Gaat niet lekker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Gaat niet lekker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 08:53

Heey...ik wil tog even mijn verhaal kwijt..

Ik heb sins een paar maanden echt last van duizeligheid..
Eerst ging het nog wel goed en was het middags over..maar ik ben er zoo onzeker van geworden..Ik krijg steeds paniek aanvallen, en ga dan ook hyperventileren..( ik heb nu wel ademhalingsoefeningen) maar ik vind het echt heel erg vervelend want ik durf bijna nergens meer naar toe..Zelfs niet naar school Verdrietig Het is niet zo dat ik niet naar school wil, maar ik durf gewoon niet, ik krijg dan ook weer zo`n paniek aanval!! IK heb het nu ook al een paar keer op school gehad, dan kan ik echt niet ontspannen dan zit ik te trillen, heel erg zweten, en hyperventileren,en word ik heel erg duizelig en slap. Ik denk omdat ik dat een paar keer heb gehad dat ik daar door niet meer zo goed durf..Ik heb geen bloedarmoede! Die paniek aanvallen vind ik nog wel het vervelendst.. Verdrietig Hebben jullie misschien tips voor mij, of hebben jullie misschien het zelfde meegemaakt bijv.? Ik zou het fijn vinden als ik er met iemand over kan praten!

groetjes vera

Bo_Y

Re: Gaat niet lekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:57

ik heb het zelfde gehad, maar ik was niet duizilig maar erg misselijk.

PB mij maar even.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:59

duizeligheid heb ik ook, maar bij mij komt het wel door de bloedarmoede (en vit.b12 tekort)

paniekaanvalen heb ik (gelukkig) geen ervaring mee,
ik zou als ik jou was (nog) eens langs je huisarts gaan!

als je lichamelijk verder ok bent dan kan hij je wellicht doorsturen naar een psycholoog die je verder kan helpen.

het is (imo) wel een dermate belangrijk ding dat het opgelost moet worden! het beperkt je direct in je dagelijks leven.

sterkte en succes !

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:01

Lees het topic "paniekaanvallen" eens op mensenwelzijn. Staat denk ik nog op de eerste pagina...........

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 09:09

Ja het heft zeker heel veel invloed op mijn dagelijks leven, ik bedoel ik ben 14 dat is nou niet echt een leeftijd om thuis te gaan zitten niksen toch?! Ik ga over een poosje naar een psycholoog ja, maar ik vind het toch ook wel fijn om er over te praten met andere mensen of ze er nou wel of geen last van hebben zelf..!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:13

Hyperventilatie, erg vervelend heb het ook gehad,probeer toch niet dingen te vermijden ,dan ben je het het snelste kwijt.Je lijf houdt je voor de gek,het is echt geestelijk.Hopelijk krijg je snel hulp,doordat ik doorhad hoe het werkte en me er probeerde doorheen te slepen ben ik er vrij snel vanaf gekomen.Toch duurt het snel een half jaar voordat je weer bij bent,neem je rust en praat erover er is nix zo vervelend!!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:19

Ik had 3 weken terug ofzo, heel veel last van duizeligheid, ik viel elke keer bijna flauw, me schoonmoeder (verpleegkundige) zei tegen mij: "waarschijnlijk uitdroging, veel water (of limonade) drinken". Ik ben er nu van af.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:39

Ik ben vanmiddag weer naar school geweest.. Haha! Ik heb eerst een gesprek met mijn mentrix gehad..Ik ga het nu gewoon weer rustig opbouwen..Ik zou vandaag 1 uurtje gaan maar het ging goed, en iedereen wou dat ik bleef dus ben ik nog een les uur gebleven.. Haha! ( we waren daarna uit) dus ik ben blij dat het weer wat beter gaat..k zeg nie dat het meteen helemaal weg is maarja!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:03

Ik heb dit ook gehad, alles wat jij zegt. Heb je veel stress ? Daar zou het van kunnen komen..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 08:59

@ hasten en de rest , ja best wel in februari is ons paardje verkocht en daar zit ik echt heel erg mee..Ik kan me nu echt om ieder klein dingetje druk maken, als ik er nog maar aan denk zelfs!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:05

