Allergisch aan wasmiddel, o joy...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Allergisch aan wasmiddel, o joy...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 02:56

Bijna twee jaar geleden kwam ik op erg prettige manier te weten dat "ik + Ariel" niet werkt Clown Ik kreeg allemaal leuke blaasjes die jeukten en opengingen en mijn oor veranderde in een korst. Fun fun, zeker omdat je jezelf de pleuris zoekt naar de oorzaak terwijl je hopeloos blijft isobetadine deppen en zalf smeren. En zeker omdat ik toen net een nieuwe vriend had (we zijn nog altijd gelukkig samen Vork ) Oja, was ook heel gek: toen verdroeg ik mijn oorringen ook niet meer, toen de allergieaanval over was, kon ik ze weer in.

Gisteren had ik weer een miniplekje op mijn oor en een heel nest beginnende blaasjes op mijn benen... Zucht. Snel mijn moeder gebeld, en ja hoor, ze gebruikt nu sinds een maandje Dixan, die vind ik blijkbaar ook niet lief. Kan ik weer alle onlangs gewassen kleren gaan herwassen, ook mijn lakens, etc. Nuja ben al lang blij dat ik deze keer weet wat het is, ik hoop maar dat de schade dan ook beperkt blijft. De vorige keer bleven de blaasjes heel lang voor korstjes en littekens zorgen (en ik was wel heel flink geweest door niet te krabben), als het straks lekker weer is zou ik het erg jammer vinden als ik weer van die horrorbenen heb.

Mijn ma gaat nu LeChat kopen, das antiallergeen wasmiddel, en we moeten nog steeds de wasmachine altijd op de langste programma's zetten omdat die dan beter spoelt.

Ik vraag me wel eens af hoeveel chemische troep in al die dingen zit als je ziet hoe heftig een mens er na een tijd op gaat reageren.. Ik geloof dat je je de dag van vandaag een uitzondering kunt noemen als je nergens allergisch voor bent.

Phrono

Re: Allergisch aan wasmiddel, o joy...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:48

Zit idd veel troep in, ik wil het niet weten. Nagelbijten / Gniffelen
Zo ben ik allergisch voor wasverzachter. Mijn moeder gebruikt het al jaren niet meer, dan maar geen lekker geurtje aan m'n schone kleren. Ik krijg er overal uitslag van, en ik heb al snel last van eczeem en uitslag.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:50

En helpt het niet als je azijn i.p.v. wasverzachter gebruikt? Dat haalt alle zeepresten eruit.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:52

Vonnie84 schreef:
En helpt het niet als je azijn i.p.v. wasverzachter gebruikt? Dat haalt alle zeepresten eruit.

Dat heb ik nog nooit geprobeerd, ik zal het eens vragen aan m'n moeder. Lachen
*edit* we doen wel altijd extra spoelen om alles er zoveel mogelijk uit te krijgen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:53

zo ben ik een hele slechte combi met wasverzachter en robijn? die waspoeder van dat beertje, ik krijg overal jeuk en rooie vlekken, tegen ariel kan ik gelukkig wel.

er zijn toch wel speciale middelen daarvoor ofniet? hopen dat je snel wat vind Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:06

poes schreef:
Ik vraag me wel eens af hoeveel chemische troep in al die dingen zit als je ziet hoe heftig een mens er na een tijd op gaat reageren.. Ik geloof dat je je de dag van vandaag een uitzondering kunt noemen als je nergens allergisch voor bent.

Alleen ben ik vooral allergisch voor natuurlijke dingen Tong uitsteken Katten, wilgen, appels, kiwi... Scheve mond

Dat je tijdens zo'n aanval trouwens niet tegen je oorringen kunt is niet zo heel opvallend... allergische reacties bouwen op. Je maakt histamine aan, dat de allergische reacties veroorzaakt (jeuk, roodheid, zwelling etc). Dan kan iets wat normaal gesproken nauwelijks reactie oproept, ineens erg op gaan spelen. Ik heb het zelf bv bij de paarden: daar ben ik niet echt allergisch voor, maar als ik in de dagen daarvoor bv veel last heb gehad van hooikoorts, dan krijg ik wel een reactie als ik met een paard bezig ben.

Bij mij helpen anti-allergietabletjes (Allerfre, of de goedkopere kruidvat-variant) dan behoorlijk goed. Dat zou je ook zeker kunnen proberen als je zoiets op voelt komen. (Natuurlijk is het handiger om contact met Ariel en andere waspoeders te vermijden, maar dan heb je in elk geval iets om in de tussentijd de jeuk en reacties te verminderen.)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:43

Ik gebruik ook tabletten tegen hooikoorts. Allerfre heb ik ook een tijdje gehad, nu heb ik ze van de dokter, Aerius. Ik denk idd dat het daar ook mee samenhangt, want mijn allergie en eczeem hangt samen met hooikoorts.

Tsja, erg vervelend allemaal. Vork

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:44

hé dat is nou een mooie smoes om niet af te wassen of een vaatwasser aan te schaffen Haha! Haha!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:48

AaronYve schreef:
hé dat is nou een mooie smoes om niet af te wassen of een vaatwasser aan te schaffen Haha! Haha!

