Ribben gekneusd en rug open!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Ribben gekneusd en rug open!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:31

Hai,
Ik ben net een ander half uur geleden van het paard afgevallen, bij de buitenbak hebben wij 2 balken, je raad het al.
Paard er vandoor, ik er naast met mijn rug over de balken geschuurt, het is nu helemaal dik opgezwollen en heb een aantal gekneusde ribben en iets met mijn schouder.
Typen gaat moeilijk en zitten/liggen kan ik niet meer.
Heb net gedoucht en moord en brand geschreeuwd omdat het zo'n pijn deed.
Ik bloed ook een beetje maar het meeste zijn brandwonden, en mijn hele rug ligt dus open.

Nu zoek ik een middeltje dat helpt tegen zwelling en blauw worden en pijn/branderigheid.
En een manier om te slapen....want ik denk dat op mijn rug liggen niet gaat Vork

Help wat moet ik doen? En wat voor een zalfje kan ik dus het beste gebruiken?

Pijnlijke groeten Marjolein

Truf

Re: Ribben gekneusd en rug open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:35

Traumeel is erg goed tegen zwellingen en kan ook op wonden(wat bij andere anti-zwelling middelen vaak niet het geval is). Het is alleen best duur en niet overal te krijgen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:36

Hmm, ik zal even op internet zoeken! Bedankt Lachen

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:38

ben je wel naar het ziekenhuis geweest?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:39

Isis83 schreef:
ben je wel naar het ziekenhuis geweest?

Nee... moet dat dan? ik ben ook niet naar de dokter geweest, want het zijn alelen schaafwonden en kneuzingen

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:40

Misschien is het wel handig om even langs de dokter te gaan...je hebt maar een rug, 1 paar longen en 1 paar schouders, moet je zunig op zijn joh Knipoog Als je pijn hebt met ademen (bij je ribbenkast) zou ik sowieso even langs gaan!

beterschap in ieder geval

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:41

Ik zou echt wel via ziekenhuis gaan *dokter is ook goed, maar die gaat je wss wel doorsturen* ... daar geven ze eerste verzorging en krijg je als het goed is ook iets mee om zelf te doen *zalfje/medicatie/...*
Slapen kan je misschien best op je buik doen Haha!
iig veel sterkte en succes met de genezing!

OP

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:42

ik zou toch even gaan. ik ben vorig jaar van mijn pony gevallen ook niet hard maar had wel een zenuw beklemming tussen mijn ruggewervels en kon gelijk blijven en als je er naar laat kijken geven ze je gelijk wat mee voor de pijn en schaafwonden plus het feit dat je op je rug bent gevallen en je rug is heel kwetsbaar.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:43

Het doet geen pijn aan mijn ribben als ik adem, alleen als ik lach/hoest of er op druk ofzo (zachte aanraking)
Verder brand alles ontzettend, ik ben niet zo van de dokters en heb zoiets van ht gaat toch wel weer over.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:44

me_yentl schreef:
Ik bloed ook een beetje maar het meeste zijn brandwonden, en mijn hele rug ligt dus open.

me_yentl schreef:
ik ben ook niet naar de dokter geweest, want het zijn alelen schaafwonden en kneuzingen

Met brandwonden zou ik langs het ziekenhuis gaan ... met schaafwonden over je volledige rug (als het over een grote oppervlakte is is zelfs een schaafwonde een ernstige wonde!!!) langs de dokter.

OP

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:45

Ik ga morgen misschien wel even langs de dokter idd.... Clown

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:45

helemaal mee eens naar die dokter toe als je door blijft lopen verziek je misschien meer aan je lijf.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:46

dus iemand in jou buurt heeft röntgen ogen zodat ze zien dat je geen gebroken ribben hebt? of ergens een scheurtje ine en bot? Ooh en je hebt ook geen inwendig letsel? Leer mij dat Ja
ik haat dokters ook maar ik had er nu al lang en breed gezeten hoor Nagelbijten / Gniffelen Dus...hups naar de eerste hulp/ziekenhuis/whatever en laat een dokter oordelen, die heeft ervoor gestudeerd Lachen

