Wimpers & Mascara; wat een ramp..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Wimpers & Mascara; wat een ramp..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 17:00

Doei!

Mijn wimpers zijn vrij dun en ook niet erg veel.. Door mascara lijken ze meer en mooier, maar het probeel is dat m'n wimpers veel breken en uitvallen als ik de mascara er af haal. Ik doe het heel voorzichtig, maar toch blijven m'n wimpers niet bespaard.. Ook krijg ik de mascara er nooit 100% af en zit de volgende dag een mooie donkere vlek onder mijn ogen.
Wie o wie heeft er goede tips voor mij dat mijn wimpers niet meer breken en dat ik m'n mascara er goed af krijg?

CleovG

Re: Wimpers & Mascara; wat een ramp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:29

Welk spul gebruik je om je mascara af te halen?

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:29

Van vaseline schijnen ze sterker te worden
en goede make-up remover doet wonderen!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:30

Gebruik je waterproof??

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:32

je moet met een 'schoonmaakdoekje' van boven naar beneden vrijven. *LOL*
niet van links naar rechts. daar breken je wimpers van. Ach gut
het ligt er ook aan welke mascara en welk schoonmaakspul je gebruikt.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:38

Toevallig zei m'n zusje van de week nog dat wanneer je een beetje knoflook door je mascara doet, je wimpers gaan groeien .. Geen idee of het werkt! Zou het eigelijk weleens willen proberen, maar mischien zijn er meer mensen hier die hier eens van gehoord hebben of die het zelfs geprobeerd hebben?

Ik haal mijn mascara eraf met lauw water en één of ander goedje van de aldi, Biocura reiniginsmelk (heet dat geloof ik) het zit in een witte fles iniedergeval. Mischien kun je ook eens de mascara van Bourjois; waterproof easy mascara volumateur, op de verpakking staat dat het erg makkelijk te verwijderen is (geen idee of het waar is hoor, verkoperspraatjes! Clown)

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:52

Knoflook door je mascara? Dat lijkt me niet erg lekker ruiken en misschien kunnen je ogen er zelfs door tranen?
Ik haal mijn mascara eraf met reinigingsdoekjes van de etos, het werkt echt goed en daarna spoel ik mijn gezicht altijd nog af met lauw water. Alleen met waterproof mascara gaat het wel lastig, dus probeer dat zo min mogelijk te gebruiken.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:54

Ik verwijder mijn mascara elke avond met reinigingsmelk, werkt prima, het gaat er altijd prima af. Mijn wimpers breken nooit!
Ik wrijf trouwens gewoon van links naar rechts hoor, ik denk dat ik al die reinigingsmelk in mijn ogen ga krijgen als ik van boven naar beneden wrijf Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:54

Ik gebruik van die oogpads met olie. Supervet, maar het werkt wel. Daarna even washandje over je gezicht halen of afspoelen onder de douche, want je krijgt er een prachtige zwarte olievlek om je ogen van Ja
Ze zijn gewoon te koop bij de Etos/kruidvat etc.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:09

Ik gebruik waterproof mascara ja en reinigingsmelk van de hema..

Iemand goed reinigingsspul en een goede mascara tip?

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:57

Lindaa_T schreef:
Toevallig zei m'n zusje van de week nog dat wanneer je een beetje knoflook door je mascara doet, je wimpers gaan groeien .. Geen idee of het werkt! Zou het eigelijk weleens willen proberen, maar mischien zijn er meer mensen hier die hier eens van gehoord hebben of die het zelfs geprobeerd hebben?

Ik haal mijn mascara eraf met lauw water en één of ander goedje van de aldi, Biocura reiniginsmelk (heet dat geloof ik) het zit in een witte fles iniedergeval. Mischien kun je ook eens de mascara van Bourjois; waterproof easy mascara volumateur, op de verpakking staat dat het erg makkelijk te verwijderen is (geen idee of het waar is hoor, verkoperspraatjes! Clown)

Dat heb ik ook maar dan alleen voor mijn gezicht, is het ook dan voor op je ogen? Ik gebruik trouwens van die olie pads van de Etos die vind ik wel goed Ja

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:05

hey. weet je.. je moet ook niet van die goepkope mascara gebruiken dat is ook niet goed voor je..,
gebruik eens een mascara van loreal of maybeline.. en als je waterproof gebruikt dan krijg je het er moeilijkk er van af..
daardoor kunnen je wimpers ook gaan uitvallen omdat die macara zo sterk is dat het niet zo eenvoudig eraf halen is..,
wat ik altijd doe.. reinigingsmelk op je wimpers.... dus helemaal vol...,zodat je geen zwarte m,aar witte wimpers ziet..,
laat het even weken.,.. paar tellen..
en haal het eraf met reinigings doekjes van de da.. die zijn het goedkoopst...
en als het goed is kan je het er makenlijker vanaf halen en valleen je wimpers niet zo uit;)_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:12

Ik heb zelf het idee dat van die vette make up remover beter werkt. Van die olie dus. Misschien kun je dat proberen?

