's avonds niet kunnen slapen, i.v.m. weer tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

's avonds niet kunnen slapen, i.v.m. weer tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 13:58

Hoi Hoi!

Ik kan 's avonds al moeilijk in slaap komen, ook in de winter, maar in de zomer (en zoals nu) is het gewoon helemaal een ramp.
Ik raak dan helemaal bekneld in de dekens i.v.m. het zweet (zweten doe ik altijd met warm weer in bed). En word dan helemaal gek want als ik even anders wil liggen, gaan de dekens mee en zitten ze "vast" aan je benen.. Boos!

Hierdoor kan ik totaal niet slapen, en wordt dan ook helemaal gek van mezelf wat soms uitloopt tot een woede-aanval.. Scheve mond (gister-avond nog één gehad, om 1 uur 's nachts (daarvoor dus heel geiriteerd al) en dan duurt het weer een uur tot ik gekalmeerd ben en dan 's ochtends om 6 uur er weer uit.. Scheve mond)

Tips als:
- Raam los zetten
- Dekens van je af doen
Heb ik niks aan, dit omdat het gewoon niet werkt en ik doodsbenauwd van angst word dan.

- Raam los zetten; het gevoel dat iedereen zomaar binnenkomt (zelfs als het op een kiertje staat)
- Dekens van je af doen; het gevoel dat iedereen zomaar "aan je kan zitten"
Natuurlijk gebeurt het (waarschijnlijk) niet snel, maar dat gevoel heb ik gewoon en wil niet weg.. Verdrietig

Dus iemand een goede tip?
Owja voor zo'n draaiding, voor koude lucht, hebben we momenteel geen geld.
(of iig voor nieuwe dingen hebben we geen geld, we komen nu al amper rond en me ouders werken al ontiegelijk veel)

Groetjes,
BellyBel

Barmat

Re: 's avonds niet kunnen slapen, i.v.m. weer tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:01

slapen onder een heel dun lakentje misschien? Vaak is het idee dat je iets over je heen hebt al voldoende, het hoeven geen dikke dekbedden te zijn.

Een ventilator is echt niet zo duur hoor, bij budgetwinkels kun je voor en tientje vaak al slagen.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:03

Neem 2 uur voordat je op bed gaat 1/2 pilletjes Melatonine:).
Heb ik ook want ik ben ook een moeilijk slaper.
Probeer maar eens werkt bij mij echt Lachen
En zoals hier bopven gezegt dun dekentje:)
Zou ik toch proberen raam gewoon open doen en zo niet nadenken .
Dat id hbe ik zelf ook wel eens Tong uitsteken
Of anders raam open hor ervoor deur dicht en geen dekens doe ik ook wel Lachen

Suc6 vanacht haha
Laatst bijgewerkt door Nienke86 op 08-06-07 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:03

dun laken, en tv kijken/boek lezen voor het slapen gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:05

Wat "zo'n draaiding" betreft: scoor er een voor een euro of 3 bij Het Goed (kringloopwinkel)!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:07

dekbed uit je hoes en alleen onder je hoes gaan slapen.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 14:08

Bedankt voor de tips Lachen
Vanacht ga ik het even met alleen mijn dekbekdovertrek proberen. (laken hielp vroeger voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen)

En we moeten echt elk dubbeltje omdraaien zo'n beetje.. dus meer uitgaven per maand dan wat we nu doen kan echt niet!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:10

kijk eens op mp voor een ventilator of bij blokker 15 euro ofzo, en zet die in je raam opening gericht op je bed Tong uitsteken doe ik ook altijd had precies hetzelvde als jij !!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:07

maudy_89 schreef:
kijk eens op mp voor een ventilator of bij blokker 15 euro ofzo, en zet die in je raam opening gericht op je bed Tong uitsteken doe ik ook altijd had precies hetzelvde als jij !!!!

ze geeft al aan dat dat geen optie is.

Onder je dekbedhoes slapen met zo min mogelijk kleding aan
vlak voor je gaat slapen lauwe thee drinken en een flesje water naast je bed zetten
en zo rustig mogelijk proberen te blijven
(ik weet, is moeilijk, maar heb hetzelfde probleem.
Probeer overdag zoveel mogelijk je gordijn/luxaflex/verduitering dicht te houden
probeer ook alle deuren van het huis dicht te houden
zet pas na 8 uur de ramen en deuren allemaal open en probeer zoveel mogelijk frisse lucht in huis te krijgen
als je dan gaat slapen, kan je je raam weer dicht doen

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:12

Ik doe wel eens zo'n fles water in de vriezer en tot die helemaal is bevroren. Dan kan je de fles tegen je aanhouden als het warm is Tong uitsteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:17

Wat ik ook wel eens doe als mijn vriend er niet is, van hoofdkussen wisselen als het te warm word, dan heb je weer een koel kussen. Je kan hem natuurlijk ook even omdraaien als je er maar eentje hebt.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:18

Ik an ook iet slapen zonder deken, ik krijg ook het gevoel dat "iedereen je kan zien enz".
Ik doe altijd alleen m'n laken tot aan m'n heupen over me heen.

