jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L0veJ0la

jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 12:49

Hallo,

Als een meisje is 16 jaar ofzo dan raak ze zwanger.. en hoe moet je aan de toekomst en huis en paarden en school, veel dingen..
En je ouders.. en je vriendje..
Hoe denkt je over..

Ik vind het leuk als we praten over zwanger en jonge meisjes..
Want mijn zus is sinds 15 jaar zwanger raakte. en nu heeft ze 3 kindjes.. ze is 23 jaar oud..

He mensen ik schrijf als mijn gebarentaal want ik ben doof.. (ik ben zwanger niet)

KletsKoekje

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:53

Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.

Ik heb nu 2,5 jaar een vriendje en het gaat super goed tussen ons. HIj gaat echt heel leuk om met jaimy (mijn zoontje)
Ik heb nu

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:55

Ik heb geen kindje..
Maar het lijkt me best moeilijk om al tienermoeder door het leven te gaan!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 12:58

sorayalover1 schreef:
Ik heb geen kindje..
Maar het lijkt me best moeilijk om al tienermoeder door het leven te gaan!

Ja, het sportpaarden is heel duurder en school weet ik niet.. kinderen..

SweetMellie: Gelukkig gaan jullie goed met je zoontje..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:04

Hoebedoel je het sportpaarden??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:05

Ik denk dat ze paardensport bedoeld Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:06

O haha ja dan snap ik het Tong uitsteken

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:16

ik dnek wara ene wil is is een weg ook al zijn het moeilijke tijden. wel is er veel hulp van buiten af als tiener moederzijnde. ik zie dit bij een vriendin van em ze is 19 en heeft 2 kinderen.
wel als je zwanger bent raak je veel vrienden kwijt en kom je er dus achter dat het geen vrienden zijn...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:20

het lijkt mij heel moeilijk! maar ik vind het altijd wel super knap van die meisjes dat ze echt de keus maken om het te houden en er dan ook helemaal voor gaan Lachen
Het zou mijn keus niet zijn, maar weet niet wat ik zou doen als ik nu zwanger zou raken (ben 20, en nog druk aan het studeren)

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 13:24

Wie is nu wel zwanger?? en iloveyah87: me zus heeft veel vrienden niet kwijt maar die steunen op haar.. als ik en mijn ouders..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:26

Hoe ik tegen tienermoeders aankijk? Hangt ervan af. Als door een verkrachting een kind wordt geboren bij een tienermoeder heb ik daar geen problemen mee. Dat is immers niet hun eigen fout. Ik vindt het ook knap dat ze dan besluiten het te houden. Is iemand een tienermoeder omdat ze geen zin hadden een condoom te gebruiken en gaat de moeder dan zielig doen dat ze niet meer uitkan (in kenniskring gebeurt) dan vind ik dat eigen schuld.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 13:27

VIPPIEKIPPIE schreef:
Hoe ik tegen tienermoeders aankijk? Hangt ervan af. Als door een verkrachting een kind wordt geboren bij een tienermoeder heb ik daar geen problemen mee. Dat is immers niet hun eigen fout. Ik vindt het ook knap dat ze dan besluiten het te houden. Is iemand een tienermoeder omdat ze geen zin hadden een condoom te gebruiken en gaat de moeder dan zielig doen dat ze niet meer uitkan (in kenniskring gebeurt) dan vind ik dat eigen schuld.

of de pil vergeet.. dat kan ook wel.. maar die gebeurt zo vaker dan condoom volgens mij..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:30

Maar ik denk dat als je de pil vergeet, seks hebt, er dn achter komt, nietwaar? Dan zou ik een morning afterpil kopen, (nee, ik denk hier niet zo makkelijk over, maar moet het toch even uitleggen) en niet als het kind geboren is gaan zeuren, want dat zie je heel veel. En daar kan ik echt niet tegen, kind heeft er immers niet voor gekozen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:33

VIPPIEKIPPIE schreef:

Ja, daar ben ik het ook mee eens.

maar door een verkrachting.. Straks lijkt je kind onwijs op die verkrachter, dan denk je er toch steeds aan. Anders is het ''Kijk, dat trekje heeft ie echt van papa'' maar als dat trekje niet van moeder komt, komt het dus van de verkrachter... Lijkt mij niks. Lijkt mji ook zielig voor het kind zelf, als ie een aantal jaar oud is en weet wat verkrachten is. Leuk, je pa is de verkrachter van je moeder en jij was dus niet echt gepland... Scheve mond

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 13:33

waarom kan je niet tegen dan?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:35

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:08

Ik ben 20 jaar en ik heb een zoontje van 2,5
Tja het is idd niet altijd makkelijk om als tienermoeder door het leven te gaan.
Maar waar een wil is, is een weg.. En kan je een probleem altijd oplossen.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:20

Ik zou er niet aan moeten denken om zo jong al een kindje te hebben.. ben nu 15 en ik moet er echt niet aan denken om een kindje te hebben ofzo.. Pff..

