Alternatieve geneeswijzen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij vertrouwen in alternatieve geneeswijzen?

Ja
34 (70%)
Nee
4 (8%)
Geen mening
Geen stemmen
Eigenlijk niet, maar ik zou het wel proberen als ik pijn had
10 (20%)

Totaal aantal stemmen: 48


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 01:10

Ik ben benieuwd hoe jullie denken over alternatieve geneeswijzen. Heb je er zelf wel eens gebruik van gemaakt en hoe was je ervaring. Of vind je het helemaal niets en waarom?

Omdat er veel verschillende alternatieve geneeswijzen zijn, en ik mezelf ook bezig houdt met alternatieve geneeswijzen, ben ik geinteresseerd in jullie mening en/ of ervaringen zowel positief als negatief. Uiteraard kan dit voor jezelf zijn of bijvoorbeeld voor een dier.

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 01:28

Wat bedoel je met alternatieve geneeswijzen.

Ben zelf iemand van de homeopathische druppels, zalf en korrels.
Osteopaten en accupunkturisten.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 09:13

Eigenlijk alles wat niet onder de reguliere geneeskunst valt, maar waar toch positieve ervaringen en resultaten mee behaald zijn om het welzijn van mensen en dieren te bevorderen.

Ik ga zelf ook bij voorkeur naar een homeopatisch arts en heb daar goede resultaten mee. Ik voel me daar ook prettiger bij tenzij het niet anders kan.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:31

ikzelf heb ms en naast de medische kant werk ik ook met een kinesiologe!
ik kan niet zeggen dat ik zeker weet of het wat gaat doen maar ik voel me er wel heel goed bij en ik denk dat dat ook heel belangerijk is!

baadt het niet dan schaadt het niet! Haha!

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:34

ik heb bij mijn paard een osteopaat gehad en dat is me erg goed bevallen! Toos was na behandeling duidelijk een stuk rustiger en relaxter.

voor mezelf ga ik over 2 weken naar een acupuncturist, ik ben héél benieuwd hoe dat gaat zijn.
ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen, hoe dat is bevallen...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 12:05

Ik hoor daar wel veel goede dingen over. Zelf heb ik er (nog) geen ervaring mee.

Ben benieuwd hoe jouw ervaring zal zijn. Sterkte in ieder geval!

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:11

Oke, ehm, ik ben voor, ik heb vaak goede resultaten gehad met Homeopathie.. Al ben ik wel van mening dat je daar niet 100% op moet gaan vertrouwen. Het is eerder een ondersteuning van een genezingsproces dan bijvoorbeeld bij het reguliere echt groot inrgijpen d.m.v. een operatie of iets anders, ik vind het dan ook verkeerd als sommige mensen alleen op de alternatieve geneeswijzen vertrouwen, soms is het niet daarmee op te lossen. Wat ik grote pluspunten vind is dat het geen bijwerkingen heeft en je geen risico's loopt bij het innemen van homeopathische middelen.. Met andere alternatieve geneeswijzen heb ik geen ervaring maar met homeopathie ergg veel (mn vader is zelf al heel lang homeopaat)

Anoniem

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:13

ja
soms zelf wel meer dan in de reguliere...

Wat ik zo jammer vind is dat regulier en alternatief niet samen werk...

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:14

vind ik ook RK... Maar alternatief kan wel als een ondersteuning gebruikt worden, gelukkig werkt het elkaar dan niet tegen..

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:19

ja ik geloof er in. Ik heb zelf suikerziekte en een kennis van mij is homiopaat. Ze had mij wat spul gegeven waar ik 3x daags aan moest ruiken. Om eerlijk te zijn vond ik het echt onzin, want suikerziekte is niet te genezen en dan zou 3x daags er aan ruiken het misschien wel kunnen genezen? Maar goed wie niet waagt wie niet wint, dus ben er maar wel aan begonnen. Vanaf dat moment werd ik ontzettend moe, lag bijna 24 uur op bed en was echt tot niks instaat. Mijn hele suikerspiegel raakte op de hobbel omdat mijn aalsvleesklier zelf weer dingen ging doen. Ik ben er toen na 3 week mee gestopt omdat ik een overreactie had. Mijn lichaam reageerde veel te heftig en het moest verdund worden etc. Maar op dat moment had ik er echt geen trek meer in, was helemaal kapot. Sinds dien geloof ik er in. Ik vind het nog steeds appart om te bedenk dat je lichaam zo ontregeld kan worden van 3x daags aan een spulletje ruiken.

