Statisch, elke keer een schok bij metalen voorwerpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Statisch, elke keer een schok bij metalen voorwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:29

Weet niet of het hier goed staat, maar dan mag het verplaatst... Maar ik heb eigenlijk al een hele poos last, en de laatste tijd steeds meer, dat ik een soort statisch ben. Ik heb het zelf niet door, maar op het moment dat ik iets van metaal aanraak (deurklink/post bijvoorbeeld, dus wel iets groots) dan krijg ik soms echt een schok, variërend van een kleintje tot een flinke waar naar mijn idee de vonken haast vanaf springen Nagelbijten / Gniffelen Mijn haar is daarentegen niet echt statisch, dus waar dat nou vandaan komt Verward En belangrijker, wie weet hoe ik hier weer vanaf kom? Want het is behoorlijk vervelend, en het doet soms best zeer ook nog! Scheve mond

Essiie

Re: Statisch, elke keer een schok bij metalen voorwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:32

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want ik had laatst ook een hele tijd dat ik heel vaak schokken kreeg ja, vooral van de autodeur Nagelbijten / Gniffelen
Maar het rare is dat ik dat nu niet echt meer krijg..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:21

Nou, hier een ervaren "schokker". Maar ik ben er voor het grootste deel vanaf. Ik zorg dat mijn vel niet te droog is (goed insmeren met bodylotion). Ik let op de zolen van mijn schoenen, ik zorg voor niet teveel synthetische kleding, vooral fleece knettert heerlijk, dus niet handig.
Tip voor uit de auto stappen, pak eerst het portier op het ijzer vast (dus als je nog helemaal zit), stap uit terwijl je het portier vasthoudt. Geen paniek, je krijgt geen schok. Geleerd van een collega die eerst een half uur op me ingepraat heeft, omdat ik hem niet geloofde.
Voor irritante deurklinken die niet ophouden met mij te laten vloeken heb ik ook een oplossing, ik maak ze met mijn elleboog open, dat doet veeeel minder zeer.
Pfff, geloof me, ik heb wat afgevloekt. Vooral metalen ladenkasten op kantoor doen het erg goed, daar ga ik altijd eerst even tegenaan hangen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:23

ik heb het ook regelmatig. ik werk met metalen containers en elke keer krijg ik een schok van die krengen, net als de autodeur idd. meestal ontlaad ik me eerst op iets niet metaal voordat ik metaal aanraak. dat wil meestal wel helpen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:24

Er zijn dus meer mensen die er last van hebben... Wel ontzettend vervelend zeg! En er is dus niet echt een oorzaak aan te wijzen of een middel dat het ophoudt? Dacht ik eigenlijk al, maar ervaringen en tips zijn altijd welkom Ja

Bij mij is het vaak gewoon nog onverwachts, heb het nog maar heel kort dus ik denk er ook vaak niet over na. Wel valt het op dat ik dat voornamelijk hier in huis heb, en dan met name beneden, kan het eraan liggen dat het daar te droog is ofzo?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:58

Ik meld me ook aan. Ik krijg zo vaak een schok. En nog vervelender, ik geef het ook vaak aan andere als ik ze aanraak. Mijn paarden poets ik in de winter met handschoenen aan, want zo'n plastieke borstel en vriesend weer, dat gaat echt niet samen!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:04

ik krijg ook overal schokken van om gek van te worden.
Stap je uit de auto doe je het voorzichtig en dan nog via de sleutels krijg ik stroom.
Ben benieuwd of iemand een goede tip heeft.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:11

Af en toe word ik er helemaal gek van!!! Dan lijkt het of ik niets kan aanraken zonder een schok te krijgen. Ik geef het ook vaak door aan mijn hionden of paarden en mijn vriend is ook vaak de dupe Ach gut

Geeen idee wat je ertegen kan doen. Ik raak vaak eerst bv de deur zelf aan en dan pas de klink.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:46

vraagje: dragen jullie crocs?
Ik las op internet dat je daar wat statischer van kan worden.
Ik draag ze zelf ook en merk dat ik, vooral thuis, veel meer schokken krijg

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:02

*Tamara* schreef:
Bij mij is het vaak gewoon nog onverwachts, heb het nog maar heel kort dus ik denk er ook vaak niet over na. Wel valt het op dat ik dat voornamelijk hier in huis heb, en dan met name beneden, kan het eraan liggen dat het daar te droog is ofzo?

Heb je andere vloerbedekking genomen, of ben je bijv. verhuisd? Of nieuwe pantoffels ofzo?

Ik heb er binnenshuis ontzettend last van bij mensen die synthetische vloerbedekking hebben, met laminaat en houten vloeren gelukkig geen last. Verder is het bij mij erger als het droog weer is, dan weet ik al dat het zo ver is en raak ik metalen voorwerpen een stuk voorzichtiger aan.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:55

Wow wat een goeie tips staan hier..

