Waarom nu?!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Waarom nu?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 08:07

Vandaag is mijn laatste dag in Nederland, ik ga naar Amerika verhuizen. Maar goed, hier woon ik nog steeds met mijn ex vriend. Hij lag met zijn laptop op de bank en viel dus in slaap. Ik had hem om 5 uur wakker gemaakt want hij moest over een uur weg en benenden was er geen wekker, uiteraard, en hij kwam ook niet naar boven. Nou ja, prima. Natuurlijk viel hij weer in slaap en om 7 uur ging ik haastig naar beneden omdat hij dus weer eens te laat was. Dus ja, ik haastig van de trap, net wakker, mis ik de laatste tree Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen

Meteen kreeg ik een pijn in mijn voet waarvan ik wist het niet zo 1,2,3 over zou gaan. Ik vreesde al voor het ergste. Nou ja, goed, ikke hem wakker maken en ik hinkelde maar weer naar boven, in de hoop dat de pijn zou verdwijen maar helaas. Mijn (ex) vriend had natuurlijk niets in de gaten Rolleyes

Nu 45 min later klopt mijn voet en doet nog steeds heel erg pijn, begint ook heel iets dik te worden. Het is zeg maar dat gedeelte onder je laatste 2-3 tenen. Daar begint het dik te worden, en doet het echt pijn als ik het aanraak, of erop sta.

Het grootste probleem is dus dat ik geen verzekering meer heb omdat ik problemen had met mijn verblijfsvergunning, dus naar een dokter kan ik toch niet.

Mijn vraag: Zou ik hiermee kunnen vliegen, als ik het niemand vertel? Geen idee eigenlijk of ik er goed op kan lopen straks, maar kan er dan niets gebeuren?? In amerika kan ik veel meer dan hier, stel dat er iets gebroken is.

Grrrr, waarom nu, op mijn laatste dag, MAAAAANDEN geen verzekering en niets aan de hand, ga ik eindelijk weg, en dan dit!!

MissStynk

Re: Waarom nu?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:38

Wat vervelend voor je zeg.. maar hou het wel even in de gaten, want als je een paar uur moet vliegen is het niet echt bevoordelijk voor de zwelling in je voet. Zou wel uitkijken dat ze het niet zien want ze mogen je namelijk weigeren aan boord..

Denk dat je toch beter even een arts kunt raadplegen hoor. Vind het toch wel een beetje apart dat je niet verzekerd bent eerlijk gezegd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:44

Kan je er nog op staan,of is dat te pijnlijk.En waar zit de pijn precies, wat je direct moet doen is margarine er op smeren.Dat had je eigenlijk meteen moeten doen,dan zet de pijn niet door en loop je snel weer als een kievit.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 08:49

MissStynk schreef:
Wat vervelend voor je zeg.. maar hou het wel even in de gaten, want als je een paar uur moet vliegen is het niet echt bevoordelijk voor de zwelling in je voet. Zou wel uitkijken dat ze het niet zien want ze mogen je namelijk weigeren aan boord..

Denk dat je toch beter even een arts kunt raadplegen hoor. Vind het toch wel een beetje apart dat je niet verzekerd bent eerlijk gezegd.

Apart is het niet, dat is Nederland nu eenmaal. Wij zaten een beetje te wachten hoe het nu zou aflopen met de verblijfsvergunning e.d en in de tussentijd wordt je gewoon als illegale behandeld, of te wel alles om je heen stop wordt gezet, zo ook de verzekering.
Maar tegelijk is het wel verplicht om verzekering te hebben! Over krom gesproken!!

Ja ik was al bang dat het niet echt goed zou zijn voor mijn voet nee, ik hoop dat het niet ernstigs is, kneusing oid. Mijn vlucht is 9 uur lang.

marleen_usra: Margarine?? Hmm ik zal even kijk of we dat hebben, het pijn zit zeg maar het gedeelte onder laatste 2 a 3 teentjes. Bovenkant en onderkant. Daar kan ik echt niet opstaan. Op mijn tenen in het algemeen wel, maar niet geheel zonder pijn

Ja ik begrijp dat ze me kunnen weigeren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:16

als je het bv afdekt met wc papier ok keukenrol dan kan je gewoon door strompelen zonder dat alles vet wordt.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:21

Ga maar uit van een kneuzing, hou het een beetje koud, wedden dat je gauw weer rondloopt?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 11:35

Cootjuh schreef:
Ga maar uit van een kneuzing, hou het een beetje koud, wedden dat je gauw weer rondloopt?

