Trap van paard tegen m'n hoofd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Trap van paard tegen m'n hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 19:30

Vanmiddag kreeg ik dus een trap tegen mijn hoofd van een paard. (gelukkig niet vol, maar ze raakte me wel flink)
Ik voelde direct een hoofdpijn opkomen dus direct een paracetemol ingenomen en niet verder over gedacht.
Tot die blijkbaar uitgewerkt was en ik flinke hoofdpijn kreeg en misselijk werd.
En die hoofdpijn is eigenlijk niet meer wegkrijgbaar met paracetemol.
Aan de zwaardere pijnstillers kan ik even niet ivm medicijngebruik waarbij dat niet mag.

Maar nu ben ik al door meerdere mensen gewaarschuwd voor een hersenschudding, en zulke symptonen heb ik ook (alhoewel ik nu niet meer misselijk ben)
Heb er wel koorts bij gekregen, het licht doet zo'n aan mijn hoofd en echt een flinke hoofdpijn.
Wat denken jullie?

blackpegasus

Re: Trap van paard tegen m'n hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:36

dat jij idd een flinke hersenschudding hebt. dus het liefst naar een dokter gaan en je moet vannacht om de 2 uur wakker worden gemaakt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:39

neem even contact op met een dokter. Als je nog precies weet wat er gebeurd is heb je ws. geen hersenschudding, maar er kan natuurlijk wel iets anders loos zijn. geen risico nemen, gewoon even de dokter bellen en overleggen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 19:42

Hoezo om 2 uur vannacht wakker gemaakt worden Manuela?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:44

dat heb ik ook welleens gehoord maar waarom het is weet ik niet geloof voor buiten bewustzijn..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:45

even langs de huisarts gaan, ik denk dat je inderdaad een hersenschudding hebt, die zegt dan wel wat je dan moet doen, dat van die 2 uur heb ik nog nooit eerder gehoord en ik heb zelf ook al 2 keer een hersenschudding gehad.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:50

Ga toch maar even naar een huisarts. Ik heb eens een trap van een kleine pony recht in mijn gezicht gehad (naast neus en half op oog) hebben toen wel een foto gemaakt om te kijken of er toch niks gebroken was. Maar ik wens je veel plezier met de kleurtjes die je nog gaat krijgen. Bij mij had hij zo geraakt dat alles verdoofd was en dus ook geen pijn deed. Had echter geen hersenschudding (ja dan moet je ze natuurlijk ook wel hebben). Clown

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:53

Medousa schreef:
Hoezo om 2 uur vannacht wakker gemaakt worden Manuela?

niet om 2 uur, maar om DE 2 uur. dat is idd om te kijken of je niet bewusteloos raakt. Moest ik ook eens doen met terence, toen ze aan een hersenschudding dachten en een stalgenoot van mij moest ook steeds wakker worden gemaakt. maar de dokter zal het je zelf ook wel zeggen.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:53

zeker wel naar de dokter, meisje uit men klas had een bal tegen haar oog gehad, dat werd wat blauw, maar verder geen last van. heeft ze een week met gelopen, en toen nog eens naar dokter gegaan, ze had dus wel een hersenschuddig...!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:55

om de 2 uur is om te voorkomen dat je in coma of buiten bewust zijn raakt. weet je later helemaal niks meer van, ze moesten mij wel om het uur wakker maken.. weet het ook niet meer

zal iig de doc maar even bellen! en lekker in het donker blijven, niet al te lichte omgeving.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:09

Ben vandaag wezen werken, was van plan om tot 10 uur te werken, zodat iig alle mensen gewassen waren als ik naar huis ging, maar iemand had onverwachts geregeld dat ik mee kon naar een huisbezoek (wat ik al erg lang wil meemaken) dus die vlieger ging niet op, en daarna nog heel wat papierwerk moeten doen, heb dus gewoon tot 4 uur gewerkt, met de hele dag een splijtende pijn in mijn hoofd.
Toen ik uit mijn werk kwam had ik 38.5, heb even liggen slapen en inmiddels 37.3, netjes dus.
Alleen die hoofdpijn wil maar niet weg
als ie er morgen nog is ga ik toch maar naar de dokter (ben niet zo'n miep die bij elk pijntje denkt van; goh ik ga naar de dokter, of ik meld me ziek)

dank jullie iig voo rjullie advies

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:12

Foeifoei toch, het zit er toch dik in dat je een hersenschudding hebt. Ik zou zeker niet gaan werken. Als je je nu niet in acht neemt, kan je nog heel lang, maanden en soms blijvend, hoofdpijnklachten houden.

