Vet haar, maar wil niet elke dag wassen. Welke shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Vet haar, maar wil niet elke dag wassen. Welke shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 14:00

Hai mensen!
Ik heb vrij snel vet haar. Een tijd lang heb ik elke dag mijn haar gewassen, toen was mijn haar natuurlijk nooit vet. Maar omdat ik hoorde dat het niet goed is om elke dag je haar te wassen, ging ik over naar om de dag wassen. Inmiddels zijn we een paar maanden verder, en de tweede dag ziet mijn haar er toch wat vettig uit. Ik was mijn haar met Andrelon Zomerblond shampoo en daarna met dezelfde cremespoeling.

Nu mijn vraag: kan ik beter overgaan naar een shampoo voor vet haar, of is dat nou weer te agressief voor om de dag wassen?

Bienotje

Re: Vet haar, maar wil niet elke dag wassen. Welke shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:07

viewtopic.php?f=136&t=775450&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Dit topic staat iets lager en gaat ook precies over shampoo Knipoog

Ikzelf gebruik shampoo van vichy en ben erg tevreden, heb de variant tegen vettig haar. Kost wel wat meer dan ´gewonere´ shampoo´s maar ik gebruik er ook duidelijk minder van voor mijn haar en doe er dus ook nog eens langer met een fles. Ben er tevreden over in ieder geval.

Hoor ook veel goede verhalen over shampoo-bars van ´lush´ maar daar geen ervaring mee dus Knipoog

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:13

creme spoeling maakt je haar ook heel vet

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:15

cremespoeling niet op je hoofdhuis smeren maar alleen het langere gedeelte van haar doen

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:25

ff een stipje, ik heb dit namelijk ook, en was me haar op dit moment ook bijna elke dag, alleen probeer ik nu over te gaan naar om de dag, maar als ik het om de dag doe dan zit me haar gewoon echt verschrikkelijk die dag...

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:29

(Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor.. ) Maar moet je niet om de zoveel tijd wisselen van shampoo? Anders gaat je haar er aan "wennen" ofzo toch..?

Ik was mn haren om de dag.. wissel om de 2 a 3 maanden van shampoo.

Je moet proberen zo min mogelijk met je handen door je haar te gaan, daar worden ze bij mij altijd vettig van, en als ze na n dag een beetje vettig zijn, doe ik ze altijd in een staartje, dan valt het minder op Lachen

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:30

ik wissel inderdaad ook veel van shampoo, en ik gebruik best veel conditioner... denk dat ik nog maar eens voor een nieuwe shampoo ga kijken en maar eens moet minderen met de conditioner Tong uitsteken

staartje heb ik altijd op school, maar dan zitten ze nog niet als me haren wat vettig zijn Scheve mond

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:31

Conditioner alleen in het onderste gedeelte doen Lachen
Je klitten zitten toch bijna alleen maar vanaf halverwege je haar, dus bovenop is 't helemaal niet nodig, en daar wordt t ook een beetje vettig van.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:33

Cremespoeling en conditioner moet je heel zuinig mee zijn.
je haar word er heeeel vet van, dus ik doe het alleen ong vanaf me oren.
je moet het ook niet op je hoofd zelf doen, want daar word het echt binnen no time mega vet van.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 14:41

Oke, dan ga ik maar eens minderen in cremespoeling.
by the way: waarom is bokt ineens zo vierkanterig?

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:21

Tip: Ik weet niet of je vaak stylingproducten gebruikt? Maar gel maakt je haar van zichzelf vet en mousse droogt je haar uit, waardoor je haar zichzelf extra gaat "vetten". (Hetzelfde effect met fohnen)

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:36

Myn haar wordt ook na 1 dag vet, en dan vooral myn pony. Die was ik nu elke dag en de rest om de dag met Andrélon Langer Fris.

Wat ook helpt is om met slapen je haar in een knot te doen en een satijnen kussenhoes te nemen.

Ik heb me er maar by neergelegd... Vind het trouwens veel fijner om mijn haar elke dag te wassen omdat het model bij mij er altijd zo snel uit is.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:40

Ik zou als ik jou was je haren eens met andere shampoo wassen.
Ik waste eerst ook me haren iedere dag ( omdat ik bijna iedere dag paard reed ) en hoe vaker je wast hoe vetter je haren worden. Bij de keuze van je shampoo moet je opletten dat het milde shampoo is, die gebruikt kan worden bij intensief gebruik. Meeste shampoo's voor vettig haar zijn juist weer agressiever waardoor het weer erger wordt. Dus andere shampoo zoeken die wel goed helpt, en misschien minder chremespoeling gebruiken? Ik doe nou ongeveer 1 x per week met cremespoeling, het blijft wel langer in je haren is er niet direct uit met wassen, gewoon even opletten of je haren dan kambaar blijven.

Nog even wat vergeten Tong uitsteken
Natuurlijk ook zo min mogelijk/niet gel/haarlak etc gebruiken, haren vast maken worden ze ook minder vet van als los, en niet teveel met je handen in je haren zitten..