Overdag idd zoveel mogelijk alles dichthouden zodat het lekker koel blijft.

Een grote fles water invriezen en dan in en kussensloop o.i.d inrollen en bij je in bedleggen dan kun je er lekker tegenaan liggen en dat koelt ook af.

En zo min mogelijk aantrekken in bed, en wat je aan hebt, zoveel mogelijk katoen.

Ikzelf heb wel altijd een ventilator bij m'n bed staan en m'n ramen open, maar dat is hier dus geen optie.

Succes ermee!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:22

Klinkt gek maar probeer als je niet kan slapen andersom te gaan liggen of zelfs op de grond oid..

Ik kan in de zomer ook niet goed slapen (in de winter ook niet 123.. maargoed) en draai me dan om. Kan ik nóg niet slapen ga ik het op de grond proberen (dekbed en al mee Clown ) En soms vind je me ook wel terug in de lakens/kussens die niet gebruikt worden aan de andere kant van mijn kamer..

Álles om te kunnen slapen he Haha!

Misschien een tip: ga voordat je gaat slapen wat buikspieroefeningen doen oid Clown Krijg je een strak buikje én ben je eerder moe waardoor je beter slaapt (niet dat je daar erg veel zin in hebt in de zomer...).

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:22

Algemene tips wat betreft slapen:
* Ga op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op. Regelmaat helpt om goed te slapen.
* Blijf overdag wakker zodat u ’s avonds goed kunt slapen.
* Eet ’s avonds niet te veel.
* Sport en lichaamsbeweging is goed voor de nachtrust. Lekker moe in bed vallen slaapt prima.
* Drink ’s avonds geen koffie of kies voor cafeïnevrije koffie.
* Zorg ervoor dat u zich het laatste uur voordat u naar bed gaat ontspant. Ga bijvoorbeeld een stukje lopen of neem een warm bad. Ga niet nog snel even de was ophangen of de administratie bijwerken. Ook televisie kijken kunt u het laatste uur voordat u naar bed gaat beter niet doen.
* Maak gebruik van oordopjes, wanneer storende geluiden u belemmeren om goed te slapen.
* Sta op wanneer het u niet lukt goed te slapen en ga iets doen wat afleidt en ontspant, bijvoorbeeld muziek luisteren.
* Wees matig met alcohol. Door alcohol kunt u tussendoor wakker worden. Ook zorgt alcohol er voor dat u minder diep slaapt en kunt u dus minder goed slapen.
* Gebruik een plantaardig product met hop, valeriaan en melisse als hulp om goed te slapen.

Wat betreft de warmte, misschien helpt het om op de grond te slapen, of verhuis naar de kelder Knipoog Verder zoals Angelstears al vermeld heeft, proberen de warmte overdag buiten te houden.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:28

BTW Soms helpt het bij mij ook wel eens om mn been of een ander ledemaat buiten bed te hangen Clown

Alsje begrijpt wat ik bedoel Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:34

Bijna hetzelfde probleem als de TS heeft. Alleen ik heb de gedachte niet van inbrekers etc maar zweet me wel vaak te pleures ongeacht dat ik mijn raam en deur wijdopen heb.
mss kan je een horr voor je raam zetten en onder een dunne deken slapen?

Ik heb nu zo'n dunne deken van de blokker (gewoon zo'n geval wat je over de bank heenlegt) hij is lekker dun, maar alsnog zweet ik me 's ochtens de pleurus maar minder dan met mijn normale dekbed.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:25

Onder een laken gaan slapen Knipoog
En misschien een raam open maar dan met een hoor of hor (hoeheetdat?) tegen de vliegen ervoordoen wat je aan de buitenkant niet open kan doen.. Knipoog

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:26

Btw; er bestaan waterbedden, geen waterkussens? Bloos
Zou we lekker koel zijn lijkt mij.. Knipoog

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:30

ik heb hier ook heel veel last van, heb zelf een ventilator. maar lig snachts me eigen toch kapot te zweten omdat ik gewoon de dekens niet van me af durf te doen.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:31

Heej moet je niet eens aan een ander dekbed gaan denken dan?? Ik weet niet waar je onder slaapt maar dat kan ook uitmaken!
Katoen bijvoorbeeld ipv synthetisch?