Ik kwam jaren geleden er achter dat het bij mij van mijn darmen komt.Klinkt heel raar misschien,maar als ik stress heb dan gaan mijn darmen rommelen.En dan heb ik ook iedere keer hyperventilatie,dus ik gebruik nu een darm preparaat en dan gaat het goed.Maar als ik iets verkeerds eet bv te veel uien,dan krijg ik weer hyperventilatie.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 09:17

oei das ook lastig.. Verdrietig Mmm ik heb bij mij nog nooit mijn darmen horen rommelen..Maar door die hyperventilatie en die duizeligheid word ik echt heeel erg onzeker.. dat is echt lastig..en daar door komen er ook nog 'paniek aanvallen' bij.. Verdrietig gister ben ik weer 2 uurtjes naar school geweest en dat ging goed! Iedereen was blij enz dat ik er weer was..ik zou eerst maar 1 uurtje blijven maar ze wouden dat ik bleef ( klasgenoot jes)dus toen ben ik nog 1 uurtje gebleven.. Bloos Ik moet vandaag weer , maar loop weer al een beetje met zenuwen in me keel..Ik probeer gewoon hele tijd de leuke momenten te onthouden zeg maar..misschien worden de zenuwen daar wat minder van..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 09:49

IK heb gister trouwens ook nog op een site gekeken van hyperventilatie en paniek aanvallen, daar staat ook heel veel op, heb het gevonden in het topic van paniek aanvallen..even kijken wat de site was..http://www.hyperventilatie.org/ volgens mij moet dit hem zijn..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:16

Wat je eigenlijk alleen maar moet doen, maar wat wel moeilijk is.Alleen goede gedachtes hebben, dus over hoe het ging op school toen het nog goed ging.Das wel erg lastig hoor,maar als je denkt bv,ojee als er maar niet dit, ojee als er maar niet dat.Jou gedachten zorgen er voor hoe jij je voelt.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:23

Ja inderdaad,, dat deed ik dus eerst zo van ojee dadelijk krijg ik dat weer oh nee..weet je wel, en dan word het JUIST alleen maar erger, maar als je in zo`n situatie zit is het erg moeilijk om 'positief' te denken Bloos Ik probeer het iig wel!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:25

Weet niet of je van lezen houd, maar Louise Hay heeft erg goede boeken geschreven.Zij heeft mij al van vele dingen af geholpen.Zij werkt met affirmaties.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:26

Ik houd wel van lezen hoor, welk boek raad je dan aan?

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:06

en wat zijn affirmaties eigenlijk?! Ik houd van lezen..ik sta voor alles open eigenlijk..als het me van mijn probleem af help of het minder maakt....hoe zeg je dat.. Schijnheilig haha

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:44

Misschien weet de dokter wat tips?!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:10

Ik ben al vaak bij de dokter geweest, eerst bloed laten prikken om te kijken of het geen bloedarmoede was, maar dat was het niet, toen ben ik naar de KNO arts geweest , die heeft me weer naar een logopedist gestuurd voor ademhalings oefeningen ( daar ben ik nu ook naar toe gegaan)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:53

en ik heb morgen een gesprek met een psycholoog..dacht ik..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:59

Ik durfde ook niet meer naar school, nergens meer heen eigenlijk. Was ook vaak duizelig (ofwel licht in mn hoofd) en dat komt door de hyperventilatie, je ademt teveel in en dan wordt je licht in je hoofd. Probeer eens te gaan blazen(zoveel mogelijk UITademen) en kijk eens of dat helpt!
Bij mij heeft maatkracht mij geholpen (mensen met dezelfde ervaringen en ademhalingsoefeningen én gedragsoefeningen, steeds wat langer ergens heen)
Als je met mij wil praten PB me maar hoor!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:22

Komt mij heel bekend voor. Heb dit ook een periode gehad, had het vooral op kantoor. Ben toen naar een bedrijfspsycholoog geweest en daardoor ben ik veel zekerder geworden; kreeg ademhalingsoefeningen en moest ook 'huiswerk' maken/mezelf een cijfer geven over de hele dag en dan daarna uitleggen waarom ik me dan wel/niet goedvoelde. Het heeft vooral te maken met het onzekeren: stel je voor dat, of stel je voor dit. Niet terug denken aan dingen toen het fout ging, probeer je van te voren niet druk te maken om dingen, maar laat alles gewoon op je afkomen Knipoog Sterkte ermee!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:30

ik heb er ook (nogsteeds) last van.
het gaat al wel een stuk beterder.
ik durf alleen nog niet uit te gaan en met vriendinnen mee voor de rest gaat alles goed

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:54

@leandros: Durf je niet omdat je dan bang bent dat je er last van krijgt? Dat was mijn probleem toendertijd ook. Als ik maar dingen deed waarbij ik wist dat ik er geen last van kreeg, dan ging het goed. Door in therapie te gaan heb ik geleerd hoe ik daarmee om moest gaan. Niet van te voren er al van uit gaan dat het mis gaat, dan ga je je nl. onbewust druk maken, maar positief blijven denken Knipoog