Dat wekadvies (om de twee uur wekken) wordt altijd gegeven voor de eerste nacht om te zorgen dat je niet te diep inslaapt en om te voorkomen dat je vervolgens in een coma glijdt. Dat zou in sommige gevallen kunnen.
na de eerste nacht is dit niet meer aan de orde.
Dus nu gewoon lekker op bed zonder boek of tv en even heel goed naar jezelf luisteren, dan ben je er zo weer bovenop!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:19

Oei, dat was dan hard genoeg om je even niet helder te laten nadenken. Gevaarlijk hoor.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:34

yep, ik heb 1 nacht in ziekenhuis doorgebracht met een zware hersenschudding/kneusing. was van paard op beton gevallen met mijn hoofd. wist ook totaal niks meer. ben toen ook door een of ander scan gegaan voor mijn hoofd en werd elke 2 uur gewekt, en werd dan ook bloeddruk gemeten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:07

Ik heb 6 weken geleden ook een trap van mijn paard gehad,waardoor ik een hersenschudding en een whiplash heb opgelopen.
Ik heb daarmee ook gewoon doorgewerkt wat achteraf erg stom was.
Nu na 6 weken loop ik nog steeds elke dag met hoofdpijn en nekpijn, en dat wens ik je niet toe, dus veel rusten voordat je straks heel je leven met die hoofdpijn zit Lachen
Ik moet nu als ik hoofdpijn krijg gaan liggen totdat het beter gaat.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:15

heel snel naar de doker jij....zowel een hersenschudding als een eventuele wiplash moet je niet onderschatten ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:21

Naar de dokter en wel meteen! En vooral even niet werken. Een kennis van mij is te snel na een zware hersenschudding weer op de normale manier verder gegaan en kon uiteindelijk t VWO niet meer afmaken, was heel erg snel vermoeid en kan niet meer normaal functioneren. Oppassen dus! Je moet je hoofd de tijd geven goed te genezen. Niet onderschatten en zo snel mogelijk naar de huisarts!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:23

Sorry dat ik het zeg, maar blijf het onbegrijpelijk dat mensen een topic openen voor advies en vervolgens precies datgene gaan doen waarvan ze eigenlijk weten dat het gewoon niet zou moeten...
Grote kans dat je een hersenschudding hebt (klap tegen je hoofd is niet niks en als jij misselijk ervan bent en zodanig hoofdpijn dat paracetamol niet meer helpt geeft dat toch aan dat er iets niet helemaal goed is)
Als je dan toch eigenwijs wil doen en gewoon gaan werken enz, open dan ook geen topic...

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:59

haha nouk, wat ben je weer lekker positief Haha! haha....

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:43

Noukie schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar blijf het onbegrijpelijk dat mensen een topic openen voor advies en vervolgens precies datgene gaan doen waarvan ze eigenlijk weten dat het gewoon niet zou moeten...
Grote kans dat je een hersenschudding hebt (klap tegen je hoofd is niet niks en als jij misselijk ervan bent en zodanig hoofdpijn dat paracetamol niet meer helpt geeft dat toch aan dat er iets niet helemaal goed is)
Als je dan toch eigenwijs wil doen en gewoon gaan werken enz, open dan ook geen topic...

