Tot vorige zondag, ik draaide mijn arm naar buiten en wat ziet mijn oog: een teek, vlak boven mijn elleboog. Die zat er dus waarschijnlijk al twee dagen, aangezien ik die vrijdag voor het laatst in de bossen was geweest. Lichte paniek, want hoe verwijder je zo'n ding zonder tekentang?? Op internet kwam ik een goeie tip tegen; met wat speeksel op je vinger zachtjes rondjes draaien om het beest heen, dan lost ie zich vanzelf en kun je hem doodknijpen (ieuww

Dinsdag was het weer raak, er zat er eentje op mijn buik, ditmaal een iets grotere. Al iets minder paniekerig hetzelfde trucje uitgevoerd. En jawel hoor, donderdag.. ik kon er de klok op gekijk zetten, weer eentje. In mijn navel, een dikke vette vieze! Bah!
Alledrie de beten heb ik omcirkeld met een pen, ben ze alleen vergeten te ontsmetten bedenk ik me nu

Mijn stagegenootje heeft vooralsnog nergens last van, ze heeft blijkbaar geen lekker bloed, zoals ik

Hebben jullie ook weleens last van die beesten? Komt het door het warme weer van de laatste tijd? Is dat trucje met speeksel wel gezond of doe ik er beter aan een tekentang te kopen? En, aangezien de ziekte van Lyme steeds vaker voor schijnt te komen, wie heeft hier al eens last van gehad en waar moet je, behalve een rode kring, op letten??