nikkel allergie, meer mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

nikkel allergie, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 23:12

Ik word er niet goed van! heb laatst hele gave nieuwe oorbellen gekocht, heb ze nog geen half uur ingehad of mn oren waren dik en ontstoken Boos!
ik kan der gewoon niet meer tegen, ik ben zowat verplicht om "dure" sieraden bij een juwelier te gaan kopen, omdat die van echt zilver zijn en nikkel vrij zijn.
als ik een ketting om heb waar nikkel in zit, krijg ik ook allemaal jeukende bultjes, en met armbanden/ringen en zelfs Riemen krijg ik het ook!!

wie van jullie hebben dit nog meer?
ik smeer wel al blanke nagelak over mn riem heen, en merk dat ik er hierdoor geen last van heb, maar zou je dat ook op het "stekertje" van je oorbel kunnen smeren, zonder dat je daar zelf last van krijgt? Lachen
iemand tips? of zelfde ervaringen? Lachen

chantal1982

Re: nikkel allergie, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:14

ik heb dit ook en nagellak werkt wel even, maar om nou een hele armband t doen.......
ik heb me er maar bij neergelegd dat ik een duur meisje ben, maar ik hou je topic in de gaten

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 23:16

chantal1982 schreef:
ik heb dit ook en nagellak werkt wel even, maar om nou een hele armband t doen.......
ik heb me er maar bij neergelegd dat ik een duur meisje ben, maar ik hou je topic in de gaten

ja zo zat ik dus ook al.. de binnenkant van mn gesp van mn riem ging nog wel.. maar om nou alles ermee in te smeren? Nors opkijken das een beetje te veel van het goede inderdaad..

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:18

Ik heb ook een nikkelallergie maar bij de winkels van Six doen ze iets met de sieraden (soort coating) waardoor ik en alle andere mensen die ik ken met een nikkelallergie) ze gewoon kan dragen. Hiervoor had ik ook altijd gezeur met horloges, ringen en oorbellen, en met hun sieraden niet. Voordeel daarvan is ook nog eens dat het niet zo duur is Haha!

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:19

wie weet komen er nog goede tips. Heb jij toevallig nog iets voor een horloge, want daar heb ik heel veel last van maar heb nog niet echt iets gevonden hiervoor. En die dingen zijn wel handig

Ulissa

Ik heb er ook last van.

Maar er bestaan ook *nikkelvrije* sieraden, dus zo duur hoeft het nou ook weer niet te
worden. Deze koop ik namelijk al jaren en inmiddels mijn kinderen ook.

Qimm

ik krijg het ook van riemen en knopen, sieraden (op leren bandjes na) draag ik maar gewoon niet meer.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:23

Vroeger beplakte ik de achterkant van mijn horloge altijd met leukoplast bedenk ik me nu, en hetzelfde geldt voor de achterkant van knopen. *LOL*

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 23:23

okee, six is inderdaad niet duur nee, dan word dat vanaf nu mn nieuwe Sieraden-koop-winkel ofzo Haha!

Ulissa

Dakie

ik ben ook alergisch voor nikkel.
ik wist dat mijn vriend met kerst een sieraad voor mij wou kopen, heb direct verteld dat ik niet tegen nikkel kan.

soms wel balen, koop je een leuke ketting waar ze niet van weten of er nikkel inzit kan je het na een week weer afdoen omdat je jeukbultjes krijgt.

mijn oren gaan stuk en ontsteken als ik oorbellen met nikkel draag.

maar ik heb er de ene keer sneller last van als de andere keer.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:24

ja inderdaad. fijne tips weer thanks

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:24

Ik heb het ook giga erg, draag ik op me lichaam 1 minuut een nikkelhoudend voorwerp begint het meteen te jeuken. draag ik een riem met nikkelgesp dan komen er allemaal bultjes en gaat me hele huid kapot!

En mijn beugel is ook verguld met goed omdat ik eerst nikkel had ze dachten dat het wel kon maar me hele mond was kapot van binnen, wangen,tong,tandvlees etc. Dus is toen gouden laagje over gekomen en de rest is van titanium..

Vind nikkel ook zeer irritand want het zit bijna overal in..
Wel leuk kreeg ooit armbandje van vriend, is echt zilver zegt die, na 5 minuten begon het te jeuken en later kreeg ik bultjes, bleek dus dat de juwelier niet helemaal eerlijk was geweest Haha!

Bij SIX heb ik nog nooit last gehad van sieraden. Zit speciaal laagje overheen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:28

Ik heb ook nikkelallergie.

Ik doe mijn riem aan de zijkant van m'n broek vastgespen (op m'n heup zeg maar). Dan gaat het best goed, omdat je er dan niet steeds met je vel zo tegenaan komt.
Maar die bultjes zijn idd super irritant. Ze jeuken zo Nagelbijten / Gniffelen

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:32

Heel vervelend met riemen, ringen , armbanden en kettingen.
Ik heb van mijn broek knopen moeten veranderen, anders kreeg ik elke keer bultjes en jeuk. Draag ook geen horloge meer elke keer wat.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:11

Hier nog zo een,
Mijn oorbellen zijn er als kind uitgesneden omdat ik zó alergisch was dat ze vast zijn gaan zitten in mijn (opgezette) oorlel.
Ik weet het nog precies en ik was toen 6 ofzo!

Met broeksriemen heb ik het ook altijd, die doe ik inderdaad met nagellak. Echte nikkelachtige kettingen heb ik niet, ik heb meestal van die zwarte koordjes met een steentje eraan ofzo.
Wel heb ik een nikkelvrij horloge. Vorig jaar gekregen toen ik geslaagd was, dus ik weet niet hoe duur, maar niet goedkoop volgens mij..
En armbanden of andere sieraden: even omdoen en zodra je thuis bent weer meteen af doen..

