Ik heb nog niet gerookt vandaag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeser

Ik heb nog niet gerookt vandaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 15:01

Zoals de titel al zegt... Ik heb nog niet gerookt vandaag. Normaal rook ik ongeveer 1 pakje per dag!
Ben op moment allemaal erg benauwd en kan s'nachts niet slapen van het hoesten. Dus nu ben ik gezond bezig ( eet allemaal fruit enzo) en heb dus nog niet gerookt. Maar ik snak nu toch wel naar een sigaretje...

Wat moet ik doen?

Pistasche

Re: Ik heb nog niet gerookt vandaag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:02

Hartstikke goed dat je nog geen op hebt !
Laat die sigaretten liggen en ga gezond door !
Knap van je dat je zo doorzet !

Mijn zus heeft met stoppen met roken elke keer als ze een sigaret wou een ander ding genomen bv. een kauwgompje of een peperemuntje

Succes

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:03

Géén sigaretje pakken! super zo! OK dan! Pak een kougom, en ga aan de slag, dat je maar druk bezig bent en geen tijd hebt om er 1 te pakken. suc6!

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:04

Volhouden hoor, het is mij ook gelukt nu al ruim 17 maanden en ik rookte ook meer als een pakje per dag in het begin is echt even moeilijk ik weet er alles van maar probeer vol te houden succes !!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:05

Heb ooit op een site gelezen dat water drinken helpt, de afvalstoffen van het roken zouden op deze manier je lichaam sneller verlaten en de drang om te roken zou hierdoor minder worden.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:07

Of kauwgom kauwen! Jezelf bezig houden.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 15:12

Ik heb toch allemaal zin in vette dingen. Ben echt in staat om naar de friettent te gaan..... Hoort dat erbij?

Het was eigenlijk helemaal neit de bedoeling om helemaal te stoppen met roken maar dat gehoest geeft toch wel aan dat het niet goed is voor mijn lichaam

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:19

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OK dan!
SUPERRR,
GA ZO DOOR!
alle sigaretten die je nog hebt, weggooien.
en idd kauwgom kauwen/fruit eten.
ga iets doen, dat je druk bezig bent, dan denk je er niet aan.
super hoor!
xxx

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:20

Loeser schreef:
Ik heb toch allemaal zin in vette dingen. Ben echt in staat om naar de friettent te gaan..... Hoort dat erbij?

Het was eigenlijk helemaal neit de bedoeling om helemaal te stoppen met roken maar dat gehoest geeft toch wel aan dat het niet goed is voor mijn lichaam

Hoort erbij Ja Je gaat andere dingen ervoor doen, dus eten Knipoog

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:21

en vooral BLIJ zijn dat je niet meer gerookt heb, en wees er maar goed trots op!
Zolang je er een positief gevoel bij hebt, houd je het ook langer vol dan wanneer je bij voorbaat al denkt dat je het tóch niet volhoudt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:02

Loeser schreef:

Oh je moet eerst iets ernstigs hebben voordat je dus bedenkt dat "het niet goed voor je lichaam is" ..

Nou sorry hoor maar dat vind k echt heeeel dom van je Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:09

Rolleyes rakkertje.

Ik ben ergens in januari ook spontaan gestopt.
Moet bekennen dat ik met carnaval enzo wel heb gerookt, maar daarbuiten dus helemaal niet meer. Of ik t ga volhouden weet ik niet. Maar ik heb t iig geprobeerd.
Je moet je ritme doorbreken. Ik had vaste rooktijden op t werk bv. Als je die kunt doorbreken, heb je t niet eens meer door.
Over een week of 2 ga je eens naast iemand zitten die rookt. Dat stinkt!!!! Haha!
Succes!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:13

Ik heb ook besloten om te stoppen met roken.Vandaag rook ik mijn laatste sigaret(althans dat neem ik me toch voor Haha! )

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:01

ik ben trots op je. ik vind het altijd heel knap als mensen het echt doen. dus vooral zo doorgaan. je zult zien, als je het geld van dat pakje sigaretten weglegt, dat je er een leuke vakantie aan overhoud, en het is beter voor je lichaam. dus doorzetten nu. ik heb makkelijk praten hoor, heb nooit gerookt. maar ik vind het altijd heel knap als iemand is gestopt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:04