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:41

stylingsproducten gebruik ik niet zo veel, wel fohn ik me haar altijd na het douchen... (laat ze eerst altijd half opdrogen en dan de rest droog fohnen)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:38

Hoe vaker je je haar wast hoe eerder het vet is. Door het wassen stimuleer je je hoofdhuid enorm waardoor je haar veel sneller vet wordt.
Dus als je echt een oplossing wilt moet je het gewoon minder vaak wassen. En ja, dan loop je wel eens een dagje met vet haar. Uiteindelijk zul je merken dat je haar steeds minder snel vet wordt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 22:44

Ik gebruik vrijwel nooit stylingsproducten en ik zit ook nooit met mijn handen in het haar (nou ja, figuurlijk wel Tong uitsteken ) dus daar kan het niet aan liggen. Wat voor een andere shampoo zou ik moeten proberen? Een shampoo voor 'normaal' haar? En lenneke, hoelang duurt het tot 'uiteindelijk'? Vork

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:47

Van een shampoo voor 'glans' haar wordt je haar vaak ook vettig, dus dat zou ik ook niet gebruiken.
Ik gebruik zelf meestal volume shampoo van verschillende merken, en dan kan ik het prima om de dag wassen!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:47

Was je haar een paar dagen niet en was het vervolgens 1 keer in de 3 dagen. In t begin is het even lastig omdat je haar zo vet word maar dat is op te lossen door een staart (met een leuke diadeem bijvoorbeeld), geloof mij je haar word hier na veeeel minder vet!! Door shampoo word je haar alleen maar vetter!

En als je je haar toch wast, let dan op dat je je hoofdhuid niet mee masseert. En het is onnodig heel je haar in te zepen. Wat je op de bovenkant doet word toch met wassen over je haar verspreid!

En om de 3 dagen wassen betekend niet dat je niet mag douchen he Tong uitsteken

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 23:12

miss_nadine schreef:
Was je haar een paar dagen niet en was het vervolgens 1 keer in de 3 dagen. In t begin is het even lastig omdat je haar zo vet word maar dat is op te lossen door een staart (met een leuke diadeem bijvoorbeeld), geloof mij je haar word hier na veeeel minder vet!! Door shampoo word je haar alleen maar vetter!

En als je je haar toch wast, let dan op dat je je hoofdhuid niet mee masseert. En het is onnodig heel je haar in te zepen. Wat je op de bovenkant doet word toch met wassen over je haar verspreid!

En om de 3 dagen wassen betekend niet dat je niet mag douchen he Tong uitsteken

Hmm een paar dagen niet wassen durf ik niet zo goed.. Misschien in de zomervakantie als ik alleen thuis ben. Vork Enne, dat laatste had ik inderdaad ook al door haha!

Volumeshampoo lijkt me inderdaad een goed alternatief. Ja

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:09

Ik heb er zelf ook een beetje last van, omdat ik een tijd elke dag m'n haar heb gewassen (en ik haat dat vette haar echt... ik erger me er zo aan :S) maar ik heb gehoord dat baby-shampoo ook helpt en 'elke-dag' shampoo, omdat deze toch iets minder ontvetten. (Dat zou betekenen dat shampoos voor vet haar minder helpen, omdat ze zó sterk ontvetten dat je haar een tegenreactie geeft.. maargoed)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:20

Ik ben me haren om de dag gaan wassen en alleen met shampoo ( toevallig van elive " voor normaal haar ".
Bij mij was het binnen een week al minder, ik kan nou in principe twee dagen me haren niet wassen en dan zijn ze een klein beetje vettig terwijl ik dat eerst al de dag erna had. Maar minder als om de dag kom ik meestal niet want dan ben ik bij me paard geweest en voor mijn gevoel blijf je dat ruiken dus dan was ik me haren weer Tong uitsteken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:56

Ik heb ook heel erg vet haar en was het om de dag, maar meestal was het de dag erna weer vet Tong uitsteken
Ben gister naar de Dermatoloog daarvoor geweest, en die had me een shampoo gegeven : Donorex Rx. , en die zou dan moeten helpen.
Ik heb er gister voor de 1e keer mee gewassen, en nu was het al een heel stuk schoner als normaal Haha!

Er zit wel menthol in, waardoor je hoofdhuid na het wassen daarmee even wat koud wordt, beetje zelfde gevoel als wanneer je je tandenpoetst met een mint tandenpasta ofzo Tong uitsteken dan krijg je ook zo'n koude adem meteen Tong uitsteken

Maar die werkt bij mij dus echt super goed!! na 1 keer al merkte ik het verschil Tong uitsteken

Je zou dus even naar de dermatoloog kunnen gaan en kijken of hij iets voor je heeft Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:15

1234 schreef:
Donorex Rx. ,

Denorex Rx Vork
M'n moeder had dit spul ook, werkte wel goed alleen het stinkt zo gigantisch.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:31

haha jaa dat bedoelde ik Clown
Ik rook het niet echt Tong uitsteken was meer dat ik mn hele hoofd ineens heel koud werd Tong uitsteken leek net of je van warm naar ijskoud ging Tong uitsteken

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:25

lidl heeft kruiden shampoo van 1 euro werkt super goed! tegen vet haar!!