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:26

buurmeisje van mij was 15 jaar toen ze haar dochtertje kreeg.
ze is vaak gepest over dit.
vader komt vaak kijken bij zijn dochter en alles gaat goed!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:31

ik ben er geen voorstander van, omdat je op die leeftijd jezelf nog amper volwassen kunt noemen!
je bent dan eigenlijk nog een puber!
in veel gevallen gaat het fout of krijgen deze jongeren psychische problemen!

natuurlijk zijn er ook genoeg goede tiener moeders die het er wel goed vanaf hebben gebracht dankzij veel hulp en steun, en in veel gevallen scheelt het natuurlijk ook enorm als de vader in kwestie ook gewoon zijn verantwoording neemt!
ook ben ik geen voorstander van abortus, op zo'n moment dat het gebeurd moet je ook verantwoord genoeg zijn om daar de consequenties van te kunnen dragen!
al vind ik het in bepaalde gevallen beter voor de moeder en het ongeboren kindje om voor abortus te kiezen!

dus zorg er gewoon voor dat je een goede anticonceptie slikt!

maar ik ben ook van mening dat als het perongelijk toch gebeurd en de persoon in kwestie wil het kindje houden dan vind ik dat de familie zoveel mogenlijk moet meehelpen en haar steunen!

ik ben van mening dat je er dan met genoeg steun en hulp ook wel komt, en de toekomst loopt dan wel iets anders als vaak gepland maar dat hoeft geen verkeerd ding te zijn en kan ook dan erg mooi worden met alleen wat omweggetjes!

ik heb het hier dan niet over een verkrachting, hierbij spelen heel andere oorzaken en gevoelens mee!

p.s. ik begrijp je goed hoor en vind het knap dat je zo goed kan schrijven ondanks dat je doof bent OK dan!
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 09-06-07 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:32

Ik heb zoiets... als je aan seks begint weet je dat je zwanger kan worden en dan draag je daar de verantwoordelijkheid voor. Mocht ik aan seks beginnen en zwanger raken dan zou ik daar dus ook de verantwoordelijkheid voor dragen Lachen Bij verkrachting zou ik wel zwaar overwege het kind te laten aborteren, dat lijkt me té zwaar om daar dagelijks mee geconfronteerd te worden.

Ik ben dan al wel bijna 18 maar tegenwoordig duiken ze met 13 al het bed in, en dan gaat mijn eigen mening vaak niet echt op omdat je dan zelf nog aan het begin van je puberteit is en er echt nihil sprake is van volwassenheid, laat staan de verantwoordlijkheid over een ander persoon te dragen. Maar met 13 al seks is sowieso niet iets waar ik goedkeurend over denk Nagelbijten / Gniffelen

SweetMellie schreef:
Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.

Is dit niet extra zwaar om op die manier als moeder door het leven te gaan? Natuurlijk kan je kind er niets aan doen maar op deze manier wordt je wel dagelijks geconfronteerd met wat toen gebeurde... lijkt me ook moeilijk om later aan hem uit te leggen.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:39

ik denk dat sweetmellie daar wel vrede mee heeft gevonden. en ze nu geniet van haar zoontje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:20

Ik vind het triest als iemand van 15 bewust zwanger raakt, omdat ze zichzelf al zo volwassen vind Clown Maar o wee als het kind geboren is, hoe moet het dan met school, uitslapen, geld en stappen? Sja als 15 jarige kan je niet eens voor jezelf zorgen, want je bent nog niet volwassen. Dus zadelen ze pa en ma maar op met het kind... die kids hebben meer voorlichting nodig...

Als je jezelf volwassen genoeg vind voor seks, dan moet je ook de consequenties aanvaren en niet zeuren (uitzonderingen daar gelaten zoals in geval van een verkrachting.) Door de pil heen zwanger worden is een risico die je loopt: dan moet je maar een extra condoom gebruiken.

Laat kinderen, rustig volwassen worden. Want een kind moet geen kind krijgen. (daar is de verantwoordelijk te groot voor)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook niet wil dat mijn schoonzus zwanger word. Ondanks haar erg volwassen leeftijd is zij nog té onverantwoordelijk bezig.

Mijn motto: als je niet voor jezelf kunt zorgen, neem dan ook niet bewust de zorg van een ander op je.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-06-07 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:24

Maar als je verkracht bent? en je wilt het kind niet. En abortus is verboden. Wat moet je dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:25

Er zijn altijd mazen in de wet... je kan onder bepaalde omstandigheden altijd abortus aanvragen, ook in bv engeland. Via de rechter kun je wel abortus aanvragen.

Verkrachting is sowieso een geval apart, want dat heb je niet zélf voor gekozen. Voor vrijwillige seks wel...