M'n pa deed toen ie stopte met roken elke dag dat ie niet rookte een knaak (goeie ouwe tijd Haha! ) in een buis. Dan heb je op een gegeven moment een lekker zakcentje. Nu spaart ie voor mij elke dag een euro, en moet ik dat ook doen. En dan na een jaar stoppen krijg ik alles. Haha!
Toch een stok extra achter de deur. Tong uitsteken

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:35

Ik ben nu 2 jaar gestopt en rookte 4 pakjes per week. Ik ben ook begonnen met het geld in een potje doen. Mijn vriend is ruim een jaar geleden gestopt en rookte 1 pakje per 2 dagen en soms een pakje per dag. Wij gaan nu een keertje extra op vakantie van het geld. We zien nu hoeveel geld we op rookte. Was wel even schrikken, maar we worden nu beloond met 3 weken Italie.

Ik ben van de ene op de andere dag gestopt en ben veel fruit gaan eten en water gaan drinken. Als ik behoefte had aan een sigaret, dan ben ik iets gaan doen waarbij ik lichamelijk actief moest zijn of een ander klusje. Bij mij duurde het eerst ongeveer 10 minuten voordat de drang naar een sigaret verdwenen was, het wordt steeds korter.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:38

Goed hoor!! Nog steeds niet gerookt??

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:38

Veel water drinken! Succes Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:39

Super goed hoor Lachen Houd de eer aan jezelf en laat dat pakje mooi liggen hoe hij er nu bijligt Tong uitsteken
Als je maar 1 sec aan een sigaret denkt, ga meteen aan iets anders denken.
Je kunt het hoor, houd vol Haha!

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:40

Goed zo! Heb je nog steeds niet gerookt?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:41

Vermijd in het begin vooral de momenten waar je vroeger uit gewoonte een sigaretje op stak,
En als je dan trek hebdan gewoon een kauwgompje eten.
Succes!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:42

Tsja ik ben ook gestopt maar ik vond het op een gegeven moment zooo smerig. Het enige dat moeilijk was waren die momenten dat je uit gewoonte naar een sigaret grijpt. Gewoon aan iets anders denken, pak een stuk fruit, is nog gezond ook!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:53

Wat goed dat je vandaag nog niet gerookt hebt! Dat hoesten was ook mijn reden om te stoppen...
Ik ben gestopt op een moment waarop ik nog 1 sigaret had... Na enkele dagen (ik at ook veel fruit, water en kauwgom) stak ik TOCH die laatste sigaret op en wat bleek? Ze smaakte totaal niet, dus ik heb ze uitgedaan en volgehouden Lachen Ik heb soms nog wel moeilijke momenten, bv tijdens het uitgaan enz, dan voel ik me een beetje 'naakt' zonder sigaret tussen m'n vingers.

En zoveel te meer je bezig bent met vanalles, zoveel te minder denk je aan een sigaret!

Veel succes ermee!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:00

ik ben 17 jaar geleden gestopt. Rookte ook een periode 2 pakjes per dag....... Bloos Wat mij goed geholpen heeft is water drinken, fruit eten en iets zoeken waar je je handen mee bezig houdt. Bij mij was dat, lach niet, sokken breien. Ik breide in het begin een sok per dag!!! Mijn man heeft nog nooit zo goed in zijn sokken gezeten als toen. Het werd helemaal duur van het wol kopen Haha! maar dat is beter dan al je centjes (en je gezondheid) de lucht inblazen. Bovendien laat je een ander ook nog eens lekker meeroken, ook al denken de meeste rokers dat niet rokers er buiten geen last van hebben....

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:04

Kauwgum knauwen en gaan sporten Ja
Gezonde dingen eten, aangezien je bij het stoppen wel een freetkick kan verwachten Clown En idd, die lekkere sigaret gaat al heel snel stinken...
Je moet eigelijk iets ter vervanging zoeken, ja sokken breien is een optie, of de krant lezen, of je nagels bijvijlen whatever, als het maar je aandacht afleid.

Ooit stop ik ook, ben wel vaker gestopt, maarre in tijden van stress... Nagelbijten / Gniffelen Sigaar