Ik krijg ook elke keer schokken, om helemaal gek van te worden. En het paard word er soms ook nog eens de dupe van. Heb nu al een gehele tijd achter elkaar. Collega van mij adviseerde mij om mee wasmiddel te gaan gebruiken, dus daar begin ik vanaf dit weekend ook maar mee!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 18:23

Hilli schreef:
*Tamara* schreef:

Heb je andere vloerbedekking genomen, of ben je bijv. verhuisd? Of nieuwe pantoffels ofzo?

Ik heb er binnenshuis ontzettend last van bij mensen die synthetische vloerbedekking hebben, met laminaat en houten vloeren gelukkig geen last. Verder is het bij mij erger als het droog weer is, dan weet ik al dat het zo ver is en raak ik metalen voorwerpen een stuk voorzichtiger aan.

Nee, allemaal niet Loop niet op Crocs, hebben overal laminaat in huis... Vandaag gaf ik zelfs een kind uit mijn stageklas een schok, maar ook laatst op school toen ik iemand moest vangen in de gymles Nagelbijten / Gniffelen Wordt gewoon gevaarlijk, want in een reflex trek je terug maar als je iemand vangt, kan dat eigenlijk ook niet Scheve mond

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:42

Je hebt toch ook zo'n metalen dingetje, wat je onder je schoen moet doen en wat je dan telkens "ontlaad" zeg maar?
Ik dacht dat ik dat ergens had gelezen.. Even zoeken hoor...

Edit: ik heb wel anti-schok sleutelhangers gevonden... op marktplaats oa.. Is dat misschien wat?
Laatst bijgewerkt door MariekeVol op 31-05-07 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:44

@ Mariekevol ga idd maar even zoeken. Ben benieuwd..

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:45

Irritant he? Ik heb gemerkt dat ik bij bepaalde schoenen schokken krijg... dus check 's of 't daar aan kan liggen!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:47

hier ook een behoorlijke schokker. Vraagje; ben je van nature blond? nee, dat is geen blondjes vraag o.i.d. maar het schijnt dat mensen met blond haar dat eerder hebben. Ben zelf ook blond. Heb dat inderdaad dus ook heel vaak. Als het gaat vriezen weet ik het ook altijd een week van te voren al, dan is het helemaal een ramp. weet niet hoe je eraf kan komen.. helaas..

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:52

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:14

Verder helpt het ook om je regelmatig te ontladen aan bv de muur, vlak voordat je de kraan of deurklink vastpakt. Als je iets aan moet raken waar je waarschijnlijk een schok van krijgt en je kunt je niet ontladen, raak het oppervlak dan snel aan met een vlakke hand (gewoon je hand erop slaan als het ware). Als je heel voorzichtig 1 vinger uitsteekt doet het veel meer pijn. Andere schoenen en andere kleding kunnen helpen.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:17

Ik ben ook blond ja, maar of dat werkelijk iets uitmaakt....

En wat Shadow0 aangeeft, ik sla ook vaak op een voorwerp, dat scheelt ook wel wat Ja

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:20

Ik heb het ook heel vaak. Vooral met de autodeur.. Ik doe die altijd dicht door met m'n hand tegen het raam te duwen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:26

ik krijg regelmatig schokken als ik iets aanraak maar het ligt aan de dag. ook als ik mijn paard aan het poetsen ben krijg ik en het paard een schok bij elke haal voel ik een tikje als ik haar weer aanraak en raak ik haar niet meteen aan na een aantal halen krijg ik een grote schok dus moet elke keer haar aanraken om de schok te beperken tot een kleintje, zo iritant. paard voelt er weinig van

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:33

Haha! Ervaren shocker meldt zich. Clown Splash, je moet gewoon je vrije hand op je paard leggen, dan ontlaad je jezelf steeds.
Verder is de vloerbedekking, schoenen etc. al genoemd.

Bij het instappen van de auto ga ik tegenwoordig al automatisch tegen de auto staan; dan krijg je geen schok.

Op blote voeten/kousevoeten heb ik ook geen last trouwens.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:58

dat doe ik ook maar krijg regelmatig dan nog een schokje ook al ligt mijn hand op haar lijf

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 01:35

splash1999 schreef:
dat doe ik ook maar krijg regelmatig dan nog een schokje ook al ligt mijn hand op haar lijf

andere borstel pakken. Bij voorkeur 1 met varkenshaar. Dan heb je ook geen last. Ik neem aan dat je het voornamelijk met een glansborstel hebt; dat had ik tenminste....

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:30

Ik heb het ook vaak, vooral bij de kraan, dat is echt zo irritant. Soms de auto, als ik vergeet eerst het metaal vast te pakken en dan uit te stappen.

Ik ben niet blond trouwens.