zwanger en zo misselijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

zwanger en zo misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 16:21

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en ik trek het gewoon niet meer. Al vanaf de 7e week gebruik ik emesafene tegen de misselijkheid. Daarmee neemt het braken wel af maar verder ben ik de hele dag echt kotsmisselijk. Af en toe braak ik en dat lucht wel op, maar zeer beperkt.

Ik word er echt gek van, en intens moe. Niks is meer leuk en te doen, eten een crime net al winkelen (al die luchtjes, gadver). Wie heeft de gouden tip?
Cola light drink ik al, dat helpt iets, ik eet smorgens maar ben 24/7 misselijk dus mwah, ik eet zodra het erg wordt kleine toostjes met niks om geel lege maag te hebben maar dat alles is niet afdoende.

En nee, de gedachte dat het overgaat helpt niet meer, na 5 weken braken en nog 3 te gaan voel ik me echt aan het eind van mijn latijn.

Luuz

Re: zwanger en zo misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:24

Jeetje dit klinkt niet goed zeg. Erg vervelend! Ik zou toch even naar mn huisarts gaan als ik jou was. Want het lijkt me niet goed om niet goed te kunnen eten, zeker niet als je zwanger bent. Dan heb je juist meer voeding nodig dan normaal. Succes en sterkte!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:06

er zijn speciale korrels van vsm, die heb ik ook gebruikt aan het begin van mn zwangerschap,helpen heel goed.
En bij mij hielp een groene appel heel goed!
succes!Hopen dat je er snel van af bent!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:07

hmm..klinkt niet echt fijn Boos!
Misschien even aan de verloskundige vragen wat die nog voor tips heeft?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 19:13

peetje82 schreef:
er zijn speciale korrels van vsm, die heb ik ook gebruikt aan het begin van mn zwangerschap,helpen heel goed.

Hey bedankt voor de tip! Dat ken ik nog niet.
Weet je nog hoe ze heten? Ik ga iig even kijken op hun website.

edit: zwangerschapsgranules ?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:14

Ik weet dat de eigenaresse van m'n vzpaard ook zo misselijk was, dit heeft tot de 12e week geduurd en toen voelde ze zich véél beter Ja

Sterkte, kan me voorstellen dat dit écht rot is Ach gut

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:23

Bah Pauline, wat naar!
Het enige dat ik steeds deed was inderdaad kleine beetjes eten zodat je geen lege maag het. Maar dat doe je al..
Kun je wel genoeg vocht binnenhouden?
Ik hoop voor je dat die korrels helpen! Want om nog 3 weken zo door te gaan...
Sterkte hoor.. Ach gut

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:31

Wat iets rots is, maar wel helpt: zoek uit wat hetgene is dat binnen wil blijven. De ene zit idd op droge toastjes, een ander moet een melkdrankje als Yakult oid nemen en ikzelf heb alleen Granny Smiths kunnen eten (en wel precies 6, anders kwam het er weer uit)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:41

ja jee zwanger, volgens mij geen pijl op te trekken voor iedereen weer anders die misselijk was. Ik was ook bij alle drie vrij lang en vaak misselijk, dat begon al 's morgens uit bed, maar ook als ik bij de slager stond of net eten had gekookt etc.etc.. Ik moest "gelukkig" vaak spuigen, dan was ik er vanaf. Misschien een flinke goede wandeling in de buitenlucht, dat hielp bij mij ook nog wel is en kijk verder waar je goed op reageert wat betreft voedsel/ drank. Appels deed het trouwens ook altijd goed bij mij ( rustig eten) . Sterkte ermee.

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:45

Een vriendin van me heeft het de eerste drie maanden ook gehad. Bij haar hielp het als ze sochtends een tomaat at.
Maar ik denk dat het bij iedereen verschillend is.
Sterkte!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:48

Heel erg vervelend is het wel inderdaad.
maar helaas ook niet veel tegen te doen.

Het goede nieuws is dat het meestal verdwijnt bij 12-14 weken
en je jezelf dan weer kiplekker voelt.

Hou nog even vol!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:49

Pauline, ik wil je niet bang maken, maar bij mij duurde de misselijkheid van week 5 tot week 40!! Doodziek ben ik geweest, mijn hele zwangerschap door. In het begin dacht ik 'met week 12, 13 wordt het vast minder'. Dat zei iedereen.... Nou, mooi niet. Ik hoop dat het bij jou wel zo is, hoor, wie weet.

Emafasene gehad, maar dat hielp amper. Het was 9 maanden ellende en in week 32 ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Ik kon niet meer, was zo uitgeput van het spugen en dat ellendige gevoel. Na 1 week mocht ik weer naar huis en toen was het even doorpezen tot de bevalling. Zelfs tijdens de bevalling was ik kotsmisselijk, vreselijk.

Maar, het cliche is helemaal waar, toen ik mijn dochter in mijn armen had, was ik zooooo blij. Ze was het echt helemaal waard, al sta ik nog steeds niet te springen om nog een keer zwanger te zijn (en ze is alweer 2 jaar Haha! ).
Dat gevoel ben ik nooit vergeten.

