dat was weer een leuk bezoekje bij de dokter, foutje bedankt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

dat was weer een leuk bezoekje bij de dokter, foutje bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 11:28

Ik moest vanmorgen naar de dokter toe om een moedervlek op mijn gezicht te laten verwijderen. Vorige week had ik er naar laten kijken en vandaag was het dus zo ver.
Onze dokterspraktijk heeft altijd elk jaar een afgestudeerde arts, die nog een jaar stage/ervaring op moet doen. Dit jaar is dat een man, met buitenlandse afkomst, die niet echt goed Nederlands praat. Dat hij buitenlander is maakt me niet uit, maar als hij iets beter Nederlands zou spreken was dat wel zo prettig geweets, maar goed.

Vanochtend ging hij dus mijn vlek wegsnijden. Alleen hij is niet zo handig met mesjes. Hij schoot al uit, het begon harder te bloeden dan dat hij had verwacht. Dus hij pakte een doeke om het bloed van mijn gezicht te vegen. Alleen hij was zo handig om dit te doen met het mesje nog in zijn hand Vork , dus ja, dan is het wel duidelijk wat je krijgt. Dus nu loop ik met een enorme plijster op mijn gezicht, een hechting en een lange kras van het uitschieten met zijn mesje. Lekker handig dus.

Maar ik ga dus echt nooit meer naar die man!

Anoniem

Re: dat was weer een leuk bezoekje bij de dokter, foutje bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:29

Zow! Dat is slordig!
Je moedervlek is nu ook wel weg hoop ik? Nagelbijten / Gniffelen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:30

He gatverdamme wat een pech !!! Akelig zeg, bah, ik hoop dat je er geen blijvende littekens van krijgt.

Kan me goed voorstellen dat je er niet weer naartoe wilt !

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:30

Zo dan, daar word je niet blij van... Zo'n simpele ingreep zou toch weinig problemen moeten geven voor een afgestudeerde arts. Wat zei je eigen arts, wordt dat een blijvend lidteken of zal het netjes wegtrekken?

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:35

Jeetje mina, hij is fijn! Boos! Ik kan me er iets bij voorstellen dat je nooit weer naar die desbetreffende dokter gaat. Een foutje maken is menselijk, maar dit is wel erg knullig....Dit had niet mogen gebeuren!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:05

zo dat deed zeker ook pijn?? inderdaad ik zou daar ook niet terug naaartoe willen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:07

lekker dan..extra liteken d'r bij nog wel op je gezicht,
was d'r niet een toeziend arts bij??

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:07

In je gezicht?! Ik vind dat je er wel heel koeltjes onder blijft. Niet echt netjes van die dokter zeg.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:08

Daar zou ik ook niet meer naar toe gaan. Een foutje maken is menselijk, maar dit is niet leuk! Wat als je dadelijk met een lelijk litteken blijft zitten van die kras?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:23

fout zeg.. heeft je eigenarts wel excuus gemaakt!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:27

in je gezicht een snee met een mes?? dat blijf je denk ik zien, hoor. normaal mag zoiets alleen gehecht worden door een plastisch chirurg, niet door zomaar een arts.

ik zou contact erover opnemen met je eigen huisarts, en wel zsm, om te zien hoe je dit zo goed en snel mogelijk op kunt lossen. verder kijken wat hij wil doen aan schadevergoeding. denk eraan: ze vallen onder tuchtrecht, dus in uiterste nood zou je daar een beroep op kunnen doen.

sterkte!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:05

Natuurlijk super vervelend wat er is gebeurt, dat is echt geen stijl en echt heel vervelend.
Ik vind wel dat de dokter jouw een bloemetje of een waardebon of zoiets mag geven, dit kan echt niet!

Maar even bekenen van de andere kant...
Moet je voorstellen dat jij voor de eerste keer als dokter moet beginnen en dat gebeurt je!
Die man deed het natuurlijk niet expres en zal zich er ook heel rot over gevoeld hebben (denk ik)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:07

Wat stom dat dat gebeurd is zeg.
Ik zou echt kwaad zijn.
Hopelijk voor jou word het geen litteken (ben zelf een keer aangereden hele gezicht lag open maar zie er niks meer van)
hoop dat bij jou dat ook het geval is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:08

Ben je lekker mee, je gaat voor een moedervlek en komt met meer naar huis.Hij was zeker erg nerveus, kan hij niet beter eerst op een pop gaan oefenen of zo?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:10

Nee, hij zal het niet expres hebben gedaan, maar dan nog is het een schande vind ik. Het feit dat een afgestudeerde arts een dergelijke ingreep op zo'n klungelige manier verprutst is gewoon niet goed. Hij schoot uit en dan gaat ie ook nog eens met een mesje in zijn hand je gezicht schoonmaken. Nu heeft ie je wang geraakt, maar voor hetzelfde geld was ie naar je oog uitgeschoten. Wellicht dat die arts wat in paniek raakte, maar als er één eigenschap is die je als dokter moet hebben, dan lijkt me dat wel dat je je hoofd koel kan houden...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:12