Achteraf gezien heb ik er wel spijt van dat ik niet doorgezet heb, nu is het helaas te laat.

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:23

Wij gebruiken thuis veel homeopatische geneesmiddelen, tegen keelpijn, oorpijn, hoesten etcetera allemaal van die alledaagse klachten.

Toen ik aan mijn blindedarm ben geopereerd (ingrijpende operatie want ze hadden het pas na vier weken ontdekt) ben ik na afloop bij een magnetiseur geweest. Ik was toen nog maar 10 dus ik weet het er fijne niet meer van, maar de dokters (die niet wisten dat ik bij een magnetiseur kwam uiteraard) zeiden dat ze nog nooit zo'n snel herstel hadden gezien Haha!

Dus ja, wie zal het zeggen, het heeft me in ieder geval geen kwaad gedaan Lachen

edit; heb in de poll gekozen voor de laatste optie, want ik ben er niet 100% van overtuigd, maar ik zou het zeker proberen als het nodig is. Het kan nooit kwaad en voor hetzelfde geld werkt het wél.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 13:58

runningkawa schreef:
ja
soms zelf wel meer dan in de reguliere...

Wat ik zo jammer vind is dat regulier en alternatief niet samen werk...


Ja, dat is ook mijn idee. Ik denk dat dat zeker in het belang van mens en dier is.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 07-06-07 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:00

Ik doe vaak alleen maar via natuurlijk genezen als iemand hier iets heeft,zelf maak ik ook veel brouwsels.Dat doe ik ook soms voor mensen die er om vragen.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:02

Ik heb er al veel dierenarts kosten mee bespaard.

titan

Berichten: 541
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:05

Ik geloof er ook in, ik heb de ziekte van Crohn, en ga nu al een jaar naar de acupunturist, en bij mij heeft het zeker geholpen.
Als ik nu erge last heb ga ik daar heen, is heel ontspannend vind ik.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:07

Mijn hond had laatst last van haar heup en kon haar poot niet optillen,na 3 traumeel pilletjes was het over.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:11

marleen_usar schreef:
Mijn hond had laatst last van haar heup en kon haar poot niet optillen,na 3 traumeel pilletjes was het over.


Ja, dat is natuurlijk gaaf!

Loan01

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Oost-vlaanderen (België)

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:11

Casca schreef:
Oke, ehm, ik ben voor, ik heb vaak goede resultaten gehad met Homeopathie.. Al ben ik wel van mening dat je daar niet 100% op moet gaan vertrouwen. Het is eerder een ondersteuning van een genezingsproces dan bijvoorbeeld bij het reguliere echt groot inrgijpen d.m.v. een operatie of iets anders, ik vind het dan ook verkeerd als sommige mensen alleen op de alternatieve geneeswijzen vertrouwen, soms is het niet daarmee op te lossen. Wat ik grote pluspunten vind is dat het geen bijwerkingen heeft en je geen risico's loopt bij het innemen van homeopathische middelen.. Met andere alternatieve geneeswijzen heb ik geen ervaring maar met homeopathie ergg veel (mn vader is zelf al heel lang homeopaat)


Hier ben ik het grotendeels wel mee eens. Alleen zorgt de homeopathie en de acupunctuur dat er ingegrepen wordt voor je ziek bent, en de westerse geneeskunde grijpt pas in terwijl je ziek bent. Een heel groot verschil dus.
Als ik ziek ben ga ik eerst en vooral naar een gewone arts, maar vraag speciaal niet om antibiotica (dat is meestal veel te hard voor je lichaam). Daarna ga ik naar de acunpuncturiste om me te laten behandelen. En heb hier al redelijk wat resultaten van gehad.
Zo ben ik vaak moe en kan me niet goed concentreren. Wel ik kan je zeggen, na dat je bent geprikt en je pakt op tijd je kruiden in dat het al veel beter gaat! Alleen voel je er niet zo'n groot effect van ivg met westerse geneeskunde. Bij de westerse krijg je echt een boost maar die zwakt ook heel rap weer af. In de chinese geneeskunde bouw je weer op, maar gaat het er niet meer af. Dat is een heel groot verschil.