Voor de rest beterschap! Ach gut

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:47

Heb nu wel voor mij een zalfje liggen genaamd calendulan maar weet niet of het een goed middel is....
En ik ga morgen wel naar de dokter, denk niet dat mijn ribben gebroken zijn, als ik iets meer beweeg wordt het wel soepeler niet zo stijf meer waardoor het niet zoveel pijn meer doet.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:48

Als je nou niet eigenwijs bent en vandaag al even gaat...scheelt je vannacht een hoop ongemakken, de dokterspost is tegenwoordig altijd open, krijg je vast een zalfje waardoor het allemaal wat minder onprettig aanvoelt...en als je ribben gevoelig zijn zou ik het sowieso aanraden, het hoeft niet ernstig te zijn, maar t kan wel...als in een scheurtje / gebroken rib...daar kan je nare dingena an overhouden..

Je moet het zelf weten...maar ik zou voor de zekerheid even gaan..

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:49

calendulan is goed voor wondjes en schaafplekken maar toch laat er iemand naar kijken want je weet nooit wat er binnen in mis zit en zeker met je rug moet je heel voorzichtig zijn en laat even weten hoe het bij de dokter is gegaan beterschap

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:52

Ik ben vorige zomer ook lelijk van een paardje gevallen, had toen over mijn gehele recterschouderblad een schaaf/brandwond. Ik heb er op stal betadine op laten smeren (kan beetje prikken) en ben daarna ermee naar de dokter geweest. Deze heeft er ok betadine opgesmeert en me een zalf gegeven voor tweedegraads brandwonden. Het verkoelt heel erg, en zorgt dat het mooi geneest. Bij mij zie je er niks meer van!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:58

@TS: als je morgenvroeg wel gaat waarom dan niet gewoon nu direct? Gestoord dan heb je vannacht ook en wat rustigere nacht, misschien is er wel een zalfje ofzo wat ze daar hebben, of een tip, waardoor het een stuk minder pijnlijk is...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 20:00

Bedankt voor de reacties! Ik ga wel even naar de dokter!

Doei!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:02

Goedzo! Succes ermee en laat even weten hoe het verder gaat Lachen

Beterschap! Ach gut

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:55

En...ben je al wat wijzer? Hoop dat het niks is, maar dat je wel wat verkoelends voor je rug hebt gekregen!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:57

Misschien toch een tripje gemaakt naar de eerste hulp?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:02

Ilsemarie schreef:
dus iemand in jou buurt heeft röntgen ogen zodat ze zien dat je geen gebroken ribben hebt? of ergens een scheurtje ine en bot? Ooh en je hebt ook geen inwendig letsel? Leer mij dat Ja

och, je kan met een ambulance binnen gebracht worden met spoed enz, en dan nog zien dokters dat soort dingen over het hoofd hoor, al voel je zelf dondersgoed dat je ribben wel echt in de prak zitten..
dus dat van die dokters gaat echt niet altijd op Knipoog

Maar TS, sterkte.. ben je inmiddels al wat wijzer? Traumeelgel is inderdaad wel een erg fijn smeerseltje, maar waarschijnlijk heb je inmiddels wel iets voorgeschreven gekregen..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:58

Hoe gaat het vandaag?
Beetje kunnen slapen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 10:14

Hey,
Gister naar de dokter geweest en hij bevestigde mijn vermoedens, paar ribben gekneusd en mijn schouder gekneusd.
Hij zei dat hij me geen zalfje voor ging schrijven omdat ik al een goed zalfje had volgens hem.

Vannacht nauwelijks kunnen slapen, begon op mijn buik en eindigde op mijn rug dan werd ik weer wakker, ging weer op mijn buik liggen werd weer wakker op mijn rug. enz enz.
Vannochtend was ik heeeel stijf nu wel iets minder, en het doet ook minder pijn als gisteren. Alles is een beetje opgezwollen, maar die zalf helpt wel goed, en goed van de manege dat ze het gelijk gingen koelen.

Hoop niet dat mijn rug geel wordt van de blauwe plekken dat is lelijk Tong uitsteken