Ik zelf ben erfelijk belast met een te hoog cholesterol.
Dat betekend in het kort dat mijn lichaam en bloed te veel cholesterol aanmaakt.
En dus krijg ik pillen, ben ik bij een internist, en ben ik bij een dieetiste.
Mijn broer heeft het ook en mijn moeder ok.
Het komt ook van mijn moeders kant.
Dat ik dit heb is nu ongeveer 3 jaar bekend.
Ik ben nu afgevallen en probeer zo gezond mogelijk te leven ( is toch best moeilijk).
Bewust eten en drinken is dus voor mij erg belangrijk.
Ik ben erg geschrokken toen ik hoorde van mijn internist, dat ik als ik op deze voet ( 3 jaar geleden dus) zou doorgaan ik de 40 niet zou paseren

Ben al erg in mijn etens patroon aan het veranderen geweest,.
Ben 8 maanden van het roken af geweest en ben toen ongeveer 10 kilo aangekomen.
Ben nu nog te zwaar.
Ben niet te dik maar ben lang ( dus ben je al zwaarder meestal dan iemand van dezelfde leefdtijd die kleiner is ) , en wil er zelf nog wat kilo's afhebben.
Maar ben dus weer begonnen met roken, daar ga ik weer mee stoppen als ik mijn gewicht en mijn etenspatroon weer goed op de rit heb.
Mijn oom is hierdoor ( toen het nog onbekend was de 'ziekte') op zeer jonge leefdtijd overleden.
Hij at erg ongezond, rookte en mocht graag een biertje drinken.
Ik lust op zijn tijd ook wel een lekker patatje met mayo, of als ik op stap ben een lekker biertje.
Maar ik moet alles heel erg beperken.
En op mijn leeftijd, en losbol als ik ben, is dat wel eens moeilijk;(.
Nou vroeg ik mij dus af wie is er nog meer erfelijk belast door dus een soort van ziekte.
En heeft hierdoor sommige beperkingen, en moet waarschijnlijk( net als ik) zijn/haar leven lang pillen slikken hiertegen.
Ik zou het kort houden, maar ja niet gelukt.
Ik hoop dat er bokkers zijn die de tijd willen nemenom dit te lezen.
Alvast bedankt.