Laten we het hopen! Breuk lijkt mij ook sterk, maar het is dan wel een flinke kneuzing! Hij is heeeeeeel iets opgezet, maar nog niet zo dat je het eigenlijk ziet. Ik kan weer lopen maar ik moet mijn gewicht op de binnenkant van mij voet houden, op de buitenkant doet gewoon teveel pijn! Ik ga zo weer eens wat koud erop leggen. Eigenlijk moet ik met mijn hond wandelen, zou ik dit doen of niet? Of juist zo min mogelijk omdat ik straks op het vliegveld ook veel moet staan/lopen e.d..?

En kan het dan kwaad dat ik dus ga vliegen? (Naar amerika , 9 uur lang)

Gezellig, ben ik net in Amerika, kan ik meteen naar de doktor.. Bloos

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:03

nou, ja ik ben geen dokter, maar volgens mij kan een kneuzing of , als het toch erger blijkt te zijn, een breuk niet veel kwaad bij het vliegen.

Wat het lopen met de hond betreft. Ik zou naar je lichaam luisteren.
Wat denk je zelf? doet je voet zo pijn dat je het niet vertrouwd, of valt het wel mee?

Ik heb zelf mijn 3 kleinste tenen van mijn rechtervoet gebroken gehad, dat werd niet dik, en de dokter heeft er ook niks aan gedaan. Hij zei dat het vanzelf zou genezen. Nou had ik er niet zo heel veel last van omdat ik zowieso op de binnenkant van mijn voeten liep toen.
Bij een kneuzing zal het sneller dik en warm worden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 12:06

Cootjuh schreef:
nou, ja ik ben geen dokter, maar volgens mij kan een kneuzing of , als het toch erger blijkt te zijn, een breuk niet veel kwaad bij het vliegen.

Wat het lopen met de hond betreft. Ik zou naar je lichaam luisteren.
Wat denk je zelf? doet je voet zo pijn dat je het niet vertrouwd, of valt het wel mee?

Ik heb zelf mijn 3 kleinste tenen van mijn rechtervoet gebroken gehad, dat werd niet dik, en de dokter heeft er ook niks aan gedaan. Hij zei dat het vanzelf zou genezen. Nou had ik er niet zo heel veel last van omdat ik zowieso op de binnenkant van mijn voeten liep toen.
Bij een kneuzing zal het sneller dik en warm worden.

Hmm, warm weet ik niet want er liggen bevroren ham/asperge rolletjes op Haha! , maar dik wordt hij niet echt. Er komt een heel klein ophoping op de plek, maar verder eigenlijk niet.

Ja het doet best veel pijn als ik erop loop, maar misschien is wat beweging goed? Er is een bankje in het park waar ik kan zitten, kan mijn hond iig lekker rennen, hij moet straks ook 9 uur in zijn kennel zitten, vandaar.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:14

Zou het een kneuzing zijn, dat doet het wel goed, rust roest, zeg ik maar altijd.
Bij mijn breuk moest ik gewoon doorlopen.

Van mij mag je gewoon lopen hoor. Maar stel mij niet aansprakelijk Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:18

Ik zou gewoon even een huisarts bellen met de vraag of je hiermee kunt vliegen.
Dat is gratis en dan heb je iets meer zekerheid. Eenmaal in Amerika direct naar de dokter toe.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 12:31

GamblersCup schreef:
Ik zou gewoon even een huisarts bellen met de vraag of je hiermee kunt vliegen.
Dat is gratis en dan heb je iets meer zekerheid. Eenmaal in Amerika direct naar de dokter toe.

Dit is inderdaad een goed idee!

EDIT: Gebeld, uitgelegd dat het waarschijnlijk geen breuk was, niets open lag, niets ontzettend dik of blauw werd, en dat ik al bezig was met koelen e.d en mevrouw ging even overleggen met de doktor en vertelde dat koelen ook zo'n beetje het enige was wat ik KON doen, en dat vliegen verder geen probleem op zou leveren!

Ik voel me een stuk beter! Ik was al bang, maar goed, mochten ze iets vragen op het vliegveld vertel ik heel eerlijk ik de laatste tree was vergeten thuis Bloos en dus viel en tja, soms hou je een zere voet aan over Knipoog

De vrouw van mijn vader vertelde ook net dat mocht ik nog steeds veel last van hebben dat we als nog naar een HA kunnen gaan in Amerika!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:59

Skitter schreef:
MissStynk schreef:

Apart is het niet, dat is Nederland nu eenmaal. Wij zaten een beetje te wachten hoe het nu zou aflopen met de verblijfsvergunning e.d en in de tussentijd wordt je gewoon als illegale behandeld, of te wel alles om je heen stop wordt gezet, zo ook de verzekering.
Maar tegelijk is het wel verplicht om verzekering te hebben! Over krom gesproken!!

