teken beet,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

teken beet,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:53

hoi!

ik had even een vraagje aan jullie.
begin van het schooljaar ben ik gebeten door een teek. hij zat toen in mijn huid.
mijn moeder heeft hem toen met een pinset vast gepakt (waarschijnlijk veel te hard) en trok hem er toen recht uit.
ik kreeg toen een rode kring op de plek waar de teek zat.
dit is toch al wel een tijdje geleden maar ik vraag me af of ik mischien kans op een ziekte heb ofzow.
weet iemand wat de tekenen zijn van de ziektes?

groetjes lotte!

pubelia

Re: teken beet,

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:54

heb je specifiek klachten dan? Zo ja wat? iedereen heeft nml verschillende klachten.

MamboBeach

En hoe lang daarna kreeg je een rode kring?

Dewii

Je zou heel goed de ziekte van Lyme kunnen hebben opgelopen. Je moeder heeft hem er met pincet uitgehaald, dus waarschijnlijk is de kop achtergebleven. Ik heb gehoord dat van de ziekte van Lyme een symptoon is dat je een rode kring krijgt. Ik zou evennaar de dokter gaan!
Laatst bijgewerkt door Dewii op 18-05-07 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:56

heb een roode kring gehad die met 1 week weer weg ging. en tja welke spesiefieke klachten,, ben de laatste tijd erg duizelig en veel moe.. en tja,, voor de rest weetik het niet echt goed,, dit zijn de dingen waardoor ik zo iets heb van hee,, zou dit hier mee te maken kunnen hebben gehad?

_Dynamite_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:57

De ziekte van Lyme zou je kunnen hebben,idd.
Die is erg gevaarlijk,en zelfs dodelijk.
Symptomen: rode kringen,duizelig en moe.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:00

hmm,, das niet best,, maar rode kringen is het niet,, het was meer een roode kring om de plek die binnen 1 week weer weg was.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:01

Was het een rode rand met roziger erbinnenin? Op school hebben we namelijk een poster over ziekte an Lyme hangen en daar staat dat op.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:07

ja dat was het,, ik heb ook even op internet gezocht,, eentje leek er erg op alleen deze was zo veel kleiner! en heb ook even gekeken bij kenmerken,, ik heb er ongeveer 4, duizelig moe buikpijn (heb ik de laatstetijd erg last van) onregelmatige menstruatie (onverklaarbaar) wel meer van de kenmerken heb ik ooit gehad,, zoals keelpijn last van ribben maar dat had ook een reden (gevallen op ribben) of met open jas gelopen,, heb dus geen idee of dat er wat mee te maken heeft..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:09

Ga jij eens even heel snel naar de dokter. Scheve mond
Snap niet dat je dat niet direct gedaan hebt, het percentage teken met de ziekte van Lyme stijgt. Dus steeds meer kans dat je dat krijgt.
Heb je het nu niet, zou je het over 5 jaar nog kunnen krijgen van deze teek.
Heb je enig idee hoelang die er in heeft gezeten?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:10

ff naar de dokter gaan, die kan zo met een bloed test bepalen of je het hebt.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:11

Ik zou toch maar even (snel) naar de huisarts gaan!
Snap ook niet dat je dat niet eerder hebt gedaan, maar daar heb je nu niks meer aan.
Dus, op naar de huisarts!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:11

Keelpijn spierpijn, gewrichtspijn, vermoeidheid,darmproblemen enz.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:14

hij heeft er niet langer dan een week in gezten,, ik denk zelfs korter, ben een week op kamp geweest. ik heb daarvan de eerste 3 dagen goed overal gekekn,, vooral op de plekken waar het veel voorkomt.. ik gok dat hij er ongeveer de laatse dagen in is gekomen,, meteen thuis ontdekt en er uit gehaald..

en tja waarom niet meteen naar de dokter,, wij zijn niet van de dokters mensen,, er moet iets ergs zijn voordat we gaan.. alleen ik vind het toch nu wel erg genoeg om eens te gaan.. bedoel al heb ik niks! maarja ik hou jullie wel even op de hoogte,,,

ps.. zijn er mediceinen tegen deze ziekte en wat kan je er van krijgen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:21

lottehorse schreef:
heb een roode kring gehad die met 1 week weer weg ging. en tja welke spesiefieke klachten,, ben de laatste tijd erg duizelig en veel moe.. en tja,, voor de rest weetik het niet echt goed,, dit zijn de dingen waardoor ik zo iets heb van hee,, zou dit hier mee te maken kunnen hebben gehad?

Direct na de tekenbeet?
De verschijnselen die je hebt kunnen inderdaad tekenen van die ziekte zijn!
Zou even naar de dokter gaan!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:24

direct er na ja,, er zat al een rode kring om de teek (erg klein) toen hij er uit ging werd hij groter en later weer kleiner en verdween helemaal.. maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het tegen mijn ouders moet zegen,, zo van he mam ik heb dus een teek gehad en nu wil ik naar de dokter,, Lachen tja,,

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:26

lottehorse schreef:
direct er na ja,, er zat al een rode kring om de teek (erg klein) toen hij er uit ging werd hij groter en later weer kleiner en verdween helemaal.. maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het tegen mijn ouders moet zegen,, zo van he mam ik heb dus een teek gehad en nu wil ik naar de dokter,, Lachen tja,,

Tja, gewoon naar de dokter gaan hoor! Doen! Ja

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:33

haha even een bloedtest kan ook geen kwaad, ben alleen bene beetje bang dat ik bij de dokter komt en dat hij zegt jho dit is dood normaal! iedereen heeft een rode kring om de tekkenbeet heen zitten na dat hij er is uitgehaald.. en die vermoeidheid komt door te veel stress,, dan sta je daar wel mooi,, maarja weet dat ik er nog mooier sta als ik wel die ziekte heb en er pas over een jaar achter kom,,

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:02

Nou en als de dokter dat zegt Knipoog . Voor hetzelfde geld heb je wel een ziekte opgelopen.

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:10

mijn mentor die heeft het ook gehad..en die heeft er de ziekte van lyme aan over gehouden..en omdat jij ook zegt dat je vaak moe en duizeliug bent zou het zeker niet verkeerd zijn om even langs de dokter te gaan...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 16:33

het kan natuurlijk altijd geen kwaad,, ookal heb ik het niet,, alleen mijn moeder kan ontetend zeuren,, Tong uitsteken toen ik van mijn paard gevallen was en ontzetende pijn aan mijn ribben had wou ze ook niet dat ik naar de dokter ging,, marja ze zou nu wel moeten, dit is toch wel een ander verhaal

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:47

je kan bij dokter een antibiotica kuur halen!!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:17

lottehorse schreef:
het kan natuurlijk altijd geen kwaad,, ookal heb ik het niet,, alleen mijn moeder kan ontetend zeuren,, Tong uitsteken toen ik van mijn paard gevallen was en ontzetende pijn aan mijn ribben had wou ze ook niet dat ik naar de dokter ging,, marja ze zou nu wel moeten, dit is toch wel een ander verhaal

Je kan toch gewoon naar de dokter gaan zonder je moeder dat te zeggen, dan vertel je het gewoon naderhand? Mijn neefje heeft het ook gehad en geloof me, het is niet leuk. Heeft er nu nog wel eens last van, weer een tijdje erg moe enzo, dus ik zou als de donder naar de dokter gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:19

Naar de HA gaan, daar heb je heus geen moeder voor nodig.
En koop in hemelsnaam een tekentang en lees de handleiding door.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:27

als er een rode kring omheen zit gelijk naar de dokter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dit kan zelfs levensgevaarlijke ziekte geven!