Volgens mij gaat het niet over afwasmiddel Knipoog
Maar ik ken het, ik kan niet tegen parfum. Als ik parfum op spuit ( niet alle merken ) krijg ik hele rode vlekken in mijn nek/gezicht. En ook verschrikkelijke jeuk. Hopelijk ben je niet allergisch voor die LeChat.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:48

Ik ben allergies voor fluril en sunil wasmiddel. ik kreeg ook heel veel blaasjes over m'n hele lichaam en had erge koorts. ook dagen zoeken naar de oorzaak tot dat ons mam er achter kwam dat ze ander wasmiddel had gebruikt. Sinds die tijd hebben we altijd Robijn of Omo ofzo....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:57

haha stom Clown

maar dan kan ik dus ook nog met jullie meepraten,
weet niet welk merk, maar bij sommige krijg ik ook echt uitslag en jeuk. Echt irritant

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:40

vervelend, maar idd wees blij dat je weet wat het is en idd er bestaan ook veel zeep/parfum vrije wasmiddelen.

mijn man kan nergens tege muv Robijn, phew ik effe blij want dat ruikt zalig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:42

neutral waspoeder schijnt dan goed te zijn.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:44

poes schreef:
Mijn ma gaat nu LeChat kopen, das antiallergeen wasmiddel.

Lekker toepasselijk bij je naam Knipoog
Wij hadden in Frankrijk ook vaak LeChat, ook handzeep enzo.
Heb daar geen last mee, terwijl ik ook snel uitslag krijg van schoonmaakmiddelen en zeep e.d.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:48

poes schreef:

Dan ben ik een uitzondering Vork
Wel erg vervelend natuurlijk.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:57

Ik ben allergisch voor zeep (en ik heb voedselallergie sinds 3 maanden) maar gelukkig niet voor wasmiddel. Ik gebruik zeepvrije wasgel om met te wassen die PH neutraal is en dat gaat gelukkig wel goed.
Een allergie is echt lastig, je moet er constant op letten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:30

Dat heb ik ook een keer gehad met een goedkoop merk wasverzachter. Lekker helemaal onder de jeukende blaasjes. (netelroos) en in de eerste instantie had ik dus niet in de gaten waar het van kwam. Zohee, dan word je niet dol van de jeuk. Verschrikkelijk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:51

Marigold schreef:
neutral waspoeder schijnt dan goed te zijn.

Werkt bij ons (halve gezin allergisch incl. rode vlekken, bulten en veel kriebels) ook prima die neutral Ja

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:09

Ik heb ook een waslijst aan allergien.

Na een half jaar gewerkt te hebben kreeg ik erge uitslag over mijn gehele lichaam. Overal jeuk en rood, het zag er niet uit en is erg vermoeiend.
Dus ben ik zelf mijn uniformen gaan wassen (illegaal Nors opkijken ) en langzaam aan werd het minder. Het wasmiddel wat ze op mijn werk (ziekenhuis) gebruiken is erg agressief. Het duurde weken voordat het niet meer in de stof zat.
Nu gaat het redelijk goed met mijn huid.

Ik gebruik ook medicatie, een anti-histaminicum (xyzal). Als de jeuk echt erg is gebruik er er nog iets naast (antarax) maar daar word ik erg suf van -slaapt wel goed Vork -

Ik ben benieuwd wanneer de volgende allergie zich aandient...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:26

Heb ik ook gehad bij een bepaald wasmiddel, jeukjeukjeuk. Niet normaal. En wasverzachter gaat bij ons ook niet meer bij de was. wel vervelend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 22:12

Wasverzachter verdraag ik idd mijn hele leven al niet, dus die gebruiken we niet. Ik heb nu meteen kleren aangetrokken die al een hele tijd gewassen zijn en dus nog niet met dixan, en de aanval zet zich gelukkig niet door.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:49

Dit klinkt bekend. Mijn moeder is allergisch voor geuren, maar daardoor ook voor veel soorten wasmiddel. Tevens heeft ze zeer gevoelige huid waardoor zepen en wasmiddelen waar ze qua geur wel tegen kan niet altijd tegen kan qua huisreacties zeg maar. Wij gebruiken nu altijd Neutral waspoeder. Perfect. :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:52

Ik heb dit als klein kind ook gehad, gelukkig ben ik er overheen gegroeid,... Haha!

Nu ben ik allergisch voor muggen, lippenstift etc etc Clown

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:53

xDramaQueen schreef:
zo ben ik een hele slechte combi met wasverzachter en robijn? die waspoeder van dat beertje, ik krijg overal jeuk en rooie vlekken, tegen ariel kan ik gelukkig wel.

Dan heb ik dezelfde allergie als jou. Haha! Ik kan ook niet tegen dat *Beertje*. Ariel gaat prima

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:53

Mijn moeder had een keer wasverzachter van de Lidl ofzo.
Jeuken dat het deed Clown