Nickeltje schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Maar eerder geeft TS al aan dat ze bij huisarts en bij gyneacoloog is geweest.
In het onderwijs dat ik gehad (studie geneeskunde) heb over dit soort problemen is ons heel duidelijk gemaakt dat als je oorzaken als SOA's en schimmels uitgesloten hebt en er is bij onderzoek niks afwijkends te zien, dat de kans heel erg groot is dat er nooit een oorzaak van de pijn gevonden wordt, maar dat iemand daar wel echt heel veel hinder van kan ondervinden.
En heel vaak zijn het relatief simpele adviezen zoals probeer dit of dat eens uit, en dan kan het zijn dat je eens een ander merk condooms moet proeberen want er kan overgevoelig heid zijn voor het merk dat nu gebruikt wordt, of een simpele tip als glijmiddel kan een hele simpele oplossing zijn...
En uitproberen van dit soort dingen kan geen kwaad, dus klachten maak je er zowiezo niet erger mee...
En met deze tekst en uitleg ben ik het dan helemaal met jou eens
Vond het al zo'n raar advies van een geneeskundestudent, maar op deze manier snap ik je helemaal!
Ik vind het trouwens fijn om te lezen dat er nog serieus met dit soort topics om wordt gegaan, echt super!