Bij de een helpt kleine beetjes eten, bepaalde voedingsmiddelen eten etc. Bij mij hielp niets. Ik kan je niets aanraden. Ik kan je alleen zeggen dat ALS je de pech hebt dat het langer duurt, je jezelf maar voor moet houden dat je straks een prachtig kindje hebt. Zo heb ik het maar gedaan, want ik was wel dolblij met mijn kindje in mijn buik.
Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat de misselijkheid met een paar weken over zal zijn. Ach gut

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:51

Volgens mij bedoelen jullie Nux Vomica korrels van VSM als ik me niet vergis?!?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:52

Ik weet er alles van .Ik heb de 1e 3 maanden van mijn zwangerschap boven de pot geleefd. Clown Ik denk dat je toch effies moet doorbijten .(En dat valt niet mee.) Probeer eens vanillevla. Rustig en kleine beetjes.

Succes en als hij/zij er eenmaal is dan weet je dat dit het allemaal waard is geweest.

En van harte gefeliciteerd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:56

dozo schreef:
Volgens mij bedoelen jullie Nux Vomica korrels van VSM als ik me niet vergis?!?

Goh ja, die heb ik ook nog gebruikt, maar helaas.... bij mij werkte dat ook niet. Net als de vanillevla truuk.
Echt niets werkte..... Hopelijk bij Pauline wel.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:12

pres schreef:
Heel erg vervelend is het wel inderdaad.
maar helaas ook niet veel tegen te doen.

Het goede nieuws is dat het meestal verdwijnt bij 12-14 weken
en je jezelf dan weer kiplekker voelt.

Hou nog even vol!

En als je pech heb een half jaar Bloos

Ik kan je verder tips geven dan alleen kleine beetjes eten, en ik hoop voor je dat het weer snel over is.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:16

Pauline schreef:
peetje82 schreef:

Hey bedankt voor de tip! Dat ken ik nog niet.
Weet je nog hoe ze heten? Ik ga iig even kijken op hun website.

edit: zwangerschapsgranules ?

ja die!
Prima in combinatie met de groene appels(granny smith)

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:34

Nou, ik heb alles wat bij mij een heel klein beetje hielp al langs zien komen: cola light, granny's, vanille vla. Ik ben bij mijn tweede zwangerschap vanaf dag 1 (zwangerschaps test niet nodig hoor) tot aan de bevalling misselijk geweest (zie ook topic : viewtopic.php?f=136&t=741076&st=0&sk=t&sd=a&start=75 pagina 4), en het enige wat ik je kan aanraden is: luister naar je lijf! Wordt je misselijker naarmate je vermoeider bent? Neem dan je rust, meld je desnoods ziek, dat ben je tenslotte ook, als je zo misselijk zou zijn als je niet zwanger was, ging je ook niet werken. Met een beetje geluk ben je na 16 weken er van af. Hou je tot die tijd rustig, doe gewoon een middagdutje en heb lak aan iedereen die zegt dat je je moet vermannen...
Ik heb toen gemerkt dat ik me absoluut rustig moest houden, dan had ik het minste last.
Sterkte ermee, en.... geniet ondanks alles van je zwangerschap, het is een heel bijzondere periode in je leven.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:00

als je het niet ziet zitten,lees dan je onderschrift en dan krijg je vast weer een beetje moed Knipoog
ik hoop voor je dat het snel weer wat beter gaat en het kindje je weer wat rust gaat geven!
hou vol meid!!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 10:24

Bedankt voor jullie lieve reacties, korrels zijn in huis Lachen
Dit is mijn derde zwangerschap, en dit is echt, echt de laatste...Ik ben er blij mee, met 16 weken is het over maar het is elke zwangerschap erger. En idd je vergeet het want anders zou ik hier geen derde keer in meegegaan zijn

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:31

Pauline schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties, korrels zijn in huis Lachen
Dit is mijn derde zwangerschap, en dit is echt, echt de laatste...Ik ben er blij mee, met 16 weken is het over maar het is elke zwangerschap erger. En idd je vergeet het want anders zou ik hier geen derde keer in meegegaan zijn

Nou Pauline, dan heb jij echt steeds geluk gehad dat je er met week 16 af was. Bij mij ging het tot en met de bevalling door. Ik ben het nog steeds niet vergeten en durf het nog steeds niet aan om nog een keer zwanger te worden. Samen met nog wat redenen, hoor, maar die misselijkheid ben ik nog niet vergeten na 2 jaar. Ik heb me zo rot gevoeld al die maanden, niets roze wolk, maar het was keihard afzien. En gelukkig heb ik er een pracht van een dochter voor terug gekregen, dat was het waard, maar ik moet er niet aan denken me ooit nog eens zo rot te voelen. Bloos Lachen
Sterkte dan nog even....

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:38

Hé Nadya, ik denk dat ik precies weet hoe jij je hebt gevoeld, ik heb dat dus ook, vooral met mijn tweede (en laatste), zwangerschap meegemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:38

Als je maar niet al deze goedbedoelde tips tegelijk uit probeert Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:55

J0sef1entje schreef:
Hé Nadya, ik denk dat ik precies weet hoe jij je hebt gevoeld, ik heb dat dus ook, vooral met mijn tweede (en laatste), zwangerschap meegemaakt

Pfff, vreselijk he? Als ik nog denk aan hoe ik al die maanden door ben gekomen, bedank ik echt voor de eer van een tweede keer. Haha!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:19

Pauline, hoe is het nu, werken je korrels van VSM?