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:33

Probeer eens gewone mascara, geen waterproof, met mijn opleiding visagie is mij geleerd dat dat een stuk vriendelijker is, waterproof is eigenlijk echt bedoelt voor als je denk te gaan huilen, zwemmen etc. Gewone mascara gaat er ook veel makkelijker af.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:18

ik vind waterproof ook helemaal niet fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:20

Lindaa_T schreef:

Heb dezelfde reinigingsmelk. Al mijn waterproof mascara's gaan er mee van af. Nog even na spoelen want het word vrij vettig en echt alles is er af bij mij.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:26

Ntlie_ schreef:
Ik gebruik waterproof mascara ja en reinigingsmelk van de hema..

Iemand goed reinigingsspul en een goede mascara tip?

waarom waterproof !? de meeste waterproofmascaraas worden toch pas waterproof als ze onder je oog zitten..
Ik heb mascara van Lacome ! 't kost wat.. maar dan heb je ook wat.

Om het eraf te halen heb ik van die watjes van demake-up.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:45

Luuz schreef:
Knoflook door je mascara? Dat lijkt me niet erg lekker ruiken en misschien kunnen je ogen er zelfs door tranen?
Ik haal mijn mascara eraf met reinigingsdoekjes van de etos, het werkt echt goed en daarna spoel ik mijn gezicht altijd nog af met lauw water. Alleen met waterproof mascara gaat het wel lastig, dus probeer dat zo min mogelijk te gebruiken.

Jaa, dat leek mij ook! Daarom vroeg ik ook of mensen hier er ervaring mee hebben! Lachen
Wie weet zou het één of ander wondermiddel zijn! Vork

Roxy13 schreef:
Dat heb ik ook maar dan alleen voor mijn gezicht, is het ook dan voor op je ogen?

Uh, Jaa toch? Nagelbijten / Gniffelen Bij mij staat op de achterkant iets van verwijderd onzuiverheden en make up ofzo! Nou Ja ik heb meestal alleen maar mascara, oogpotlood en lipgloss, en de mascara en de oogpotlood zit toch echt op je ogen, hadden ze er maar wat anders neer moeten zetten! Koe & bij mij werkt het wel goed eigelijk! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:51

Wat heel goed helpt, is vóór het slapengaan vaseline op je wimper doen Ja Gewoon even goed insmeren, en dan gaan slapen. (Voelt in het begin een beetje raar, maar na een paar X went dat wel).
Als je dan de volgende morgen wakker wordt ziet het er werkelijk niet uit Nagelbijten / Gniffelen Maar zodra je in de douche stapt / je gezicht schoonmaakt kun je het er echt met je vingers vanaf halen. Gewoon tussen duim en wijsvinger.
Door die vaseline drogen je wimpers bijna niet, waardoor ze dus ook niet breken Lachen
Zo doe ik het altijd, en zo blijf ik mooie wimpers houden Ja
(Wel opletten dat je geen vaseline IN je oog doet *LOL* en wel de volgende dag je gezicht goed schoonmaken)
Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:54

En hele lange of heel veel wimpers heb je toch altijd van jezelf. Dus ik zal niet zeggen dat van vaseline je wimpers gaan groeien Knipoog Maar zo verspil je er geen en worden ze sterker.
Xx

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:56

Vaseline schijnt inderdaad heel goed te helpen.
Ik heb zelf waterproof mascara van de DA (100% waterproof, zélfs in het zwembad Ja ) en lotion van de hema (2 lagen, die je moet schudden ect.). Werkt best wel goed. Je dept het er eerst voorzichtig op. Doet dan wat andere dingen (tandenpoetsen ect. Vork en dan kun je ze heel makkelijk schoonmaken met hetzelfde watje..
Maar ik heb redelijk sterkte wimpers, dus dat gaat allemaal wat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:58

Ik doe iedere morgen mijn gezicht schoonmaken met van die reinegingsmelk, daarna met tonic en dan een dagcrème op Lachen
Voor het slapen gaan ook weer renegingsmelk, de tonic en dan een nachtcrème Lachen En dan neem ik mijn wimpers ook mee Knipoog Niet met de crème, maar met het schoomaken zelf Lachen

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:45

Van die hele vette pads werken idd het beste..
Wel olievlekken in het zwart om je ogen daarna, maar met een washandje en lauw water is dat ook zo gefixt Knipoog

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:50

Ik heb gebruik 3 verschillende merken mascara's van Loreal de waterproof, Rimmel de waterproof en Maybeline de waterproof. De mascara die het beste voor je wimpers is, is die van Loreal. Goed eraf te krijgen met reiningslotion van Rimmel of reiningsdoekjes die ik van Dove gebruik. De mascara van Maybelinne vind ik soms kleven en moeilijker er daardoor volledig af te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:46

Ik gebruik die doekjes van de Action; die werken echt super, en geven geen rotzooi wat een flesje olie wel kan geven. Cool
En het is zacht voor je ogen, helpt ook tegen waterproof, sinds ik die doekjes gebruik heb ik ook geen last meer van tranende ogen als ik na het douchen nog wil lezen in bed...
En ze kosten meen ik....40 cent.