Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spoekie schreef:Het kan heel goed hoor. Ik ben ook een hele tijd enigszins depri geweest en zelfs als ik lag te huilen, dan dacht ik soms: 'Waarom voel ik me eigenlijk zo?' En het antwoord was mij toen niet duidelijk..
WildChild schreef:Hij heeft eigenlijk niets in zijn leven waar hij zich druk om zou kunnen maken, alles gaat zijn gangetje.
crossmonster schreef:ben je echt depressief, dan wil je juist niet met iemand erover praten
crossmonster schreef:ik ben zelf erg depressief geweest, dus ik weet wat het is,
iemand die depressief is, schreeuwt in stilte om hulp, niet via internet via je msn naam, want dan wil je dat iedereen je aanspreekt daarover.
ben je echt depressief, dan wil je juist niet met iemand erover praten
crossmonster schreef:ik ben zelf erg depressief geweest, dus ik weet wat het is,
iemand die depressief is, schreeuwt in stilte om hulp, niet via internet via je msn naam, want dan wil je dat iedereen je aanspreekt daarover.
ben je echt depressief, dan wil je juist niet met iemand erover praten
ikenindi schreef:1: hij zegt: `goed` dan kun jij vragen: `echt`? en kun je op die manier echt over gevoelens praten. laat hem gewoon merken dat je er voor hem wil zijn. en dat hij bij je terecht kan als hij dat wil.
Evelijn_ schreef:ikenindi schreef:1: hij zegt: `goed` dan kun jij vragen: `echt`? en kun je op die manier echt over gevoelens praten. laat hem gewoon merken dat je er voor hem wil zijn. en dat hij bij je terecht kan als hij dat wil.
Dat ben ik niet met je eens. Als iemand zegt dat het goed gaat, gaat het misschien ook wel goed. Een tweede mogelijkheid is het feit dat degene dat zegt om maar niet over zijn situatie te praten.
Als hij antwoordt met 'goed', dan denk ik dat het het beste is om hem gewoon te laten, er verder niet over door te vragen. Dat kan voor hem nogal vervelend zijn.