. Het wordt steeds erger, en ik vroeg me af of jullie wat tips hebben. Met welke sporten train je nu echt je spieren zodat ze langer worden? Yoga?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Het wordt steeds erger, en ik vroeg me af of jullie wat tips hebben. 

_paula_ schreef:turnen

Jorieke schreef:Yoga. Heb ik zelf een jaartje gedaan. Ik kon m'n benen bijna over m'n hoofd doen

Ik ben nog nooit zo lenig geweest! Na een tijdje kon ik me in de meest onmogelijke houdingen bewegen. Helaas ben ik door tijdgebrek gestopt, ik doe nu thuis nog makkelijke oefeningetjes en wat rek en strekken om een beetje soepel te blijven, maar pilates (en yoga ook wel) is echt een aanrader. Bij iedere sportschool kan je dat wel doen, gewoon met een hele groep in zo'n zaal. Van turen enzo word je idd ook wel lenig, maar vaak zijn dat jonge kinderen die dat doen en als je daar als oudere (jongere)
aan komt zetten is dat denk ik ook niet echt een succes. Ik weet verder niet hoe houd je bent
Maar pilates is voor alle leeftijden en je wordt er echt heel lenig en soepel van als je een beetje je best doet. Reken alleen maar wel op verschrikkelijke spierpijn na de eerste paar keer

Ik vind dat ik daar inderdaad te oud voor bent, en daarbij heb ik iets nodig op een lager niveau waar echt je spieren langer bij gemaakt worden.