Ik vraag wat jullie denken, niet wat ik volgens jullie moet doen
Ieder mens zit anders bij elkaar, de een zit voor een muggebult bij wijze van spreken al bij de dokter, en ik ben gewoon zo van; nou is wel over voor ik een jongetje ben.
Daar komt bij dat ik niet zomaar even niet kan gaan werken, ik werk in de zorg en we hebben al zoveel zorg te verlenen terwijl we erg weinig personeel hebben, ik kan niet zomaar wegblijven.

Oordeel niet over mij als je me niet kent met dat ik eigenwijs ben en 'open dan ook geen topic.'
Ik vraag jullie om advies, en daar kan ik dan zelf mee doen wat ik wil.

Ik loop al een flinke tijd te kwakkelen met mijn gezondheid weer, dus voor mij is het ook lang niet zeker dat de misselijkheid en koorts samenhangt met die mep die ik heb gehad
Inmiddels heb ik alleen nog flinke hoofdpijn, en als die aanhoud zal ik ook zeker wel even langs de dokter gaan, maar dat heb ik de afgelopen 2 dagen nog niet nodig gevonden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:51

Heb 10 jaar geleden een schop tegen mijn hoofd gehad. Hadt eerst dezelfde klachten als jij. Ben met mijn stomme kop ook niet naar de dokter gegaan en heb nog twee weken er mee door gewerkt. Toen omgevallen en conclusie: Zware hersenschudding, (verwaarloosd), beschadigh evenwichtsorgaan en een Whiplash. Nu na 10 jaar nog steeds de whiplash, 24 uur hoofdpijn met migraine aanvallen enz.
Dus zo snel mogelijk mee naar de dokter en niet dezelfde fout maken als ik destijds. Wat een ander ook zegt...... (Hadt een baas van wie ik door moest werken, Jong (16 jaar) en net in de paarden werkzaam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:34

Medousa schreef:
Ik vraag wat jullie denken, niet wat ik volgens jullie moet doen
Ieder mens zit anders bij elkaar, de een zit voor een muggebult bij wijze van spreken al bij de dokter, en ik ben gewoon zo van; nou is wel over voor ik een jongetje ben.
Daar komt bij dat ik niet zomaar even niet kan gaan werken, ik werk in de zorg en we hebben al zoveel zorg te verlenen terwijl we erg weinig personeel hebben, ik kan niet zomaar wegblijven.
Zo dom om dit te zeggen (vind ik!)...wat heeft t bedrijf waar je werkt eraan als jij starks arbeidsongeschikt bent...en wat heb je er zelf aan? Echt...een hersenschudding kan zulke nare gevolgen hebben als je er niet goed mee omgaat! Die oud klasgenoot van mij kan niets meer...af en toe een stukje fietsen, maar verder niets, terwijl hij op t VWO zat en sportief was. Hij heeft de middelbare school niet eens af kunnen maken. Allemaal doordat ie na een flinke val een hersenschudding op liep die hij niet serieus heeft genomen, gewoon doorgegaan net als jij nu...
Bovendien vind ik t onverantwoordelijk...je werkt in de zorg...jij moet mensen verzorgen...ik weet niet wat je doet, maar wat als je met iemand aan de arm loopt die zelf moeilijk kan lopen en jij valt knockout omdat je niet naar de husiarts bent geweest en niet gedaan hebt wat je moet doen bij een hersenschudding? Persoon valt ook, breekt heup oid... Ik zou t niet op mn geweten willen hebben! Wees alsjeblieft verstandig!

Oordeel niet over mij als je me niet kent met dat ik eigenwijs ben en 'open dan ook geen topic.'
Ik vraag jullie om advies, en daar kan ik dan zelf mee doen wat ik wil.

Ik loop al een flinke tijd te kwakkelen met mijn gezondheid weer, dus voor mij is het ook lang niet zeker dat de misselijkheid en koorts samenhangt met die mep die ik heb gehad Reden te meer om naar de huisarts te gaan. Maar vooral voor je hersenschudding!
Inmiddels heb ik alleen nog flinke hoofdpijn, en als die aanhoud zal ik ook zeker wel even langs de dokter gaan, maar dat heb ik de afgelopen 2 dagen nog niet nodig gevonden.

