde dat dat ik verstarde en het na twee weken uitmaakte ...

Ik ben dan ook heel erg onzeker over mijn uiterlijk, vergelijk mezelf altijd met andere meisjes, en het lukt me niet te begrijpen dat een jongen mij misschien wel mooi kan vinden ...

Die ene jongen waar ikzelf wel geinteresseerd in ben (en dat ik zelf een smsje gestuurd heb om eens samen weg ter gaan, maar daar reageerdj gewoon niet op ...) vermoed ik dat hij op dit moment een meisje heeft, een heel knap blond opgemaakt ding.
is ook een hele leuke domper op men zelfvertrouwen.
Misschien kom ik hem wel eens tegen, de knappe lieve jongen die ik ook zie zitten ...

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:45

Ow wat herkenbaar!
Ik hoef hier al niks meer van mezelf neer te zetten, dat hebben jullie allemaal al gedaan! Knipoog

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 20:47

blijkbaar komen de symptomen dus toch wel aardig overeen Haha!

ik hoop enkel dat ik gauw eens iemand tegenkom waar ik echt zot van loop, en die ook wederzijdse interesse toont, mss dat ik dan wel es durf af te spreken.
en dat ik niet af knap (maar dan zal die wel errug leuk moeten zijn vrees ik Haha!)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:51

Duhelo schreef:
ik hoop enkel dat ik gauw eens iemand tegenkom waar ik echt zot van loop, en die ook wederzijdse interesse toont, mss dat ik dan wel es durf af te spreken.

Dit zou al een heel eind schelen, als je zeker weet dat die ander net zo veel interesse heeft in jou, en er dus ook voor 101% voor gaat...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:52

Hoe herkenbaar Nagelbijten / Gniffelen

Op sociaal vlak heb ik geen problemen,veel vrienden, altijd gezellig! Alleen op het vlak jongens en relaties wel *LOL*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:31

Tja of het echt bindingsangst is... maar ik heb heel wat jongens die ik (heel) leuk vond laten lopen, omdat ik weer ging stressen. Heel sneu, want ze snappen er ook geen bal van!
Ik ben 21 en heb welgeteld 1 relatie gehad (wel van een half jaar overigens). Of nou ja, relatie... Ja, wel een relatie, maar veel is er niet gebeurd zal maar zeggen Knipoog

Ik heb heel vaak gehad dat ik een jongen leuk vind, en als diegene mij dan ook leuk vond, vond ik het oko nog niet zo naar. Echter als het dan serieus bleek te zjin, hij het toe gign geven enzo, raak ik in paniek en ga ik opeens weer heel afstandelijk doen... En achteraf? Dan heb ik weer spijt dat ik m heb laten lopen Boos! Maar kan er zo wienig aan doen... Zoenen heb ik nog maar met 1 gozer gedaan (mijn ex dus) en is ook echt niet iets waqt ik zomaar zou doen. Wat dat betreft was mijn ex top, want we ahdden op 19 jarige leeftijd al 2 maanden iets met elkaar, zonder écht te hebben gezoend. Ik was gewoon zo'n ontzettende miep, vond het doodeng maar gelukkgi had hij daar respect en geduld voor.

Maar goed, na een tijdje begon de 'paniek' weer wat toe te slaan, voor twijfels waarmee ik me dan gek maak. En heb ik het uitgemaakt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:56

Vientje schreef:
niet te vaak bellen/SMSen en vooral niet doen alsof ik de hele wereld voor hem ben (want dan ren ik heel hard weg)

Duhelo schreef:
ik ben ook niet zo dat ik nooit een relatie wil, belange niet zelfs.
ik ben jaloers op de mensen die wél een relatie hebben, die samen dingen kunnen doen, die gewoon samen op de bank naar tv kunnen zien.