Maar zoals de rest hier al zegt: ik zou heel graag de twee soorten geneeskunde samen zien werken. Alleen zijn ze allebei iets te koppig om dat te doen Knipoog

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:15

Ik zou graag willen samenwerken met de reguliere geneeskunst. De koppigheid zit denk ik vooral bij de reguliere geneeskunst als ik zo om me heen kijk. Maar goed je kan natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren. In het UMCG in Groningen zit een arts die niet negatief tegenover samenwerking staat.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 07-06-07 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Loan01

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Oost-vlaanderen (België)

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:16

Ja dat is zeker waar. Maar heb toch ook al gehoord van een paar alternatieve dokters dat ze niet open staan om samen te werken.
Maar de grootste weigering komt zeker van de westerse kant

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:13

Het is van beide kanten... Volgens mij heeft mn vader een tijd geleden verteld dat ze nu in het ziekenhuis van Amersfoort (weet niet zeker of het nou amersfoort was Bloos ) botbreuken gaan behandelen dmv homeopathie..

Ik denk dat de samenwerking nooit echt helemal goed zal gaan. De reguliere geneeskunde is te veel met chemische geneesmiddelen overal maar inspuiten, wat ook heel goed helpt, maar kaarsrecht tegenover het princiepe van alternatieve geneeswijzen staat..

ik ben het er helemaal mee eens dat je met alternatieve geenswijzen meer een weerstand opbouwt dan altijd maar antibiotica spuiten..

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:01

Mijn dochter is 6 jaar ziek geweest, en niemand wist wat het was.Na 3 minuten meten in een allergie centrum was alles duidelijk, een koemelk eiwit allegie en een schimmel in haar darmen.Ze kreeg een dieet, ozon tharapie,en bio resonatie therapie.Al snel ging het veel beter.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 22:10

Dat is toch best heel bijzonder. En natuurlijk heerlijk voor je dochter/

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:22

Nog zo'n praktijk voorbeeld:
Ik was laatst met mijn paard bij de dierenarts omdat hij onregelmatig liep.
Eenmaal daar kon hij niks vinden, hij liep weer goed, zowel op harde als zachte bodem.
Mijn DA heeft mij doorgestuurd naar een osteopaat.
Bleek dat ik het hele probleem was. Mijn bekken stonden scheef, en daardoor nam ik een onbewuste verkeerde houding aan die op mijn paard begon te werken.
Ben nu ruim een week later, moet mijn paard elke dag bepaalde spieren masseren en daarna longeerwerk gedurende 20 minuten. Laag en diep laten lopen.
Sinds gister loopt mijn paard weer helemaal oke.
Nu alleen mezelf nog een keer laten controleren en ik kan weer rustig beginnen met rijden.

Anoniem

Re: Alternatieve geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:26

runningkawa schreef:
Wat ik zo jammer vind is dat regulier en alternatief niet samen werk...

Ik zat in Hoorn bij een natuurarts die dus ook reguliere medicatie voorschreef!
De beste man had ook een wachtlijst van ruim een jaar....
Dus ze zijn er wel, door hem ben ik eindelijk van mn candida afgekomen....maar heb dus ook
chemissche medicatie gekregen daarvoor heel in het begin...

Ik heb goede en slechte ervaringen met natuurgeneeswijzen, ik ben nu weer bezig met een site voor dieren http://www.dierendokter.nl klinkt erg hoopvol en goede uitgebreide info....
Ik ben benieuwd.