En je moet er ook zeker melding van maken hoor!
Straks doet hij het ook nog bij andere mensen...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:17

Wat vervelend, het zal wel dor de zenuwen gekomen zijn bij hem maar toch.
Hopen dat je er geen littekens aan over houdt, en even een klacht indienen.
Vind dit niet kunnen.
Je hoort het wel veel trouwens de laatste tijd, de huisarts die het "wel even weg zal halen" en dat het dan mis gaat.
Vroeger werd je altijd door verwezen naar het Fleboligisch centrum voor dit soort ingrepen maar het lijkt wel of huisartsen zo min mogelijk door willen verwijzen (paard had op mijn been gestaan, wij naar de huisartsenpost, ik verging van de pijn maar bij het ziekenhuis moet je zo lang wachten, de huisartsenpost helpt je gelijk en eventueel sturen ze je door naar het ziekenhuis waar je dan ook gelijk aan de beurt bent. Maar volgens hun was er niks aan de hand. Nu een paar maanden later blijkt één van mijn zenuwen te zijn beschadigd)
En al die buitenlandse artsen, ik had laatst ook een buitenlandse arts. Een kaakchirurg die niet goed uit zijn woorden kwam in het Nederlands. Ze zullen gerust goed genoeg zijn, maar het wekt in weinig vertrouwen op inderdaad Ja.
Ze zijn slecht bezig in de gezondheidszorg vind ik. Ik hoop decht dat jij er geen nadelige gevolgen aan overhoud.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:59

Ik zou 'm aanklagen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:01

dit is echt heel slordig, hoop niet dat je er een litteken aan overhoudt.
Ik heb ook ooit een moedervlek laten weghalen in mijn gezicht maar mijn huisarts heeft mij meteen doorgestuurd naar de plastiche chirurg omdat de kans op littekens groot zou zijn.
Bij mij zie er helemaal niets meer van.

beterschap...

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:04

BeLoVeD schreef:
Ik zou 'm aanklagen.

Vind dat een beetje overdreven...
Hij is je minstens een groot excuus schulig
Maar aanklagen gaat voor mijn gevoel wat ver

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:06

Jeetje balen zeg Scheve mond

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:09

Toen ik mijn co-schappen liep hadden we een jongen die doof was en daar liep fulltime een tolk mee en ook een jongen van vietnamese afkomst die slecht nederlands sprak. Bij opnames van patienten moesten de andere co's extra aanpoten omdat het eigenlijk gewoon niet werkte. Voor de co die doof was had ik wel begrip want die wilde arts uitsluitend voor doven worden, maar die andere? Ik zou als patient niet blij met hem zijn. Allereerst spreekt en verstaat hij beroerd nederlands en verder had hij minder ervaring omdat hij door het taalgebrek minder deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:10

Ik had ook een moedervlek in mijn gezicht die er op aanraden van mijn huisarts (topkerel) door een chirurg is afgehaald in het ziekenhuis, omdat die het toch netter kunnen, er is nu idd niks meer van te zien. Laat in het vervolg in ieder geval niemand in je snijden als je er geen goed gevoel bij hebt.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 19:16

Het was dus idd wel klote. Ik blijf op de plek waar die moedervlek zit wel een litteken houden, daar zitten nu ook 2 of 3 hechtingen in. Het gedeelte waar hij is uitgeschoten met het mes, toen hij mijn gezicht schoonpoetst, dat is verder niet echt een hele diepe snee, dus waarschijnlijk zie je daar later niks meer van. Maar dat is wel even afwachten dus.

Hij zei wel even sorry van dat had niet mogen gebeuren. Ik moet ook eerst de scherpe voorwerpen weg leggen voordat ik verder ga, etc, etc. Maar ja daar heb ik ook niks aan.

Nu ik er zo over nadenk ben ik best pissig, op dat moment viel het eigenlijk nog wel mee, wekte me wel enigzinds op mijn lachspieren. Maar nu heb ik zoiets van, wat moet ik hier nu mee???

Er was verder geen andere dokter aanwezig, omdat hij dus gewoon is afgestudeerd en alles dus gewoon zelfstandig moet kunnen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:22

Ik heb zoiets ook gehad alleen dan op mn boven been, bij mij is het toen nog iets verder uit de hand gelopen en heb toen een klacht ingediend in het ziekenhuis.
Als ik jou was zou ik dat toch zeker even doen, zeker een arts die net afgestudeerd is mag er wel even op gewezen worden dat veiligheid voor alles gaat.