Tancreda4 schreef:
Ik heb heel vaak gehad dat ik een jongen leuk vind, en als diegene mij dan ook leuk vond, vond ik het oko nog niet zo naar. Echter als het dan serieus bleek te zjin, hij het toe gign geven enzo, raak ik in paniek en ga ik opeens weer heel afstandelijk doen... En achteraf? Dan heb ik weer spijt dat ik m heb laten lopen Boos!

Zo herkenbaar.. Nagelbijten / Gniffelen
Alleen heb ik dan weer zulke fijne (en grotendeels allemaal bezette) vrienden, die mij aan iedere kerel proberen te koppelen die ze 'wel wat voor mij vinden.' Nagelbijten / Gniffelen
Ergens heb ik echt het motto 'vrijheid blijheid' (Met zo nu en dan een scharrel, dus lekker vrij, maar toch zo nu en dan een bekende arm om je heen) en aan de andere kant... Een beetje vastheid zou ook niet zo verkeerd zijn... Verward Terwijl ik bij iets serieus juist ga twijfelen en het liefst zo hard mogelijk weg ren... Lekker verwarrend Nagelbijten / Gniffelen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:18

Dus; je moet diegene met bindingsangst met rust laten en eigenlijk dus niet laten merken dat je hem/haar leuk vind ? Want dan komt het benauwde gevoel. Ahja. En hoe weet je als persoon met bindingsangst dan of iemand je leuk vind ? Of WIL je dat juist NIET weten ? Ik probeer jullie gevoel te snappen. Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:44

Ah ik heb echt precies hetzelfde als de TS!
Jongens kijken: leuk!
Met leuke jongen (ik ben heeel kieskeurig) praten: leuk!
Met leuke jongen flirten en tegenaan zitten enzo: geen enkel probleem!

Maar als ik dan doorheb dat hij meer wil ben ik weg. Ik ontwijk hem dan, durf hem niet meer in zijn gezicht aan te kijken, doe net of ik hem toevallig niet zie enzovoorts. Echt heel erg sneu, een zo'n jongen vroeg zelfs een keer aan mij of ik hem haatte! Echt heel sneu, want die jongens vind ik dus wel leuk! Ben nu 18 en heb nog geen relatie gehad (erg he). Ik heb nu iemand op het oog die mij volgens mij ook leuk vindt. Is al een hele prestatie dat ik iemand echt leuk vind. Heb hem de laatste twee weken twee keer gezien op feestjes (opgezet door mijn vriendinnen trouwens) en heb hem nu ook op msn (ik ben nu met hem aan het praten). Ik houd eigenlijk helemaal niet van msn, omdat iedereen dan veel meer durft te zeggen. Ik ben net door hem uitgenodigd om naar hem toe te komen eind juli, dan zijn zijn ouders op vakantie en is hij dus alleen thuis. Daar ga ik ook zeker heen, zo'n aanbod sla ik niet af!
Ik neem me ook voor om de volgende keer wat verder te gaan, maar als ik dan met hem aan het praten ben durf ik hem bijna niet aan te kijken, echt verschrikkelijk! Maar hij is wel heel schattig, en volgens mij is hij een beetje hetzelfde als ik, dat wil zeggen dat hij niet zomaar een relatie aangaat met iemand, hij is wat serieuzer. Dus het is wel fijn om te weten dat het niet alleen om seks oid gaat.
Zoenen zou ik ook niet erg vinden, maar dan moet hij wel de eerste stap zetten. En aangezien hij ook verlegen is denk ik dat dat nog wel even kan duren.. Zucht.

Bij mij komt het denk ik omdat mijn ouders zijn gescheiden en mijn zus het contact met mijn moeder al jaren geleden heeft verbroken. Ik heb daardoor een muur opgebouwd zodat ik niet meer gekwetst kan worden. Het is echt heel vervelend.
Ik heb trouwens wel genoeg zelfvertrouwen, dat wil zeggen: ik weet dat ik wel een leuk meisje ben en dat ik niet lelijk ben. Niet superknap, maar ook niet lelijk.

Sorry voor het lange verhaal!