Beter even naar je huisarts en een paar uurtjes maximaal kwijt, dan straks de rest van je leven kwijt.

Ik heb ooit eens een tik tegen mijn hoofd gehad van een paard dat schrok en heel hard met haar hoofd tegen dat van mij kwam. Ik sloeg zowat achterover, werd gelukkig opgevangen, werd even zwart voor mn ogen en flinke hoofdpijn daarna. Ik heb de rest van die dat en de dag erna bewust vrijgenomen en in bed gelegen. Nu speelt wel af en toe mijn nek nog op, toch ook een flinke mep gehad...baal nog steeds dat ik toen niet direct ook naar mijn nek heb laten kijken.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:26

Ik heb niet alle berichten doorgelezen en hopelijk val ik niet in herhaling. Heb zelf herschudding gehad van een val. De waarschuwing die ik meekreeg van de huisarts was dat ik kans had op chronische klachten als ik er gewoon mee door zou lopen. Klachten: Hoofdpijn en misselijkheid. Misselijkheid was snel over, hoofdpijn niet. Op zich had ik allelei pijnstillers kunnen slikken, maar ik heb zijn waarschuwing ter harte genomen en heb een week met weinig licht en veel rust in mijn huis - vnl. bed - doorgebracht en daarna geen centje pijn meer gehad. Een goede bekende van mij had na een tik ook last van misselijkheid en hoofdpijn, is ermee doorgelopen en heeft jarenlang (ik denk zo'n 15 jaar) klachten gehouden. Inmiddels is het over, maar het heeft wel heel erg lang geduurd en achteraf had ze spijt. Vanuit deze ervaring zou mijn eigen keus helder liggen. Ook al komt rust houden soms ongelegen of kan het zogenaamd niet vanwege werk. Het laatste vind ik zelf eerlijk gezegd een onzin-argument, uiteindelijk ben je met een korte rustperiode soms tig-keer arbeidsproduktiever dan bij doorlopen en klachten blijven houden. Beterschap!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:54

Ik heb ook nog een leuk horrorverhaal: mijn lesgeefster was een wond aan het verzorgen bij een merrie in de box, toen die opzij stapte en tegen mijn lesgeefster haar hoofd leunde, deze kwakte tegen de muur. Ze had ontzettende nekpijn, maar de kliniek zei dat het gewoon gekneusd was of zo, ze moest maar eens naar de kinesist. Dus zij een week later naar de kinesist. Zegt die lekker droog: En heeft er nu werkelijk niemand opgemerkt dat je nek gebroken is? Straks sta ik met je hoofd in mijn handen.
Onmiddellijk terug naar de kliniek waar ze 6 maanden (!!!) in tractie heeft platgelegen, dokters dachten op een gegeven moment dat ze nooit meer zou kunnen deftig lopen of rijden. Ze doet het wel nog, maar die nekpijn doet geregeld wel flink pijn ja. Maar dat had dus ook heel anders kunnen aflopen.

Hier in België heeft een radiopresentatrice ook een zware hersenschudding gehad en die is maanden out geweest. Je kunt het echt niet inschatten, sommige mensen hebben er echt lang last van.

Hier op bokt loopt zelfs ergens een topic van iemand die van haar paard gevallen was op haar hoofd, en weken later bleek dat ze hierbij een hersenbloeding had gehad waardoor ze altijd flauw viel, links zich verlamd voelde, en licht epileptisch is...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:08

en vond je het vandaag wel nodig om naar de dokter te gaan? ben best benieuwd wat hij er van zegt. overigens had je ook gewoon even kunnen bellen naar de dokter, kost maar 5minuten en je hoeft niet eens je huis er voor uit.
ik heb 2jaar terug scooterongeluk gehad, toen hebben ze ook nooit gekeken naar m'n hoofd verder, omdat ik toch een helm op had. (alle aandacht ging naar m'n 2 gebroke sleutelbenen). de eerste twee nachten steeds eruit en misselijk en kotsen. dus achteraf dus toch ook wel hersenschudding.