In Nederland is er dan wel degelijk een speciale ziektekostenverzekering als je uit een niet MVV plichtig land komt (en als jij de Amerikaanse nationaliteit hebt dan ben je niet MVV plichtig). Ik weet dit omdat mijn vriend in deze procedure heeft gezeten en hij kon toch echt een ziektekosten verzekering afsluiten gedurende de periode dat hij nog geen verblijfsvergunning had. Niet bij de standaard maatschappijen en je moet het natuurlijk wel zelf regelen... maar die verzekering is er toch echt. Helaas heb je daar nu niet veel meer aan... heb je ook niet meer nodig. Sterkte met je voet en dat je verhuizing van nu af aan maar soepel mag verlopen. Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:07

Ja ik was er ook een tijdje mee bezig en ik had inderdaad een gevonden die mij nu zonder verblijfsvergunning kon verzekeren maar dit was boven de €500 vooraf betalen, en dat had ik helaas op dat moment niet

Maar goed, net wat je zegt, heb het nu niet meer nodig!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:11

Skitter schreef:
Ja ik was er ook een tijdje mee bezig en ik had inderdaad een gevonden die mij nu zonder verblijfsvergunning kon verzekeren maar dit was boven de €500 vooraf betalen, en dat had ik helaas op dat moment niet

Joh, en anders zeg je toch gewoon dat je je net hebt gestoten/verstopt/bent uitgegleden op het vliegveld?? Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:16

BitchyWitchy schreef:
Skitter schreef:

Joh, en anders zeg je toch gewoon dat je je net hebt gestoten/verstopt/bent uitgegleden op het vliegveld?? Knipoog

Kan altijd ja! Haha! Haha! Goeie!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:18

Schadeclaim indienen en zo Clown Hahahaha......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:45

O wat vervelend, zeg! Misschien is het een idee om in ieder geval ruime schoenen aan te trekken in het vliegtuig (liefst iets met veters die je heel los kan doen en ook makkelijk uit kan trekken indien nodig als je voet verder opzwelt).

Als je goed genoeg kunt lopen om het vliegtuig in en uit te gaan, zou ik eigenlijk niet weten waarom je geweigerd zou kunnen worden? Bejaarden mogen toch ook in het vliegtuig en ook die lopen doorgaans niet zo hard.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:56

CCCCorine schreef:
O wat vervelend, zeg! Misschien is het een idee om in ieder geval ruime schoenen aan te trekken in het vliegtuig (liefst iets met veters die je heel los kan doen en ook makkelijk uit kan trekken indien nodig als je voet verder opzwelt).

Als je goed genoeg kunt lopen om het vliegtuig in en uit te gaan, zou ik eigenlijk niet weten waarom je geweigerd zou kunnen worden? Bejaarden mogen toch ook in het vliegtuig en ook die lopen doorgaans niet zo hard.

Nou ja, het schijnt (want een kennis van mij had het ook) dat bepaalde verwondingen/infecties/ het totaal mis kan gaan in het vliegtuig.

Kennis van mij had het over iets met een atnd van haar, luchtdruk, en een hoofd wat dan ontploft. Clown

Haha, nee maar zoiets iig Haha! Maar voor zoiets zouden ze je niet weigeren denk ik!

Ja de schoenen ik aantrek hebben inderdaad veters, maar ik denk dat ik ze zsm uit doe als ik eenmaal in het vliegtuig zit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:58

gaat wel goedkomen joh! wij paardenmieppies rennen niet naar een dokter Lachen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:04

dan baal je! gewoon ruime schoen aan trekken en bij het vliegveld niet te veel lopen, daarna rustig het vliegtuig in gaan ?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 15:12

KiWiKo schreef:
gaat wel goedkomen joh! wij paardenmieppies rennen niet naar een dokter Lachen

Haha! Haha! Haha!

Tja, ik hoop dat ik niet te veel hoef te staan of lopen op het vliegveld, ik sta er 2 uur voor check-in open gaat Haha! Dus hopelijk gaat het vlot!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:14

wat je kan doen is zo een vetwrap kopen of gewoon sporttape.. en goed inbandageren of intapen Lachen Lachen

Ik ben van het weekeinde door mijn enkel gegaan en had een mooie blauwe vetwrap om mijn voetje zitten.

toen Tor twee weken geleden op mijn voet sprong heb ik het fijn ingebandageerd en later met sporttape ingetaped..

en nu gaat alles weer goed Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 15:57

KiWiKo schreef:
wat je kan doen is zo een vetwrap kopen of gewoon sporttape.. en goed inbandageren of intapen Lachen Lachen

Ik ben van het weekeinde door mijn enkel gegaan en had een mooie blauwe vetwrap om mijn voetje zitten.

toen Tor twee weken geleden op mijn voet sprong heb ik het fijn ingebandageerd en later met sporttape ingetaped..

en nu gaat alles weer goed Lachen

Inbandageren met wat...?

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:18

Bandages Haha!