En als je eenmaal bultjes en jeuk hebt, dan werkt echinaforce van dr. A. Vogel, daar word de huid wat kalmer van.. Lachen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:15

Ik heb het ook, vind het zwaar vervelend, ik kan niet tegen nikkel en tegen zilver, dan worden mijn oren helemaal rood en dik en dan gaan mij gaatjes pijn doen. Vind ik echt niet leuk, ik moet dan ook altijd goed dragen en zo ook met ringen. Ik hoef geen zilveren ring om te doen want mijn vinger begint te jeuken en word helemaal rood.. Zelfs een keer tot bloedens toe gejeukt, ik heb het een aantal keren geprobeert maar heb het opgegeven. Mijn broer en moeder hebben precies hetzelfde probleem. Aach ja kan er niks aan veranderen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:23

Je hoeft toch niet per sé meteen naar de dure sieraden gaan?? Er zijn enorm veel sieraden in lagere/normale prijsklasse die nikkelvrij zijn hoor. (ik heb een hele hoop oorbellen van max 5€ die allemaal nikkelvrij zijn) Tegenwoordig zijn veel sieraden zelfs standaard nikkelvrij omdat zowat half de bevolking (véél mensen toch allesinds) een nikkelallergie heeft. En als het er niet bijvermeld staat gewoon eventjes navragen bij de verkoper...

Nee, ik ben er ook allergisch voor, maar heb absoluut geen problemen om iets te vinden naar mijn zin hoor!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:01

In nederland mogen al een aantal jaar helemaal geen sieraden meer worden verkocht die nikkel bevatten, dus ook goedkope moeten gewoon nikkelvrij zijn.

Ik ben niet allergisch, maar m'n ma en zusje wel en die liepen vroeger vaak met rode kriebelbulten rond.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:03

UltimOo schreef:
Ik word er niet goed van! heb laatst hele gave nieuwe oorbellen gekocht, heb ze nog geen half uur ingehad of mn oren waren dik en ontstoken Boos!
ik kan der gewoon niet meer tegen, ik ben zowat verplicht om "dure" sieraden bij een juwelier te gaan kopen, omdat die van echt zilver zijn en nikkel vrij zijn.
als ik een ketting om heb waar nikkel in zit, krijg ik ook allemaal jeukende bultjes, en met armbanden/ringen en zelfs Riemen krijg ik het ook!!

wie van jullie hebben dit nog meer?
ik smeer wel al blanke nagelak over mn riem heen, en merk dat ik er hierdoor geen last van heb, maar zou je dat ook op het "stekertje" van je oorbel kunnen smeren, zonder dat je daar zelf last van krijgt? Lachen
iemand tips? of zelfde ervaringen? Lachen

ik heb er ook last van. en helemaal me oren Boos!

ik kan helemaal geen goedkope oorbellen in en ze zijn altijd zo duur bij de juwelier Boos! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:07

Jep, hier ook... kan ook niet tegen zilver en in m'n oren ook niet tegen goud. Clown
Oplossing, ik draag gewoon geen sieraden Clown Haha!
Horloge wel, en ja ook daar komen bulten en wondjes onder, maar die negeer ik maar of ik plak een stukje '2e huid' op de plek onder m'n horloge.

En gek genoeg kan ik wel tegen het zilveren knopje in m'n neus..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:37

Hier nog een 'gelukkige' Clown

Ik heb het gelukkig niet heel extreem en ben niet zo'n fanatieke sieraden drager. De meeste sieraden zijn tegenwoordig gewoon nikkelvrij en staat ook op het etiket.
Laatst moest ik een riem kopen, vroeg ik aan de verkoper of het nikkelvrij was, kreeg ik alleen een reactie dat het niet zou gaan roesten. No way dat ik dan die riem ga kopen. Stukje verderop op de markt had iemand riemen van chirurgisch staal(neem aan dat daar geen nikkel in zit), dus die maar gekocht.

Heb ook wel eens een riem bewerkt met nagellak, omdat ik al flinke rode vlekken had op mn buik.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:50

Ook ik heb last van nikkelallergie, gelukkig niet zo erg, alleen in men oren en men hals had ik er last van. Dit was voor mij ook een reden om sieraden te gaan zoeken en te gaan verkopen voor een redelijke prijs waar men geen allergische reactie van krijgt, Ik heb het gevonden en verkoop dat nu dus ook, en zoals je wel zal snappen draag ik het zelf ook erg veel.

Ik heb een kennis die helemaal niks kon hebben, als ze oorbellen of andere sieraden wilde kopen moest het minimaal 24 karaats goud zijn, alleen dan kon ze het dragen. De stainless steel ofwel RVS sieraden die ik verkoop kan ze ook aan zonder problemen.
Dus een tip, probeer eens RVS. zorg er dan voor dat het allemaal 316L is. dan heb je waarschijnlijk geen last er meer van.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:55

Ik heb het niet heel erg, Als ik ze 2 uurtjes in heb, krijg ik ineens druk op m'n oren. Ik word er helemaal gek van, want dan ben ik inderdaad weer verplicht om dure oorbellen te kopen. Nou, ik heb me er maar bij neergelegd, 1paar zilveren knopjes.. Verdrietig

Tja, paardenspullen zijn ook duur, en je hebt er veel meer aan Haha!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:55

*IDEEIDEEIDEEIDEEEEEE*

Kun je geen zilveren 'hangers' kopen (die dingen die je door je oren drukt) en daar je oorbel aan vast prutsen? Haha!