Yes hooikoortsweer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Yes hooikoortsweer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 16:13

wat ben ik blij met dit weer ( ja, ook wel Tong uitsteken ) Vorig jaar bar wijnig last van hooihoorts gehad, en nu de laatste tijd kwam het ineens weer terug. Dikke ogen bijna neit open kunnen doen omdat het voelt alsof er zand in zit! Nu ben ik benieuwd welke "medicijnen" jullie gebruiken. Bij mij werkt het altijd maar even en dan stopt het. ik heb allervrij ofz gehad. die werkt voor geen drol meer. Nu heb ik reactine. hopen dat die wel werkt..

vErtel Tong uitsteken

Phrono

Re: Yes hooikoortsweer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:48

Reactine heb ik ook gehad, wat heb ik eigenlijk niet gehad.. Heb nu aerius op doktersrecept maar dat werkt ook niet echt.
Heb dit jaar al last van hooikoorts sinds februari en het zit nu wel op z'n hoogtepunt. Ik heb zere ogen, volle neus, té vaak niezen op een dag, en ik voel me zo moe de hele dag. Ik haat hooikoorts. Boos!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 20:27

ik nies echt de hele dag. mn neus zit ook vol. Dacht neem er 2. Maar is dat heel erg. staat op de verpakking dat met over dingest dat je dan de HA moet bellen Tong uitsteken

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:05

Ik heb alle middeltjes van de drogisterij en apotheek al wel geprobeerd voor mijn hooikoorts. Maar niets hielp.
Toen Aerius - Aerius in combinatie met Livocav en Livostin (oogdruppels en neusspray) - Aerius dubbele dosis op dokters voorschrift.
Ik probeer die dubbele dosis Aerius nu zolang mogelijk uit te stellen, want anders is er geen hoop meer voor mij Nagelbijten / Gniffelen.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:26

Ik gebruik alweer een paar jaar Flucticason propionaat, ik geloof dat het eerst anders heette...
Ik weet niet zo goed of het echt werkt, heb iedere dag wel ff last van m'n hooikoorts en vaak snachts en sochtens blijft mn neus lekker dicht zitten...
Vooral als ik bij de paarden ben dan ben ik soms niet meer te stoppen met niesen, zo moe wordt je ervan!
Ik durf eigenlijk niet te stoppen om te proberen of het erger wordt, ik wil gewoon eens een medicijn die alle verschijnselen weghaalt!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:28

Broer heeft er ook last van. Pillen neemt hij, andere dingen helpen niet. Maar dit blijkbaar ook niet Huilen van het lachen
Jeetje zeg Ach gut Veel succes deze zomer.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:30

Oh joepie hooikoorts No Cheer

Ik nies echt bijna constant, en heb gigantische jeuk in mijn ogen. Gelukkig heb ik van die Livocab oogdruppels en die werken wel goed.
Van die neusspays voor hooikoorts helpen bij mij eigenlijk nooit, dus ik gebruik Otrivin Menthol. Ik wil nog wel gewoon kunnen ademhalen en hiermee kan dat dus gelukkig Bloos .
En ik heb tabletjes die dezelfde werkzame stof hebben als Allerfre (Loratadine) maar ik heb nou niet echt het idee dat het werkt.
Ik denk dat ik aankomende week toch maar eens naar de dokter ga, om andere medicijnen te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:39

Ik gebruik Xyzall voor mijn hooikoorts, ze helpen op zich wel, maar met dit weer is de hooikoorts nog sterker dan anders Nagelbijten / Gniffelen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:45

O hel, ik loop al vanaf woensdag met tranende, dikke, rode ogen, al niesend en snotterend hondsberoerd te zijn. Heb er koorts bij gekregen en heb twee nachten nauwelijks tot niet geslapen, kortom; ik ben een compleet wrak nu en ik zie er niet uit.....
ik slik ook reactine, maar dnek dat ik maandag toch de huisarts eens ga bellen, want ik houd het echt niet meer uit zo.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:23

ik had vroeger ( groep 8) last van hooikoorts.. Op de manege waren deze tijden van pollen echt ene ramp..
Toen ik 3 jaar geleden op een kliniek ging werken had ik dagelijks te maken met het stof van stro en hooi. En ik ben over mn hooikoorts heen gegroeid Haha!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:24

CarpeDiem schreef:
ik had vroeger ( groep 8) last van hooikoorts.. Op de manege waren deze tijden van pollen echt ene ramp..
Toen ik 3 jaar geleden op een kliniek ging werken had ik dagelijks te maken met het stof van stro en hooi. En ik ben over mn hooikoorts heen gegroeid Haha!

Lucky you Cool

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:26

ik gebruik allerfre en moet zeggen helpt wel iets Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:28

AERIUS.