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 21:41

Uhm, mijn dekbedovertrek is katoen maar wat er in zit geen idee.. Tong uitsteken

@ Jennnnn; Dat doe ik ook wel is als ik in een ander bed moet slapen, maar heb zelf een hoogslaper met zo'n rand ervoor en moet ik mijn been (of wat anders hihi), over die rand gooien en dat licht neit bepaald fijn.. Tong uitsteken

Utan schreef:
Algemene tips wat betreft slapen:
* Ga op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op. Regelmaat helpt om goed te slapen. Ik probeer zoveel mogelijk regelmatig te slapen, ga meestal rond half 10/10 uur naar bed, en moet dan meestal volgende ochtend om 6 uur eruit maar de ene keer kom ik moeilijker in slaap dan de andere keer en zo verschillen de tijden wel weer heel erg
* Blijf overdag wakker zodat u ’s avonds goed kunt slapen. Dat lukt wel, ben druk genoeg Haha!
* Eet ’s avonds niet te veel. Hmm.. ga het is proberen Lachen
* Sport en lichaamsbeweging is goed voor de nachtrust. Lekker moe in bed vallen slaapt prima. Is het genoeg als je van ma t/m vr 28km p/dag fietst? (ik fiets namelijk 14km naar school en 14km weer terug)
* Drink ’s avonds geen koffie of kies voor cafeïnevrije koffie. Ik drink nog geen koffie, maar gek genoeg slaap ik van cola naar mijn gevoel beter Verward (daar zit toch ook cafeïne in?)
* Zorg ervoor dat u zich het laatste uur voordat u naar bed gaat ontspant. Ga bijvoorbeeld een stukje lopen of neem een warm bad. Ga niet nog snel even de was ophangen of de administratie bijwerken. Ook televisie kijken kunt u het laatste uur voordat u naar bed gaat beter niet doen. Hmm, meestal computer ik dan of kijk ik tv.. Scheve mond van een warm bad (of heel af en toe een douche, ja ben blij dat we allebei hebben) wordt ik alleen maar wakker.. Scheve mond
* Maak gebruik van oordopjes, wanneer storende geluiden u belemmeren om goed te slapen. Nog nooit geprobeerd, maar van bv. vaste geluiden slaap ik rustiger naar mijn gevoel
* Sta op wanneer het u niet lukt goed te slapen en ga iets doen wat afleidt en ontspant, bijvoorbeeld muziek luisteren. Ik ga het proberen Lachen
* Wees matig met alcohol. Door alcohol kunt u tussendoor wakker worden. Ook zorgt alcohol er voor dat u minder diep slaapt en kunt u dus minder goed slapen. Ik drink nog geen alcohol (15jr)
* Gebruik een plantaardig product met hop, valeriaan en melisse als hulp om goed te slapen. Wat bedoel je hier precies?

Wat betreft de warmte, misschien helpt het om op de grond te slapen, of verhuis naar de kelder (kelder hebben we niet);) Verder zoals Angelstears al vermeld heeft, proberen de warmte overdag buiten te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:45

ik moet altijd onder de dekens liggen, en dan ook echt helemaal. Mijn deur naar het balkon en raam staan al open. Helpt niet echt en er komen alleen maar mugjes bij.

Wat nog wel eens helpt is mijn laken voor het slapen gaan even buiten hangen. Is die ook weer lekker fris en koel.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:50

Je kan ook nog proberen om een vochtig koud washandje op je voorhoofd en op je oogleden te leggen. Het werkt verkoelend(?), naja het koelt in ieder geval af.
Heb hetzelfde "probleem" als jij, erg vervelend. Het washandje werkt bij mij altijd nog het beste, (ook goed voor als je hoofdpijn hebt)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 00:04

haha, als ik alcohol heb gehad slaap ik juist beter Lachen

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 00:10

Ik heb met de hitte wel altijd mijn raam open, maar deze kan op een knip, zodat je hem niet verder open kan maken. Dan staat ie toch open en kan er niemand naar binnen komen. Het scheelt namelijk wel aanzienlijk in de hitte (mijn bed staat onder het raam)
Een hor tegen de muggen is dan wel gewenst trouwens.