Daar zweer ik heilig bij. Lovers

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:32

ja lekker he! sinds een week ist weer hell on earth.. maar ik weet wel iets dat heel goed werkt!
Ik gebruik een chinese kruiden pilletje (jaja). T heet Jade Screen. Aan t begin werkt t niet meteen heel goed, maar naarmate je t wat langer gebruikt, gaat t beter werken, je moet t gewoon eerst ff in je systeem hebben. Het is een voedingssuplement. T voordeel is dat je jezelf niet vol zit te pompen met allerlei chemische rotzooi.
T heeft ook nog leuke bijwerking.. je krijgt dr namelijk energie van (dr zit ginseng in). Ik gebruik dit middel nu al 3 jaar.. ik slik t alleen in t seizoen en dan 1x1 pil tot 3x 2 pillen per dag. Op dagen dat ik er niet zoveel last heb slik ik ook een pil om t in mn systeem te houden. Is echt toppie spul!!

(ik weet alleen niet waar je dit kan kopen, want mijn moeder besteld het altijd voor mij.. en dan altijd gelij keen doos met 10 potten haha)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:42

Hier nog een 'slachtoffer'.
De vrij verkrijgbare middelen werken bij mij helaas niet of nauwelijks, en de wat zwaardere middelen van de HA maken me vrijwel allemaal moe.
Een bijwerking, maar moe ben ik toch al door de hooikoorts.
Ik ga het nu proberen met het eten van honing van een imker uit de buurt.
Heb er eentje gevonden die binnen een straal van 10 km van mijn huis zit, en dat is een vereiste voor de honing-kuur.
Zal mij benieuwen!
Iemand die er toevallig zelf al ervaring mee heeft?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:44

Roseane schreef:
AERIUS.

idd Ja.

Ik gebruik ook oralgen, na 3 jaar zou je er vanaf moeten zijn, gebruik het al bijna 3 jaar maar het word steeds erger heb ik het idee Scheve mond.

Deze week was het idd wel fijn, geen last gehad.
Maar nu heb ik wel weer last, m'n hele ogen zijn rood en jeuken.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:45

Kiara schreef:
Hier nog een 'slachtoffer'.
De vrij verkrijgbare middelen werken bij mij helaas niet of nauwelijks, en de wat zwaardere middelen van de HA maken me vrijwel allemaal moe.
Een bijwerking, maar moe ben ik toch al door de hooikoorts.
Ik ga het nu proberen met het eten van honing van een imker uit de buurt.
Heb er eentje gevonden die binnen een straal van 10 km van mijn huis zit, en dat is een vereiste voor de honing-kuur.
Zal mij benieuwen!
Iemand die er toevallig zelf al ervaring mee heeft?

Geen ervaring mee, maar die tip kreeg ik een aantal jaar geleden ook (bij de kapper Clown ).

Ben nog altijd op zoek naar een imker die zijn korven niet te ver weg heeft staan.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:46

Roseane schreef:
AERIUS.

Is denk ik op doktersrecept? Of niet?

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:48

ik heb ook hooikoorts... en er dit jaar ook heel erg last van... heb nu aerius en een of andere druppels van ... weet zo de naam ff niet... zal ff voor je kijken... weet alleen niet of dat het goede medicijn is of het placebo want ik doe mee met een onderzoek. maar door dat medicijn ben ik als het goed is over 3 jaar imuun... (I hope so) als ik het placebo heb moet ik na dit jaar nog 3 jaar het echt medicijn slikken... dus als het goed is ben ik op een gegeven moment... bij het echte medicijn is de kans dat het helpt 80 - 90 % en bij het placebo al 40% ze weten niet hoe dit kan en daarom het onderzoek...
je moet hiervoor wel naar het ziekenhuis verwezen worden want de dokters en apothekers hier kenden het medicijn niet eens Tong uitsteken

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:56

Ik dacht in het begin van het hooikoorts seizoen, YES ben er vanaf Haha! de dokter zal dan toch gelijk hebben gehad. 'hij zei, je groeit er overheen' helemaal niet dus.. vandaag ik echt te erg.. heb het nog nooit zo erg gehad.. normaal kan ik rustig de paarden doen enz.. maar nu, gaat dat echt niet meer.. ben echt vreselijk moe 'ben niet iemand die snel klaagt over moe zijn, maar nu..' Heb ook geen medicijnen die helpen.. vreselijk die hooikoorst...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:59

zonder pilletjes lijk ik wel dood te gaan Verdrietig
ik gebruik claritine...helpt bij mij wel goed mits ik de gehele zomer elke dag netjes 1 tablet neem..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:03

naadje24 schreef:
zonder pilletjes lijk ik wel dood te gaan Verdrietig
ik gebruik claritine...helpt bij mij wel goed mits ik de gehele zomer elke dag netjes 1 tablet neem..

Nu ik binnen zit, gaat het wel.. maar zodra ik buiten ben ga ik dood ook bijna dood... Verdrietig

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:04

my_travers schreef:
Roseane schreef:
AERIUS.

Is denk ik op doktersrecept? Of niet?

ja.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:53

Aerius is echt geweldig. Ja Moet je wel voor naar de HA, en je krijgt het niet als eerst, het is voor mij de 3de variant die ik van de HA heb gekregen. Knipoog

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:55

Wat moet je er voor doen omdat te krijgen? want ik krijg dat echt niet, de rede weet ik niet! heb geen zin om iedere week naar de HA te gaan of om te gaan smeken..